تعداد بازدید: 3118

توصیه به دیگران 1

شنبه 20 مهر 1392-13:21

در رامسر اتفاق افتاد/دو پادشاه در یک اقلیم!

 این از عجائب روزگار است در شهری که تمام فعالیت های کشتی آن در سه سالن و حدود 150 کشتی گیر خلاصه می گردد و کشتی این شهر نیز در استان هیچ محلی از اعراب ندارد و جز شهرهای درجه 3 کشتی محسوب می گردد ، دو هیأت به فعالیت مشغولند و هرکدام از این هیأت ها خود را قانونی دانسته و مسابقاتی را برگزار می کنند!


مازندنومه: سرپرست هیئت کشتی شهرستان رامسر نامه ای انتقادی خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران نوشت که یک نسخه از آن را همکار ما"محمود بهرامی" برای ما ارسال کرد. متن نامه به این شرح است:

جناب آقای سعادتمند

 مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان مازندران

 با سلام و تحیت و آرزوی توفیقات روزافزون به استحضار می رساند مقصود و منظور از نگارش این نامه بیان و ابراز گوشه ای از چالش ها و نابسامانی هایی است که در حوزه مدیریت حضرتعالی حادث شده و متأسفانه هیچ اراده ای نیز برای حل و فصل موضوع وجود نداشته و یا نمی خواهند آن را حل نمایند.

حتماً حضرتعالی استحضار دارید و به کرات به سمع و نظر شما رسانده اند که مدتی است برخلاف عرف و قوانین موجود دو هیأت کشتی در شهرستان رامسر وجود دارد: 1- هیأتی که مورد قبول و منصوب اداره ورزش و جوانان شهرستان بوده ولی از جانب هیأت کشتی استان غیرقانونی اعلام شده است. 2- هیأتی که مورد قبول هیأت کشتی استان و معزول و غیرقانونی از جانب اداره ورزش و جوانان شهرستان نامیده می شود.

 این از عجائب روزگار است در شهری که تمام فعالیت های کشتی آن در سه سالن و حدود 150 کشتی گیر خلاصه می گردد و کشتی این شهر نیز در استان هیچ محلی از اعراب ندارد و جز شهرهای درجه 3 کشتی محسوب می گردد ، دو هیأت به فعالیت مشغولند و هرکدام از این هیأت ها خود را قانونی دانسته و مسابقاتی را برگزار می نمایند!

 درواقع هیأتی که از جانب اداره ورزش و جوانان منصوب و مسئولیت آن را از بد حادثه به اینجانب سپرده اند نمی تواند تیمی را به استان اعزام نماید، چون هیأت محترم کشتی استان آن را قانونی نمی داند و لاجرم از پذیرش کشتی گیران و مربیانی که به زعم آقای ثمربخش رئیس هیأت کشتی استان که در مکاتبات قبلی شان آنان را منفعت طلب، حاشیه ساز و .... دانسته معذور است و در مقابل هیچ تیمی نیز نمی تواند از شهرهای استان و به دعوت هیأت دیگر که ریاست آن را آقای مقبل دوست بر عهده دارند به رامسر آمده و مسابقه ای را برگزار نمایند.

چون اداره ورزش و جوانان مجوز چنین کاری را به دلیل غیرقانونی دانستن آن صادر نمی کند. حال این سؤال از حضرتعالی به عنوان متولی ورزش استان که خود نیز سالیانی را در شهرستان رامسر خدمت نموده و با فضای ورزشی- اجتماعی آن آشنایی کامل داشته و از افراد نیز شناخت کاملی دارید پرسیده می شود که آیا وضعیت فعلی به پیشرفت کشتی شهرستان کمک می نماید؟

آیا دوپاره شدن و شقه شقه شدن پیشکسوتان، مربیان، داوران و کشتی دوستان می تواند به تعالی این ورزش در رامسر کمک نماید؟

 آیا این وضعیت درخور و شایسته ی شأن ورزش استانی که موفقیت های کشتی گیران آن سر به آسمان می ساید می باشد؟ و آیا نونهالان، نوجوانان و جوانان و ... کشتی گیر متضرر و مغبون اصلی این غائله نیستند؟!

صد البته که وضعیت موجود علاوه بر آنکه نمی تواند هیچ کمکی به کشتی رامسر بنماید، به قهقرا رفتن آن سرعت بیشتری می بخشد.

 البته ناگفته نماند که آقای جنتی -رئیس محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان- اقداماتی را در جهت اثبات عملکردشان که عزل رئیس هیأت گذشته و نصب رئیس هیأت جدید بوده، داشته و مکاتبات نیز با آن اداره کل داشته اند اما شاید به دلیل مشغله فراوان جنابعالی و همکاران محترمتان و یا شاید به دلیل آنچه که بتوان آن را محافظه کاری و یا در دردسر نینداختن نامید، از ورود به این مسأله خودداری و در حل و فصل این غائله و حاشیه هیچ اقدامی به عمل نمی آورید.

 متأسفانه رئیس محترم هیأت کشتی استان نیز به جای آنکه به شهرستان عزیمت نموده و از نزدیک مشکلات را بررسی و در جهت رفع و رجوع آن اقدامی به عمل آورد صرفاً به نگارش نامه های احساسی همراه با اطلاعات غلط از پیشرفت های درخشان هیأت کشتی سابق توأم با تهمت های صدرالاشاره به اعضای این هیأت که متأسفانه غلط های املایی و انشایی نیز در آن کم مشاهده می گردد، می پردازد.

النهایه هدف و منظور از نگارش این نامه این نبوده است که بنده خود را اثبات و یا برای به دست آوردن صندلی لرزان هیأت کشتی رامسر به هر دست آویزی دست یازم و آن را به نفع خود مصادره نمایم، چرا که نزدیکان و کشتی دوستان و حتی جنابعالی که حضوراً و در دفترتان به سمع تان رسانیدم می دانند که قبول این سمت پس از مقاومت و پافشاری فراوان اینجانب به دلیل آشنا بودن به حاشیه های گوناگون و گرفتاری های اداره هیأت کشتی صورت گرفته است و اگر نبود درخواست های متعدد اداره ورزش و جوانان و عده ای از مربیان، کشتی گیران و پیشکسوتان هرگز این مسئولیت خطیر و پرحاشیه را قبول نمی کردم.

ذکر این نکته نیز ضروری است که حقیر قبل از قبول این سمت دو بار یک بار حضوری و یک بار تلفنی از جناب آقای مقبل دوست داور و کشتی گیر پیشکسوت که مسئولیت هیأت را بر عهده داشتند به رسم ادب و رعایت جایگاه و حرمت استاد شاگردی رخصت طلبیدم و ای کاش ایشان همان طوری که روزی به حکم آقای جنتی رئیس محترم ورزش و جوانان رامسر به ریاست منصوب شدند به نظر امروز ایشان مبنی برکناره گیری از هیأت کشتی تمکین نموده تا علاوه بر حفظ و جایگاه ملی و بین المللی شان با کمک یکدیگر نسبت به ارتقاء کشتی شهرستان چون گذشته می کوشیدم «اما بر اگر و ای کاش نتوان نشست» و نتیجه این شد که می بینم و هیچ اراده و اهتمامی نیز برای حل و فصل موضوع نیز وجود ندارد و سکوت چندماهه اینجانب نیز کارگر نیفتاد تا بالأخره به این نتیجه رسیدم که با درج این نامه در روزنامه ها و سایت ها شاید تلنگری هرچند کوچک به اداره کل ورزش و جوانان و هیأت کشتی استان خورده و عزیزان مسئول برای حل و فصل موضوع قدمی بردارند.

 قبلاً از حوصله حضرتعالی و وقتی که برای خواندن این نامه صرف می نمائید سپاسگزارم.

عبدالرحمان حلاجیان

 سرپرست هیأت کشتی شهرستان رامسر



    ©2013 APG.ir