تعداد بازدید: 4375

توصیه به دیگران 1

شنبه 27 مهر 1392-20:9

250 میلیون تومان، لنگ مخالفت چند نفر!

تجمع و توهین به بخشدار مرکزی و رییس بنیاد مسکن ساری و میاندورود/سایت ها و صدا و سیما مدام خبر می زنند که مسئولان به فکر داربکلا باشند، حالا با گذشت هفت ماه از مصوبه، بیایند و ببینند که خود این افراد مانع انجام کار می شوند و مسئولان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته اند+عکس


مازندنومه، محمداسماعیل بخشی سورکی: صبح امروز همزمان با دستور آغاز به کار اجرای فاز اول طرح جمع آوری آب های سطحی در روستای دارابکلای میاندورود، تعداد اندکی از مردم با تجمع و توهین به بخشدار مرکزی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساری و میاندورود مانع اجرای طرح شدند.

 بر اساس این گزارش بیل مکانیکی پیمانکار طرح جهت کندن کانال و اجرای طرح به مکان مورد نظر آمد، اما ممانعت برخی از افراد منجر به ایجاد تنش در اجرای این طرح شد.

یکی از اهالی این روستا به بهانه های متفاوت و با بیان اینکه چرا آب مناطق بالادست باید از طریق این کوچه به رودخانه ریخته شود، ضمن توهین به عباس غفوری -بخشدار مرکزی- او را از اهالی داربکلا ندانست و گفت:دوره مدیریت شما سرآمده است،چرا دست از سر ما بر نمی دارید، به شما ربطی ندارد که در این موضوع دخالت کنید.

 این فرد با تحریک افراد دیگر با بهانه های متفاوت بر شعله ورتر شدن ایجاد تنش دامن زد و خطاب به بخشدار گفت:شما از جانب افراد دیگر تحت فشار هستید و اگر آن افراد به فکر منافع خود نبودند آب را از این سمت هدایت نمی کردند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه اصرار حسین صیاد –ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساری و میاندورود- جهت اجرای این طرح با بی احترامی برخی از افراد و از جمله این فرد همراه بود.

در این بین برخی از مردم روستا که موافق اجرای طرح بودند با تهدید و ارعاب این افراد سکوت کردند. پس از یک ساعت کشمکش و متقاعد نشدن این چند نفر پاسگاه انتظامی دارابکلا وارد عمل شد و طی صورتجلسه ای مخالفت این افراد را با امضای آنان جهت ارجاع به مراجع قضایی اعلام کرد.

 *وامدار کسی نیستم

 بخشدار مرکزی میاندرود در خصوص این ماجرا ابراز داشت:در تاریخ 15 اردیبهشت امسال مصوبه ای از استانداری مازندران اعلام شد که مطابق آن اعتباری جهت سامان دهی آب های سطحی این روستا تخصیص یافته است.

 عباس غفوری با بیان اینکه با حضور نمایندگان ستاد مدیریت بحران، آب منطقه ای ، بنیادمسکن، جهادکشاورزی، شورا، دهیار و دستگاه های دیگر چندین نوبت از منطقه بازدید شد، افزود:در نهایت با اجماع به این نتیجه رسیدند که باید بخشی از آبهای بالادست از طریق کوچه پیروزی به سمت رودخانه داربکلا هدایت شود.

وی گفت:از هفت ماه قبل رایزنی ها و کارهای مطالعاتی مربوط به آن توسط مشاوران بنیاد مسکن و آب منطقه ای استان انجام شده است و تاکنون بالغ بر 20 جلسه در این خصوص برگزار کردیم.

 وی به نشست خود با اهالی خیابان پیروزی در منزل یکی از افراد همین محله اشاره کرد و گفت:در آن جلسه هم بیشتر اهالی موافق و تنها چند نفر مخالف اجرای طرح بودند.

 بخشدار مرکزی میاندرود با بیان اینکه نباید مردم روستا فدای چند نفر شوند، افزود:مشکل این افراد با چند نفر از اعضای شوراست و با تهدید در جمع فریاد می زنند که بنده تحت فشار آنها اقدام به انجام این کار کرده ام.

 وی گفت:در طول زندگی خود وامدار کسی نیستم و اجرای این طرح هم مصوبه ستاد بحران استان بوده و بنده هم مجری قانون هستم و باید این طرح اجرا شود و گرنه در اثر بارندگی های آینده امنیت کل روستا به مخاطره خواهد افتاد.

 بخشدار مرکزی میاندرود در ادامه به صورتجلسه نهایی اعضای شورا در تاریخ 22 مهرماه امسال اشاره کرد و گفت:با موافقت اعضای شورا مبنی بر تفاهم با اهالی این منطقه جهت اجرای طرح، این مصوبه به بنیاد مسکن ارجاع شد و امروز که برای اجرای طرح آمده ایم باز هم همین چند نفر مانع اجرای طرح می شوند و ادعا می کنند که کل اهالی این کوچه مخالف اجرای طرح اند.

 وی با بیان اینکه سایت ها و صدا و سیما مدام خبر می زنند و گزارش پخش می کنند که مسئولان به فکر داربکلا باشند، افزود:حالا با گذشت هفت ماه از مصوبه مذکور بیایند و ببینند که خود این افراد مانع انجام کار می شوند و مسئولان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته اند.

 *250 میلیون تومان لنگ مخالفت چند نفر است

 حسین صیاد -رییس بنیاد مسکن شهرستان ساری و میاندورود- هم با بیان اینکه طرح های مطالعاتی این طرح از چندین ماه قبل تهیه و مصوب شده، افزود:در جلسات متعدد با مشاورین بنیاد مسکن و آب منطقه ای استان و همچنین کارشناسان راه و شهرسازی جوانب کار با دقت بررسی شد.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم آب سرازیر شده در هنگام سیل باید این آبها از راه های مختلفی به پایین دست هدایت شود تا حجم خسارات کاهش یابد، افزود:طی بازدید مدیرکل بحران استان و مسئولان ذیربط از کوچه های متعدد پایین دست،در نهایت تصمیم بر این شد که فاز ابتدایی انجام این پروژه از محل رودخانه و نبش کوچه شهید صباغ آغاز شده تا به کوچه پیروزی و خیابان اصلی در فازهای بعدی وصل شود.

صیاد گفت:ادعای اهالی این کوچه مبنی بر آسیب زدن آبهای سیل به اهالی این منطقه بی اساس است چرا که کانال طراحی شده بتنی و سرپوشیده بود و حجم خاص آب از طریق آن انتقال داده می شود.

 وی با بیان اینکه بیش از 250 میلیون تومان اعتبار، لنگ مخالفت چند نفر است، افزود: همه مردم دارابکلا باید فدای این چند نفر شوند در حالی که طبق طرح های مستند و مستدل مطالعاتی اجرای این طرح هیچ آسیبی به ساکنان این خیابان نمی زند.

 ریئس بنیاد مسکن ساری و میاندورود تصریح کرد:مردم دارابکلا بدانند مخالفت این عده از افراد باعث خواهد شد اعتبار در روستاهای سیل خیز دیگر هزینه شود و تمامی تبعات دیگر متوجه خود مردم خواهد بود چرا که مسئولان در راستای حل مشکلات مردم نهایت تلاش خود را به کار بسته اند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه به اذعان افراد حاضر و برخی از اهالی دارابکلا فرد معترض در اکثر پروژه های عمرانی ،سوخت رسانی و ...روستا سردمدار مخالفان بوده و همواره با این حربه در راستای پیشبرد اهداف خود حرکت کرده است.

 تنها راه حل رفع این مشکل نشست بزرگان و ریش سفیدان روستای دارابکلا با مخالفان است تا نظر مثبت آنها نیز تامین شود در غیر این صورت به نظر می رسد برای نجات جان اهالی روستا، قوه قضاییه باید از نیروی قهریه خود در این موضوع استفاده کند.


  • محسن بخشیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 30 مهر 1392-0:0

    اقای مهندس صیاد را از نزدیک میشناسم کاش مدیر توانمندی مثل ایشان در خارج از استان مازنداران کار میکرد تا قدرش را بدانند

    متاسفانه بعضی از افراد که فقط منافع ظاهری خود را میدانند کارهای عمرانی را هم سیاسی میکنند از اداره کل بنیاد مسکن در خواست میکنیم مقداری از اعتبارات شهرساری یا بابل را به سوادکوه بدهید تا روستای ما که دو سال طرح هادی اجرا ولیکن بعلت عدم اعتبار اسفالت نکرده اند صورت پذیرد.

    • کارمند و دوست پاسخ به این دیدگاه 0 3
      سه شنبه 30 مهر 1392-0:0

      خبرنگاری که اسماعیل باشه باید هم
      طرفداری از مسئولان بشه
      خبرنگار باید از زاویه دید مردم حتا همان معترض به داشتان نگاه کنه
      تا دلیل مخالفت رو با نظرات علمی و کارشناسانه تحلیل کنه
      و نه اینکه نسخه قوه قهریه بپیچه و دست به اسلحه ببره و این یعنی به قول علی دایی یک طرفی غش کردن
      خبرنگار...
      مامور...
      تئوریسین...
      کارشناس فنی...
      یا نظمیه
      حال اگر آقای بخشی به یک مسئول اینجوری حرف بزنه و انتقاد کنه و اینطور سنگ قولهای چندین ساله مسئولان به این اهالی رو به سینه نزنه چنده خوب بیه!!!!

      • يکشنبه 28 مهر 1392-0:0

        برادر ... اون تو و ... بودين که براي پست رياست شوراي شهرستان خودتونو کشتين...جلسه گذاشتين...بعد انتخاب شدن... سه نفرنو خواستين دفتر ... بهشون اولتيماتوم ده روزه داد که نظرشونو عوض کنن ........عباس غفوري نه براي شهرداري سورک نه براي فرمانداري مياندرود دندوني تيز نکرده......حتما بايد دامادي وارد عمل شه که شما قداره کشي نکنيد اين وسط؟؟؟؟؟؟ظاهرا شما نمی تونید این آخرای عمر مدیریتتون رو بدون دردسر طی کنید....

        • يکشنبه 28 مهر 1392-0:0

          اتفاقا قرار نیست در دولت تدبیر و امید تمام نیروها مانند دوره احمدی نژاد قلع و قمع شوند نیروهای بومی خوش نام و کاربلد حتما باید حفظ شوند در غیر اینصورت مغایر با مشی دولت اعتدال است.از قضا نیروهای سفت و سخت حامی احمدی نژاد که در دفاع از او مبانی مدیریت و احترام را زیر سوال می بردند باید عوض شوند چرا نه مدیریت می فهمند و نه دلشان به حال مردم بومی می سوزد.غفوری نیروی بومی که چند دوره در شورای روستا فعالیت داشته و بعد از آن هم در شهرداری ساری خدمتگزار بوده است از نیروهای دلسوزی است که مشی سیاسی ندارد و کارکرد او تنها برای مردم است نه برای جلب رضایت بعضی ها....دوستان منصف باشند.....

          • يکشنبه 28 مهر 1392-0:0

            خودم در جریان تمام قضایا هستم.

            این کارشکنی ها فقط از سوی مردمی که فقط به فکر خودشون هستند( اهالی اون منطقه از روستا) داره صورت می گیره و گرنه مسئولین بیچاره ها چقدر تلاش کنند، چند تا جلسه بذارن، اون پول برگشت بخوره بهتره یا دردی از مردم دوا بشه.

            نباید منافع روستا رو بخاطر کوته نظری برخی افراد و با زیر سوال بردن مسئولین به خطر بندازیم.

            این افراد خودشون در معرض سیل و ویرانی نیستند اونوقت دیگران رو تو مخاطره میندازن.

            • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 2 1
              يکشنبه 28 مهر 1392-0:0

              ...
              مهندس غفوری زیدی یکی از پرتلاش ترین بخشداران است.

              • يکشنبه 28 مهر 1392-0:0

                آقای غفوری را از نردیک میشناسم آدم پاک و مخلصی هستند ولی شاید بدرد این پست نخورد البته مخلص عباس آقا هستیما...

                • يکشنبه 28 مهر 1392-0:0

                  عباس غفوری وامدار کسی نیست حتی شما لطفا باور کنید

                  • يکشنبه 28 مهر 1392-0:0

                    بخشدار اگرتوانایی و مدیریت داشته باشد. این گونه تنشها به وجود نمی آید. مشکل از اینجاست که مناصب دولتی در اختیار افراد نامناسب و بی تجربه قرار دارد...ان شاءا... در دولت تدبیر و امید این گونه انتصاب ها با دقت بیشتری صورت پذیرد.


                    ©2013 APG.ir