تعداد بازدید: 3456

توصیه به دیگران 3

جمعه 6 دی 1392-10:38

دفاع ادامه دارد

کنگره بزرگداشت 980 شهید کارگر مازندران برگزار شد

گزارش+عکس از نخستین کنگره بزرگداشت 980 شهید کارگر مازندران


مازندنومه، کلثوم فلاحی: نخستین کنگره بزرگداشت 980 شهید کارگر مازندران در حسینیه عاشقان شهرستان ساری برگزار شد و حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در این مراسم سخنرانی کرد.


علی بابایی کارنامی -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس این کنگره- سخنران نخست مراسم بود.

وی گفت:‌جامعه کارگری مظلوم بودند و مظلوم هستند و مظلومانه هم به دفاع پرداختند.

بابایی با اشاره به اینکه این قشر عظیم، صادقانه به دفاع از کشور پرداختند، افزود:‌با وجود مشکلات فراوان، اما مدافع انقلاب باقی ماندند.

وی با بیان اینکه پیام شهدا برای ما این است که دفاع ادامه دارد، تصریح کرد: برگزاری این کنگره برای تجدید میثاق با شهداست و اینکه بگوییم دفاع را ادامه می‌دهیم.



بابایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد، افزود: ما بهترین مدافع هستیم.

وی یادآور شد:‌نتوانستیم بسیاری از مشکلات جامعه کارگری را مرتفع کنیم.


* در مبارزه با مستکبران، نیازمند کار و تولید هستیم

نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: واقعه کربلا تکمیل‌ترین جریان شهادت است.

وی افزود: شکل ویژه پیمودن راه شهدا را باید در مسیر ترسیم شده رهبری انقلاب بیابیم تا حرکت ما در پیمودن راه شهدا به خرافه و انحراف تبدیل نشود.

دریابیگی با اشاره به اینکه بیانات رهبری برای ما حجت است، خاطرنشان کرد:‌ مانند مدعیان دروغین ولایت نیستیم که تبعیت از ولایت را فقط تا زمانی ادامه می‌دهند که به نفع منافع آنها باشد.



وی با بیان اینکه کشور ما در مبارزه با مستکبران، نیازمند کار و تولید است، متذکر شد: تولید و کا رخوب، منجر به رضایت شهدا می‌شود.

دریابیگی با اشاره به اینکه نباید به شهدا ظلم کرد، گفت: اگر مسئولی با تکیه بر خون شهدا، امور مملکت را در دست گرفت و ذره‌ای نسبت به مسئولیت خود کوتاهی کند، گناه او سنگین‌تر است و این ظلم به شهدا است.



وی ادامه داد: در حالی که جامعه کارگری با مشکلات فراوانی روبه‌رو است اما وجوه متعددی از صندوق تامین اجتماعی به دیگران هدیه می‌شود.


* مذاکرات باید انجام شود


حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد هم در این مراسم اظهار داشت:‌ مردم مازندران در میدان دفاع مقدس، پیشگام دیگر استان‌های کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس، محصول صبر بود، یادآور شد: امام راحل مظهر این کمال انسانی بودند.



نائب رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه باید در میدان نبرد بر صبر و ایستادگی دشمن غلبه کرد، گفت: در غیر این صورت شکست می خوریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن ما را رها نمی‌کند، ادامه داد: بعد از شکست در عرصه نظامی، اکنون در حوزه اقتصادی ورود پیدا کرده‌اند.



نماینده مردم تهران با بیان اینکه دشمن با هویتی و نظام دینی و اسلامی ما سر ستیز دارد، خاطرنشان کرد: دشمن بداند دنیایی که مدیریت آن در دست صاحبان زر و زور و قدرت‌های نظامی و شیطانی است نمی‌تواند در مقابل نظامی که مدیریت آن در دست فقیه اسلام‌شناس و عادل است، مقابله و رویارویی کند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اداره کشور در چند سال اخیر بسیار افزایش یافته است، گفت:‌ هزینه 25 هزار میلیارد تومانی اداره دولت در سال 84 به بیش از 120 هزار میلیارد تومان در سال 92 رسیده است.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر کاهش هزینه‌های اداره کشور، خاطرنشان کرد: کسی که در میدان اقتصادی می‌خواهد با دشمن بجنگد باید هزینه‌های زندگی را کاهش دهد.



وی با بیان اینکه مذاکرات باید انجام شود و باید با قدرت پای میز مذاکره حضور یابیم، افزود: قدرت ما در قدرت رهبری نظام و ملت و حماسه 24 خرداد سال 92 است که مردم آن را رقم زدند و این قدرت فقط و فقط با مدیریت شایسته و پیامبرگونه رهبری و حضور و مشارکت ملت خردمند ایران شکل گرفته است.

 


  • سه شنبه 10 دی 1392-11:3

    مسئولین و مدیران ما آنقدر سیاسی کارند که متاسفانه بجای اینکه از شهدا یاد کنند و نشریه درستی بزنند فقط به فکر منافع خود هستندچقدر راحت

    • شنبه 7 دی 1392-8:59

      به نظرم ويژه نامه منتشر شده بجاي اينكه براي شهدا كارگري باشد به كام آقايان مسئول بود و فقط صحبتهايشان بود و در انتها بجاي اينكه معيارهاي شهداي شاخص را بنويسند فقط گفتند در كجا كار مي كردند. بايد بر روي ويژه نامه كار مي شد.

      • شنبه 7 دی 1392-22:8

        با سلام. من در مراسم یادواره نبودم اما یک نسخه از نشریه به دست رسید که خدا میداند چقدر بعد از مطالعه این بولتن نامه مدیران زجر کشیدم. ویژه نامه ای که میشد با نقش آفرینی نام و رسم و سیره شهدای مظلوم کارگری برای کارگران الگوسازی کند و بدانند که میراث دار چه گنجینه هایی هستند، با پول بیت المال و به نام شهدا تریبون مدیرانی شد...
        مازند نومه عزیز لطفا بازتاب بده

      • دکترسیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 4 1
        شنبه 7 دی 1392-2:46

        کار خیلی خوبی کردند صندلی گذاشتندوخدا کند همه جا این کار را بکنند تا مردم مجبور نشوند با کمر درد ویا آرتروز زانو روی زمین بنشینند.روی زمین نشستن برای انانی که مشکل دارند سخت است وآنانی هم که فعلا مشکلی ندارند امکان ابتلا را بالا می برد.


        ©2013 APG.ir