مدير کل راه آهن شمال گفت : با توجه به ترافيک زياد و همچنين قديمى بودن
خطوط ريلى مسير بهشهر - گرگان ، بازسازى اين مسير از سال آينده آغاز
مىشود.
عباس پناهى هزينه بازسازى هر کيلومتر
خط آهن را حدود چهار ميليارد ريال ذکر کرد و گفت : مجموع اعتبار مورد نياز
براى بازسازى مسير۹۴ کيلومترى بهشهر به گرگان ۳۷۰ ميليارد ريال است .
بگفته وى : مسير۲۹۰ کيلومترى گرمسار تا بهشهر در سالهاى۷۸ ت۸۱ا در
سه مرحله بازسازى شده است .
پناهى افزود : با بازسازى مسير راه آهن بهشهر به گرگان ضمن افزايش سرعت
قطارها به ۱۶۰ کيلومتر در ساعت ، مسافرين مىتوانند مسافت بين دو استان
مازندران تا گلستان را در يک ساعت طى کنند.
وى نزديک شدن مناطق مسکونى شهرى و روستايى به مسير خطآهن را يکى
از مشکلات راه آهن شمال در سالهاى اخير ذکر و تصريح کرد : هم سطح شدن ريل
آهن با جاده ها و عبور و مرور افراد از روى ريل، موجب کاهش سرعت قطارها
شده است .
مدير کل راه آهن شمال از طرح جداسازى حريم راه آهن با مناطق شهرى و
روستايى مجاور خبر داد و گفت : براى جداسازى حريم راه آهن با مناطق مسکونى
نياز به ساخت يکصد کيلومتر ديوار پيش ساخته است .
پناهى در مورد دو خطه شدن راه آهن شمال گفت : دوخطه شدن راه آهن در مسيرهاى
پرترافيک مسافرى و بارى از ضروريات است که منجر به کاهش توقف قطارها،
افزايش سرعت و بالا رفتن حجم کار مىشود.