تعداد بازدید: 3015

توصیه به دیگران 3

شنبه 16 آذر 1392-5:3

مازندنومه از نگاه مسئولان

فراتر از تصورات

پیام ها و اظهارات معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران+فرماندار چالوس+ امام جمعه میاندورود+نماینده بابل+نماینده ساری+
 معاون وزیر راه و شهرسازی+معاون وزیر اقتصاد+مشاور عالی استاندار مازندران+مشاور رسانه ای و فرهنگی استاندار مازندران به مناسبت دوازدهمین سال تولد مازندنومه


*علیرضا يونسي رستمی، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران


دردنیای امروز ، دنیایی که بر پایه ی ارتباطات می گذرد، نقش رسانه ها درافکار وعقاید مردم بیش از پیش اهمیت و گسترش یافته، به طوری که قشر وسیعی از مردم از آن ها تاثـیر مـی پذیرند.


رسانه ها در كنار نهادهاي ديگري كه سازنده طرز تفكر جامعه اند، نقش موثري را ايفا مي كنند. بررسيهاي روانشناسي اجتماعي در زمينه نقثش و قدرت رسانه ها نشان مي دهد كه رسانه هاي گروهي داراي چنان قدرتي هستند كه مي توانند نسلي تازه در تاريخ انسان پديد آورند؛ نسلي كه با نسلهاي پيشين از جهات فرهنگ، ارزشها، هنجارها و آرمانها، بسيار متفاوت است.


رسانه ها با توجه به توانمندي هايي كه دارند، يكي از عوامل بسيار مهم دگرگوني ارزش ها، باورها و معيارهاي ملّي مي باشند، چه اينكه قادرند با برنامه ريزي هاي دقيق و كنترل شده، انديشه هاي مردم يك جامعه را شكل و رفتار آنان را به صورت دلخواه سمت وسو دهند.


وسايل ارتباط جمعي جايگاه ممتاز و بي بديلی براي ظرفيت سازي در عرصه مشروعيت بخشي و مقبوليت دهي به ‌خط مشي ها و استراتژي ها ها و برنامه هاي اجرايي در عرصه هاي گوناگون سيستم هاي سياسي و رابطه حكومت گنندگان و حكومت شوندگان و نخبگان دارند.از اين رو رسانه به مثابه منبع قدرت قوي، مورد علاقه و توجه تمام ذينفعان حاكميت ها در جوامع است، زيرا آسان تر و سريعتر ازابزار ديگر مي تواند در كسب ، حفظ و بسط قدرت در تمامي عرصه ها فعال باشد.


رسانه هاي گروهي داراي كاركردهاي گوناگوني مي باشند كه از جمله مهم ترين آن عبارتند از:
كاركرد هاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي و تفريحي، ليكن بي گمان مهمترین واساسی ترین اهداف و وظایف رسانه ها، انجام رسالت اطلاع رسانی وترویج فرهنگ رسانه ای است.
افزایش شمار مطبوعات محلی و فعالیت نمایندگی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری در مازندران، نشانه‌ی پیشرفت فرهنگی استان و نقش موثر رسانه ها در توسعه و اعتلاي فرهنگي و معنوي مازندران است و این رکن چهارم دموکراسی باید ضمن انعكاس واقعيات موجود با نقد منصفانه به توسعه‌ی استان و برقراری جو اعتدال در جامعه کمک کند.


رسانه هاي مازندران كه تاكنون با هم افزايي و هم آوايي و ارايه تلاش صادقانه مجموعه كارگزاران نظام، همراه و پشتيبان مجموعه نهادها و ادارات دولتي در مسير پيشرفت و گسترش استان در بخش هاي مختلف بودند و بدين طريق از مجاهدات آنان تشكر و قدرداني مي گردد، مي طلبد اهتمام به اين مهم را تداوم بخشند و با ارايه به موقع توانمنديها، ضعف ها و رهنمودها و مشاوره ها هم چنان دولت تدبير و اميد را در اميد آفريني و تقويت روح نشاط و پويايي در جامعه ياري نمايند.

از فرصت استفاده می کنم و دوازدهمین سالروز تولد پایگاه خبری-تحلیلی مازندنومه را به مدیریت و کارکنان آن شادباش می گویم.

*میرقدیر ر ضایی، فرماندار چالوس

 در طول مدت فعالیتم شاهد صداقت در رفتار و گفتار مازندنومه بودم و شفافیت و صراحت لهمه این سایت، زبان‌زد است. مازندرنومه در انعکاس و انتشار مسائل و اخبار، با کسی تعارف ندارد و از این جهت مطلوب است.

به سهم خودم از توجه مازندنومه به غرب استان تشکر می‌کنم، اگرچه بسیاری از رسانه‌ها در مرکز استان فقط به انتشار اخبار در همان حوزه می‌پردازند و غرب استان را فراموش کردند و فکر می‌کنند همه مسائل در مرکز استان وجود دارد و دیگر هیچ، اما مازندنومه این نگاه را ندارد و از شرق تا غرب مازندران را یکپارچه می‌بیند.

از گلوگاه تا رامسر، خاک پاک مازندران است و رسانه‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که درج خبر فقط از یک منطقه، مناسب نیست. چالوس به فرموده رهبری، قدمگاه 21هزار شهید است و به حرمت این شهدا، اخبار غرب مازندران هم باید مورد توجه قرار گیرد. عدالتی که مازندنومه در انتشار اخبار دارد را همه رسانه‌ها باید داشته باشند. مازندنومه در انتقال اخبار سرعت خوبی دارد و این سرعت را می‌توان به سرعت حرکت موشک تشبیه کرد.

*حجت‌الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری خطیب جمعه شهرستان میاندرود

 مازندنومه یکی از سایت‌های بسیار فعال در سطح استان است، نگاه خوبی دارد و منصفانه و بدون جانبداری از احزاب و گروه‌ها، حقایق را بیان می‌کند و از شخص و گروه خاصی طرفداری نمی‌کند. واقع‌گرایی دست اندرکاران و مدیریت سایت نمایان است. فعالیت خوبی در سطح استان دارد نه به لحاظ اینکه اخبار برنامه‌های کاری و خطبه‌های ما را منتشر می‌کند.

من هنوز مسئول سایت مازندنومه را ملاقات نکرده‌ام و وی را نمی‌شناسم اما خبرهایی که منتشر می‌شود همان خبرهای نیاز استان است و به این طریق می‌توان به اندیشه و تدبیری که در مدیریت مجموعه وجود دارد پی برد.

مازندنومه در بیان مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و .... کارشناسان خوبی دارد، کامنت‌هایی که در سایت درج می‌شود به واقعیت نزدیک است. در محموع می‌توان گفت فعالیت مازندنومه نشان می دهد مدیریت به صورت قوی کار و مسائل را پیگیری می‌کند و احساس می‌کنم در این زمینه بسیار حساس است. این مایه خوشحالی است که سایتی بتواند به دور از جانبداری سیاسی و گروه‌ها، ریشه‌ای به مسائل و واقعیت‌ها توجه کند.

مازندنومه مراجعات بسیار خوبی دارد چراکه بسیار به روز است، گاهی می‌بینم اخباری در ساعت‌‌های اولیه بامداد در سایت منتشر می‌شود و نمی‌گذارند خبر بیات شود.

*حسین نیازآذری نماینده مردم بابل

 روزانه اغلب رسانه‌ها را رصد می کنم و مازندنومه با بهره‌گیری از دست‌اندرکاران مجرب، از فعالیت خوبی برخوردار است و واقع‌بینانه با موضوعات برخورد می‌کند. مازندنومه به عنوان صدای رسای مازندران است و وظایف رسانه‌ای خود را به خوبی انجام می‌دهد که جای تقدیر و تشکر دارد. از همه رسانه‌ها انتظار داریم پیرامون موضوعات مربوط به مشکلات اساسی استان بپردازند، توجه به زیرساخت‌ها، به توسعه استان و تغییر وضع زندگی مردم کمک می‌کند، رسانه‌‌ها در اینجا نقش دارند و می‌تواند همکار و کمک‌کار دستگاه اجرایی باشند. بررسی موانع و مشکلات استان توسط رسانه‌ها، تلنگری هم برای مسئولان است چراکه خبرنگاران در جریان مسائل استان هستند و می‌توانند با تحلیل درست از شرایط ومشکلات، چراغ راهی برای مسئولان باشند.


* سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری و میاندرود


مازندنومه از سایت‌های اولیه مازندران است، در صراحت لهجه معروف است و من هم گاهی در تیررس این سایت قرار داشتم. رسانه باید شفاف و گویا باشد و امانتداری کند چرا که نماینده افکار عمومی است و مازندنومه اینگونه رفتار می‌کند. مازندنومه کارنامه خوبی دارد و از سایت‌های با سابقه است و مخاطبان خاص خود را دارد، خبرهای خاص منتشر می کند و مورد اقبال مشتریان است. خودم هم روزانه از مازندنومه بازدید می کنم و بحث‌های تحلیلی مازندنومه هم مورد توجه است.


*محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی


 سایت مازندنومه با همه امکانات محدودی که دارد اما فراتر از تصورات من، خودش را نشان داده است. به علت علاقه ویژه و عرق خاص دست‌اندرکاران مازندنومه، فراتر از امکانات خود ظاهر شده و اگر امکانات این سایت تقویت شود و به منابع مالی دست یابد می‌تواند در عرصه اطلاع‌رسانی، خیلی بهتر ظهور داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنم مازندنومه به مواردی که باعث توسعه استان می‌شود زوم کند و مقداری انگیزه‌های مدیران را بالا ببرد. با وجود وضعیت بسیار مناسبی که از نظر استعدادهای بالقوه و بالفعل در مازندران داریم اما هنوز از استان‌های شبیه به خودمان، به ویژه در جذب امکانات دولتی، بسیار عقب‌‌مانده‌تر هستیم. البته این خلا را می‌توان با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی برطرف کرد و بهترین اقدام، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

مدیران مازندران به جای اینکه مدیر هزینه‌ای باشند به فکر این باشند که چگونه می‌توانند درآمدزایی و ایجاد اشتغال داشته باشند. این مسئله با هنر جذب سرمایه‌گذار، محقق می‌شود. چون مازندنومه پیشوند زیبای نام مازندران را دارد توقع داریم بیشتر بتواند با ایجاد انگیزه زمینه رقابت را فراهم کرده و با توصیه‌های به موقع، مسیر این بستر را در استان آماده کند. اگر موارد مناسبی از دیگر استان‌ها دیدیم به رخ مسئولان بکشیم که اگر انجام آن مورد در مازندران سخت و است و نمی‌شود، پس چرا دیگر استان‌ها انجام دادند.

*علی‌اصغر یوسف‌نژاد معاون وزیر اقتصاد

مازندنومه در دوران فعالیت، سابقه خوبی از خود در عرصه فرهنگی به جای گذاشته است اگرچه گذشته پر فراز و نشیب داشته اما آینده امیدوارکننده و روبه رشدی دارد. مازندنومه به اصول و پایه‌های تخصصی عرصه اطلاع‌رسانی پایبند است و در جذب مخاطب هم تا حدود زیادی موفق بوده و در این زمینه هم روند رو به رشد دارد.

طبیعی است که هر مجموعه این چنینی، نیازمند بازبینی در فعالیت‌هایش است و نمی‌تواند بدون نقطه ضعف باشد همان‌طور که نقاط قوت بسیاری هم دارد. مازندنومه امانتدار است و در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان، نقطه برجسته‌ای از خود به جای گذاشته است.

انتظار ما از مازندنومه بیش از اینهاست و البته با کادر و سابقه‌ای که دارد این انتظار نابجایی هم نیست؛ باید به جمع‌بندی و بهبود وضعیت برسد. کمتر دیدم مازندنومه از حد اعتدال جدا شده باشد، انتقاداتی هم داریم، به طور مثال دیدم که برای یکی از مدیران فرهنگی، خیلی مایه گذاشت و هر روز به صورت سریالی برای آن مدیر مطلب می‌نوشت و این روند نشان می‌داد که مازندنومه خیلی روی این مسئله مانور می‌دهد و این خوب نیست.

اما در مجموع نقاط ضعف و قوت، باید گفت نقاط قوت مازندنومه بیشتر است و در مسائل حرفه‌ای و خبرنگاری و پایه‌های اساسی ارزشیابی‌ها، از میانگین بالایی برخوردار بوده و این میانگین نمره، مثبت است. احساسم این است با توجه به اسم مازندنومه، اگرچه از نظر جغرافیایی در سطح استان، اخبار متنوع را منتشر می‌کند اما بهتر است به موضوعات متنوع هم بپردازد نه اینکه فقط مسائل سیاسی باشد. جای بعضی بخش‌ها در مازندنومه خالی است، مازندنومه می‌تواند به مسائل آموزشی، جوانان، مسائل اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و بهداشت و درمان بیشتر بپردازد. این نگاه باید در مازندنومه تغییر کند.

*رحیم قاسمی طوسی، مشاور عالی استاندار مازندران:

مازندنومه از رسانه‌های پاک در گفتار و رفتار است و با صداقت برخورد می کند و از بصیرت بالایی برخوردار است. در انتخابات 24 خرداد در ارتباط مستقیم با رسانه‌ها بودم و مازندنومه را بهترین و صادق‌ترین رسانه دیدم و همچنین تحلیل‌های خوبی هم دارد.

همیشه در دلم بود اگر آقای روحانی پیروز انتخابات شد و ما هم توانستیم برای توسعه استان کاری کنیم مازندنومه هم در کنار ما باشد نه به خاطر همکاری که با هم داشتیم بلکه به دلیل نگاه مسئولانه‌ای که این سایت با مسائل دارد.

از نگفتن‌ها سود نبرده‌ایم، این را باید بگویم که بعضی از دوستان رسانه‌ای در مسیری قرار گرفتند که جای تاسف است، اگرچه این مسئله در دیگر اصناف خیلی مشهود است اما رسانه هم از این موضوع بری نیست. مازندنومه در مسیر سهم‌خواهی و باج‌خواهی و سوء استفاده قرار نگرفته است و این فضای پاک مازندنومه را دیگر رسانه‌ها هم الگو قرار دهند و از این طریق خود را در میان مردم جا بیندازند.

*لطف الله آجدانی، مشاور فرهنگی و رسانه ای استاندار مازندران

در انبوهی ازمدیران رسانه هایی که گویی از درو دیوار می رویند تا با نام رسانه نان رسانه را بخورند، بی آنکه بدانند و بدانیم پیامشان چیست و مخاطبشان کیست ، رسانه ها یی و مدیرانی نیز هستند که رویش آنها از زندگی دوباره در فضای اندیشه و قلم خبر می دهد. رسانه هایی که آمده اند، می آیند و خواهند آمد تا نشان دهند چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید.

در شرایطی که دانش  و مهارت و اخلاق حرفه ای و صداقت با خواننده و شجاعت و آزادگی در عرصه اندیشه و قلم و نقد و نظر،اکسیری مهم و اما کم یاب است ، مازند نومه با مدیریت با تدبیر و امید انگیز آقای علی صادقی و جمعی از همکاران تلاشگر فرهنگی و رسانه ای اش با همراهی بسیاری از صاحبان اندیشه و قلم از پرچم داران راهی در فضای مه آلود رسانه ها در مازندران است که نیامده است مگر با مشعلی فروزان از تخصص و تعهد رسانه ای برای جست و جو و کشف و انعکاس واقعیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و تنویر افکار عمومی .

مازند نومه به اعتبار کارنامه و دستاوردهایش نشان داده است که در این کار کارستان کرده است و مدیر آن مرد مردستان رسانه های مازندران است .او با مازندنومه نشان داد که می توان درپاییز و زمستان اندیشه و قلم نیز بهاری بود و در بهارش شکوفه های آزادگی اندیشه، شرافت قلم، کرامت انسانی ، صداقت با مردم، شجاعت با مسوولین و صیانت از حق نقد و نطر در چارچوب عقلانیت و اعتدال را به تماشا نشست و از آن تماشا به لذت رسید و درس ها آموخت . با تبریک و سلام  خود وآقای دکتر ربیع فلاح  استاندار محترم و فرهنگ دوست مازندران به مدیر لایق و شریف مازندنومه و همکاران ارجمندشان ، عمری بی پایان را برای مازندنومه آرزو می کنم

 


  • يکشنبه 17 آذر 1392-17:26

    بي شک خبرنگاران به عنوان قاصدان امين و راويان صديق جامعه با چشمان تيزبين و زبان گوياي خود در عرصه اطلاع رساني گام برمي دارند تا با شناخت سره از ناسره جان هاي تشنه دانستن و کسب اطلاعات را از چشمه هاي جوشان آگاهي سيراب می کنند .
    پس، درود می فرستم بر همه فعالان این عرصه سترگ و ارزش آفرین، خسته نباشید می گویم به مجاهدان عرصه آگاهی و سلام و درودمی فرستم بر روان پاک شهیدان عرصه اطلاع رسانی که در مسیر تحقق آرمان های میهن عزیزمان، آموزگار مکتب آگاهی و فداکاری شدند.به لطف خداوند متعال استان مازندران از ظر فیت های خوبی در امر اطلاع رسانی برخوردار می باشد که قاطبه این رسانه ها به دور از فضاسازی به دنبال تنویر افکار عمومی هستند یکی از این رسانه ها فعال و پویا،سایت وزین مازند نومه می باشد امید است باهمراهی ، همدلی و در کنار آن با انتقادهای سازنده تان مارا در خدمت به این مردم خوب و ولایی و بصیر کمک کار باشید.کمال علیپور خادم مردم در مجلس شورای اسلامی

    • شنبه 16 آذر 1392-22:57

      سلام
      دوازده سالگی مازندنومه را به تمامی عزیزان سخت کوش این سایت از مدیریت تا...
      تبریک عرض مینمایم .
      امیدوارم در عرصه رسانه هیچ زمانی ،حتی غیبت موجه هم نداشته باشید،که جای خالی شما احساس می شود.
      قدر زر زرگر شناسد، قدرگوهر گوهری
      بااحترام محمدجوادمرادی

      • شنبه 16 آذر 1392-18:31

        حرف های قابل تاملی زدند به خصوص معاون امنیتی استاندار
        رسانه هاي گروهي داراي چنان قدرتي هستند كه مي توانند نسلي تازه در تاريخ انسان پديد آورند؛ نسلي كه با نسلهاي پيشين از جهات فرهنگ، ارزشها، هنجارها و آرمانها، بسيار متفاوت است

        • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه
          شنبه 16 آذر 1392-10:12

          ورود مازندرنومه به 12 سالگی را تبریک عرض میکنم و برای اصحاب بزرگوار و اندیشمند از سردبیر گرفته تا نگارشگران و خبرنگاران و کسانی که در تامین مطالب با این نشریه الکترونیک و مجازی همکاری می کنند آرزوی توفیق بیشتر دارم. امیدوارم ساختار جدید مازندنومه در عرضه مطالب و کامنت ها مثمرتر و موثرتر باشد.


          ©2013 APG.ir