تعداد بازدید: 3877

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 28 شهريور 1392-11:8

پس زمینه های یک پیام تبریک

تشکر آقای فرماندار که به اعتبار ویژه بودن فرمانداری بابل، معاون استاندار قبلی(مهندس طاهایی) هم تلقی می شد؛از وزیر کشور، به خاطر انتصاب دکتر ربیع فلاح، می تواند به این معنی باشد که ایشان از برکناری آقای طاهایی استاندار(مافوق خود) استقبال کرده است که من شخصاً آن را «رسم مروّت وجوانمردی» نمی دانم.


مازندنومه، علیرضاشهیری طبرستانی: از طریق سایت پُرارج «مازندنومه» به «وب سایت اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان بابل» مراجعه کردم و در صفحه اول آن، پیام تبریک جناب سرهنگ مهدوی (فرماندارفعلی بابل)را خواندم.

از شما چه پنهان، کمی وارفتم چون پیش از این، مخصوصاً در آن شش- هفت سالی که مسئولیت روابط عمومی استانداری را برعهده داشتم، هرگز چنین چیزی را ندیده بودم. بخشی ازاین پیام را با هم می خوانیم:

«...فرمانداري ويژه شهرستان بابل همچون گذشته، تمام تلاش خود را براي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد، براي مردم استان مازندران به كار بسته و در ايفاي مسئوليت سنگين در قبال مردم سزاوار خدمت‌رساني بيشتر، عرصه را براي مديريت جديد استان كه ايشان نيز اهل اين خطه و آشنا به مسائل هستند آماده مي كنيم...اين جانب و ساير مسئولين دستگاه هاي اجرائي شهرستان همواره از زاويه ديد و نگاه دولت و رئيس جمهور به مسائل و منطقه مي نگريم تا شاهد توفيق در تمام بخش‌ها باشيم.»


1- «همچون گذشته» یعنی کی؟ وچه زمانی؟ آقای مهدوی -فرماندار بابل- که این پیام را فرستاده، خودش منصوبِ دولت احمدی نژاد است که مردم با رای به دکتر روحانی، به سیاست های او یک«نه بزرگ» گفتند.

بنابراین عبارت:« تمام تلاش خود را براي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد، براي مردم استان مازندران به كار بسته و...» از زبان فرمانداری که درآستانه تغییر است، چندان قابل هضم نیست و بجا به نظر نمی رسد.

2- معمولاً پس از هر تغییر در ساختار مدیریتی دستگاه های اجرایی، مسئولان فرو دست، با استعفای خود، دست مقامات مافوق را برای ایجاد تغییرات لازم بازمی گذارند و برای خالی کردن صندلی خود، اعلام آمادگی و کناره گیری می کنند. درحالی که در پیام آقای فرماندار، نوعی تمایل برای ادامه کار در دولت جدید نهفته است.

3- تشکر آقای مهدوی که به اعتبار ویژه بودن فرمانداری بابل، معاون استاندار قبلی(مهندس طاهایی) هم تلقی می شد؛از وزیر کشور، به خاطر انتصاب دکتر ربیع فلاح، می تواند به این معنی باشد که ایشان از برکناری آقای طاهایی استاندار(مافوق خود) استقبال کرده است که من شخصاً آن را «رسم مروّت وجوانمردی» نمی دانم.


  • سه شنبه 2 مهر 1392-0:0

    جناب شهیری

    قلم در بطن خود حسی را به حواننده منتقل می کند و نقد شما از جنس نقد نبود. نقد شما بوی کینه می داد و دلیل شما برای کینه نداشتن با استناد به عدم وجود سابقه دوستی و نشست و برخاست کفایت نمی کند. حاج آقای مرحوم هرکسی را که بابلی نبود شایسته نمی دانست و باید با دلایل فراوان یک نیروی شایسته را برایش جا می انداختید تا شاید پذیرا شود. عموماً مباحث سخت گیرانه توام با لبخند همشهری گرایی و ضد آن ریشه در عمل و موضعگیری های بزرگان دارد. حضور چندین ساله در روابط عمومی استانداری هم کفایت نمی کند شما را غیر پولتیکال و صاف و خالص فرض کنیم. اتفاقاً میکروب سیاست بازی در ذهن و مغز کسانی که به طور روزمره دروغ و بی صداقتی و فریبکاری را تمرین می کنند رسوخ کرده و در آنجا جا خوش می کند تا در جایی امکان شیوع و گسترش پیدا کند. ذهنیت های شما از روابط عمومی استانداری که توجیه کننده اعمال سیاسیون و ضربه گیر و ایربک آنها بودید نمی تواند مستند خوبی برای صداقت در گفتار و صحت در کردار باشد. اینهمه کینه و حقد و خود بزرگ بینی که در قلم شما برای بنده خدایی که گیرم مطلوب شما و بسیاری دیگر نبوده باشد که نمی دانم دون شان کسی است که سالها لبخند زدن ولو به طور مصنوعی را در روابط عمومی استانداری تجربه کرده است. بهتر است نمونه هایی از خوبیها و ارزش های فرد مورد انتقاد را می گفتید تا تاثیر ادبیات بر قلم شما این حس خیرخواهی و فقد کینه را به خواننده منتقل کند. انشاء الله از ادبیات شما و گرایش آئین نگارش شما در آینده با حس خوب و شیرین بهره ببریم. من هم اگرچه رشته ای متناسب با نگارش اجتماعیات و سیاسیات ندارم ولی درس آئین نگارش و ادبیات را با استاد طاغوتی و وابسته ای در قبل از پیروزی انقلاب پاس کردم که ذکر نام را جایز نمی دانم.

    • سه شنبه 2 مهر 1392-0:0

      آقای خوش غیرت چرامطلب منو وارد سایت نکردی شما انصاف داری رسالت خبرنگاری را اتجام میدی

      • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

        جناب آقای شهیری کل اگرطبیب بودی سرخود دوا میکردی.. خوش غیرت

        • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 2 0
          يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

          به نظرم راي راستگو بايد باطل اعلام ميشد . كسي كه حتي معني لغوي حزب رو نميدونه كه بعيده جز خيانت به حزبش ميشه چه اسمي رو كارش گذاشت!!!!!

          • يکشنبه 31 شهريور 1392-0:0

            جناب آقای شهیری به مطلب درست و خوبی اشاره کردند و کاملا" منطقی است. البته به بدی کار خانم شورای شهر تهران که الان از حزب کار و بانوان اصلاح طلب اخراج شده است نیست!!

            • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

              بیشتر این کوستانی که به دفاع از فرماندار کامنت میگذارند از بچه های فرمانداری هستندو از دوستان فرماندار ، تازشم اقای شهیری این همه مدت سکوت کردنند در حال تحلیل بودند 4 سال سکوت کردن خیلی کار راحتی نیست.

              • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 1 3
                شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                نه مردم به رییس جمهور سابق زمانی معنا دارد که او کاندیدایی می داشت که نداشت. باید حرف منطقی زد نه احساسی. حتا اگر از رییس جمهور سابق خوشمان بیاید یا نیاید. تبریک برای انتصاب کسی نشانه ادب است نه نفی شخص قبلی. به نظرم آقای شهیری که روزی در روابط عمومی بودند سر فرصت یک بار دیگر اصول روابط عمومی را مطالعه کنند.

                • شنبه 30 شهريور 1392-0:0

                  فرماندار شهری هست یا روستایی؟

                  • علیرضا شهیری طبرستانیپاسخ به این دیدگاه 4 3
                    جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                    خوشحالم که نقدوبررسی یک نامه ، دوستان ارجمندی را باسلیقه های گوناگون، به بحث می کشاندو به این ترتیب بخشهایی ازمباحث اجتماعی وسیاسی جامعه به چالش کشیده می شود.

                    راستش من از شتابزدگی بعضی ازکامنت نویسان شگفت زده شدم:

                    1- من اصلاً با آقای مهدوی ،فرماندار محترم بابل سابقه دوستی ندارم وتابه حال نشست و برخاستی باایشان نداشتم. بنابراین چه دلیلی وجود دارد که ازایشان کینه به دل داشته باشم.اتفاقاً بنده از آن منظر که جناب مهدوی فرماندارزادگاه من است وبه اندازه توانایی اش، برای شهرم زحمت میکشد، ازایشان سپاسگزارم. منتها حق خودم می دانم درجای خودش کارهایشان ر ا نقد کنم.

                    2-تجزیه وتحلیل نامه های یک مقام سیاسی امری کاملاً عادی است ونباید باعث دلخوری وسوظن بعضی ها شود.این یک روش معمول در رسانه هاست. همانطوری که عرض کرده بودم،بنده تجربه هفت سال مسئولیت روابط عمومی استانداری مازندران را برعهده داشتم . روابط عمومی (در آن سالها که من آنجابودم)،هرروز دریافت کننده وارجاع دهنده صدها نامه ای بود که به استانداری میرسیدو من باکمک همکارانم آنهارا مطالعه و ارجاع میکردم .بطور طبیعی چنین فردی می تواند حاوی تجربیاتی در نگارش نامه های اداری باشد. ضمن انکه رشته دانشگاهی منهم ادبیات فارسی وگرایشم، درس «آیین نگارش» است . خوب معلوم است که با مشاهده هرنامه، بسادگی از کنارآن نمی گذرم و آن را تجزیه وتحلیل می کنم.نامه فرماندار بابل هم یکی از آنها بود.

                    3-یادمان باشد،نویسندگان بخصوص ژورنالیست ها، همیشه برای طرح هرمسئله، مطلب را از یک جایی درز میگیرند. گاهی یک نامه، گاهی یک مراسم، گاهی یک تصادف وگاهی یک لبخند....باعث خلق آثاری گرانبها وارزشمند می شود. کوچک شما: شهیری

                    • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                      بسیار متن مناسبی بود . و امیدوارم گفته آقای روحانی در مناظره که من یک روحانی هستم و یک حقوقدان هستم ، میوه دهد.

                      • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                        یک اشتباه ما این است که بجای اینکه به مغز ومتن یک موضوع که یک نویسنده می نویسد دقت میکنیم نگاه میکنیم که آن شخص نویسنده کیست؟ راست است؟ جپ است؟بابلی یاساروی است؟اینهارابگذاریم کنار. برای من فرق نمیکند که آقای شهیری کیست. من بیشتر به ریشه بحثهای اوتوجه دارم.اتفاقاً نوشته هایش احتماعی وحرف دل مردم است و شیرین وقشنگ می نویسد.. در مورد تبریک فرماندار به استاندار هم درست برداشت کرده،چون ایشان طوری به استاندار تبریک گفته که انگار دلش می خواهد همچنان فرماندار بماندواستاندار قبلی را قبول ندارد. اقای فرماندار بجای این تعارفات بیاید بگوید که بعنوان نماینده دولت احمدی نژاد دراین شهر چکارکرده وچقدر به حال مردم مفیدبوده است. یعنی قبلاً چه گلی کاشته که الان بخواهدبماند.حرف آقای شهیری درمورد شهردار بابل وشورای شهرهم که چندروزپیش نوشته کاملا صحیح است. چرااینقدر درانتخاب شهردارمعطل میکنند؟من بچه بابلم. واقعاً ازعقب ماندگی این شهر ازمسولان گله وشکایت دارم.فرماندار دراس مسئولان شهرستان قراردارد وباید به مردم جواب بدهد.

                        • شهروند بابلیپاسخ به این دیدگاه 6 2
                          جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                          این روز ها یادداشت های آقای شهیری در مازندنومه زیاد به چشم میخورد.

                          بنظر میرسد این مرد اصلاح طلب و رئیس ستاد انتخاباتی میر حسین در بابل آرزو هایی در سر میپروراند

                          آیا آقا ربیع فلاح به همشهری اصلاح طلب خود پستی خواهد داد؟



                          (با تشکر قبلی از مازندنومه بابت درج نظرات موافق و مخالف)

                          • جمعه 29 شهريور 1392-0:0

                            اصلا این آقای شهیری کیست که تازگیها قلم به دست شده ودرمازندنومه مطلب می نویسد؟ مطالب قبلی بهتر و اساسی تربود.

                            • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                              به مانند مدیر کل... که عضو جبهه پایداری است و همه جا اعلام می کند با توجه به رفاقت یکی از نمایندگان با آقای ربیعی من مشکلی ندارم

                              • شعبانی توریپاسخ به این دیدگاه 5 9
                                پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                برادر عزیز؛ این تحلیل شما چندان هم ...اولا انتخاب آقای روحانی چه ربطی به عدم نه گفتن مردم به آقای احمدی نژاد دارد. ایشان-دکتر احمدی نژاد- که این دوره نامزد نبودند که بخواهند ملت به ایشان دیگر رای دهند یا ندهند؟ دوم اینکه تبریک یک مدیر به مدیر جدید مافوق خود چه دلیلی به عدم مروت و جوانمردی دارد. در ضمن محض اطلاع بگویم این نظر یک نظر شخصی است نه به خاطر منفعت شخصی یا تملق چرا که اعتقاد دارم هر گروهی یا شخصی که می آید در اولین گام به فکر منافع خویش است و اطرافیانش. این حرفهایی هم که می زنند از ته دل نیست چرا که همیشه این طور بوده است و خواهد بود. خواهند قبول کنند یا نکنند که نمی کنند.

                                • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                  چه کینه ای در آقای شهیری علیه آقای فرماندار موج می زند. حتی تبریک گفتن هم برتابیده نمی شود.

                                  مگر جناب سرهنگ از سلک کفار است کهنتواند در دولت تدبیر و امید به کار خود ادامه دهد.

                                  اگر آقای طاهایی به وزیر کشور برای انتخاب آقای فلاح تبریک گفت معنی آن این است که آقای طاهایی منصوب آقای احمدی نژاد به ایشان خیانت کرده است؟ این چه حرف است؟

                                  آقای مهدوی فقط یک کار مودبانه اخلاقی انجام داده است و اگر بخواهد به کارش در دولت تدبیر و امید ادامه دهد بستگی به باور استاندار نسبت به توانمندی ایشان و لابی های پشت صحنه و دفاع قدرتهایی نظیر امام جمعه، نمایندگان، صاحبان نفوذ در وزارت و نهادها و ... دارد. قطعاً آقای استاندار فکر همه این موانع را خواهند کرد.

                                  • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                    جناب شهیری جان
                                    مثل اینکه متوجه نیستین! جناب سرهنگ این توانایی رو دارن که با هر دولت و ملت و فکر و اندیشه و مرام و مکتب و مسلک و حزب و گروه و .... کار کنن!
                                    چرا توانایی های جناب سرهنگ رو ندیده می گیرین؟
                                    ...

                                    • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                      درود بر مرد پر توان و پر تلاش شهرستان بابل جناب آقای مهدوی که همواره با تمام توان خودش و همکارانش دست بیعت به دولت و استاندار جدید داده است .

                                      • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                        ای بابا چه خبره انگا ر نوبر ش رو آوردید جناب شهیری به از همین الان به شما قول می دهم چهارسال با این تندرویهای که شمایان دارید با نه بزرگتر مردم روبرو میشید .یردار سرافراز اسلام و یادگار هشت سال دفاع مقدس اومده به رسم ادب و به بهانه همشهری بودن با استاندار اعلام آمادگی کردند حالا شما چرا نا راحت هستید در عجبم .......

                                        • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                          کاری به مهدوی نداریم ظاهرا شما با چاپلوسی برای این دولت دنبال چیزی هستی

                                          • پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                            آقای شهیری احساس می کنم باهاش مشکل شخصی باید داشته باشی که اینجور عصبی شدی از پیام تبریکش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                            • مقیم تهرانپاسخ به این دیدگاه 6 11
                                              پنجشنبه 28 شهريور 1392-0:0

                                              بنده هیچ شناختی نسبت به آقای مهدوی ندارم اما تعاریف زیادی از مدیریت ایشان شنیده ام چه اشکالی داره که کسی که مدیریت قوی داره کار کنه ؟

                                              به نظر بنده نه آقای مهدوی بلکه عزیزان دیگر که از توانمندی بالا برخوردارند استفاده شوند؟


                                              ©2013 APG.ir