تعداد بازدید: 4221

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 17 آذر 1392-21:0

واکنش به سخنان باقری

امجدی:فرودگاه دشت ناز مال ماست

رییس شورای شهر میاندرود علیه رییس شورای شهر ساری/برخی موضع گیری ها و نظرات برخی عناصر تصمیم ساز در مرکز استان باعث رنجش خاطر اهالی محترم میاندرود شده است/با توجه به قانون تقسیمات کشوری فرودگاه دشت ناز در محدوده شهرستان میاندرود قرار دارد.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: رئیس شورای اسلامی شهر سورک در گفتگو با ما اظهار داشت:با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای نهفته در منطقه، راه توسعه و پیشرفت با ارتقا به شهرستان هموار شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان شهر ساری  با توجه به تراکم جمعیتی و مشکلات عدیده ترافیکی درگیر مشکلات خود بودند افزود: غفلت و عدم باورمندی به ظرفیت های موجود در میاندرود هم، چندان موضوع عجیبی نبوده و نیست.


امجدی گفت:انتقاد مسئولان امر در مرکز استان نسبت به این جدایی از همان ابتدا تا به امروز گهگاهی به گوش می رسد و هر کس هم با توجه به توجیهات خود این مسئله را نقد می کند.


وی با بیان اینکه برخی سخنان حکیمانه و منصفانه است افزود:اما برخی موضع گیری ها و نظرات برخی عناصر تصمیم ساز در مرکز استان باعث رنجش خاطر اهالی محترم میاندرود شده است.


رئیس شورای شهر سورک تصریح کرد:حتی بعضا این سخنان موجب ایجاد خصومت بین دو شهرستان و شعله ور شدن احساسات ناسیونالیستی در میان جوانان و دلسوزان منطقه و شهر می شود.


وی به موضع گیری رئیس شورای شهر ساری به عنوان یکی از این مصادیق اشاره کرد و گفت:با توجه به قانون تقسیمات کشوری فرودگاه دشت ناز در محدوده شهرستان میاندرود قرار دارد و بنابر این هرگونه صحبت در مورد الحاق این بخش از شهرستان میاندرود به ساری نوعی دخالت در امور شهرستان به حساب می آید.


امجدی ادامه داد:اینگونه سخنان جز سنگ تفرقه انداختن بین دو شهرستان نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت چرا که گویا آقایان هنوز متوجه نشده اند که میاندرود منطقه ای معین با حدود و ثغور مشخص است.


وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در شورای شهر نسبت به تکرار این دست موضع گیری ها و سخنان تفرقه افکن هشدار داده  و تکرار آن را جز دست اندازی و دخالت در استقلال شهرستان میاندرود تعبیر نخواهیم کرد و با قدرت به آنها پاسخ خواهیم داد .


  • سه شنبه 19 آذر 1392-23:22

    میاندرود از نظر فرهنگی و تلفظ گویش مازنی دقیقا مثل سلریه.کاملا مشخصه که میاندرود جز جدا تشدنی ساری.ولی قائنشهر با اینکه نزدیک ساری از لحاظ گویش مارنی و فرهنگی تفاوت های زیادی با ساری داره.میاندرود هویت ساریه.مردمی که دلشون با همه جداکردنشون گناه بزرگیه.

    • سه شنبه 19 آذر 1392-18:37

      اقای دامادی وارد عمل شو .
      جدایی میاندرود و ساری را درست کن..
      درست اتفاقی که برای گلستان بعدجدایی ازمازندران برایسش افتاد همان بلا سرمان دارد میآید.

      • سه شنبه 19 آذر 1392-13:22

        مازندنومه توجه نماید این سایت را به چه وسیله کوچکی تبدیل کرده است. مازندنومه نباید ابزار اختلاف بین مرکز استان با شهرهای اطرافش بشود. مرکز استان حقوقی دارد که مال همه مردم استان است و باید رعایت شود. سورک و هر شهر دیگری نباید به خود اجازه بدهند که به حقوق مرکز استان تجاوز بکنند.

        • دوشنبه 18 آذر 1392-22:34

          ما همه اهل ساری هستیم .بخشی این بساط رو جمع کن لطفا.سورک شم سر خراب بووهه.باشه؟علی اقا صادقی دنبال تفرقه نباش.گوهرباران و مردم با صفایش جز شهرستان ساری هستند و ما به ساروی بودن خود افتخار میکنیم

          • اسرمی سارویپاسخ به این دیدگاه 22 2
            دوشنبه 18 آذر 1392-18:29

            کوتوله های سیاسی برای بزرگ کردن خودشان یا حرفهای خیلی بزرگ میزنند یابه بزرگان حرف میزنندتاخودرامطرح کنند وسری درسرها دراورند... مااسرمیها ساروی هستیم نه سورکی.ما میخواهیم جز ساری باشیم همانطور که 2000سال پیش ساری درجای فعلی اسرم بود.چندنفر نابخرد به خاطر منافع شخصی بین مردم سای اختلاف انداختند وخداراشکر چوبش راخوردند

            • سه شنبه 19 آذر 1392-9:19

              نظر شخصی خودتون رو جمع نبندید اسرمی ساروی.
              آخه نونت کمه آبت کمه چیت کمه که خودتو داری اینجوری ذلیل نشون می دی.
              خدایا عاقبت مارو ختم بخیر کن...
              آمیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن.

            • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 28 6
              دوشنبه 18 آذر 1392-9:8

              مردم ساری اشتباهی به یوسف نژاد وزارعی وابراهیمی اعتمادکردند انها برای اهداف خود باجدایی میاندردساری ضربه مهلکی به ساری زدند که البته درانتخابات مجلس مردم ساری حق این اقایان راکف دستشان گذاشتند.میاندرود مال ساری است وازافتخارات ساری است وانشالله به ساری برمیگردد.صحبتهای نخ نمای اقای مجد بازاری ندارد.

              • دوشنبه 25 آذر 1392-9:15

                ابراهیمی از ابتدا مخالف اینکار بوده وقتی فشار نماینده ها را دید تن به این کار داد. بعداینکه دوره فرمانداری زارعی نبودش و پس ازمدتی از روی کارآمدن فرماندارجدید مرکزاستان بوده

              • دوشنبه 18 آذر 1392-8:12

                اولا که کدوم شهرستان؟همه اش توطئه روستای سورک بود والا ساروی ها می تونن با اسرم و جامخانه و بادله و انجیل نسام و ماکران تبانی کنن تا میاندرود دوباره جزو ساری بشه این روستاها حتی به اسم سورک هم آلرژی دارن چه برسه بهشون بگن سورکی.من خودم اصالتم واسه یکی از روستاهای نامبردست . میدونم همشون خودشونو ساروی میدونن.آخه سورک چیه که بخوان بهش امتیاز فرودگاه بدهند در واقع فرودگاه سهمیه ساری و باید هم در داخل این شهرستان باشه.خدا از اون کسی که راه فرودگاه از سورک جدا کرده راضی باشه با اون راهو مسیر مجزا یحتمل با این طرح موافقت میشه.پناه برخدا.خفمونو میخوایم نوش جونمون.

                • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 16 8
                  دوشنبه 18 آذر 1392-6:19

                  بعضی از اماکن ممکن است در محدوده یک شهرستان خاص باشد ولی جزء اموال استان محسوب شود و ربطی به شهرستان مربوطه نداشته باشد. مثلاً چه کسی می تواند ادعا کند که ساختمان استانداری متعلق به ساری است؟ چه کسی می تواند ادعا کند که ساختمان سازمان جهادکشاورزی، راه و شهرسازی متعلق به ساری است؟ یا مثلاً زمین های دشت ناز ساری متعلق به میاندرود است؟ یا بندر امیرآباد متعلق به بهشهر یا نکا است؟ اینها فقط از نظر مکانی در آن مکان قرار گرفتند ولی جزء اموال کل استان و کشور هستند و استفاده و بهره برداری از آنها متعلق همه مردم استان و کشور می باشد.
                  بسیار بچه گانه است که برای منافع جزیی اینقدر فضای تنگ و تاریک و تشنج بار را در استان ایجاد کنیم. استاندار محترم مدعی شد که آمده استان را نجات بدهد. شما بفرمائید استاندار می تواند استان را از این افکار تو تو و من من نجات دهد؟ استاندار می تواند استان را از تعصبات شدید بابلی -ساروی نجات دهد؟ استاندار می تواند به این همه چرایی که در حیطه مدیریتی فراشهرستانی وجود دارد و پخش مسئولیت ها بر اساس شایستگی ها را پاسخ دهد؟ آیا می تواند ادعا کند که ما بر اساس شایستگی ها مسئولیت ها را در نظر گرفتیم و مناسب ترین تیم مدیریتی ممکن را برای نجات استان مستقر کردیم؟ راستی مازندنومه غلط انداز بیچاره بعد از مدت ها یک تحلیل برای مسائل استان نوشته بود که برای چاپ مستقل از آن استفاده بشود ولی نمیداند سردبیرجان آن را کجا گم و گورش کرده است؟


                  ©2013 APG.ir