تعداد بازدید: 2838

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 26 شهريور 1392-7:44

چرختو و ورف چال در مریوان اجرا می شوند

دو نمایش خیابانی "چرختو" به کارگردانی رجبعلی فلاح از شهرستان قائم شهر و نیز نمایش خیابانی "ورف چال" به کارگردانی محسن اردشیر و غنچه شکوهیان از آمل به هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در مریوان راه یافتند.


مازندنومه: هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی، مهرماه امسال در مریوان برگزار می شود که دو گروه از مازندران به بخش نهایی این جشنواره راه یافتند.

به گزارش مازندنومه،علاوه بر مازندران  25 نمایش دیگر از استان های مختلف کشور از جمله: تهران، کردستان، همدان، کرمان، ایلام، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و گیلان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش دو نمایش خیابانی "چرختو" به کارگردانی رجبعلی فلاح از شهرستان قائم شهر و نیز نمایش خیابانی "ورف چال" به کارگردانی محسن اردشیر و غنچه شکوهیان از آمل به هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در مریوان راه یافته اند.

نمایش خیابانی چرختو(کودک و نوجوان) در بخش "رقابتی" و نمایش خیابانی ورف چال(آیینیی و سنتی) در بخش"غیررقابتی" اجرا خواهند داست.

خاطرنشان می کنیم نمایش چرختو را رجبعلی فلاح نویسندگی و کارگردانی کرده است که با همکاری گروه سایه تابستان امسال چند اجرای خیابانی و سالنی در شهرستان قائم شهر داشت.

اپیزود اول نمایش،زبان حال مردمانی است که با گرفتن ابزاری از راوی نمایش در پارک به زندگی آرام بخش خود در یک جامعه ادامه می دهند،ولی ناخواسته اسیر خواست های نفسانی و حیله گری پیرمرد خود خواه قرار می گیرند
و به نوعی هویت اصلی خود را از دست می دهند، اما درسیرنمایش در اپیزود دوم راوی ماهیت پیرمرد را می فهمد و ابزاری بر اساس سنت در اختیارشان می گذارد تا از آن استفاده درست شود.

گفتنی است از 27 نمایش پذیرفته شده 13 نمایش در بخش رقابتی، 10 نمایش در بخش غیررقابتی،2 نمایش در بخش ويژه و دو نمایش در بخش مهمان پذیرفته شده اند.



    ©2013 APG.ir