تعداد بازدید: 4004

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 24 دی 1392-9:55

انتقادهای تند عضو شورای شهر ساری از مدیریت فرهنگی استان

سينما تعطيل شد، چون دولت قبلي مخالف آن بود

محمد آقامیری گفت:   مميزي بايد در چارچوب قانون باشد /ظاهراً مسئول حراست اداره كل ارشاد، كارمند رسمي هم نيست /جنابعالي مدير دوره ي چكشي آقاي احمدي نژاد بر عرصه فرهنگ و هنر بوده ايد.


مازندنومه: سيد محمد آقاميري –عضو شورای شهر ساری- در جلسه شوراي شهر، درحضور مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران به انتقاد از او پرداخت.


برگزیده اظهارات آقامیری به نقل از سایت شورای شهر ساری در زیر آمده است:


- با اهل هنر از هنر گفتن بسيار سخت است معمولا دولت مردان و سياست مداران وحتي فيلسوفان و روشنفكران طوري با هنرمندان سخن مي گويند كه گويي قصد تعيين تكليف براي آنها دارند و تصور مي كنند هنر دستوري و سفارش كردني است.


- آقاي ابراهيمي جنابعالي مدير دوره ي چكشي آقاي احمدي نژاد بر عرصه فرهنگ و هنر بوده ايد كه در نتيجه آن امروز نه هنري مانده و نه فرهنگ و اكنون در دولت تدبير و اميد نيز مدير عرصه فرهنگ و هنر استان هستيد، سوال بنده اين است كه آيا شما رويه خود را اصلاح كرده ايد و در حالي كه فضاي اداري شما امنيتي است و از كارمند گرفته تا هنرمند از واحد حراست شما سخت در هراسند روش مديريتي شما چيست؟


-    هنر بدون آزادي معنا ندارد، زيرا خلاقيت فقط در سايه حريت امكان پذير است اما اعمال محدود كننده اي براي هنر وجود دارد.


-    مديريت فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بايد تكليف را معين كند كه آيا نگاه دستوري و سفارشي يا ارزشي و ضد ارزشي به مقوله فرهنگ و هنر دارد؟


-    تقسيم بندي هنرمندان به ارزشي و غير ارزشي بي معنا است. نفس هنر يعني ارزش و لذا هنرمند ارزشي معني ندارد.


-    سينما تعطيل شده چون دولت قبلي مخالف آن بود و فيلتر مي گذاشت تا هنر بروز نكند.


-    هنر با آزادي رابطه مستقيم دارد. در فضاي غير آزاد هنر واقعي خلق نمي شود، بنابراين نمي توانيم با روش دستوري هنر بيافرینیم، زيرا هر نوع فضاي امنيتي جوانه هنر را مي خشكاند بنابراين ما بايد فضايي مناسب براي هنر فراهم كنيم و شايسته نيست مميزي مانع راه هنرمندان شود.



-    مميزي بايد در چارچوب قانون باشد و تنها هنرمند است كه مي تواند بر هنر نظارت كند و كارمند دولتي نمي تواند ناظر خوبي براي هنر باشد.



- پروژه فرهنگي مرحوم كردان با هزينه ي مديريت شهري به اينجا رسيده، اما چرا اين پروژه ناتمام مانده است؟

-    شورا و شهرداري بنگاه خيريه نيست كه برخي كارها به نام شهرداري و به كام ديگران باشد.شهرداری به كنگره ابن شهر آشوب، ۱۰۰ ميليون كمك كرده، اما اسمي از شورا و شهرداري برده نشد، چون متاسفانه بيشتر نگاه تبليغاتي حاكم بود و داد علما بلند شد.


- شخصيت ابن شهر آشوب با  برگزاري كنگره ابن شهر آشوب در كنار دريا چه سنخيتي داشت؟ قطعاً عدم حضور روحانيون و شهروندان ساروي و حضور امراي حكومتي در اين مراسم نارضايتي عالم شيعه ابن شهر آشوب را در پي دارد.



- اميدواريم براي جمع آوري اعانه به شورا نيامده باشيد. در مديريت ارشاد نه در قول و نه در فعل نداي تغيير و تدبير و اميد ديده نمي شود.




  • کارمند ارشاد پاسخ به این دیدگاه 1 0
    پنجشنبه 26 دی 1392-8:36

    ... همین روزها جناب وزیر تغیراتی میدهد

    • پنجشنبه 26 دی 1392-7:49

      اقای صادقی وقتی جرات نداری دیدگاههای مردم را در دید عموم قرار دهی پس جرا صفحه ای را برای اظهار نظر قرار داده ای اگر فکر می کنی با عدم درج انتقادات به ارشاد خود را در نزد مدیر ارشاد عزیز می کنی سخت در اشتباهی برایتان متاسفم

      • پنجشنبه 26 دی 1392-6:22

        جاج آقا ابراهیمی مدیر کل در جویبار علیه آقای هاشمی سخنرانی قرّایی فرموده بودند و عوامل فتنه را رسوا کردند؛ حضورش در ارشاد مایه دلگرمی ما است چون فتنه هنوز نفس میکشد و باید با همین دستها که در مدیریت فرهنگی ما هستند چشم آنها را در بیاوریم.

        • پنجشنبه 26 دی 1392-5:4

          ...
          براستی اصولگرایان هنوز هم متوهم قدرتند و به واقعیتها باور ندارند؟!

          • حسین نورانیپاسخ به این دیدگاه
            پنجشنبه 26 دی 1392-4:43

            خوب یا بد بودن مدیران احمدی نژادرا باید علمی و منطقی ارزیابی نمود، نحو ورود به دستگاه دولتی ،میزان رانت دریافتی ،فضای نقد ونقادی ،وضعیت نقادان ،وضعیت چاپلوسان،میزان محبوبیت،واز همه خروجی اداره مربوطه فارغ از پوستروبنر و شعار و سخنرانی باید مورد کنکاش قرار گیرد آنگاست که مرعوب تعداد دوستان مواهب دیده آن مدیر نخواهیم شدآنا نیکه خود و زندگیشان را در ارتزاق از آن مدیر معنا کرده اند و عرصه نقد را فقط درتخریب نقاد و ثنا گویی قدرتمند مواهب رسان می بینند.....

            • چهارشنبه 25 دی 1392-12:55

              من نمی توانم این برخورد اقامیری را بپذیرم. چون از نزدیک با مدیریت ارشاد و بخصوص مدیر حراست فعال ان برخورد دارم. ادمهای زحمتکشی هستند.

              • پنجشنبه 26 دی 1392-3:0

                سیمای استان به کدام سو می رود. اخیراً به طور مرتب رئیس تحمیلی کتابخانه های استان در سیما برنامه گفتگو دارد که معلوم نیست چه هدفی را تعقیب می کند. مسئله ایشان به مراتب بدتر از مسئله مدیرکل ارشاد است.

              • چهارشنبه 25 دی 1392-12:53

                بی شک آقای اقامیری از این حمله دلیل دارد. البته مدیر ارشاد و مسئولان ارشاد ادمهای خوبی هستند. باید دید دلیل کار چیست. من از همین جا از مدیر حراست ارشاد و معاونها که پیگیر امور فرهنگی هستند تشکر میکنم

                • چهارشنبه 25 دی 1392-12:57

                  به باور من ارشاد اینقدرها هم بد عمل نکرده. خلاصه بودجه ندارند که بتوانند کارهای بزرگ بکنند . مجبورند به برنامه های معمولی اکتفا کنند.اقای مدیر و معاونها و حتی مدیر حراست ارشاد برای هنرمندان زحمت می کشند و کاربلد هستند. خداقوت به این عزیزان

                • حسن محمدی آملیپاسخ به این دیدگاه 7 0
                  چهارشنبه 25 دی 1392-11:18

                  فرهنگ و ارشاد دو مقوله از هم جدایی که با هیچ منطقی کنار هم نمی نشینند و با ابتکار انقلابیون ارجمند ما در کنار هم نشانده شد و بنا نبود که ماموریت های حیطه ارشاد عرصه را بر فرهنگ تنگ کند یا جای فرهنگ را بگیرد.اما در دوره های مختلف و بنابر دیدگاههای فرهنگی جریانهای سیاسی حاکم اوج و فرود داشت و پس از اوج عزتی در دوران اصلاحات به حضیض ذلتی در دوران دولت نهم و دهم دچار شد که همگان در ماتم و مصیبت خسارات وارده نشسته ایم و بدا به حال این اداره ارجمند که در دوران اعتدال دولت تدبیر و امید نیز و این جسم نیمه جان را همچنان رها کنند و همان اوضاع حاکم باشد که بود.

                  • علی رستمیپاسخ به این دیدگاه 4 1
                    چهارشنبه 25 دی 1392-16:41

                    چنان گفتی دوره عزا اصلاحات که یادمان رفت معاون فرهنگی آملی چه پولهای کلانی به آمل می فرستاد نخستین موسسه فرهنگی را آنجا تشکیل داد بدون اینکه دیگر شهرها در جریان بخشنامه باشند سال 79 10 میلیون وام بلاعوض دادند به آن موسسه بنام...! بله دوره عزت بود که در مجتمع فرهنگی ... بعد از آن صبح گفتند صدایش را در نیاورید ولی هیچ افدام پیش گیرالنه ای نکردند در دوره عزت اصلاحات البته طرح های خوبی وجود داشت که اجرا می شد قبول اینقدر طبل نزنید هرکدام از این دوره ها گرفتاریهای خاص خودشان را ایجاد کردند چون اهل سیاست بودند به نظر ما اهالی فرهنگ و هنر باید سکان این ادارات فرهنگی را داشته باشند

                  • استاند دانشگاه و روزنامه نگارپاسخ به این دیدگاه 10 1
                    چهارشنبه 25 دی 1392-12:28

                    شیطنت های تخریبی ربط دادن موضوع سخن با روابط فامیلی و ایجاد شائبه منافع شخصی دیگر نخ نما و حربه زنگ زده و عقیمی است. جناب آقا میری کاملا اشارات درستی کرده اند. تغییر در فرهنگ و ارشاد مازندران یک ضرورت و ناکارآمدی مدیریت کنونی آن کهباز مانده دولت قبلی است یک واقعیته.

                    • ازخدا چه پنهانپاسخ به این دیدگاه 7 15
                      چهارشنبه 25 دی 1392-9:52

                      خدمت جناب آقای آقا میری سلام علیکم

                      رفیق شفیق جنابعالی اول خودت و رفتار خودت را اصلاح کن اول از خودت حساب بکش این سخنان حرف های خوبی هستند من اصلا در جهت رد سخنان شما اقدام نمیکنم ولی خواهشا بفرمایید که اگر بالاخره همه دوستان و فامیل های نزدیک شما در استانداری و ارشاد و جاهای دیگر سر کارشان رفتند تمام شدند لطفا به داد بچه های ماهم برسید...شما که مدافع آنها شدی چه به تو می رسد به عنوان نماینده شورای شهر بگو چه امکانات مالی در سطح شهر برای پیشبرد امور فرهنگی داده اید ؟ شهردار محترم زیر فشار شما له شد . تا رفت چند قدم برای مردم بردارد شروع کردید به سنگ اندازی!! مدیرکل بودن آقای ابراهیمی مورد مخالفت هنرمندان نیست و جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس و برادر شهید که رییس حراست است بدون گرفتن نظر کارشناسان هنرهای مربوطه هیچ اقدامی نکرد . شما بهتراست به وضعیت دیگر شهر سامان دهید بعد به ادارات کل برسید شما هنوز بعد از 3 دوره شورای شهر مسئله سد معبر را فقط به خاطر رای آوردن حل نکردید هر مغازه داری حق داده به خودش تا بخشی از پیاده رو را بردارد و مامور سد معبر در حال صبحانه خوردن با مغازه دار و دست فروش است آقای آقا میری آنها می گویند ما پول تبلیغات را فراهم نکردیم که حالا عقب بنشینیم . حیطه وظایف شما مسئل شهری خیلی کار عقب مانده دارد که همه اش مربوط به شما اهلی شورا است که جز حرف زدن و قندان پرت کردن هنر دیگری ندارید حرف هایی که در باره فرهنگ زدید درست اما خودتان چقدر به وظایف عمل کردید؟ با عرض پوزش

                      • مه داغ دلپاسخ به این دیدگاه 0 5
                        چهارشنبه 25 دی 1392-16:45

                        ... دست آقایان درد نکنه مخصوصا آقا میری . قندان پرت کردن بهتر است یا خدمت رساندن ؟
                        یک نفر بگوید آقا میری نمیداند برای فرهنگ و ارشاد... تصمیم میگیرند . سینما به دلیل بی تدبیری دوره اصلاحات از کار افتاد و سینمای خانگی هم تیر خلاص را زد . معلوم است آقا میری از مرحله پرت است . چند سال است سینما نرفتی آقا؟

                      • چهارشنبه 25 دی 1392-9:16

                        یکم دلمان خنک شد.

                      • چهارشنبه 25 دی 1392-8:58

                        واقعا به خوب مطلبی اشاره کرده اید فرهنگ باید سر لوحه همه امور باشد، فرهنگ است که جامعه را از هرگونه گزند محفوظ میکند نه هیج روش دیگر.

                        • چهارشنبه 25 دی 1392-9:10

                          با سلام
                          باید خدمت آقای آقامیری عرض کنم چرا تا حالا بفکر ارشاد و مدیر کلش و دلسوزی برای فرهنگ مردم ساری و سینما شهر نبود
                          بابا این همه عوامل فریب نباشید مردم شما و برادرانتان را خوب میشناسند !!!
                          مگه مدیر کل ارشاد قول هیچ پستی را برای خواهرزاده عزیزتان را نداد که اینطور بهش تاختید؟!؟!؟
                          جناب آقای صادقی لطفا سانسور نکن متشکرم

                        • سه شنبه 24 دی 1392-21:43

                          باسلام خدمت دوستان و خوانندگان عزیز سایت وزین مازندنومهٰٰ جناب آقای آقامیری شهروندان فهیم ساروی شما و برادران محترمتان را بهتر از همه افراد می شناسند برادرانی که فقط به دنبال منافع شخصی خود بوده و ... و در تمامی مراحل پشت شما سنگر میگرندٰشما حق داری ناراحت باشی چون علیرغم ادعاهای توخالی شما در دولت تدبیر و امید با تدبیر مدبرانه به کنار رانده شده ای و اکنون مجبوری با ادعاهی کذب و تهمت و افترا به چهره شاخص و فرهنگی استان جناب آقای دکتر ابراهیمی خود را در جامعه مطرح کنی اما بدان که مردم شما را بهتر از هر فرد دیگری می شناسند.

                          • سه شنبه 24 دی 1392-19:15

                            باسلام خدمت جناب اقای اقا میری بنده دوست مشترک حضرتعالی ودکتر ابراهیمی هستم وتعجب کردم که این مطالب رو چرا حضرتعا لی نوشتید!!!!مگه نه این بود که شما این صد میلیون رو مصوب کردید و شهردار محترم پرداخت کرد؟اقا جان با همه باهوشیت از شما استفاده ابزاری شد!!بروید مشاوران محترم استاندار رو ببینید پیر مردانی که فقط به اقتصاد می اندیشند تا به مشاوره .جز اقای ابراهیمی دیگه مدیر کلی از ساری نداریم درسته که اقای ابراهیمی هم این حس رو نداره اما به قول اقایون## امه سنه سر نیشتنه امه ریشه وجنه###تازه تنها کاری که در دوره تصدی ایشان درست انجام شد برگزاری همایش این عالم ربانی بود

                            • سه شنبه 24 دی 1392-18:54

                              کاش نهادهای دموکراسی و مردمی بیشتر داشتیم و کاش در سایر پستها منتخبانی شجاع و دانا چون آقامیری داشتیم.
                              مسوولان باید اینگونه بشنوند و گرنه با چاپلوسی کردن از آنها به انحراف کشیده می شوند.
                              از آزادی بیان و تیزبینی ایشان لذت بردم.

                            • سه شنبه 24 دی 1392-15:43

                              آقا میری چندین بار سخنان تند به زبان آورده است و این سخنان جالبند اما اهداف آقامیری جالب نیست آقامیری به ارشاد می تازد که برای خواهرزاده اش که کارمند ارشاد است ریاست اداره ی شهرستان یا معاونی اداره کل بگیرد وقتی زورش نمی رسد مدافع آزادی می شود

                              • سه شنبه 24 دی 1392-15:20

                                در عجبم حالا برای عوامفریبی ضدرییس قبلی شده اید اگر آزاده بودید همان موقع انتقاد می کردیدانتقاد حاکم رفته چه سود! این ژستها به شما نمی آید آقای .... شورای شهر

                                • یک شهروند درجه یازده سارویپاسخ به این دیدگاه 9 5
                                  سه شنبه 24 دی 1392-15:9

                                  پاراگراف آخر عالی بود. متشکریم آقای آقامیری. ظاهراً رأیمان را هدر ندادیم. شورای شهر ساری صندوق عمو جون و عمه جون نیست.

                                • سه شنبه 24 دی 1392-15:7

                                  چه عجب یک نفر از کنگره بین المدیرانی ابن شهر آشوب بخت برگشتۀ مظلوم سخن گفت! روحت شاد ای بزرگمرد. تنها فایدۀ برگزاری این کنگره تبلیغ آقای ...بود و بس.

                                  • نام محفوظپاسخ به این دیدگاه 9 1
                                    سه شنبه 24 دی 1392-15:4

                                    احسنت. کنگره ابن شهر آشوب فقط نمایشی در کنار دریا آنهم خصوصی بود. چاپ کتابهایی بی ربط، دعوت از سخنرانانی بی ربط تر، سطح فنی بسیار پایین همایش و فضای به شدت امنیتی حاکم بر اجلاس و نمایش...برخی مدیران و ...خرج بیش از حد ....

                                    • سلیم بهرامیپاسخ به این دیدگاه
                                      پنجشنبه 26 دی 1392-8:31

                                      حرفات درسته ولی یه کم اغراق هم چاشنی کردی. کارهای مثبتی هم انجام شد

                                    • سه شنبه 24 دی 1392-14:53

                                      سلام. حالا که آن دولت رفت تازه صدای شما در آمد. به این میگن نون به نرخ روز خوردن. این کارها را نکنید. مردم را گول نزنید.

                                      • سه شنبه 24 دی 1392-13:45

                                        بسيار درست گفت : آيا شما رويه خود را اصلاح كرده ايد...

                                        • سه شنبه 24 دی 1392-12:43

                                          از نگاه فرهنگي و جسارت و شجاعت آقاي آقاميري تشكر مي كنم بنده هم از دانش آموختگان مركز تيزهوشان هستم و اكنون هم دريكي اكنون در يكي از بهترين دانشگاه هاي كشور تحصيل مي كنم ايشان بي جهت اينگونه بر نمي آشوبند و بر مسئولين فرض هست كه اقدامي شايسته نمايند بالاخره تغيير هر دولتي ابتدا بايد در حوزه ي فرهنگ بروز و ظهور داشته باشد

                                          • سه شنبه 24 دی 1392-11:50

                                            برخي ازسخنان آقاميري راميپستدم خصوصا راجع به كمك شهرداري به فعاليتهاي فرهنگي
                                            امامتاسفانه اين روند براي برخي مديران باب شده كه به هربهانه اي ازشهرداريانتظاركمك مالي دارند!!؟؟
                                            آيا تابحال اتفاق افتاده شهرداري براي جمع آوري زباله ازادارات ديگراستمدادبطلبدمتاسفانه برخي برنامه هاي فرهنگي كه متولي امرآن برنامه هيچ هزينه اي نميكند بلكه بافشارهاي سياسي و..براي اجراي برنامه چندين برابرهزينه رادريافت ميكند ودريغ ازتشكرخشك وخالي هرچندخبرداريم اين نهادها وارگانها بودجه مناسبي براي اجراي برنامه ها دارند...

                                            • پهلوان زاده پاسخ به این دیدگاه 4 0
                                              سه شنبه 24 دی 1392-11:20

                                              آقای استاندار لطفا مصلحت اندیشی نکنید...اگر این روند را ادامه دهید هنرمندان شما را در ادامه این نابسامانی فرهنگی مقصر می دانند و باید خود را برای پاسخ دادن آماده کنید

                                              • سنگی/ساریپاسخ به این دیدگاه 14 3
                                                سه شنبه 24 دی 1392-10:18

                                                درود بر شما که اینچنین صریح حرفهای خود را گفته اید... .اینگونه رفتارها شایسته هنر و هنرمندان نیست ... لطفا این نگاه را به طور جدی در شورای شهر پیگیری کنید ...


                                                ©2013 APG.ir