تعداد بازدید: 3342

توصیه به دیگران 0

شنبه 23 آذر 1392-16:39

نماینده بهشهر و نکا:

هیچکدام از پروژه های ملی شرق مازندران حذف نشد

در گفت و گو با احمد علی مقیمی مطرح شد: خود راتنظیم مذاکرات ژنو نکردیم که امروز تأثیر بگذارد/پروژه های ملی برخی استان ها حذف شدند ولی باتلاش و رایزنی ها، توانستیم  طرح های شرق استان را حفظ کنیم،+عکس


مازندنومه، سیده نصیبه دوستدار:  احمدعلی مقیمی - نماینده مردم شرق مازندران درمجلس شورای اسلامی- پیش ازظهرامروز، در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه ساخت مدرسه 8 کلاسه محله مهرگان عباس آباد نکا، به سوالات ما پاسخ داد.


*  مازندنومه: سهم مازندران از بودجه سال 93 چقدراست؟
-  مقیمی: بودجه  تخصیص استانداری، برمبنای سرانه جمعیت است که دراین راستا بودجه استان مازندران ، تملک وداراییش 250 میلیارد تومان است که برمبنای سرانه جمعیت به شهرستان ها تخصیص می یابد.

* مازندنومه: درپی نظرسنجی رسانه ملی ازمردم، مشخص شد که بالغ بر90 درصد مردم تمایل دارند بودجه کشوربرای مهار تورم اختصاص یابد، به نظر شما به عنوان عضوکمیسیون عمران مجلس،  صرف بودجه سال 93 بهتر است برای مهار تورم باشد یا اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی؟
-  مقیمی: باید تورم مهار شود تا کاهش تورم پشتش باشد. اول بحران را مدیریت می کنیم، بعد برای سازندگی اقدام می کنیم.دولت هم همین نگاه را دارد. مهار وبعد کاهش تورم تا بتوان ازدرآمد حوزه نفتی و داخلی، پروژه های بالای 50 درصد را اولویت دار کرد تا بعد از آن پروژه های زیر 50 درصد پیشرفت اجرائی شود.

* مازندنومه: با توجه به وجود پروژه های ملی باقدمت بیش از 15 سال در شرق مازندران، شما به عنوان نماینده مردم در مجلس چطور برای جذب بودجه دفاع کردید و آیا نتیجه ای حاصل شد؟
- مقیمی: ضمن آگاهی به این مطلب که پروژه هایی همچون سدگلورد، بیمارستان امام خمینی، عملیات پروژه های 4 بانده کردن جاده های نکا- نیروگاه و نیز بهشهر به بندر و.... این نوید را به مردم حوزه انتخاباتی خود می دهم که هیچ پروژه ملی از گود خارج و حذف نشده است.
پروژه های ملی برخی استان ها حذف شدند ولی باتلاش و رایزنی ها و اعلام نیازمند ی ها، توانستیم این طرح ها را حفظ کنیم، با این توضیح که به دلیل وضعیت درآمدی کشو، مبالغ بودجه اندکی کمتر شده است.

*  مازندنومه: باتوجه به سناریوی جدید تحریم ها واعمال فشار آمریکا، آیا تحریم های جدید دربحث بودجه 93 تأثیر داشته و یا اصلاحیه ای دربودجه سال جدید ایجاد می شود؟
-  مقیمی: خودمان را به مذاکرات ژنو تنظیم نکردیم که الان تأثیر بگذارد. ما برمبنای درآمدهای سرمایه های داخلی بودجه ریزی کردیم که امیدواریم سرمایه و درآمدهائی که برای بودجه درنظرگرفتیم، محقق شود.


  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 0
    سه شنبه 26 آذر 1392-7:1

    دولت در تقدیم لایحه بودجه آن را انبساطی اعلام کرد ولی کاهش بودجه ها نشان از انقیاضی بودن آن دارد. چرا دولت در حالی که بودجه را کاهش داده و از مازندران 38 درصد بودجه را کم کرد آن را هنوز انبساطی می داند. از مقامات مسئول استانداری که خود را صاحب فهم بالای بودجه ای می دانند و به عنوان مغز متفکر و تحلیلگر بزرگ می دانند و بعضاً ادعاهای بزرگی هم در لابی گری دارند که نگو و نپرس انتظار می رود نسبت به این مسئله توضیح قابل قبول را بدهند که توسط غلط انداز نتواند نقد شود.

    • شنبه 23 آذر 1392-23:19

      آقای مقیمی تو رو خدا بیا برای خیابون امام بهشهر بودجه بگیر که ما دیگه خسته شدیم. آخه چند سال باید هی نماینده مجلس عوض کنیم و هی قول بشنویم و عملی نبینیم. کدوم خیابونو دیدی که دو بانده باشه و یکطرفه. بعضی وقتا بیا تو خیابونای شهر قدم بزن و وضع مردمو ببین. اینم جزو وظایف شما میشه.


      ©2013 APG.ir