تعداد بازدید: 3176

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 دی 1392-20:3

درباره دستاورد دو دولت؛

اقتدارگرایان از لجاجت دست بردارند

اميد داريم آن دسته ازاقتدارگرايان كه تاكنون بر طبل توخالي خود مي كوبيدند دست از لجاجت برداشته وبا پيشنهاد دكتر روحاني برخورد عاقلانه تر داشته باشند وبپذيرند كه دين اسلام دين رحمت و بخشش است.


مازندنومه، محمدرضا منصوریان:  27 آذرماه 1392 مصادف با 18 دسامبر2013 مجمع عمومي سازمان ملل متحد در شصت و هشتمين اجلاس خود، پيش نويس قطعنامه ارائه شده ازسوي جمهوري اسلامي ايران را با عنوان «جهان عليه خشونت و افراط‌گري» ( word against violence and extremism=WAVE ) تصويب كرد.


خبري كه مردم ايران منتظرشنيدنش بودند تا به عنوان يكي از رهاوردهاي سفرآقاي دكتر روحاني پس از ریيس جمهورشدن نصيب ديپلماسي فعال خارجي ايران شود.

 قطعنامه ای كه مورد توجه بخش عظيمي ازشخصيت های سياسي واجتماعي و رسانه هاي داخلی و خارجی واقع شد .اين  پيشنهاد توسط دكتر روحاني دراوايل دوره ریاست جمهوري اش يعني شهريورماه در سخنراني ایشان دراجلاس سالانه روساي  كشورهاي عضو سازمان ملل متحد درنيويورك مطرح شده بود كه درهمان زمان ابررسانه هاي جهان اين حركت سنجيده جمهوري اسلامي را به منزله تغيير نگرش در سياست خارجي ياد كردند وتحليل گران داخلي وخارجي گفتند ديپلماسي خارجي ايران بعد ازهشت سال به ريل ضد ايران هراسي برگشته است.


 درطول سه ماه گذشته نمايندگي ايران درسازمان ملل متحد با پيگيريهای موفقيت آميزخود وبا توافق 198كشور جهان به خصوص ايالت متحده امريكا به عنوان يك قطعنامه به تصويب نهائي رسيد. البته رژيم صهيونيستي طبق معمول به اين پيشنهاد راي منفي داد كه توقعي بيش از اين هم نبود .


آنچه اين قطعنامه را براي ما پراهميت مي کند همسو بودن اين پيشنهاد با ديگر قطعنامه هاي سازمان ملل در راستاي جهاني عاري از خشونت مانند بيانيه پكن است.


اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد، برتحكيم روابط دوستانه ميان ملل جهان براساس احترام به اصل حقوق برابر انسان‌ها، حق حاكميت ملت‌ها و تلاش براي استحكام مباني صلح در سراسر جهان است.

طرح پيشنهادي دولت تدبير واميد وقطعنامه سازمان ملل متحد تداعي كننده خاطرات سال 1379 رئيس جمهوری دوران اصلاحات براي مردم ايران است  و یادآور پیشنهاد سیدمحمد خاتمی  كه سال 2001 را به‌عنوان «سال گفت‌وگوی تمدن‌ها» در مقابل تئوري برخورد تمدنها معرفی شد. طرحي كه با اقبال خوب كشورهاي عضو سازمان ملل متحد به خصوص كشورهاي غربي روبرو شد.

 تصویب این دو طرح در فاصله زماني 13 سال از دو منظر می توان مورد توجه باشد؛ اول: از منظر دیپلماسی عمومی که تصویب چنین قطعنامه ای با پیشنهاد ایران می تواند موجب ارتقای جایگاه بین المللی برای كشورمان باشد و این امر زمانی دارای اهمیت می شود که به خاطر آوریم در سالیان گذشته تلاش های زیادی از سوی مخالفان و دشمنان صورت گرفت تا ایران به عنوان یک کشور حامی خشونت به جهانیان معرفی شود. .   


دوم: اگرازمنظر جهان بيني اسلامي واهداف انقلاب اسلامي به این موضوع بنگريم، سيد محمد خاتمي و دکتر روحانی به مسائلي بیش از یک شعار برای تحقق آرمان جهان بدون خشونت و افراطی گری مي انديشند .زيرا اين دوشخصيت سعي نمودند با اين نگرش نظام جمهوري اسلامي را درمقابل تبليغات گسترده امپرياليسم وصهيونيسم كه برنامه هاي سنگين وگسترده اي  براي به نتيجه نرسيدن دستورات تعالي بخش اسلام وفقاهت تهيه ديده بودند، بیمه کنند.

هرچند كه پيشنهاد سيد محمد خاتمي مورد استقبال جهانيان واقع شد و او برنامه هاي براي تحقق اين امر تهيه ديده بود،  متاسفانه دردرون كشورمان با بي مهري، بغض وكينه بعضي ازاقتدارگريان روبرو شد، اما دراين مرحله اميد داريم آن دسته ازاقتدارگرايان كه تاكنون بر طبل توخالي خود مي كوبيدند دست از لجاجت برداشته وبا پيشنهاد دكتر روحاني برخورد عاقلانه تر داشته باشند وبپذيرند كه دين اسلام دين رحمت و بخشش است.


ازدولت تدبيرواميد توقع مي رود با تاسيس بنيادي دركشور هردو قطعنامه سازمان ملل را رسمآ پيگيري کند


  • پنجشنبه 5 دی 1392-21:52

    غلط انداز روانی است

    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 1 0
      چهارشنبه 4 دی 1392-18:34

      منطق جان که جا پای اکبر گنجی گذاشتی و آقای رفسنجانی را عالیجناب سرخ پوش می گفت و شما مرا شوالیه سیاه لقب می دهید. روش های راسپوتینی شما بی نظیر است و منطق قوی شما جای حسرت خوردن را برای همه باقی می گذارد. ممنون از اینهمه لطف و ارادت. مواظب باش به کاهدون نزنی!!!

      • چهارشنبه 4 دی 1392-8:6

        جناب غلط انداز یا همان شوالیه سیاه! سئوالاتت ناشیانه و ظاهرا" از روی عجز و ناتوانی در پاسخ مطرح کردی! متاسفانه شما و امثال شما احساس کنند هر جا و در هر مساله ای ،منافعشان در خطر باشه از رهبری هزینه می کنند و دنبال پیراهن عثمان می گردند!

        • سه شنبه 3 دی 1392-23:41

          از قلم غلط انداز بعید مینماید که اقتدار گرا را نشناسد آقای غلط انداز اقتدار گرا کسی است که از ادبیات اقتدار گرایانه استفاده مینماید و آن از قدرتی ناشی می شود که غیر دمکراتیک است یعنی پاسخ گو نیست اصولا به دلیل قدرت غیر دمکراتیکی که دارد حاجتی به پاسخ دادن ندارد آنان از گفتمان عقلانی خارجند . در این صورت گفتمان زور و اقتدار متولد می شود پاسخگو بودن محصول گفتمان عقلانیست



          • سه شنبه 3 دی 1392-16:46

            به نظر می رسد جریانی در دانشگاه ... به دلیل سوء استفاده از موقعیت شغلی و ایجاد زد و بند ... مدتی از کار بر کنار شده بودند و توسط یکی از روسای دوره احمدی نژاد مجدداً به کار بازگردانده شده بودند. اگر کسی از این مسئله آگاهی دارد لطفاً به طور سر بسته جریانات پشت این مسئله را بیان کند

            • همولایتیپاسخ به این دیدگاه 3 0
              سه شنبه 3 دی 1392-14:8

              اقتدار گرا کسی است که با منطق حق با من است و با سلاح خشونت (کلامی و غیر کلامی) خود را نماینده تمام مردم می داند و به نیابت از مردم حرف می زند و در مقابل نهادهای انتخابی سنگ اندازی می نماید و نون ارتباط با نهادهای انتصابی را می خورد!

              • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 0
                سه شنبه 3 دی 1392-11:45

                جناب منصوریان عزیز بفرمائید منظور از اقتدارگرایان چه کسانی هستند؟
                معیارهای شما برای خطاب اقتدارگرایی به یک فرد یا جریان چیستند؟
                از نظر شما رهبری انقلاب در کدام دسته قرار دارند و تحلیل شما به مواضع رهبری هم اشاره دارد؟
                اقتدارگرایی امری داخلی است یا مواضع بین المللی جمهوری اسلامی را هم شامل می شود؟
                اگر جریانی بر اساس روال قانونی و اختیاراتی که قانون مقرر کرده مسئولیتی را پذیرفته باشد می شود اقتدارگرا یا اینکه اگر از مسیر انتخاب و شناخت همراهان انتخاباتی ریاست جمهوری بر اساس سازو کار قانون اساسی به پستی رسیده باشد دموکرات و غیر اقتدارگرا محسوب می شود؟
                اقتدارگرایی از یک ذات مدیریتی تحکم آمیز بحث می کند یا از روش انتخاب در محافل خاص بدون ساز و کار قانونی و صرفاً بر اساس خواست یک جریان یا یک فرد نصبی انجام می گیرد.
                تشکیل باندهای مقابله کننده با فرد یا جریان مقابل الزاماً اقتدارگرایی محسوب می شود یا هدف دیگری در کار است و در تعریف باید گفت هرکس با ما است دموکرات و هر کس در مقابل ما است اقتدارگرا است؟
                جریان دولت و قوه مجریه بیش از 70 درصد امور و مسئولیت های کشور را بر دوش می کشد، جریان اقتدارگرا از نظر شما این 70 درصد را که شامل نمی شود و فقط عنایت به آن 30 درصد دارد. لذا منظور شما به نظر می رسد که برای دفع و کنار زدن آن 30 درصد بوده باشد.
                از این گذشته تصویب یک قطع نامه در مجمع عمومی سازمان ملل یا شورای امنیت آن دلیل بر درستی و محق بودن و حق بودن موضوع نیست. البته منظور غلط انداز این نیست که پیشنهادات آقایان خاتمی و روحانی از درستی برخوردار نیستند بلکه اینها در برابر پیشنهادات سخیف و ناصحیح امثال هانتیگتون که استعمارگرانه و زورمدارانه مسئله نبرد و جنگ و مقابله تمدن ها را مطرح کردند که طی آن تمدن های کوچکتر باید به نفع تمدن های قدرتمند تر هضم شده و در آن ادغام شوند، اقدامی سنجیده و لطیف وانسانی بودن و یا پیشنهاد اخیر جناب روحانی که به دنیال دوری گزینی جهان از خشونت و جنگ افروزی است بسیار عالی و انسانی است ولی حرف بر سر این است که خود سازمان ملل بر این مبنا استوار است که اقتدار قدرت های بزرگ جهانی را حفظ کند و حفظ منافع آنها بر هر امری از امور سازمان ملل ارجحیت دارد. اینکه آمریکا و سایر کشورها با پیشنهادی موافقت می کنند می خواهند چهره بزک کرده و دموکرات لیبرال مبتنی بر رعایت حقوق بشر خود را در ظاهر حفظ کنند و همه مداخلات ظالمانه خود در امور کشورهای دیگر را حمل بر صدور دموکراسی و وادار سازی کشورها به رعایت مبانی منشور حقوق بشر بنمایند و در واقع تحمیل خواست های مبتنی بر مادیگرایی و اومانیسم مقابله گر با مذهب را بر همه جهان داشته باشند.
                فریب بزرگ این است که بپذیریم آنها با پذیرفتن جریان دنیای بدون خشونت از فردا شروع می کنند زرادخانه های خود را که مظهر اقتدار آنها است از بین می برند و با چانه زنی ها و مذاکرات نسبت به کاهش کلاهک های هسته ای خود اقدامی عملی انجام خواهند داد. تنها اتفاقی که خواهد افتاد این است که نسل هایی از کلاهک های قدیمی و دمده شده را نابود خواهند کرد و به جای آن نسل پیشرفته تری از این سلاحهای مخرب را جایگزین خواهند نمود. تاریخچه مذاکرات شوروی سابق با آمریکا در مذاکرات سالت 1 و 2 را مطالعه بفرمائید تا واضح شود که هیچکدام از قدرت ها به نظارت های بین المللی برای نابود سازی واقعی سلاحهای هسته ای تن نداده و فقط نسل پیشرفته تر سلاح های خود را جایگزین سلاح های قبلی نمودند و با این مذاکرات و ایجاد امید در دل جهانیان کلی افکار عمومی جهان را به بازی گرفته و برای جهان مشغولیت و ذهنیت درست کردند. مثنوی هفتادمن کاغذ.

                • سه شنبه 3 دی 1392-5:14

                  باتشکر از نگارنده.
                  اقتدارگرایان! زمانی دست از لجاجت برمیدارندکه احساس تعهد به اقتدارمردم داشته باشند.احساس همدلی بامطالبات مردم ،احساس پیروزی در شنیدن صدای ملت ، احساس درد ازگرفتاری ها وناکامیهای مردم
                  ودیگر زمان ان رسیده که خود رادر کنارمردم ببینند نه جلوتر ونه ...
                  به امیدسربلندی ایران اسلامی.

                  • سه شنبه 3 دی 1392-5:4

                    جناب آقای منصوریان مگر نمی دانید اکثذ پستهای دولت جدید در استانداری مازندران به نیروهای دولت آقای احمدی نژاد که قرار بود توسط آقای احمدی نژاد به پارکینگ شهرداری فرستاده شوند ، سپرده شده است


                    ©2013 APG.ir