تعداد بازدید: 4442

توصیه به دیگران 0

جمعه 29 آذر 1392-0:29

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:

هیچ فرصتی برای پرداختن به حاشیه ها نداریم

گزارش + عکس مازندنومه از مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید میاندورود


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: عصر پنجشنبه با حضور علیرضا یونسی -معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران- حسن نژاد -مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری و حجت الاسلام رسولی -امام جمعه میاندورود- مراسم تودیع ذات ا..زارعی و معارفه ارسطو قادری در سالن همایش دانشکده منابع طبیعی برگزار شد.

در این مراسم سید محمد کاظمی- رییس شورای اسلامی شهرستان میاندرود-  اظهار داشت:میاندرود دارای پنج دهستان،دو بخش و یک شهر است که به لحاظ جمعیتی دارای سن جوانی است.


وی گفت:امیدواریم در آینده فرصتی پیش آید تا از مشکلات شهرستان خود با حضور مدیران کل و معاون سیاسی و امنیتی استاندار سخن بگویم اما آنچه که مشخص است نوپا بودن شهرستان است.


کاظمی ضمن ابراز گلایه از برخی سخنان اخیر در خصوص الحاق فرودگاه و چند روستای میاندورود به شهرستان ساری اظهار داشت: جمعیت 60هزار نفری میاندورود به دلیل کمتر شدن مشکلات شهرستان ساری از آن جدا شده است و بیان این سخنان به صلاح نیست.


وی ادامه داد:بعد از سخنان برخی از مقام های مسئول در ساری دغدغه خاطری برای مردم چند روستا و همچنین بسیاری از دلسوزان شهرستان میاندورود به وجود آمده است که از آقای یونسی خواهش می کنم تدابیری اتخاذ کنند تا امنیت فکری و روانی مردم  فراهم شود.


*ان قلتی که وارد می شود
حجت الاسلام یوسف ملاکریمی-دادستان میاندورود-که به نمایندگی از شورای تامین سخن می گفت، ابراز داشت:در نظام اسلامی تودیع نداریم بلکه هر کس که به عنوان خدمتگزار معرفی شده است هیچ وقت وداع نمی کند و تنها جایگاه خدمت عوض می شود.


وی ابراز داشت: اینکه در عرض کمتر از یکسال سه فرماندار در میاندورود عوض می شود "ان قُلتی" است که بر ما مسئولان وارد است.


*بیگانه با شهرستان نیستم
سید مجتبی رسولی جویباری -امام جمعه میاندورود- در این مراسم اظهار داشت:بنده روز اول هم به آقای زارعی عرض کردم شما زمانی فرماندار شدید که کف گیر، ته دیگ دولت خورده است و شما با دست خالی به شهرستان آمده اید!


وی با بیان اینکه همان روز هم بنده عرض کردم که اکنون زمان تغییر نیست و این حرکت جز یک حرکت سیاسی تعبیر دیگری ندارد، افزود:تغییرات در آن شرایط، بازی و دست و پنجه نرم کردن با آبروی افراد بود که این عزیز با اخلاق و تقوایی که داشتند توانستند اوضاع را سامان دهند و تنشی هم به وجود نیامد.


وی در ادامه با تبریک به فرماندار جدید اظهار داشت:میاندورود ظرفیت نمونه شدن در سطح کشور را داراست.


امام جمعه میاندورود با بیان اینکه بنده اهل این شهرستان نیستم که بخواهم غلو کنم  افزود: من مامور به خدمت در این منطقه ام و هر گاه  که تقدیر خداوند شامل شود بنده هم مطیع امر و مصلحت پرودگارم و باید بار سفر ببندم اما بیگانه با شهرستان هم نیستم چرا که بیش از هفت سال است که در این منطقه خدمت کرده ام.


وی با بیان اینکه منطقه، زیرساخت های نمونه شدن در کشور را دارد ابراز داشت:فرماندار موفق کسی است که از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان در راه توسعه و پیشرفت آن استفاده کند.


خطیب جمعه سورک به برخی از زیر ساخت های منطقه میاندورود هم اشاره کرد و گفت:کوه، جنگل، دشت، ساحل بکر و راه های متفاوت مواصلاتی آبی، زمینی، هوایی و راه آهن از جمله این پتانسیل هاست.


وی در ادامه با اشاره به برخی سخنان در خصوص فرودگاه دشت ناز اظهار داشت: به دنبال این نبوده و نیستم که بگویم فرودگاه و راه هوایی شهرستان را جدا کنند یا اینکه این فرودگاه مال ما هست یا نیست بلکه این موضوع هیچ تاثیری در اصل وجود این ظرفیت و زیرساخت در شهرستان ندارد.


حجت الاسلام رسولی ادامه داد:چه بخواهیم و چه نخواهیم فرودگاه در دل میاندورود است و همه مسافران،مسئولان و گردشگران باید از دل میاندورود وارد شوند و فرماندار موفق باید از این ظرفیت ویژه شهرستان استفاده کند.


وی با اشاره به جوان بودن شهرستان هم به لحاظ تاسیس و هم به لحاظ وجود جمعیت جوان اظهار داشت:بهترین ظرفیت برای کار کردن جوانی است، چرا که هر چه بکاریم درو خواهیم کرد.

*چون تکلیف شد، آمدم
ذات ا...زارعی-فرماندار سابق میاندورود- در این مراسم با بیان اینکه در سیستم ولایی همه در یک تیم در برابر دشمن قرار داریم، افزود:هر کسی که نمی خواهد جامعه اصلاح و ساخته شود در مقابل ماست.


وی با بیان اینکه سلایق متعدد ممکن است در یک تیم حضور داشته باشند ابراز داشت: باید این نگاه در جامعه اصلاح شود چرا که نگاه انحرافی ، عامل جدا سازی مردم و  نظام اسلامی است.


این مسئول ابراز داشت:اگر شانیت داشتن انسان ها به پست و مقام  و جایگاه باشد، آن فرد، انسان بیچاره ای است و باید طوری تلاش کرد که به میز، ارزش و اعتبار بخشیم.


وی در ادامه به نحوه حضور خود در میاندورود هم اشاره کرد و گفت: بنده هم شرایط را می دانستم اما در یک جمع60  نفره ای که مدیران استان در آن حضور داشتند با توجه به شرایط سیاسی شرق استان این تصمیم گرفته شد.


زارعی با بیان اینکه من در آن جلسه خدمت استاندار رفتم و گفتم که اگر ممکن است دست نگهدارید تا ما بیشتر فکر کنیم افزود: اما معاون سیاسی و امنیتی گفتند که  تکلیف است و چون تکلیف بود ما از حیثیت خود مایه گذشتیم و روی مین سیاسی رفتیم.


وی در ادامه به همه مدیران شهرستان پیشنهاد کرد که از مدیریت تاکتیکی و مقطعی پرهیز کنند چرا که دل خوش کردن به کارهای نمایشی و مقطعی فایده ای نخواهد داشت.


*زمانی برای حاشیه ها نداریم
یونسی –معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران – هم در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در اواخر قرن 20 زلزله ای در جهان ایجاد کرد، افزود: بسیاری از اندیشمندان و تئوری پردازان در ابعاد مختلف در بررسی انقلاب ایران قلم زدند و مقاله نوشتند.


وی با بیان اینکه هر کسی از منظر و نگاه خود انقلاب ایران را مورد بررسی قرار داده است گفت: همه این تحلیل ها و گزارش ها تنها اندکی از عظمت ملت ایران بوده است .


یونسی انقلاب ایران را مبدع تفکر نوین حاکم  بر جامعه ایران و جهان دانست و گفت: تلفیق اندیشه دین و سیاست و احترام به همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی از جمله این اندیشه هاست.

وی در ادامه به اندیشه غرب در حوزه سیاسی جوامع اشاره کرد و گفت:غرب به دنبال خرد خود بنیان نقاد بود و دین را فاقد ایفای نقش در این خصوص می دانست.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، انقلاب ایران را بر هم زننده همه این معادلات در جهان برشمرد و گفت:انقلاب مانند خورشید درخشانی بر تارک اندیشه های سیاسی دنیا تابید و ناگهان منزلت این اندیشه ها و قدرت های پوشالی آنها را زیر سوال برد.


وی به بسیج استکبار و دشمنان انقلاب در راستای نابودی نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب هم اشاره کرد و گفت:جریان های برانداز، ترورها و حذف نیروهای انقلاب از جمله کارهای دشمنان در راستای شکست انقلاب بوده است.


این مسئول با بیان اینکه تمام توطئه ها علیه انقلاب تاکنون با شکست روبرو شده است، افزود:انقلاب در طول این مدت با معجزه های بسیاری روبرو بوده است و از آن جمله موضوع انرژی هسته است که با مقاومت چندین ساله مردم پیروزی حاصل شده  و استکبار پای میز مذاکره بازگشته است.


وی عزت، شرافت و عظمت ملت را در گرو لیاقت آنها دانست و تاکید کرد: مشکلات بسیاری در مسیر انقلاب به وجود آمده است که این مشکلات به تنهایی می توانست حکومت هایی را ساقط کند اما ملت ایران با آگاهی و صبر تمام مشکلات را مدیریت کرده است.


یونسی با بیان اینکه پشت پرده تمام جریان های معاند و برانداز، استکبار جهانی است تصریح کرد: شواهد و قرائن نشان می دهد که انقلاب با هدایت و زعامت رهبر معظم انقلاب در حال پیشرفت و توسعه است.


وی با اشاره به اینکه جهت عملیاتی شدن پروژه های دولت آقای احمدی نژاد بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود:اما ملت ما در دوران دفاع مقدس با دستان خالی در برابر تمام دنیا ایستاد و امروز هم با وحدت و همدلی و استفاده مناسب از ظرفیت ها می توان به  پیشرفت دست یافت.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در ادامه با اشاره به ظرفیت های فوق العاده شهرستان میاندورود اظهار داشت:گویی خداوند قطعه ای از بهشت طبیعی را در این منطقه خلق کرده است.


وی همبستگی و وحدت نظر را عامل توسعه منطقه دانست و گفت:امیدواریم با با برنامه ریزی دست و استفاده از پتانسیل های موجود این کار با سرعت انجام شود.


یونسی خطاب به فرماندار جدید میاندورود گفت:توصیه می کنم تا با مشورت اندیشمندان و خردمندان شهرستان برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شهرستان تدوین و در این راستا حرکت کنید.


وی ادامه داد: چترتان باید این قدر وسیع باشد که همه مردم را در برگیرد و تحت هیچ شرایطی نباید به حاشیه پرداخت چرا که ما هیچ زمانی برای پرداختن به حاشیه نداریم.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: فرصت خدمتگزاری کوتاه است و فرصت مسئولیت امانت تمام شهدایی است که در خون خود غلتیدند و امروز باید از این فرصت در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.


* به خانه هر شهروند خواهم رفت
ارسطو قادری –فرماندار میاندورود-هم در مراسم معارفه خود اظهار داشت:مهم ترین وظیفه بنده اجرای سیاست های عام دولت در شهرستان است که در این راستا بنده وظایفی دارم که به آن عمل خواهم کرد.


وی با بیان اینکه شعار دولت اعتدالگرایی است، افزود:بنده هم با کمک همه دوستان و مدیران در راستای توسعه سیاسی ،اقتصادی و عمرانی شهرستان تلاش خواهم کرد.


قادری سورک را ویترین شهرستان میاندورود دانست و تاکید کرد:به همت شورای شهر، شهردار محترم و همه دوستان در خدمت شهروندان عزیز خواهم بود و توجه خاصی به زیرساخت های توسعه این شهر خواهم داشت.


وی با بیان اینکه باید پل ارتباطی بین ساحل میاندورود و ساحل فرح آباد ایجاد شود افزود:تنها با این راهکار است که دو منطقه به هم وصل شده و مسافران  و گردشگران هم جذب منطقه می شوند.


فرماندار دولت تدبیر و امید در میاندورود ابراز داشت:با مشاوره دوستان و طبق برنامه ای که اعلام خواهم کرد در خانه  هر شهروند خواهم رفت و خدمت همه عزیزان میاندورودی خواهم رسید.


وی ادامه داد:دست همه کسانی که در مسیر توسعه شهرستان به سمت ما دراز خواهم شد را به گرمی خواهم فشرد.


حاشیه ها:
*سالن همایش دانشکده منابع طبیعی مملو از جمعیت بود، طوری که بسیاری از میهمانان در ورودی ایستاده و یا بسیاری از آنها هم با مشاهده پر بودن سالن، مراسم را ترک کردند.

*نکته جالب این مراسم حضور حسن نژاد -مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری- با پای شکسته و عصا در این مراسم بود.

*دامادی و شجاعی –نمایندگان منطقه در مجلس- در این مراسم حضور نداشتند.

*پخش کلیپ (وداع) با صدای حامد زمانی باعنوان" آخرین قدم " پایانی بر مسئولیت زارعی بر فرمانداری میاندورود بود که وی پس از حضور در روی سن در این خصوص اظهار داشت:بنده در جریان این کلیپ نبودم و مداخله ای هم نداشتم و  سلیقه انتخاب خود دوستان روابط عمومی بوده است که به شکل عاطفی بیان شده است.

*مجری برنامه پس از چند دقیقه از گذشت فرصت سخنرانی زارعی به او در خصوص وقت تذکر داد که با عکس العمل جالب زارعی همراه بود که گفت:این تریبون آخر ما برای سخن گفتن با مردم است اجازه دهید سخن بگوییم و 40 دقیقه ای سخنرانی کرد.


*زارعی در بخشی از سخنان خود گفت:  بنده زمانی به میاندورود آمدم که نه تنها کف گیر دولت ته دیگ خورده بود، بلکه کف دیگ هم سوراخ بود!

*ملاکریمی دادستان میاندورود در آغاز سخنان خود گفت:شغل ما اقتضا نمی کند که در جلسه تودیع و معارفه صحبت کنیم اما چون به عنوان نماینده دستگاه قضا در شورای تامین حضور دارم در این جلسه به نمایندگی از شورای تامین چند دقیقه ای صحبت می کنم.

*یونسی سخنان خود را با چند بیتی از غزل حافظ (سحر با باد می گفتم حدیث آرزومندی ...)به پایان برد.

 



    ©2013 APG.ir