تعداد بازدید: 12937

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 9 بهمن 1392-8:29

نامه نگاری های بی نتیجه

سمسکنده ساری در 4 ماه گذشته با دهیار غیرقانونی اداره می شود

با وجود اسناد روشن و نامه نگاری های متعدد، کماکان روستای بزرگ سمسکنده ساری با دهیار غیرقانونی بیش از چهار ماه است که به کار خود ادامه می دهد+سند


 



مازندنومه، یادداشت کاربران: روستای سمسکنده در چهار کیلومتری شزق شهرستان ساری و مرکز دهستان میاندرود کوچک است.

 این روستا بیش از هزار خانوار و چهار هزار نفر جمعیت دارد که اهالی این روستا عموما از تمکن مالی بالایی برخوردارند و به دلایل متعدد سمسکنده مورد توجه جدی مسئولان مرکز استان است.

این روستا بیش از چهار ماه است که به دلیل اختلاف اعضای شورای آن در انتخاب دهیار و همچنین عدم مدیریت فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان ساری، با دهیار قبلی و بدون حکم ابقای دهیار ، به فعالیت خود ادامه می دهد.

 دو تن از اعضای شورای اسلامی این روستا علی رغم مکاتبات متعدد و شکایات مطروحه و عدم پاسخگویی مسئولان دست به دامن رسانه ها شدند تا با بیان آن گره از مشکل مردم روستا باز کنند.

 ماجرا از جایی آغاز می شود که در تاریخ 3/10/87 دهیار فعلی این روستا با مدرک دیپلم به عنوان دهیار معرفی و صلاحیت او در بخشداری مرکزی و سپس امور روستایی وقت استانداری تایید می شود، غافل از اینکه سمسکنده در آن زمان جزو روستاهای با دهیاری دارای درجه سه و چهار محسوب شده و طبق ماده 49 آیین نامه اجرایی تشکیلات،انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار مصوب 11/1/1387 و اصلاحی 27/12/1386 و مطابق بند دوم شرایط اختصاصی انتخاب دهیار فرد انتخاب شده باید طبق این ماده قانونی دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم باشد که انتصاب دهیار فعلی با مدرک دیپلم در آن زمان تخلف قانونی بوده است.

 پس از برگزاری انتخابات اخیر شورای اسلامی روستای سمسکنده جلسه ای در دفتر شورای اسلامی روستای مذکور با حضور همه اعضای شورا برگزار و با موافقت سه نفر و مخالفت دو نفر دیگر و همچنین عدم امضای این دو نفر دهیار قبلی با همان مدرک دیپلم در سمت خود ابقا می شود.

با توجه به ماده 47 آیین نامه اجرایی که در آن قید شده است:" شورا موظف است ظرف مدت 15 روز پس از آغاز دوره فعالیت قانونی با توجه به مفاد ماده 49 این آیین نامه فردی را به عنوان دهیار انتخاب کند و به منظور صدور حکم و کارت دهیاری به بخشداری محل معرفی نماید." و با عنایت به مفاد ماده 49 و بند سوم شرایط اختصاصی دهیار مبنی بر دارا بودن حداقل مدرک لیسانس با گرایش های مشخص شده توسط وزارت کشور و حداقل یکسال سابقه کار اجرایی در دهیاری های دارای درجه پنج و شش و با عنایت به اینکه دهیاری سمسکنده در طی این سالها از درجه سه و چهار به درجه پنج و شش ارتقا یافته است، انتصاب فردی با مدرک دیپلم خلاف صریح قانون و آیین نامه اجرایی است.

 از طرفی نامه مدیر کل فعلی امور روستایی استانداری مازندران به شماره نامه 37282/43/86 مورخ 1/5/92 (نامه شماره1)



 طی بخش نامه ای به بخشداران محترم ابلاغ می شود که در انتهای نامه قید شده است :"ضمنا تاکید می گردد من بعد از معرفی دهیار،مسئول فنی و مالی که با اعضای شورای اسلامی روستا نسبت وابستگی درجه یک دارند خودداری نمایند و در صورت معرفی عواقب بعدی متوجه آن بخشداری خواهد شد."

 بنا بر اطلاعات رسیده به ما فرد معرفی شده به عنوان دهیار با یکی از اعضای محترم شورای اسلامی وابستگی درجه یک دارد و وقف این بخش نامه اجرایی نیز این انتصاب مغایر با قانون است. ماجرا به همین جا ختم نمی شود چرا که با ارسال صورتجلسه انتخاب دهیار با سه امضا از پنج امضای اعضای شورای اسلامی به بخشداری مرکزی ساری ارجاع و طی بررسی در کمیته انطباق به دلیل عدم وجاهت قانونی،به بخشداری ارجاع می شود که بیش از 40 روز نزد بخشدار محترم مرکزی باقی مانده و سپس با توجه به عدم قانونی بودن صورتجلسه ،نامه به شورای اسلامی سمسکنده عودت داده می شود.(نامه شماره 2)



اکنون بیش از چهار ماه است که این روستای بزرگ که ظاهرا مصوبه شهر بودن آن نیز در دولت قبل مقدمات اولیه خود را به سرانجام رسانده است، با دهیار بدون حکم و غیر قانونی به کار خود ادامه می دهد.

 این موضوع که از ابتدا با اعتراض دو تن از اعضای شورای اسلامی این روستا همراه بود با نامه نگاری و پیگیری این دو عضو شورای اسلامی به استانداری و مدیر کل امور روستایی منتج به نامه این مدیر کل به فرماندار ساری در تاریخ 24/9/92 می شود که به دلیل عدم پیگیری فرماندار و بخشدار مرکزی ساری مجددا دستور پیگیری از سوی این مدیر کل در تاریخ 16/10/92 به فرماندار ساری می شود (نامه شماره3)



 پس از این مکاتبات، جواد واحدی -فرماندار ساری- طی نامه ای در تاریخ 18/10/92 (نامه شماره 4)در این مورد به بخشدار مرکزی ساری نامه ای ارسال می کند تا اقدام لازم معمول شود اما ظاهرا در مراجعات این دو عضو شاکی روستای سمسکنده به بخشدار مرکزی ساری وی در این خصوص اظهار می دارد:"بنده نمی توانم دهیار را عزل کنم! و استانداری راسا باید در این زمینه اقدام کند!و استانداری هم در این زمینه بخشدار را مسئول می داند و از پاسخگویی طفره می رود."



علی رغم نامه نگاری جمعی از مردم روستای سمسکنده به حراست استانداری مازندران و پیگیری های بسیار، این پرونده کماکان در میان اعمال نفوذ عده ای از افراد، دست به دست می شود.

فرماندار محترم شهرستان ساری علی رغم دو نوبت دستور پیگیری مدیرکل امور روستایی کماکان ترجیح می دهد این پرونده روال عادی را طی کند و بخشدار محترم مرکزی نیز که علی رغم سرآمدن سنوات خدمتی کماکان سنگر بخشداری مرکزی را در اختیار دارد و تغییر دولت ها هم در آمدن و رفتنش تاثیرگذار نیست، خود را در این زمینه پاسخگو نمی داند، در حالی که مطابق قانون بخشدار باید در این موارد پاسخگو باشد.

 جای یک سوال بزرگ در اذهان عمومی مردم باقی است که اگر قرار است مسئولان مطابق قانون به تعهدات پایبند باشند چرا با وجود اسناد روشن و نامه نگاری های متعدد، کماکان یک روستای بزرگ با دهیار غیرقانونی بیش از چهار ماه است که به کار خود ادامه می دهد و تمام تعهدات و نامه نگاری های این دهیاری با امضای فردی انجام می شود که به لحاظ قانونی وجاهت تصدی دهیاری را ندارد؟!

 


  • يکشنبه 12 بهمن 1393-14:27

    ...اونی که می خواهد برای محل کار کنه دنبال بزرگ شدن نیست بلکه فقط هدفش کاره. تشکر از مردم عزیزم و از دهیار و اشخاص گمنام دیگر که با تلاشون آبادی ما را آباد کردن و در آخر یا علی مدد

    • شنبه 22 آذر 1393-19:54

      سلام توصیه میکنم با دفتر ریاست جمهوری و دفتر مقام معظم رهبری مکاتبه کنید جواب میگیرید حتما انشا... موفق باشید


      • رامین قاسمیپاسخ به این دیدگاه 36 4
        جمعه 13 تير 1393-5:9

        باسلام و تشکر و ارزوی موفقیت برای دهیار محترم که خالصانه برای ابادی محل تلاش میکند. تمام درد و دل های شما دوستان رو خوندم فقط در یک جمله میتونم بگم. (زنده باد دهیار)

        • چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-18:9

          حاجی سبحانی منش برات آرزوی سربلندی،موفقیت،و برای اونها که چشم دیدنتون رو ندارن آرزوی عاقبت بخیری دارم

          • شنبه 23 فروردين 1393-14:22

            تشکر میکنم ازدهیار محترم بابت عابر برق های محل اگه جدول بندی وعقب نشینی ها درست شود سمسکنده از تمام روستا های همجوار ریباتر خواهد شد

            • شنبه 16 فروردين 1393-18:19

              خلاصه تمام دردو دلهای شما رو خوندم منم یکی مثل شما فقط در یک جمله می تونم بگم (زنده باد دهیار)

              • ..س..م..س..ک..ن..د..ه..پاسخ به این دیدگاه 44 2
                جمعه 15 فروردين 1393-22:35

                واقعا واسه اونایی متاسفم ک واسه پست و مقام اومدن تو عرصه هیچ هدف دیگه ای ندارن.با این کاراشون ب اسم سمسکنده لطمه وارد میکنن. دوستای عزیزم ما جوونا بیشتر حواسمون باشه 4 سال دیگه دچار این مشکلات نشیم.سمسکنده بهترین بوده اگه خدا بخوادو بزارن بهترین میمونه.زنده باد جوونای سمسکنده

                • پنجشنبه 14 فروردين 1393-12:53

                  چراجدول بندی این قسمت راکامل نمی کنید چراعابربرق همیشه خاموش می باشد ازشماتقاضا دارم به این قسمت محل هم سری بزنید

                  • یه بچه محلپاسخ به این دیدگاه 13 7
                    يکشنبه 20 بهمن 1392-23:26

                    سلام خدمت دوستانی که هر بد و بیراهی که توی این وب مینویسن به جای کارها برین از راهش کارهارو انجام برسونین تو دوست عزیزی که همه رو به تمسخر میگیری مثلا درس خونده هم هستی؟؟؟؟؟؟؟گول حرف بعضی هارو میخوری بعدا میفهمی...)

                    • یکی از بچه محله های دلسوز شما پاسخ به این دیدگاه 10 3
                      يکشنبه 20 بهمن 1392-19:39

                      با سلام بجای دنبال کردن این مسا ئل بیهوده بفکر ابادانی روستای زیبایمان باشیم .گول گفتار و کردار بعصضی ها را نباید بخوریم که بنظر بنده هدفشان از شورا شدن خدمت به خلق الله نبوده ...و ناراحتم از قشر جوان و روشن فکر محل که گول قول و فعل بعضی ها را خورده اند... با تشکر که متن بنده را مطاله فرمودید .

                      • فرقي نميكنه مهم حق گفتنهپاسخ به این دیدگاه 5 5
                        شنبه 19 بهمن 1392-1:51

                        سلام تشكر ميكنم از مدير محترم سايت و تشكر از دوستان كه انتقاد بجا وبيجا دارند وتاسف ميخورم براي اقايي كه تحصيلكرده هست ولي از جاي ديگه داره هدايت ميشه...

                        • یه بچه محلپاسخ به این دیدگاه 7 3
                          چهارشنبه 30 بهمن 1392-10:18

                          آقای محترم واسه خودتون تاسف بخورین که نمیزارین شورا ها کار کنن.سمسکنده که ماله یه عده خاصی نیست ماله همست.اگه شما بزارین تموم قول هایی که دادن و عملی میکنن.البته اگه شما بزارین....

                        • جمعه 11 بهمن 1392-12:0

                          اصل يکصدو سوم

                          استانداران ، فرمانداران ، بخشداران و ساير مقامات کشوری که از طرف دولت تعيين می شوند در حدود اختيارات شوراها ملزم به رعايت تصميمات آنها هستند .

                          اصل يکصدو پنجم
                          تصميمات شورا نبايد مخالف موازين اسلام و قوانين کشور باشد .

                          1-
                          تبصره بند م ماده 69 قانون شوراها :
                          عزل دهیار بارأی اکثریت اعضای شورای اسلامی روستا بر اساس آیین نامه مربوط انجام می‌شود و به بخشدار جهت صدور حکم عزل اعلام می‌گردد.
                          2-
                          ماده 23 :
                          شورا می‌تواند با مسئولین اجرایی تا سطح شهرستان مستقیماً مكاتبه نماید و در صورت نیاز به مكاتبه با مسئولین بالاتر از طریق شورای اسلامی بخش و در صورت نبودن شورای بخش از طریق بخشدار محل اقدام نماید.
                          3-
                          ماده 54 :
                          خدمت دهیار در موارد زیر به پایان می‌رسد

                          1ـ ..
                          2ـ از دست دادن هر یك از شرایط احراز سمت دهیار به تشخیص شورای روستاـ
                          5-عدم حضور در محل خدمت بیشتر از 15 روز بدون كسب مجوز از شورا و یا نداشتن عذر موجه، به تشخیص شورا
                          4-
                          ماده 55 :
                          چنانچه یك یا چند نفر از اعضای شورا نسبت به عملكرد دهیار یا عملیات دهیاری اعتراض و یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رئیس شورا، موارد را به صورت واضح به دهیار تذكر كتبی خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذكر، موضوع به صورت سئوال مطرح خواهد شد كه در این صورت رئیس شورا سئوال را كتباً به دهیار ابلاغ خواهد كرد و حداكثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، دهیار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سئوال می‌باشد. چنانچه دهیار از حضور استنكاف ورزیده و یا پاسخ، قانع‌كننده تشخیص داده نشود، طی جلسة دیگری موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و شورا می‌تواند با رأی اكثریت مطلق اعضا، دهیار را بركنار كند و فرد جدیدی را انتخاب نماید
                          5-
                          ماده 3:

                          هر دهیاری دارای درجه ای خواهد بود که با توجه به حجم کار ، درآمد، جمعیت و وسعت روستا تعیین و پس از کسب نظر از وزارت جهاد کشاورزی از طریق وزارت کشور ابلاغ می شود.
                          6-
                          ماده 12 - مأموریت و مرخصی دهیار با موافقت شورای اسلامی روستا و با اطلاع بخشدارصورت می‌گیرد
                          7-
                          ماده 12:
                          جلسات‌ شورا با حضور حداقل 2 نفر در شوراهای‌ دارای 3عضو و 4 نفر در شوراهای‌ دارای 5 عضو تشكیل‌ می‌شود و تصمیمات‌ آن‌ بارأی‌ اكثریت‌ مطلق‌ حاضران‌ معتبر می‌باشد.
                          8-
                          ماده 19:
                          شورا موظف‌ است‌ در پایان‌ هر جلسه‌ نسخه‌ای‌ از كلیه‌مصوبات‌ خود در آن‌ جلسه‌ و در صورت‌ نیاز به‌ پیوست‌ سوابق‌ و مطالب‌ مفیددیگر را جهت‌ اطلاع‌ بخشدار و شورای‌ اسلامی‌ بخش‌ ذی‌ربط‌ ارسال‌ داردهمچنین‌ نسخه‌ای‌ از مصوباتی‌ را كه‌ مربوط‌ به‌ دستگاههای‌ دیگر است‌ به‌ آن‌دستگاه‌ ارسال‌ دارد.
                          9-
                          ماده 21:
                          تمامی‌ مكاتبات‌ شورا باید طبق‌ فرمهای‌ دریافتی‌ دارای‌تاریخ‌، شماره‌ ثبت‌ در دفتر شورا، نام‌ كامل‌ گیرنده‌ و موضوع‌ نامه‌ باشد وحداقل‌ در چهار نسخه‌ تنظیم‌ شود و نسخه‌ اول‌ برای‌ اداره‌ یا سازمان‌ موردنظر و نسخه‌ دوم‌ برای‌ بخشدار و نسخه‌ سوم‌ برای‌ شورای‌ اسلامی‌ بخش‌ارسال‌ و نسخه‌ چهارم‌ به‌ عنوان‌ سابقه‌ در بایگانی‌ شورا نگهداری‌ شود.
                          10-
                          ماده 25:
                          مصوبات‌ شورا پس‌ از ده‌ روز از تاریخ‌ ابلاغ‌ قابل‌ اجراست‌. مگرآنكه‌ ظرف‌ مدت‌ مزبور مسئولان‌ اجرایی‌ مربوط‌ به‌ مصوبه‌ اعتراض‌ نمایند كه‌در این‌ صورت‌ با رعایت‌ ماده (80) قانون‌ شوراهای‌ اسلامی‌ كشور عمل‌خواهد شد. نظر هیات‌ حل‌ اختلاف‌ استان‌ مبنی‌ بر تعیید یا رد مصوبه‌ قطعی‌و لازم‌الاجرا است‌. چنانچه‌ هیات‌ حل‌ اختلاف‌ استان‌ ظرف‌ مدت 15 روز نظرخود را اعلام‌ ننماید مصوبه‌ لازم‌الاجرا است‌.
                          11-
                          ماده 24 :
                          شورا باید دارای دفاتر مجزایی جهت ثبت صورتجلسات، حضور و غیاب اعضا در جلسات و نامه‌های دریافتی و ارسالی، طبق دستورالعملهای مربوطه باشد.



                          • پنجشنبه 10 بهمن 1392-13:47

                            این همه دادوبیداد برای سمسکنده واقعا برای خودو متاسفم که این سایت را انتخاب کردم

                          • جوااااانپاسخ به این دیدگاه 1 5
                            پنجشنبه 10 بهمن 1392-11:58

                            ... زنده باد دامادي

                            • يك عضو كوچك از سمسكندهپاسخ به این دیدگاه 7 0
                              پنجشنبه 10 بهمن 1392-11:54

                              ... چون اين مملكت اسلامي و با قانون پيش ميره اين همه شهيد داديم كه مملكت جمهوري اسلامي و رو با قانوناش پا برجا نگه داريم.نه اينكه با رابطه بازي بخوايم كار پيش ببريم.
                              خدايا فرج امام زمان ما را برسان
                              ((الهم عجل الوليك الفرج))

                              • چهارشنبه 9 بهمن 1392-22:59

                                انتصاب وحکم دهیار حتما بر اساس قانون می باشد 0 اگر وجدان دارید آیا این سوال نباید مطرح بشود کسی را شورا انتخاب کرده اید که در طول 5ماه شروع بکار شورا 40روز در حج تمتع-- 20روز دربستر بیماری---- الان هم رفته مکه 40روز بماند کی می خواهد برای مردم کار کند

                                • پنجشنبه 10 بهمن 1392-11:50

                                  اقايي كه مياي اين حرف و ميزني ميخوام ببينم اگه خودت بودي نميرفتي مهم حضور داشتن نيست مهم كار كردنه.

                                • "ظلم از کلفتی وسنه"پاسخ به این دیدگاه 4 1
                                  چهارشنبه 9 بهمن 1392-22:36

                                  کسانی که نادرست می کارند نادرست برداشت می کنند.انرژی نه به وجود می اید نه از بین می رود ... تمام پتانسیل های ارزشمند سمسکنده در این چند سالی زیر پای بعضی مسولین پایمال شده است (سرچشمه- قنات - تپه - پل هوابی منحصر بغرد - نیروی انسانی متخصص و ...)جهل مرکب جاری در جامعه تمامی منزلتها را تحت تاثیر منفی خودش قرار داده است.

                                  • چهارشنبه 9 بهمن 1392-22:9

                                    ای زنده باد حاج کیومرث....

                                    • عضو مرزنشینان تجن کنار ساری پاسخ به این دیدگاه 1 6
                                      چهارشنبه 9 بهمن 1392-18:16

                                      با سلام ، همه این سیاسی کاری ها به بخشدار محترم مرکزی برمیگرددکه با سیاسی کاری ... دلتون خوشه بابا

                                      • امت حزب اللهپاسخ به این دیدگاه 2 7
                                        چهارشنبه 9 بهمن 1392-17:44

                                        با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خبر نگار محترم.
                                        امیدوارم این گذارش شما به گوش اقایوون بالایی ها برسه ...
                                        سمسکنده شده...شورا .. دهیار ...
                                        مسئول سالن ... خواهر زاده این اقایون
                                        دفتر فنی روستا ...باز هم فامیل این اقایون
                                        اقایونی که ادعا میکنین خانواده شهید هستین ایا این کاره شما از نظر شهدا درسته؟
                                        ...
                                        خدایا فرج اقا امام زمان را برسان
                                        چه روز ها که یک به یک غروب شد نیامدی////چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی////خلیل آتشین سخن تبر به دوش و بت شکن///خدایمان دوباره سنگ و چوب شد نیامدی///برای ما که دل شکسته و خسته ایم نه ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی////تمام روز های هفته را در انتظار جمعه ام دوباره صبحٰظهر غروب شد نیامدی
                                        ...

                                        • چهارشنبه 9 بهمن 1392-16:9

                                          واقعا این حرفایی که میزنید راسته؟ پس این دهیار که میگه من میخوام برم شورا نمیزاره... داستان چیه .

                                          • سامان نوریپاسخ به این دیدگاه 12 0
                                            چهارشنبه 9 بهمن 1392-16:3

                                            نمیدونم چی بگم از یک سمت مردم حق دارن از یک سو حاج حمید حق داره ایشالله امام حسین کمک بکنه مشکل مردم حل بشه

                                          • جوان سمسکندیپاسخ به این دیدگاه 5 5
                                            چهارشنبه 9 بهمن 1392-15:32

                                            دمتون گرم خوشم امد خدارو شکر یکی پشت حرفامون در امد

                                            • اشنا دوست غریبه هرچی دوست داری میتونی روم اسم بزاریپاسخ به این دیدگاه 7 5
                                              چهارشنبه 9 بهمن 1392-15:24

                                              با عرض سلام قبل هرچیز تشکرمیکنم از مدیریت این سایت وکسانی که بهشون کمک کردن تا این اطلاعات جمع اوری شود ودر اختیار مردمی که در اطلاع این همه اتفاقات نیستند قرار داده شده بعدش نمیدونم چی بگم و برای چه کسی تاسف بخورم برای خودم تاسف بخورم که رئیس جمهوری انتخاب کردم که فک میکردم نحوه تفکرش به جامعه متفاوت از رئیس جمهور قبلی است ولی از کارهاش معلومه اینها همه بازی سیاسی است زمانی که استاندار عزیز فرماندار شهر ساری که افای واحدی هست در دوره ریاست جمهوری قبلی انتصاب شده رو دوباره ابقا میکنه معلومه وضع بهتر از این نمیشه در دوره قبل همین عزیزان بودن که پدر مارو در اوردن واقعا یه فرمانداری که قدرت اینو نداره که جلوی تخلف و بی قانونی رو بگیره پس بدرد چه کاری میخوره نمیدونم اقای ازادی کناری پیش وجدان خودش چطور قضاوت میکنه شما که نمیتونید جلوی بی قانونی رو بگیرین پس چیکار میخاین بکنید ... اقای استاندار چرا شما جلوی این بی قانونی رو نمیگیرید با توجه به نالمه های متعددی که مردم به بازرسی استانداری زدن پس نتیجه میگیریم یا زیر دستانتان به شما اطلاع ندادن یا این یه سهل انگاری از طرف شماست و چرا با فرماندار برخورد نکردین باین نادیده گرفتن قانون و تخلف ومیشه روش هر اسمی گذاشت این کار شما باعث میشود مردم به نظام وانقلاب بدبین شوند بیاین این سهل انگاریتان را بپای نظام نگذارید امیدوارم این حرفای بنده تلنگری بر روح بی جان شما باشه

                                              • چهارشنبه 9 بهمن 1392-13:0

                                                سلام خدمت مردم شریف سمسکنده خودتان با رای به این اعضا شورا جدید خواسته اید تا دهیار باقی بماند و حالا آقای رضایی راد بخشدار محترم برای احترام به شما مجبوره قانون رو زیر پا بگذارد .
                                                جمع بندی : بازهم مردم مقصر هستند نه مسئولین ، زنده باد بخشدار ، باید همه رو داشت دیگه😉

                                                • چهارشنبه 9 بهمن 1392-11:30

                                                  اون آقایی گه دفتر آقای فرماندار نشسته چه کاره است؟
                                                  برچه ضوابطی اونجا نشسته وبا چه آزمونی!؟؟

                                                • چهارشنبه 9 بهمن 1392-9:23

                                                  با سلام و خسته نباشید جا دارد از این خبر تشکر کنم ،اول برا مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران غبطه می خورم که با نامه نگاری به فرمانداری ساری دارن باهاش سیاسی کاری می کنند باتوجه به نامه نگاری مردم روستای سمسکنده به حراست استانداری شما تصمیم جدی در مورد این امر مهم نگرفته اید می خوام بدونم آیا شما پیش آقای دهیار منافعی دارین که آقای بخشدار و فرماندار میگن باید از استانداری اقدامات انجام شه ؟خوب تویی که فرمانداری بخشداری پس برا چی هستی...آقای آزاد کناری شما که مدیر کل هستی چرا به این موضوع رسیدگی نمیکنید ؟این آقایون که آب پاکی رو ریختن رو دست مردم میگن از دست ما کای بر نمیاد اگه واقعا استانداری هم نمیتونه ما از وزارت کشور اقدام کنیم این مردما دیگه خودشون از بزرگ و کوچیک سیاسی کار شدند پس دیگه نیازی نیست سیاسی کاری کنین به قول مازندرانی ها یا بکوش یا مردال هکان .

                                                  • غریبه تر از غریبهپاسخ به این دیدگاه 5 0
                                                    سه شنبه 22 بهمن 1392-1:13

                                                    با عرض سلام خدمت تمامی دوستان ...می خواستم عرض کنم همه ما باید به قانون احترام بگذاریم چراکه مدیر محترم سایت بدون در نظر گرفتن حق جوابگویی برای دیگر عزیزان شورا و دهیار کار خلاف قانون وادب انجام داده وبقول معروف یکطرفه به قاضی رفته وبا تحریف قوانین شورا ودهیاری سعی در نشر افتراودروغ وتهمت به مسولین علی الخصوص فرماندار وبخشدار محترم نموده این در حالیست که در سال 86 با شروع بکار دوره سوم شورا همین اقایون کاسه گرمتر از اش تقاضای برکناری دهیار وقت را نمودند اما شورای محترم با زماندهی مناسب سعی در رفع مشکلات نمود تا انجا که خود دهیار وقت از سمت خود استعفا نمود وشورا بناچار با توجه به رایزنی های فراوان با اشخاص مختلف ...با توجه به تبصره های مختلف قانونی اقای عباس سبحانی منش با حد اکثر 5رای انتخاب نمودند حال ای کاش بهتر بود اعضا جدید شورا چند ماهی دندان روی جیگر می گذاشتند تا در صورت عدم توانایی دهیار نسبت به طرح سوال وسپس استیضاح وعزل دهیار اقدام مینمودنددر ایجا این سوال پیش می ایداقای...از انتشار این مطالب چه میخواهد ؟... موضوع اصلی اینست که ...در زمان تصدی.. با ارایه فاکتور های ساختگی سعی در اخاذی از دهیاری مینموده که با مخالفت شدید دهیار محترم روبرو میشده ... این یکی از مشکلات کوچک این اقا هست بقیه بماند..... باید بگویم خیلی پیگیر موضوع دهیار شدم واز اقای ... عضو حقوقدان شورا سوال کردم ؟ایشان ابتدا هیچ نگفت .اما با توجه به سماجت بنده صرفا گفت : در خصوص وابستگی در جه یک که در نامه اقای ازادی کناری مدیر کل امور روستایی امده در قانون مدنی در ماده 862طبقات وابستگی مشخص و احصا شده که طبقه اول :پدر .مادر .اولاد واولاداولاد...طبقه دوم :اجداد .برادر وخواهر واولاد انها...طبقه سوم :اعمام .عمات .اخوالووخالات واولاد انها...حال با توجه به نص صریح قانون نسبت وابستگی دهیار با ...درجه دوم است و همچنین در تبصره دوم بند ب ماده 49قانون تشکیلات وظایف وانتخاب شوراهای اسلامی درمورد تحصیلات دهیار توضیح داده است .......در ادامه از احدی دیگر از شورا در مورد تعداد ارا دهیار سوال نمودم وایشان گفتند:که اقای دهیار با اکثریت سه رای انتخاب شده که مصوبه شورا نیز در موعد قانونی به تایید بخشدارمحترم وشورای محترم بخش مرکزی رسیده است .....حال با توجه به پیگیری اینجانب از اعضا محترم شورا بهتر نبود دوست غریبه ی من مشکلات داخل محل را خودمان به توسط بزرگان محل حل میکردیم چون باتوجه به چینش شورا در صورت کناره گیری دهیار محترم امکان رای اعتماد برای دهیاران اینده تقریبا به صفر خواهد رسید واین روستا که در حال پیشرفت میباشد درجا خواهد زد در اینجا از اعضای محترم شورا ودهیار محترم تقاضا دارم نسبت به پیگیری قضایی مو ضوع اتهامات وارده در سایت از طریق دادسرا ی انقلاب اقدام فرمایید


                                                  ©2013 APG.ir