تعداد بازدید: 2473

توصیه به دیگران 5

سه شنبه 30 مهر 1392-23:19

گردهمایی سیدهای سورکی

سادات سورکی در مسجد جامع این شهر پذیرای میهمانان خواهند/امام جمعه میاندورود به همراه  سادات منطقه از ساعت 8 صبح روز عید غدیر تا نماز ظهر پذیرای میهمانان خواهند بود.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سید مجتبی رسولی جویباری –امام جمعه میاندرود-در گفتگو با ما گفت:در راستای گرامیداشت دهه امامت و ولایت و همزمان با عید غدیر، سادات سورکی به همراه امام جمعه محترم شهرستان میاندرود در مسجدجامع شهر سورک پذیرای میهمانان خواهند بود.

خطیب جمعه سورک ابراز داشت:در روز عید غدیر باید همه مردم مانند رودها و جویبارهایی که به سمت رودخانه سرازیر می شوند، از گوشه و کنار جامعه به حسینیه ها و مساجد که محل اجتماع سادات است بروند.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه هر سال عید غدیر بنده به سبب افتخارم که جزو سادات هستم به تنهایی در مسجد جامع سورک پذیرای میهمانان بودم، افزود:اما امسال جلسه ای با سادات سورکی داشتیم و همه دوستانی که در جلسه حضور یافتند استقبال کردند.

وی ادامه داد: بنده به همراه این سادات از ساعت 8 صبح روز عید غدیر تا نماز ظهر پذیرای میهمانان خواهیم بود و ان شالله در سالهای بعد نیز برای تدارک ضیافت نهار از میهمانان نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.

رسولی اصل و ریشه دیدار مردم با سادات از روز عید غدیر اشاره کرد و گفت: در همان روز غدیر 120 هزار نفر، هم امامت و ولایت حضرت امیر(ع) را به او تبریک گفتند و هم با او بیعت کردند.

وی با بیان اینکه این سنت از آن روز ماندگار و سرمنشا دیدار مردم با سادات شده است، افزود:جامعه اسلامی باید به موضوع غدیر مانند عاشورا بپردازد.

خطیب جمعه سورک ادامه داد:همانگونه که عاشورا فراگیر و گسترده است موضوع غدیر نیز باید فراگیر شود و کارهای فرهنگی و تبلیغی در این راستا باید انجام شود.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه در محرم هر کسی ممکن است در منزل خود برای امام حسین (ع) اطعام دهد، افزود:اما اجتماع مردم زمانی است که همه دست به دست هم می دهند و در حسینیه و یا مسجد اطعام می دهند.

 وی به برگزاری نماز ظهر عاشورا هم اشاره کرد و گفت:تمام این اعمال در راستای فراگیری پیام عاشوراست و اگر قرار است که پیام غدیر فراگیر شود باید به همین صورت فرهنگ سازی شود. 



©2013 APG.ir