تعداد بازدید: 5623

توصیه به دیگران 7

جمعه 8 آذر 1392-0:7

مردم هوشیار باشند-رادان

در گفت و گو با جانشین فرماندهی انتظامی کشور مطرح شد: جرایمی که درفضای مجازی رخ می دهد می تواند خطرناک تر از جرایم درسطح حقیقی باشد/در قانون چیزی به عنوان ارشاد و تذکر نیامده که اول ارشاد، بعد جریمه باشد + عکس


مازندنومه، سیده نصیبه دوستدار: مراسم گرامیداشت شهادت بانوی نکایی، رقیه حسین زاده - همسردیپلمات ایرانی در لبنان که درجریان تروریستی هفته گذشته به شهادت رسید- عصر پنج شنبه با حضور سردار احمدرضا رادان جانشین فرماندهی انتظامی کشور، سردارمهری رئیس پلیس پیشگیری کشور، سرهنگ خداکرمی رئیس پلیس اطلاعات، سرهنگ قاسمی جانشین فرماندهی انتظامی مازندران و جمعی از مردم و مسئولان در حسینیه نارنج باغ نکا برگزار شد.

در حاشیه این مراسم با سردار رادان گفت و گو کردیم و دو سئوال از او پرسیدیم:

*به تازگی باند بزرگ کلاهبرداران اینترنتی توسط پلیس فتای مازندران کشف شد. در بین مال باختگان افراد متخصص و استاد دانشگاه هم دیده می شوند. چرا مردم، به خصوص تحصیل کرده های ما هنوز نسبت به شگردهای کلاه برداران مجازی آگاهی ندارند؟

-رادان: مردم باید هوشیار باشند و بدانند جرایمی که درفضای مجازی رخ می دهد می تواند خطرناک تر از جرایم درسطح حقیقی باشد.

 آن چیزی که معمولأ درفضای مجازی طعمه به دام نمی اندازد، این است که افرادی که به عنوان مخاطب قرارمی گیرند یک مقدار توجه داشته باشند.

معمولأ هوس طمعه ها به گونه ای است که فرد را شاید به سمتی ببرد که دعوت را اجابت کرده و خواسته یا وسیله ای را  که در نظر دارد (چه جایزه باشد یا چیزهای دیگر) خریداری کند.

* در بحث ترافیک و راهنمایی و رانندگی گاه مشاهده می کنیم که پلیس به خاطر یک تخلف بسیار ناچیز مثلا" 5 کیلومتر سرعت اضافه، راننده را جریمه سنگینی می کند. آیا نمی شود برخی تخلفات معمولی و ساده را به دیده اغماض نگریست و با تذکر، راننده را وادار کرد که در ادامه مسیر تخلفی نداشته باشد؟

 در قانون چیزی به عنوان ارشاد و تذکر نیامده که اول ارشاد، بعد جریمه باشد. تخلفی که هم حقوق فرد و هم حقوق جامعه را خدشه دارمی کند و آن کس که قبول می کند، حقوق خود و جامعه را خدشه دار کند، باید قبول کند که این هزینه بپردازد.

 اگر متخلف به خاطر جریمه شدن، قانون رانقض کند و دیگربار در ادامه مسیر مرتکب تخلف شود، به حتم با جریمه سنگین تری روبرو خواهد شد.

 در ارتکاب جرائم و تخلفات حادثه ساز، علاوه بر جریمه مشخص، جریمه دیگری همچون برخورداری نمره منفی و ضبط گواهینامه هم شامل حالش می شود.

تعداد متخلفان درامور راهنمائی و رانندگی نسبت به کسانی که به قانون احترام می گذارند، قابل قیاس نیست و  90 درصد مردم ما به قانون احترام می گذارند و ما به احترام آن تعداد، همواره آن 10 درصد را جریمه خواهیم کرد.

گفتنی است شهیدهˈ رقیه حسین زاده، همسر یکی از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران درلبنان، درحادثه تروریستی سه شنبه گذشته بیروت به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای روستای ولیج محله شهرستان نکا به خاک سپرده شد.

چند عکس از این مراسم :



©2013 APG.ir