تعداد بازدید: 3215

توصیه به دیگران 4

جمعه 8 آذر 1392-21:26

حمایت قاطع امام جمعه ساری از مذاکرات ژنو

آیت الله طبرسی گفت: انتقادها باید منصفانه باشد/شش قدرت در کنار هم قرار داشتند و در این سو دکتر ظریف در مقابل آنها قرار گرفت و کار بس بزرگی انجام داد/آنها جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناختند، اما گفتند تا پنج درصد غنی‌سازی بدون اشکال است.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: آیت الله طبرسی -نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری- در خطبه های نماز جمعه این هفته در حمایت از مذاکرات ژنو و نقش وزارت خارجه در این توافق مهم سخن گفت. فراز هایی از اظهارات وی در ادامه آمده است:

« توافق تاریخی را در بعد از انقلاب اسلامی در دنیا شاهد هستیم که در مذاکرات ژنو اتفاق افتاد. اگرچه در جامعه ما چند صدایی حاکم است و صحبت‌های مختلفی هم درباره مذاکرات ژنو وجود دارد، اما انتقادها باید منصفانه باشد.

شش قدرت در کنار هم قرار داشتند و در این سو دکتر ظریف در مقابل آنها قرار گرفت و کار بس بزرگی انجام داد.

پیچ خطرناک تاریخی بود که 10 سال پیش تاکنون برای ما به وجود آمد و قفل آن هم گشوده نمی‌شد،ولی دشمن بالاخره به این نرمش تن داد.

 بیانات رهبری، تعامل مردم و تیم مذاکره کننده، این پیروزی را رقم زد.

 اگرچه مشکلات و گرانی وجود دارد اما وقتی انتخابات برگزار می‌کنیم 35 میلیون نفر رای می‌دهند و این ارزش است، مردم بسیار خوبی داریم.

 آنها جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناختند، اما گفتند تا پنج درصد غنی‌سازی بدون اشکال است، همین مقدار که آمدند و پذیرفتند و تسلیم شدند یعنی جمهوری اسلامی را به رسمیت شناختند.

متوجه شدند که در دنیا قدرتی به نام جمهوری اسلامی وجود دارد و برای سامان دادن امور دیگر کشورها، باید با جمهوری اسلامی هماهنگ شوند، ناچار شدند هم عربستان و اسرائیل را راضی نگه دارند و هم مذاکرات را جدی بگیرند.

 البته باید در برابر زیاده‌خواهی آنها بایستیم و به آنها اطمینان هم نداریم و بدبین هم هستیم و باید در مذاکرات بعدی، حق مسلم مردم ایران را بگیریم.»



    ©2013 APG.ir