تعداد بازدید: 3525

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 24 شهريور 1392-8:5

قفل در مقابل کلید/شورای شهر بابل در آزمونی بزرگ

بابل مشکلات فراوان و چالش های اساسی دارد و شهرداری می خواهد غیرسیاسی و کاملا اجرایی، اما برخی از اعضای شورای شهر متاثر از یک جریان سیاسی خاص که میانه خوبی هم با دولت دکتر روحانی ندارد، می خواهند با سرنوشت شهر بازی کنند.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، رضا حاتمی اصل، کارشناس مدیریت شهری: انتخاب شهرداران از ماموریت های بسیار مهم شوراها تلقی می شود، چه آنکه شهردار به عنوان مجری مصوبات شورا باید برنامه ها و تصمیمات شهری را اجرایی کند، اما شورای شهر بابل برای انتخاب شهردار جدید زیر فشار برخی جریان های سیاسی مخالف دولت تدبیر امید گیر کرده است.

 شهرداران جدید باید با دولت جدید کار و همکاری داشتنه باشند، حال انتخاب یک فرد کاملا سیاسی عوارض و تبعات فراوانی برای شهربزرگی چون بابل دارد.

 شهر بابل یکی از بزرگترین شهرهای مازندران است و رتبه ده شهرداری را دارد. این شهر مشکلات فراوان و چالش های اساسی دارد و شهرداری می خواهد غیرسیاسی و کاملا اجرایی، اما برخی از اعضای شورای شهر متاثر از یک جریان سیاسی خاص که میانه خوبی هم با دولت دکتر روحانی ندارد، می خواهند با سرنوشت شهر بازی کنند.

 آنها می خواهند با فشارسیاسی فردی که قبلا" شهردار بابل بوده و به" قفل" مشهور است(!) را بار دیگر به ساختمان باغ ملی بفرستند.

 متاسفانه بابل یک شهر سیاسی است و گروه های رادیکال با حمایت برخی جریان ها، عرصه توسعه را در این شهر تنگ می کنند.

 متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر بابل که از یک لیست رادیکال آمده اند، آگاه نیستند که شهرداری با باشگاه سیاسی فرق دارد، لذا ضروری است فردی غیرسیاسی و کاملا فنی و اجرایی عهده دار مدیریت شهری شود.

 فردی که به دلیل روحیات شخصی به سلطان قفل شهرت دارد چگونه می خواهد کلید حل مشکلات شهرباشد!؟

 مردم شریف بابل از امام جمعه فرهیخته و دور اندیش شهرشان انتظار دارند چون گذشته با راهنمایی و هدایت پدرانه خویش مانع از کژتابی و انحراف شورای شهر از مسیر کار و خدمت شوند.

مردم بابل از دو نماینده ساعی و کلان نگر شهرستان که خوشبختانه با همدلی و هماهنگی همکاری خوبی باهم دارند، انتظار دارند که شورای شهر بابل را در راه رسیدن به گزینه ای لایق و اجرایی مساعدت کنند و با توجه به شناخت شان از نیروهای ملی و اجرایی فردی باتجربه و امتحان پس داده را به شورا پیشنهاد دهند.(هرچند که می دانیم انتخاب شهردار در حیطه اختیار شوراست.)

 مردم بابل این روزها با نگرانی از فشار عناصر سیاسی بر روی شورای شهر از روی کارآمدن یک شهردار کاملا سیاسی و خطی نگران هستند؛ فردی که مجری تصمیات گروه بسته شهری خواهد شد.

 پرسش اساسی مردم شهر دانشگاهی بابل از شورا و سایر کنش گران سیاسی و اجتماعی این است که شهری که دانشگاه صنعتی دارد و شهره مراکز آکادمیک است نمی تواند به شورا مشورت دهد ولی برخی محفل های خاص که عامل عقب ماندگی بوده اند و هستند برای امیال سیاسی با مقدرات شهر بازی می کنند.

 شایسته است اعضای شورای شهر بابل به دور از هرگونه سیاست زدگی یک شهردار غیربومی و غیر سیاسی را با اکثریت آرا شناسایی و انتخاب کنند؛ شهرداری را انتخاب کنند که با هیچیک از گروه های سیاسی شهر اعم از چپ یا راست ارتباط تداشته باشد.

اگر اهالی شورا می خواهند به شهر خدمت کنند یک فرد با تراز ملی را به بابل بیاورند نه فردی که در کوچه خودش هم جایگاه ندارد.


  • استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 1 0
    چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

    من با نظر نویسنده که شهردار باید غیر بومی و غیر سیاسی باشد احتراما مخالفم. به نظر من شهردار هم باید بومی باشه تا مشکلات شهر رو بدونه نه اینکه بعد از چند سال تازه بفهمه شهر بابل مشکلاتش چیه و همچنین شهردار باید سیاسی باشه، یعنی با دولت جدید هم گام باشه و فردی معتدل باشه.

    من تعجب می کنم چطور شورای بابل نمیتونه شهردار انتخاب کنه با این همه دکتر و مهندسی که تو بابل هست.

    همچنین به نظر من بر خلاف نویسنده، شهردار بابل اگه قبلا شهردار بابل بوده باشه و به شهر آشنا باشه و کارنامه و خوبی داشته باشه، چی بهتر از این.

    نمونه هایی از شهرداران موفق بابل آقایان صادقلو و ملایی می باشند که واقعا تحولات عظیمی تو شهر ایجاد کردن و نا آنجایی که من اطلاع دارم هر دو از بهترین دانشگاه های ایران فارغ التحصیل شدند.

    • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

      جناب مازندنومه!ضمن تشکراز انتشاربعضی ازنظرات ،عرض کنم:بالاخره من متوجه نشدم شماطبق چه اصولی،بعضی نظرات راپخش

      نمی کنی وگزینشی رفتارمی کنی.نظرقبلی من که ممنوعیتی نداشت!ازنشاط موجوددربین بابلی هابرای توسعه ی بابل تشکرنموده،مسوولان رادعوت به دوری ازسیاسی کاری کردم و چندجمله ی دیگری که ممنوعیتی نداشت.شعری هم که درباره ی بابل گفته بودم،گلچینی از نظرقبلی وبه همراه بیتی نو بود و درمجموع نمی توان آن رانظری تکراری محسوب کرد.

      • شهر بهارنانجپاسخ به این دیدگاه 1 0
        دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

        بابل بزرگ ؛ شهرداری بزرگ میخواهد . .



        همه مسئولان ، مدیران ، نماینده ها و . . باید دست در دست هم نهند تا مامطیر کبیر این شهر همیشه سبز بهارنارنج را به جایگاه واقعی خود برسانند .

        • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

          حسب شنیده هااقای ... یک دوره هم کاندیداشده بودودر انتخابات شورانیزلیست داده بودتلاش کردتاکسی بعنوان رئس شورای شهربابل انتخاب شودکه هم با تجربه است وهم اهل تعامل خداوندانشاء اله به ایشان خیربدهدمن بعنوان یک شهروندبابلی ازاقای ...وهمه کسانیکه میتوانندخواهش میکنم بشورای شهر کمک کنندتایک فردی شایسته که در خورشان مردم بابل باشدبعنوان شهرداربابل انتخاب گردد

          • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 2 0
            دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

            جان مازندنومه!چن روزهسّه دری بابلیاء دله به دس ایارنی و چن تا مطلب ،وشون درباره الّنی.ممنونمی .اتّاسوالم دارمه:امه دل اگه تنگ هیت بو و بخواهیم مازرونی گپ بزنیم،ونه چی کارهکنیم؟!مگه بونه انّه گتی محلی سایت دله،اتّا مازرونی گپ جا،دنیبوئه؟!دنیه یا امانویمّی؟!یعنی مازرونی زوون ره فقط ونه تبرستان شبکه دله هارشین؟-اونم وقتی که یا فقط روستاشنه وشهرجا ارتباطی ندارنه یا وقتی که خنده وسّه اتّا برنامه پخش کنّه .وه کا ناونه.بونه شمه نظر؟راسّی!افروزجان!بابل،امه ماره.اماونه شه پیربئی ماروسّه خرج هکنیم.جان پر،که ...،دولت خوه گمه،مارخرجه خارخارندائه.بیچاره امه جان مار !ای نلّیم شه روبزنه.دومّی که امه دسّ اشه.بیچاره امه جان مار !

            • يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

              بابل نیاز به 180 میلیارد تومان بودجه سالیانه دارد تا آباد بشود. مردم بابل باید از خود گذشتگی کرده و عوارض بیشتری بپردازند. با این مقاومت هایی که در پرداخت حقوق شهرداری می کنند شعار بابل دوستی کشک است و مثل این است که بچه خود را عاشقانه دوست داشته باشند ولی حاضر نباشند برای درمانش ریالی خرج بکنند. بابل بچه شما است وباید برایش خرج بکنید. همین آقای ... چقدر به شهرداری بدهکار است و به روی خود نمی آورد؟ چقدر از رانت و واسطه برای تخفیف ها استفاده کرده است و به روی خود نمی آورد؟ سرمایه داران بابلی چقدر از جیب بابل خوردند و حق شهرداری بابل را به جیب زدند و به روی خود نمی آورند؟ انبوه سازان و مغازه داران و صاحبان حرف مختلف چقدر از حقوق شهروندان بابل را نپرداخته اند. برای آبادانی بابل نباید کاسه گدایی به سمت دولت دراز بکنیم. ما شهر پول و اقتصاد هستیم و باید توان اقصادی خود را به رخ سایر شهرستان ها بکشیم و خودمان را وقف بابل کنیم. ماحتی باید آنقدر همت داشته باشیم که برای رفع گرفتاری سایر شهرها داوطلب داشته باشیم.

              • يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

                ...
                یک شهردار دارای کارنامه قوی و تحول خواه بیارید حتی اگر نیاز شد از اصفهان.
                بابل نیاز به یک شهردار جسور و یک تیم مدیریتی قوی در شهرستان برای تحول بنیادین نیاز دارد.
                بابل را از این حال و روز بیمارش رها کنید.

                • يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

                  مسئولین باید بدانند شان و شخصیت و پرستیژ بابل بیش از این هاست .

                  چرا کسی رسیدگی نمیکند ؟

                  ما از استاندارد مازندران ، جناب آقای دکتر فلاح تقاضا داریم به مشکلات بابل بیش از اینها رسیدگی نماید .

                  • ابراهیم فوکلاییپاسخ به این دیدگاه 3 1
                    يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

                    ماهم ازگوشه .کنار شهر شنیدیم که هفت نفرمیخواهندبه آقا رای بدهندولی شش نفر دیگر راضی نیستند. اقای ... و ... و...موافقند. ... به بعضی ها میگوید موافقم وبه بعضی ها می گویدمخالفم ومتاسفانه دوگانه سوزاست. ... و... هم جزو مخالفین آقای...هستند.معلوم نیست این شورای شهر جدید میخواهد چه بلایی برسر این دهکده بزرگ یعنی بابل بیاورد

                    • يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

                      آقایان مسئول ؛ مازندران فقط بابل نیست . .

                      • يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

                        نماینگان مجلسمونم که معلوم نیست کجا هستند و چیکار میکنند یکیشون که مرتبا با خانواده میره ... برای مشکلات کاری !!!!
                        یکی دیگه هم که مرتبا بیانیه صادر میکنه (خرجی که نداره !!) بابا مردم خسته شدن از دست این سیاسی بازی ها جناح کاری ها اخه نمیشه حتی برای یه بار هم که شده مردم برای خودشون تصمیم بگیرن واقعا هیچ جای کشور یه چنین بل بشویی نیست افراد متخصص متعهد که باید در راس کار باشند یه گوشه نشستند و به کار افراد بی تعهد و تخصص نگاه میکنند

                        • طبرستانیپاسخ به این دیدگاه 9 3
                          يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

                          شهردار بابل بزرگ باید شخصی باشد که در حد و اندازه های این شهر و مردمان با شخصیت ، تحصیل کرده و با دانش بابل باشد .

                          متاسفانه بابل با این همه عظمت ، بزرگی و پتانسیل بالایی که دارد هرگز نتوانسته به جایگاهی که در شان و مقامش باشد ، دست یابد

                          • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 9 5
                            يکشنبه 24 شهريور 1392-0:0

                            متاسفانه کلانشهر بابـل با یکسری کج سلیقگی ها و نا مهربانی هایی مواجه میباشد که نه تنها به مردمان این شهر ، بلکه به تمام مردمان استان ضربه وارد خواهد شد . چون بابـل بزرگ به عنوان یک شهر محوری و مرکزی مورد استفاده تمامی هم استانی ها و حتی دیگر استان ها نیز خواهد بود .


                            ©2013 APG.ir