تعداد بازدید: 6988

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 26 شهريور 1392-23:15

خداییش حق نریمان وزارت بود!

روایتی ازمراسم معارفه مهندس محسن نریمان/ دوستی که درکنارم نشسته بود و با احساس افتخار و شادمانه دست می زد، آهسته و در گوشی به من گفت: « ازحق نگذریم، مهندس یک سر و گردن ازآن دوتایی که سخنرانی کردند، بالاتراست. خداییش، حق نریمان، وزرات بود!»


مازندنومه، علیرضاشهیری طبرستانی: ساعت 8صبح روز شنبه 23 شهریور ماه، مراسم معارفه مهندس محسن نریمان بود.

 ما 10دقیقه دیرتر رسیدیم. سالن کاملاً پرشده بود. به هر زحمتی بود خودمان را به یکی دو صندلی خالی رساندیم.

تقریباً نصف جمعیت حاضر، ازدوستان مهندس و غالباً مازندرانی و همشهری بودند. دکتر ربیع فلاح -استاندار جدید مازندران- هم حضور داشت.

 ابتدا مهندس رستمیان -معاون قبلی- سپس دکتر آخوندی -وزیر راه و شهرسازی- سخنرانی کردند، بعد مهندس نریمان، برنامه هایش را برای حاضران تشریح کرد.

 او گفت:«مهم ترین وظیفه ما تکمیل و آماده سازی 400هزار واحد مسکن مهر است که در ذمّه دولت جمهوری اسلامی قراردارد. عمده توان ما باید صرف تعهدات و پاسخ به مطالبات مردم شود. آنها منتظرند تا ببینند ما چگونه عمل می کنیم. تلاش ما این است که مشکلات قبلی رفع شود. استرتژی ما شهر زنده و سالم است. ما براین باوریم که شهرها مثل انسان هستندکه اگر بخواهند سالم باشند، باید تمام اعضا وجوارح شان هماهنگ کارکنند.»


موقعی که وزیر ابلاغ رسمی را به نریمان اهدا می کرد، کف زدن حضار، به ویژه همشهری ها، لحظه ای قطع نمی شد.

 دوستی که درکنارم نشسته بود و با احساس افتخار و شادمانه دست می زد، آهسته و در گوشی به من گفت: « ازحق نگذریم، مهندس یک سر و گردن ازآن دوتایی که سخنرانی کردند، بالاتراست. خداییش، حق نریمان، وزرات بود!»

 من هم گفتم:«ان شاالله در دولت بعدی...!»که جمله ام در میان صدای کف زدن های ممتد حضار، گم شد.

محسن نریمان تقربیاً چهل سال پیش و درسال تحصیلی 50- 51 با رتبه ممتاز به دانشگاه صنعتی شریف(رشته مهندسی سازه) راه یافت.

 درسال 1361از سوی مهندس مجدآرا به عنوان معاون عمرانی استانداری مازندران انتخاب شد. سال ها بعد، چهار دوره نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، چندین سال رییس و نایب رییس کمیسیون عمران خانه ملت، مدیرعامل آب و فاضلاب تهران و استاندار خراسان شمالی بود... تا امروزکه به دعوت وزیر راه و مسکن وشهرسازی برای معاونت، لبیک گفت و پرچم «ساخت و ساز و توسعه شهرهای جدید ایران» را بردوش گرفت؛ رسالتی تاریخی و مهمی که اثرات آن تا قرن ها در سراسرکشور باقی خواهد ماند.


  • جمعه 16 اسفند 1392-17:48

    هرگاه یک مازندرانی سمتی و جایگاهی در دولت وحاکمیت پیدا میکند خوشحال می شوم ولی یک مازندرانی در سمت بالایی در وزارت راه وترابری است و جاده های مازندران اینقدر بد است؟ این همه کشته در جاده ها حداقل در چندماه گذشته بی اندازه ناراحت کننده است که بیشترآنان در گروه های سنی فعال جامعه هستند.
    باید همه نمایندگان استان و همه نیروهای مازندرانی که در مرکز هستند باهمکاری هم این مشکل را برطرف کنند.
    درضمن خدمات ایشان یا مازندرانی دیگری در استان های دیگر شایسته تقدیر است ولی چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. اگر می خواهند نام نیکی ازایشان بماند به فکر هم استانی های خود باشندوحضورشان برای آنان مفید باشد و جدای از جناح بازی و ... اصل مطلب را بچسبندکه همانا پیشرفت استان و مردم بومی آن است

    • يکشنبه 14 مهر 1392-0:0

      مهندس نريمان قلبي از طلا دارد پدرم كارگر مادرم خانه دار بود افتخارمي كنم به وجود ايشان . از يك روستاي زاده 7فرزند ، (6فرزند )تحصيل كرده مدارك بالا اول توكل به خداوند عالم و بعد ازآن مديون زحمات وجود ايشان مي باشيم مهندس مايه افتخار مازندران است خدا نگهدار ايشان باشد .

      • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

        به جناب مهندس نریمان افتخار شهرمان تبریک میگم. البته که حقش وزارت بود.

        • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

          اقاي شهيري حضرت عباسي به انچه گفتي قلبا اعتقاد داري اين اقاي نريمان كه لايق وزارتش دانستي درچهاردوره نمايندگي بابل چه كاراساسي براي اين شهركردمگراينكه براي راي جمع كردن براي يكسري تاكسي گرفت ويك سري ديگركارچاق كني كرد حتي نتوانست كمربندي بابل را راه بياندازدتا شما بابلي اينهمه ترافيك درشهرتان نداشته باشيد يك روز خواستم از بابل ردبشوم درخيابان پدرم درامدوبا خودم گفتم بابلي ها با اين ترافيك هرروزچكارميكنندتازه اقاي نريمان عضوكميسيون شهرعمران هم بود

          • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

            با سلام خدمت مخاطبان سایت


            بنده از اعضای ستاد مرکزی دکتر روحانی در تهران بوده و خبرهای دقیقی از کمیته انتصابات دولت تدبیر و امید داشتم و دارم :
            آقای مهندس نریمان از افتخارات استان مازندران هستند : ایشان گزینه دو وزارتخانه نیرو و راه و شهرسازی بودند و از ایشان برنامه خواسته شد ولی تمایلی نشان ندادند حتی روز قبل از مراسم تحلیف نیز آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی به ایشان گفتند شما سزاوارتر از بنده هستید پس شما قبول بفرمایید اما ایشان باز هم نپذیرفتند.
            استانداری های تهران ، مازندران ، سمنان و خراسان شمالی نیز به ایشان پیشنهاد شد اما نپذیرفتند.
            مدیر عاملی منطقه آزاد کیش پیشنهاد شد اما نپذیرفتند.
            همه معاونت های آبی وزارت نیرو به ایشان پیشنهاد شد اما نپذیرفتند.
            معاونت عمرانی وزارت کشور هم به ایشان پیشنهاد شد اما نپذیرفتند.
            حتی شهرداری کلانشهر تهران نیز به ایشان پیشنهاد شد اما به دلیل فشار برخی اصلاح طلبان برای شهردار شدن محسن هاشمی نپذیرفتند.
            همه معاونت های وزارت راه و شهرسازی به ایشان پیشنهاد شد که مدیرعاملی شهرهای جدید را پذیرفتند.
            در زیر لینک چندین خبر را برایتان جهت تصدیق ادعاهایم می گذارم:
            وزیر نیروی دولت یازدهم کیست؟
            http://isna.ir/fa/news/92040502879

            پیشنهاد وزارت کشور به "محسن نریمان" برای استانداری یا معاونت عمرانی وزیر کشور
            http://www.tasnimnews.com/Home/Single/132605

            جدی ترین گزینه ها برای 3 معاونت وزارت کشور
            http://www.roozno.com/26427
            سه محسن در راه شهرداري تهران
            http://khabaran.com/index.php/2013-07-01-09-25-07/693-2013-08-04-09-10-56
            با تشکر

            • میثم پوررضا قمیپاسخ به این دیدگاه 4 0
              شنبه 30 شهريور 1392-0:0

              با سلام

              شما دوستانی که به مهندس نریمان خرده میگیرین قطعا نمیدونین که ایشون برای بابل و روستاهای توابع واستانهای دیگه چه زحماتی کشید.اگه باور ندارید یه سر به استان خراسان شمالی حتما بزنید. به قول دوستانی که میگن آقای مهندس نریمان برای پست جدیدش دم خیلی ها رو دید که بعیده.اگه هم اینطور باشه این نشانه اعتبار واعتماد کامل به مهندس نریمان از سوی دولته و نظر شخصی بنده حق واقعی آقای مهندس نریمان وزارت بود.

              • علیرضاشهیری طبرستانیپاسخ به این دیدگاه 3 1
                پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                برادری که بجای اسم شریف شان، علامت منفی(-) گذاشتند، ظاهراً مصداق عینی همان علامت هستندو دل پری از مهندس نریمان دارند. برادعزیز،با برخورداحساسی که نمی شود لیاقت وکفایت افراد را زیرسئوال برد وبدون اقامه سند ودلیل، تخطئه شان کرد. آنچه که گزارش شد فقط یک روش بود برای توصیف صحنه ای که اتفاق افتاد. والّا برای اثبات شایستگی آقای نریمان برای پست وزارت، کافی است سابقه اجرایی ایشان را با رزومه افراد مشابه، مقایسه کرد.انصافاًکدامیک از وزرای فعلی رزومه قویتری از مهندس دارند؟ آقای(-) ازکجا می دانند که نریمان و آخوندی با هم مذاکره وتفاهم نکردند؟اگر سندی دارندکه اثبات میکند ایشان برای گرفتن پست، زمین وزمان را بهم چسباندند، بسم الله! ارائه فرمایند. ضمناً فارغ التحصیل یک دانشگاه معتبر مثل صنعتی شریف، قطعاً ترجیح دارد بر آن وزیری (دردولت احمدی نژاد) که یا مدرکش جعلی است یا از دانشگاه آزاد، آنهم درحین کارسنگین اداری ،کارشناسی ارشد یا دکتری میگیرد. مدیران کلان وسطوح میانی کشور حتماً باید ضریب هوشی بالایی داشته باشند

                • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                  دوستان خوب دقت کنید ایشون تنها معاون نیستند بلکه یکیاز معاونت ها رو دارند که اون هم کمکی به مردم استان ما نمیکنه چون پست مورد نظر مربوط به توسعه شهر های جدید میباشد بی خود ناله نکنید

                  • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                    دقیقا منظورتون از نوشتن این مطلب چی بوده؟دوست کناریتون دچار هیجانات روحی شد و گفت چون ایشون خیلی بهتر از دو نفر قبلی صحبت کرد پس حق ایشون وزارت بود و شما هم که کم تاثیر از اون هیجانات نبودید در حال ارزو کردن برای همون ایشون بودید که صحبتاتون در بین تشویق های ممتد حضار گم شد و فوری و بدون تفکر و تخلیه تلاطمات و هیجاناتتون اومدید ارزوهاتونو برای ایشون تیتر کردید.ما که در بیانات ایشون نقطه قوتی ندیدیم ولی ای کاش بیانات دو نفر قبلی هم می ذاشتید شاید بین بد و بدتر صحبت های ایشون به چشم میومد.اگرچه با لالایی کسی خوابش نمی گیره.ضمنا در سال 50 51 تقریبا چهل سال پیش بغیر از ایشون دانشگاه شریف امیرکبیر تهران علم و صنعت صدها مهندس و نخبه با تحصیلات کاملتر تحویل جامعه داده اند...../و تا امروز که به دعوت وزیر راه و مسکن برای معاونت لبیک گفت و پرچم «ساخت و ساز و توسعه شهرهای جدید ایران» را بردوش گرفت/؛ دعوت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کدوم دعوت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایشون که برای سمت گرفتن زمین و اسمون بهم چسبوند .خدا می دونه که چه کسایی ندید وبه چه کسانی رو ننداخت و بقول معروف دست و دامن چه کسانی که نشد از این دست کارها که کمتر کسی حاضر به انجامش هستند..

                    • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 2 4
                      پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                      جناب آقای داودی

                      1- وسعت نظر از نظر بنده همه مازندران است و نه ساری و بابل به تنهایی. این وسعت نظر شامل همه موارد بهشهر و گلوگاه و نکا و میاندرود و تا رامسر می شود.

                      2- اگر دقت کرده باشید خواهان پیگیری پروژه هایی که مشکل تردد همه هموطنان عزیز را حل کند هستم و این گره های کوری که نه تنها ساروی ها و یا بابلی ها را آزار می دهد بلکه بهشهری ها و گرگانی ها و مشهدی ها را هم آزار می دهد و مانع تحرک آزاد و آسان همه می شود.

                      3- آنهایی که با خلق و خوی بنده آشنا هستند می دانند که نان به نرخ روز نمی خورم. در واقع احتیاجی به این کارها ندارم. من بارها اعلام کردم که هر مازندرانی اعم از ساروی، بابلی، آملی، بهشهری و ... تنکابنی و رامسری به مقامی از مقامات بالا دست پیدا کند تا زمانی که خطایی با مصداق حقیقی خیانت را مرتکب نشده باشد و در مقابل رهبری صف آرایی نکرده باشد مورد حمایت خواهد بود. تنگ نظری در اینجا وجود ندارد. البته در همین جا اضافه می کنم که خطاهای فتنه 88 افراد در صورت اثبات مورد حمایت هیچ عاقلی نیست.

                      4- از حسن نظر شما در باره حاج صادق عزیز متشکرم. او پاره تن من است و به جانم بستگی دارد.

                      5- امیدوارم خیلی سریع راجع به اول بر کرسی قضاوت ننشینیم و با حسن ظن رفتار کنیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شده باشد.

                      • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                        استارتر و بنیانگذار فرماندار ویژه بابل خسته نباشی

                        • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                          بابلی ها همشون ازآب وفاضلاب تهران شروع بکارنمودند

                          • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                            مازند نومه عزیز لطفا اصل کامنت هارو بذار اینجوری باعث سلب اعتماد مردم میشه و رسالت خودتو زیر سوال میبری

                            انتقاد پذیر باش بهت کمک میکنه

                            • بهشهری ریکاپاسخ به این دیدگاه 3 0
                              چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                              سرور ارجمند جناب آقای رنجبر

                              با سلام و احترام;

                              اینجانب نظرات محترم جنابعالی رو همیشه مطالعه می نمایم اما سوالی برای اینجانب پیش آمده در مورد افکار و نظراتتان.

                              وسعت نظر از نگاه جنابعالی یعنی توسعه ساری؟

                              شهر های دیگر, در وسعت نظر جنابعالی قرار نمیگیرند؟

                              شهر بهشهر با 800 شهید و سرداران و عالمان فرهیخته و محاهد.

                              شهر گلوگاه با محرومیت تاسف انگیزش.

                              شهر نکا هم همینطور.

                              حالا که یک بابلی مسولیت گرفت منافع خود را با اونها هم راستا میکنین؟

                              اینجانب نظر سویی نسبت به هم استانیهای عزیز ساروی ندارم اما باید همه با هم در راستای توسعه استان تلاش و جهاد کنیم.

                              ضمنا اینجانب از دوستداران و ارادتمندان حاج صادقعلی عزیز و دوست داشتنی می باشم.

                              ج-داودی

                              • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                محسن نریمان نماینده دوره دهم بابل

                                • علیرضاشهیری طبرستانیپاسخ به این دیدگاه 5 2
                                  چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                  1- درست است که من ارتبلط و دوستی دیرینه ای با مهندس نریمان داشتم ودارم ولی سعی کردم غلو نکنم. دراین گزارش حرف اضافی نزدم و چکیده ای از آنجه که کذشت ، تقدیم کردم.

                                  2-از وسعت نظر آقای غلامعلی رنجبر لذت بردم.

                                  3- نریمان شوهر خواهر مرحوم مجدآراست، نه برادر خانم ایشان .

                                  4-این که نریمان لایق وزارت است، حرف من نیست بلکه حرف همه کسانی است که با او کارکرده اند وحشرونشر داشتند.

                                  • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                    ... مردم انقدر ساده نباشید این ها به ظاهر انسان های سالم و شیکی به نظر میرسند ولی در پشت صحنه کارهایی میکنند که مو بر بدن ادم سیخ میشه مردم بابل بازم میگم انقدر فراموشکار نباشید

                                    • ابراهیمیانپاسخ به این دیدگاه 5 2
                                      چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                      مهندس عزیز ، نریمان دوست داشتنی . . سلام

                                      بدان تا ابد در قلب یکایک بابلی ها و مازندرانی ها خواهی ماند و هیچگاه شخصیت ، منش و بزرگواری شما از یادمان نخواهد رفت .

                                      نام نیک تا ابد نیک خواهد ماند و نریمان هم از همان نام نیکهاست.. . . . .

                                      • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                        ...اقای شهیری باید این حرفها را بزند برای اینکه مسئول دفترش بوداو نگوید چه کسی بگوید

                                        • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 8 6
                                          چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                          سلام و درود خدا بر مهندس محسن نریمان . .

                                          این بزرگ مرد تاریخ بابل بزرگ و استان مازندران . .

                                          انشاالله در پست جدید مانند دیگر پست ها درخشان و موثر ظاهر شوید . .

                                          • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                            شهيري چنده محسن تعريفه ره كاندي

                                            • از اشرف البلادپاسخ به این دیدگاه 8 3
                                              چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                              نریمان رو سالهاست که میشناسم.

                                              خداییش حقش وزارت بود

                                              • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                                به امید موفقیت مهندس

                                                • چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                                  اجحاف ایشان در مورد فاضلاب شهری ساری را هیچ مازندرانی از یاد نمی برد

                                                  • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 8 2
                                                    چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                                    تبریک به مردم مازندران و بابل و شخص مهندس نریمان عزیز به خاطر موفقیت بزرگ در رسیدن به این موقعیت خدمتگذاری. انشاء الله شان خدمتگذاری دولت با تلاش وافر مهندس و یاران تحت مدیریت ایشان حفظ شود و ما شاهد گسترش خدمات دولت به مردم در زمینه تحت مدیریت ایشان باشیم و از شر سه کلمه نیست، نداریم ، نمی شود راحت شویم. وسعت نظر شرط اصلی قزاز گرفتن در این موقعیت های حساس است و باید به کلیت مازندران به عنوان یک کلانشهر نگریسته شود و خدمات عمومی و تخصصی وزارتخانه به صورت هماهنگ و سیستماتیک به همه نقاط استان تسری یابد. انشاء الله در عمل هم جناب مهندس نریمان بتوانند منویات ارزشمند رهبری و مکنونات قلبی خود و خواست مردم را تحقق بخشند. خداوند به هر کسی که قدم خیری در راه رفاه مردم بر می دارند قوت عنایت فرماید. ایجاد تعامل برای استفاده از ظرفیت های بزرگ سایر معاونت های وزارت راه نیز ضروری است و کمربندی های ساری و کمربندی های بسیار بزرگ شرقی و غربی بابل این دو شهر بزرگ و کمربندی بزرگ قائمشهر ساری که به صورت جاده دوم قائمشهر ساری عمل خواهد کرد نیازمند پیگیری ویژه نمایندگان این سه شهر است که باید به وزارت راه و شهرسازی برای شروع و ادامه این کمربندی ها مساعدت شود. همچنین جاده کناره از بندر امیر آباد تا بندر بابلسر برای خلاصی از شر ترافیک سنگین باید مورد پیگیری قرار گیرد. این دوره باید دوره طلایی خدمت رسانی به مردم مازندران باشد. همه با هم جهاد سازندگی برای ساختن مازندرانی نوین.

                                                    • از شهر بندریپاسخ به این دیدگاه 11 4
                                                      چهارشنبه 27 شهريور 1392-0:0

                                                      مهندس نریمان برادر خانم مرحوم مجدارا (نماینده اسبق مردم فریدون کنار در مجلس و استاندار فقید مازندران )می باشد.

                                                      وی یکی از افرادی است که برای ارتقاع فریدون کنار به شهرستان زحمات زیادی کشید.


                                                      ©2013 APG.ir