تعداد بازدید: 3043

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 12 دی 1392-13:41

عزت الله ضرغامی در ساری مطرح کرد:

چرا اختلاف مدیران، در سایت ها مطرح می شود؟

گزارش مازندنومه از اجلاسیه ده هزار و 400 شهید مازندران در ساری


 اجلاسیه بزرگداشت بیش از 10هزار شهید مازندران در مصلای جمعه شهرستان ساری با حضور پرشور مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار مازندران برگزار شد.

 

حضور مردم از اقشار مختلف، نشانه دلدادگی این مردم با شهدای گرانقدری است که دل در گرو امام و رهبر خود داشتند ودر  وصیت‌نامه‌های خود، مردم را به دفاع از ولایت سفارش کردند.

 

در یک روز بارانی و کاهش محسوس دمای هوا، مردم همیشه در صحنه، بار دیگر برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل، رهبر انقلاب و شهدا، حاضر شدند تا اعلام کنند  راه شهدا ادامه دارد.

 

مراسم برگزار می‌شود و نوحه‌خوان، نوحه‌خوانی می‌‌کند، مادر شهید مویه می کند و این خواهر شهید است که آرام آرام اشک می‌ریزد، پیکر سه شهید گمنام وارد مصلا می‌شود و ناگاه جمعیت برمی‌خیزد و حالا اشک‌هایی که آرام از گونه می‌غلطی به فریاد تبدیل می شود، صداها بیشتر شده و فریادهایی که از جان برمی‌خیزد گوش فلک را کر می‌کند.

 

جمعیت پیکر سه شهید گمنام را در آغوش می‌گیرد و حالا چفیه‌هایی که در دست دارند را به رسم تبرک به تابوت شهید می‌کشند، دست‌ها را می‌بینی و چفیه‌هایی برافراشته، تو هم چفیه‌ات را بالا بگیر و شهید را نوازش کن، صدای گریه مادری می‌آید که فریاد می‌زند، جمعیت او را به آرامش دعوت می‌کنند و پاسخ می دهد «شما که مادر نیستین بدونین من چی می‌گم».

 

پیکر سه شهید گمنام مانند موج خروشان در جمعیت باعث خروش می‌شود، پیکرها دست به دست می‌شوند و هر کس به سهمی در این تشییع پیکر، نقش‌آفرینی می‌‌کند.

 

دخترجوانی از انتهای جمعیت، خود را به ردیف‌های نخستین می‌رساند و یکی از مسئولان در سالن را صدا می‌کند و با چشمانی اشک‌بار می‌گوید« می‌خوام برم پیش شهیدا، تو رو خدا اجازه بدین»، آن مسئول پاسخ می‌دهد که در انتهای مراسم مردم می‌توانند با شهدا وداع کنند و دختر جوان، منتظر پایان مراسم می‌شود تا با جان‌برکفشان میهن اسلامی، وداع کند.

 

مراسم به پایان می‌رسد اما این اجلاسیه آغازی بر راهی بزرگ است، راهی که شهدا در آن چراغ به‌دست، مسیر را روشنایی می‌بخشند. راستی هوای ابری این روزهای مازندران با حضور تمثال شهدا، ستاره‌باران شده است.

*چرا اختلاف مدیران، در سایت ها مطرح می شود؟

مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی+ کلثوم فلاحی: عزت ا...ضرغامی –رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران- امروز در مراسم گرامیداشت ده هزار و 400 شهید استان مازندران در مصلای نماز جمعه ساری اظهار داشت:حضور در این مراسم به معنای این است که راه شهدا هنوز زنده است.

 وی با بیان اینکه کسانی که در راه خداوند مقاتله می کنند با او معامله کرده اند، افزود: در فرهنگ اسلامی بازی برد-برد همین معامله با خداوند است.

 ضرغامی در ادامه به مقایسه معاملات برد-برد در فضای سیاسی پرداخت و گفت: در برخی از این معاملات سیاسی، کشور دچار هزینه می شود و در مبارزه با دشمن بازی برد-برد معنا ندارد بلکه تنها کاری که برای خداوند باشد برد-برد تلقی می شود و شما در مبارزه با دشمن چه بکشید و چه کشته شوید پیروزید.

وی با بیان اینکه مذاکرات باید با در نظر گرفتن شرایط طرف مقابل باشد، افزود: در مبارزه با امریکایی ها به فرموده رهبر معظم انقلاب بازی برد-برد به این معناست که ما به همه مردم دنیا ثابت می کنیم که اهل منطق و مذاکره هستیم و از طریق این مذاکرات هم نظر خود را به دنیا اعلام می کنیم.

 رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی تاکید کرد: کسانی که با امریکایی ها مذاکره می کنند باید با همه وجود کینه آمریکا را در دل داشته باشند و بدانند در برابر چه کسانی مذاکره می کنند که ان شالله نیز همین گونه است.

وی تصریح گرد:بازی برد-برد به معنای برد ایران و برد آمریکا نیست چرا که سابقه امریکایی ها مشخص است اما ما برای اثبات منطق خود به دنیا اینکار را انجام می دهیم و مذاکره می کنیم.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه بحث هسته ای بهانه است، افزود:آنها از فرهنگ شهدا و فرهنگ مقاومت می ترسند.

 این مسئول اظهار داشت:آنها تنها ادعای حقوق بشر می کنند، در حالی که بیش از 16 یا 17 هزار شهید ترور در کشور داریم که توسط گروهک منافقین به شهادت رسیدند و همین گروهک در اتحادیه اروپا صاحب مسند و کرسی هستند و با اعضای اتحادیه در ارتباط اند.

 وی با بیان اینکه ما می توانیم روزانه سالگرد چند نفر از این شهدا را داشته باشیم، گفت:حقوق بشر این است یا اینکه از اتحادیه اروپا به ایران می آیید و دزدکی می روید با دو نفر از متهمان فتنه ملاقات می کنید و بعد با یکی از مسئولان بلند پایه نظام ملاقات می کنید و برای احترام از صندلی خود بر نمی خیزید و اهانت می کنید؟

 ضرغامی به دیدار خود از قدمگاه امام رضا(ع) در مرو اشاره کرد و گفت:به جهت نمازخواندن در ن کنار آن مکان، مسئولان آن کشور از ما توضیح خواستند اما عده ای وارد کشور می شوند و بدون اجازه با متهمان فتنه ملاقات می کنند.

 وی به برخی مجرمان و متهمان زندانی در کشور اشاره کرد و گفت: اینها زندانی سیاسی نیستند بلکه معدود افرادی که بازداشت شده اند کار ضد امنیتی کرده اند و متهم به براندازی نظام هستند.

رییس سازمان صدا و سیما به واکنش مردم در 9 دی اشاره کرد و گفت: حضرت آقا با محبت با مسایل برخورد کردند و به ما فرمودند غیر از دو نفری که در راس فتنه هستند، عکس و تصویر اشخاص دیگر را پخش نکنید و اگر هم پخش شده است عذرخواهی کنید.

 وی به شعار آزادی بیان غربی ها اشاره کرد و گفت:آنها امروز با شبکه های جمهوری اسلامی ایران چه می کنند؟ دموکرات ها شعار دموکراسی و آزادی بیان می دهند در حالی که تمام شبکه های کشور را برخلاف قوانین و مقررات بین المللی از شبکه های جهانی حذف کرده اند.

 این مسئول گفت: آن ها چندبار اینکار را انجام داده اند و هر بار هم اوباما مصاحبه کرده و این را جزو افتخارات خود اعلام کرده است.

 ضرغامی گفت: حقوق بشر حلقه زنگ زده ای است که در هیچ جای دنیا آن را باور ندارند.

 وی شبکه های خارجی را اتاق فرمان و جنگ علیه کشور دانست و گفت: در برخی از این شبکه ها آموزش ساخت بمب دست ساز به مردم داده می شد که ما عملکرد شبکه های خارجی در فتنه را مستند کرده و در اختیار سازمان ملل قرار دادیم.

 رییس سازمان صدا و سیما به مقاومت 8 ساله ملت ایران در جنگ تحمیلی اشاره کرد و ابراز داشت: بسیاری از مشکلات مسئولان و فرماندهان جنگ در اتاق های جنگ حل می شد اما چرا اکنون اختلافی که بین مدیران وجود دارد در سایت ها و خبرگزاری ها مطرح می شود. اینها چه ارتباطی به مردم دارد؟

وی گفت:شهدا بنای محکمی برای قرآن،اسلام و کشور بنیان نهادند که همه کشور با این بنا محافظت می شود و مایه امید همه آیندگان و جهانیان است.

*80 عنوان کتاب چاپ شد

 سردار سید محمد شاهچراغی در اجلاسیه بیش از 10هزار شهید مازندران در مصلای جمعه شهرستان ساری، اظهار داشت:‌ روزی که مازندران سرزمین علویان نام گرفت و روزی که شیخ‌ فضل‌الله شیخ سربدار شد و روزی که جوانمرد شهید در آسمان کبارزات انقلاب طلوع کرد، جلوه‌های از ولایت‌مداری مردم این سرزمین به نمایش درآمد.

وی ادامه داد:‌سال‌های دفاع مقدس را باید عرصه دیگری از دفتر دریادلان این مرز و بوم دانست.

فرمانده لشکر 25 کربلا با بیان اینکه دفاع مقدس، حماسه‌ای بی‌نظیر از مردم این سامان در تاریخ انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد:‌ حماسه غیورمردان لشکر 25 کربلا در عملیات غرورآفرین والفجر 8، مانند تابلوی جادوانی است که  تا همیشه تاریخ در حافظه مردم این مرز و بوم، مانا و ماندگار است.   وی افزود: جهانیان، روزی را که بانگ الله‌اکبر از فراز مناره‌های مسجد فاو بلند شد، از یاد نمی‌برند.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهبرد این اجلاسیه تقویت وجهه مردمی، اتخاذ رویکردی مردم‌نهاد، صرفه‌جویی و پرهیز از هزینه‌های غیر ضروری با توجه به مولفه اقتصاد مقاومتی بوده است، خاطرنشان کرد: این شیوه در در مسیر اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده، همواره در سرلوحه امور بوده است.   وی با اشاره به اینکه پژوهش‌ و جمع‌آوری آثار شهدا، گام نخست ستاد در برگزاری این اجلاسیه بود، گفت:‌ در این زمینه 9 هزار و 176 سرگذشت پژوهی انجام گرفت.

شاهچراغی با اشاره به فعالیت بیش از یکصد محقق در زمینه بخش‌های پژوهش تخصصی این ستاد، تصریح کرد:  پیگیری چهار حوزه عملیات پژوهی،شهید پژوهی،تاریخ شفاهی و خاطرات شفاهی در دستور کار قرار گرفت و 80 عنوان کتاب منتشر شد.   وی یادآور شد:‌این اجلاسیه به معنای پایان فرآیند پژوهشی نیست بلکه آغاز یک راه ناتمام در استخراج آموزه‌های انسانی و ایمانی  و تلاش در ارائه مسیر سبک زندگی مومنانه است.

مطالب مرتبط به کنگره بزرگداشت ده هزار شهید مازندران:

مردم مازندران واقعا فداکاری کردند

هزار حرف نگفته

برخی می گویند چه نیازی به ایستادگی است؟

شهادت اوج کمال انسان

لبخند ملیح عشق

شهدا بهترین بندگان خدا هستند

زندگی شهدای مازندرانی در نمایشنامه های رادیویی

گاهی نسبت به خانواده شهدا خیلی بی مهری می شود

بار دیگر فضای استان معطر به شمیم دل انگیز شهدا شد

کنگره بزرگداشت 980 شهید کارگر مازندران برگزار شد


  • شنبه 14 دی 1392-14:41

    با تشکر از دست اندکاران برگزاری کنگره شهدا که حاصل تلاش 10 ساله همه از ابتدا تا انتها صورت گرفت وانصافا در این ده سال خیلی ها بر ای برگزاری آن تلاش کردند از فرماندهان سپاه گرفته تا استانداران و فرمانداران وشهرداران این ده سال وبسیاری از کارشناسان وبسیجیان و.... که فقط میتوان عنوان سربازان گمنان از آنان نام برد که خاضعانه جای تقدیر دارد اما من یک سوال دارم وامید وارم مسئولین برگزاری این اجلاسیه جواب بدهند که تناسب سخنران مراسم با کنگره در حالیکه امیران وفرماندهان جنگ از مرتضی قربانی تا کمیل وشالیکار و خیلی های دیگه رو من نمیشناختم که همه شهدای زنده وگواه بر مظلومیت مردان مرد این سرزمین بویژه لشکر 25 کربلا می باشند حضور داشتند وچیزی نگفتند وضرغامی آمد وچیزهایی را که در به نظر بنده جفا به شهدای گمنام مازندران بود را گفتند واز خود گفتند وتوصیه ای که خود به آن عامل نبودند اما در مقام آمر مطرح کردند .واقعن چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 2 0
      شنبه 14 دی 1392-10:27

      با سلام به روح پر فتوح و شامخ شهیدان راه حق از صدر اسلام تا کنون و زنده باد راهشان و نامشان....و بلند اوازه باد نام مادران و پدران بزرگوارشون که درد جانکاه نبود عزیزترین عزیزانشون رو به راحتی ما و نام ایران به عمر شان خریدن... اقای ضرغامی اصلا رغبت نکردم متن رو بخونم فحوای کلام شما که عنوان گزارش بود بزرگترین توهین به مردم و مردم سالاری بود. اگر مردم ندونن پس کی بدونه در غیر اینصورت مسائل یا در نطفه خفه و یا زیر سیبیلی رد میشه یا با یه شیرینی چرب و چیلی حل می شه که در هر سه صورت فاجعه اس. و نتیجه ای نداره جز ایجاد دولتی الوده و گسترش فساد های دولتی و در نهایت بی اعتمادی توده های مردم !!! اتفاقا تنها راه جلوگیری ازین فسادٰ شفاف سازی عمل دولتی ها س... اگر چنین دیدگاهی دارید پس مسائل سال 88 رو هم خودتون حل و فصل می کردید و روز 9 دی هم فقط خودتون میومدید . نگاه شما به مردم پس ابزاری و ارباب مابانه اس یعنی هر وقت گفتیم باشید و از نظام حمایت کنید و لی دیگه هیچی به شما مربوط نمیشه مملکت رو هم یکی شبونه گذاشت رو کولش برد دیگه به مردم چه ربطی داره!!!! درسته. این بدترین نگاهه- نگاه ابزاری و مترسکانه ... بسیار توهین امیز ه ....مگه مردم ولی نعمت شما نیستن یا این یه شعار نه عقیده.... رهبری همیشه مسائل مهم رو با مردم در میون میزارن خیلی رسا و راهبردی و باید سرمشق مدیران باشه ... راهش بی خبری مردم نیست راهش اطلاع رسانی درست به موقع و به دور از تنش زایی است یعنی تنش زدا باشه که خوش بختانه من تو سایت های خبری از مازند نومه حمایت می کنم چون اطلاع رسانی در عین تنش زدایی داره و از هر طرف افراطی گری نداره. شما گویا فهم و شعور ما رو نشانه رفته بودید که اینطور راهنمایی فرمودید...!!!!!!!!!! مازندرانی ها رو چی فرض کردید ؟؟؟ این رفتار شما یه عذرخواهی رو می طلبه. این رو بدونید اگر رسانه اطلاع نده مردم باز سر در میارن در اون صورت هر طوری بخوان قضاوت می کنن ولی اگر باهاشون رو راست بود میشه قضاوت نسبتا درست رو انتظار داشت. این نوع نگاه فرسایش رسانه و مرگ اون رو در پی داره . به نظرتون رسانه ای که با وجود بودنش مردم به رسانه های اجنبی تکیه می کنن نمرده !!!! نظر خودتون یا چند تا مدیرتون رو نبینید واقع نگر باشید و به توده ملت نگاه کنید. اقای ضرغامی باور کنید رسانه شما فلج شده چون ناکارامد چون در تناقض بسیار محسوس و اشکار با واقعیت های ایران و جهانه.از طرفی مگه مردم و نظام با هم نامحرمن یا به ملت شک دارید یا دولت بیش از حد قصور و اشتباه داره. هرچی خالص تر و صادقانه تر باشه یه رابطه درست تر پیش می ره و موندگارتره... از شما بعید نبود... این رو یقین داشته باشد مردم خیلی خوب راست رو از دروغ تشخیص میدن نمایش رو از واقعیت و اصل رو از فرع.

      • پنجشنبه 12 دی 1392-23:59

        این حرفای تکراری ضرغامی چه ربطی به یادواره داشت؟ چرا از شهدای استان یادی نکرد؟ این بره صداوسیماش رو درست کنه که فقفط 4 تا پیرمرد دارن می بیننش و بقیه من و تو تماشا می کنند! یادواره با این حرفها سیاسی میشه. ای کاش فرد دیگری می آمد.


        ©2013 APG.ir