تعداد بازدید: 2480

توصیه به دیگران 11

جمعه 26 مهر 1392-16:26

رسولی:عده ای جلوتر از رهبری حرکت می کنند

 امام جمعه میاندرود گفت: جای تاسف است که بعد از 35 سال هنوز عده ای فکر می کنند که مسئولان نظام به فکر تحویل دادن نظام و کشور به امریکا هستند/تمام جزییات مذاکرات را رهبری و رئیس جمهوری محترم می دانند/برای اولین بار مواضع ایرانی را واقعی و واقع گرایانه اعلام کرده اند.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندرود اظهار داشت:فضای حاکم بر مذاکرات 5+1 جدی،واقعی و رو به جلو بوده است.

 وی با بیان اینکه پذیرش طرح پیشنهادی ایران از سوی اعضای این نشست نشان از حرکت رو به جلو و پیشرفت مذاکرات دارد، افزود:روند مذاکرات برای رسیدن به نتیجه مطلوب در حال پیگیری است.

 امام جمعه میاندرود توافق حاصله و صدور بیانیه مشترک را حاصل رضایت طرفین برای دستیابی به یک نتیجه برد-برد دانست و تصریح کرد:تحلیل های واقع گرایانه نشان از رویکرد مثبت طرفین دارد.

وی به برخی نگرانی های سطح جامعه و ابراز آن توسط برخی افراد اشاره کرد و گفت:هر چند بعضی از این نگرانی ها دلسوزانه است،به نظر بنده جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

امام جمعه میاندرود گفت: محرمانه بودن جزییات مذاکرات که امروز برخی ها انگشت روی آن گذاشته اند به معنای مخفی کاری ،پنهان کاری ،موافقت های پشت پرده و نامحرم دانستن مردم نیست.

 وی ادامه داد:دانستن غیر ضرور باعث قضاوت های عجولانه و غیر کارشناسی شده و باعث می شود فضای مذاکرات فضای نامناسبی شود.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه چرا عده ای از افراد فکر می کنند که فضا تیره و تار و مبهم است و این مذاکرات تنها یک تفاهم سیاسی و یا یک بازی سیاسی است افزود:چرا عده ای فکر می کنند که این عزیزان قصد دارد که ایران را دو دستی تقدیم امریکا کنند؟

 وی ادامه داد:جای تاسف است که بعد از 35 سال هنوز عده ای فکر می کنند که مسئولان نظام به فکر تحویل دادن نظام و کشور به امریکا هستند.

 خطیب جمعه سورک با بیان اینکه این افراد یادشان نرود مسئول اصلی مذاکرات مقام معظم رهبری است افزود:تمام جزییات مذاکرات را رهبری و رئیس جمهوری محترم می دانند و مطمئن باشید اگر خلاف مصالح نظام باشد رهبری اجازه ادامه مذاکرات را نمی دهد.

وی تاکید کرد:تمام حرکات و فعل و انفعلات مذاکرات بر اساس نظر رهبری نظام است اما بعضی ها جلوتر از رهبری حرکت می کنند، در صورتی که ایشان فرمودند که من به تیم مذاکره کننده خوش بین هستم.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت :اجازه دهید به دور از هر گونه پیش داوری و قضاوت های نابجا تیم مذاکره کننده به کارشان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در گذشته به محض اینکه مفاد مذاکرات علنی می شد یا جزییات مذاکرات به بیرون درز می کرد هر کس تحلیلی از آن ارائه می داد، افزود:این تحلیل ها به گونه ای بود که دست تیم مذاکره کننده را می بست اما آقایان اجازه دهند و بگذارند که این تیم قوی و قدرتمند به حرکت روبه جلوی خود ادامه دهد،چرا که نمی شود به املای نوشته نشده نمره منفی داد.

امام جمعه میاندرود گفت:نگاهی که در سطح بین المللی و در بین اعضا این نشست در خصوص ایران وجود دارد نگاه مثبتی است و آنها هم دایه دلسوزتر از مادر نیستند که بی جهت نسبت به تیم مذاکراه کننده تغییر رویکرد نشان دهند.

 وی گفت:امروز آنها فضا را فضای مثبتی می دانند و برای اولین بار مواضع ایرانی را واقعی و واقع گرایانه اعلام کرده اند، پس لازم است که از این تیم حمایت شود تا نتیجه مثبتی حاصل شود.


  • شیخ صفر قاسمی-رامسرپاسخ به این دیدگاه 5 0
    شنبه 27 مهر 1392-0:0

    درود بر حاج آقا رسولی جویباری که عالمانه ،منصفانه و واقع بینانه مباحث را تحلیل و تبیین میکنند.


    ©2013 APG.ir