تعداد بازدید: 3238

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 20 بهمن 1392-10:26

تحلیل گر و نویسنده مازندرانی:

هر دو طیف سیاسی به فکر مچ گیری از هم هستند

دکتر سیف الرضا شهابی گفت:به کار بردن یک واژه از سوی رییس جمهوری دلیل نمی شود که مخالفان از آن سوء استفاده کنند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی وهنری، محمد اسماعیل بخشی سورکی: دکترسیف الرضا شهابی  در بازدید از نمایشگاه کتاب استان مازندران اظهار داشت: به دلیل اینکه در سال های قبل از نمایشگاه بازدید نکردم، نمی توانم مقایسه ای داشته باشم.

وی با بیان اینکه در حدود قیاس خودم نمایشگاه قابل قبولی است، افزود:انتشارات زیادی در نمایشگاه حضور دارند و کتاب های متنوع و خوبی هم موجود است.

 این نویسنده مازندرانی با بیان اینکه اگر محل نمایشگاه به شهر نزدیکتر بود، استقبال مردم بیشتر می شد، افزود: بسیاری از مردم به دلیل نداشتن وسیله نقلیه و یا نداشتن فرصت کافی برای آمدن به این مکان از فیض بهره برداری محروم می مانند.

 وی کتاب و فرهنگ کتابخوانی در کشور را غریب دانست و گفت: متاسفانه امر کتابخوانی در کشور ما مرسوم نیست و بیشتر از فرهنگ مطالعه، فرهنگ شفاهی رواج دارد.

 شهابی با اشاره به اینکه قیمت کتاب ها گران است، افزود:اما این گرانی در قیاس با خیلی از کالاهای دیگر خیلی بالا نیست.


 وی خوبی کتاب را قابل استفاده برای فرد، خانواده و دوستان دیگر انسان دانست و گفت:کتاب اطلاعات شما را افزایش می دهد و بنده اعتقاد دارم بخشی از هزینه های زندگی باید صرف خرید کتاب برای خانواده شود.

 این مبارز سیاسی قبل از انقلاب ابراز داشت:به دلیل آموزش غلط در دوران کودکی امروزه بیشتر مردم با خواندن چند صفحه کتاب خسته می شوند در حالی که اگر یک ساعت هم حرف بزنند خسته نمی شوند و این به دلیل رواج فرهنگ شفاهی به جای فرهنگ مطالعه در کشور ماست.

*رییس جمهوری خونسردتر باشد

 وی در بخش دیگری از اظهارت خود در خصوص سخنرانی اخیر دکترروحانی و سر و صدای برخی رسانه ها و مطبوعات اظهار داشت: رییس جمهوری به هرحال باید خونسردتر با مسایل برخورد کند.

 این تحلیل گر مسایل سیاسی افزود: یکی از انتقادات به آقای احمدی نژاد این بود که در سخنرانی ها از کلماتی استفاده می کرد که در شان ریاست جمهوری ایران نبود و به همین علت انتظار از ریئس جمهور به عنوان یک حقوقدان و کسی که لباس روحانیت به تن دارد ، این است که در انتخاب واژگان دقت بیشتری داشته باشد.

 شهابی ادامه داد:اما به کار بردن یک واژه هم دلیل نمی شود که مخالفان از آن سوء استفاده کرده، هیاهو به پا کنند، بلکه باید دقت داشت که اگر این روند و به کار بردن این کلمات ادامه یابد آن وقت مورد مخالفت قرار گیرد.

وی ابراز داشت: متاسفانه در جامعه ما هر دو طرف بیشتر به فکر مچ گیری از هم هستند و منتظرند طرف مقابل کوچکترین خطایی را مرتکب شود تا آن را تابلو کنند.

 شهابی با بیان اینکه احزاب و گروه های سیاسی باید انصاف را رعایت کنند، افزود:همه باید به فکر منافع ملی و مصالح اجتماعی باشند و امنیت جامعه را مد نظر قرار دهند.

 وی ادامه داد:اگر قرار باشد فرهنگ لمپنی چه از طرف اصلاح طلبان و چه از طرف اصولگراها در جامعه رشد یابد، جامعه دچای بیماری می شود که درمانش مشکل است.

 نویسنده کتاب تاریخ احزاب سیاسی در مازندران اظهار داشت:اکنون بهترین زمان برای درمان این بیماری است و آنهایی که در معرض دید قرار دارند باید در صحبت ها ادب و اخلاق را به جامعه آموزش دهند.


  • بچه ی ساریپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 21 بهمن 1392-22:39

    آقای شهابی بابلی مردم را اهل کتاب نمی دانند در حالی که خود نخستین بار است که به نمایشگاه کتاب پا گذاشته اند !جالب است

    • دوشنبه 21 بهمن 1392-16:32

      به نظرم اقای روحانی برای سر پوش روی ناتوانی خودش به سیاه نمایی از اوضاع پرداخته و به جای ایجاد فضای امید در کشور نا امیدی را گسترش می دهد. و هر جا مسائل را نتواند حل کند زمین و زمان را مقصر اعلام می کند.تنها ادبیاتی که از ایشان در چند ماهه اخیر دیدیم همین بود.

      • دوشنبه 21 بهمن 1392-11:54

        بچه محل عزیز اجازه بده افراد حرف هایشان را بزنند مردم در نهایت قضاوت خواهندکرد چه شخصی حرف صحیح میزند وچه شخصی غیر صحیح وهمینطورچه افرادی مودبانه صحبت می کنندوکی ها ادب را رعایت نمی کنند.دکترشهابی مثل همیشه درکمال ادب وبی طرفی نظراش را گفت.

        • دوشنبه 21 بهمن 1392-8:38

          سلام شوالیه سیاه. خیلی وقت بود همومو ندیدیم! البته بنده چند روزی دور بودم و از دنیای مازندنومه بی خبر! زیاد خودتو ناراحت نکن . جناب ر وحانی به شما نگفتن کم سواد! به اونا گفتن!!

          • سه شنبه 22 بهمن 1392-8:7

            منطق جان شوالیه را یک کمی سفید تر کن تا بهم بیاد. منهم به طنز گفتم مای کم سواد وگرنه حداقل در مقام ادعا چهل تای شما سواد دارم. در مورد مذاکرات هسته ای منهم اعتقاد به صبر و پشتیبانی از دولت دارم و هم اعتقاد دارم ایران در درون خودش ظرفیت های بزرگی دارد که می تواند مشکلاتش را با دستان و مدیریت و برنامه ریزی های خودش در داخل حل کند. هرچند اگر ارتباطات آزاد و غیر تحقیر آمیز خارجی وجود می داشت خیلی بهتر و راحت تر بود و امیدها حتماً بیشتر می شد. از توجه شما هم خیلی ممنون هستم.

          • يکشنبه 20 بهمن 1392-22:40

            همانطورکه دکتر شهابی گفت درکشورما مردم عادت به خواندن کتاب ندارند وبیشتر علاقه دارند حرف بزنند وبشنوندوهمین مسئله عامل انتشارشایعات است.

            • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 1 2
              يکشنبه 20 بهمن 1392-22:8

              آقا سیف الرضا کاملا درست می فرمایند و مای بیسواد نباید اینقدر میدان داری کنیم که رئیس جمهوری ناراحت بشوند و از امثال آقا سیف الرضا التماس بکنند که وارد میدان بشوند و از حقوق ایشان و تیم هسته ای و خدمات شایان توجهی که در این مدت کوتاه انجام دادند دفاع نمایند.
              از انصاف هم نگذریم تیم هسته ای بر اساس مسئولیتی که بر عهده گرفته و تحت نظارت رئیس جمهوری و هیات دولت این مذاکرات را دنبال می کنند و رهبری هم خواهان فرصت دادن به این تیم و دولت نوپا هستند و امیدوار به اینکه در کارشان موفق باشند.
              رهبری هم فرمودند که نقطه اتکاء دولتمردان باید به منابع داخلی باشد و از لولو تحریم نباید هراسید و به امید حذف تحریم ها دست به هر کاری زد. تیم هسته ای ایران هم دقیقاً همین مطلب را می داند و تاکنون غیر از آنچه سیاست از قبل تعیین شده بود کاری نکردند.
              آقای سیف الرضا به حق می فرمایند آقایان نباید از فنون مچ گیری علیه همدیگر استفاده کنند چون گاهی اتفاق می افتد که رقیب از این فن کیف می کند و حسابی حال می کند. اونهایی که چشم دیدن شادی دشمن رو ندارند بدانند که نباید کاری بکنند که دشمن شاد بشود و قهقهه سر بدهد.
              چقدر حرصم در می آید وقتی لحن تهدید و دروغ را از دهان گشاد و بی ریخت اوباما و کری می شنوم و دلم می خواهد توی آن لحظه در کنارشان بودم و یک گوجه فرنگی و یک تخم مرغ گندیده به نشانه اعتراض به سمتشون پرت می کردم تا از صد تا بمب هم بدتر باشد.
              باور کنید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و مردم ما این را در22 بهمن با صدای رسا اعلام خواهند کرد

              • دوشنبه 21 بهمن 1392-21:11

                شماها که منطقی جز پرت کردن گوجه فرنگی و تخم مرغ ندارید که استاد....بایدم همچین کاری کنید....در ضمن تو لازم نکرده با توهماتت سخنرانی کنی اون وقت که تحریم رو کاغذ پاره می خوندین باید فکر بدبختی ملت رو می کردین ...راستی قطعنامه دون بالاخره چی شد؟پاره شده؟یا شما دوختیش دوباره؟
                آقای متوهم تو باز سر و کلت پیدا شد؟....

                • دوشنبه 21 بهمن 1392-8:23

                  دکتر غلط انداز، بعد از آن افشاگری ات رفتی به پستو!!باز که پیدات شد. حداقل اسمت رو عوض می کردی که لو نری دیگه! چی می نویسی استاد؟ خودت می فهمی منظورت چیه؟ فقط مطالب رو بخون و برو. تو رو جان هرکی دوست داری نظر نذار زیر که وقت ما رو برای جواب دادن به خودت نگیری. چون کلا بی ربط می نویسی و ضعیف و توهین امیز. ایشان دکتر شهابی هستند نه سیف الرضا. ادب هم خوب چیزی است دکتر جان. داستان لقمان حکیم را یادآور شو هرروز به خودت.

                  • سه شنبه 22 بهمن 1392-8:3

                    اوه چقدر کیف داره شما از حضور غلط انداز حرصتون در میآد. قرآن می فرماید بمیرید از این غیضتان. اما اون بیچاره ای که به نام غلط انداز کوبیده می شود فقط غلط انداز می تواند از ایشان معذرت بخواهد. آقای دکتر هر که هستی و هر چه کردی غلط انداز تقصیری در این رابطه ندارد خواه توی پستو بوده باشی و خواه بیرون ولی غلط انداز کار خودش را در موقع خودش انجام می دهد و پستو مستو نمی شناسد. آقای دکتر شهابی هم زبان طنز را خوب می فهمند و البته غلط انداز هم اعتراف می کند که کمی ناقص نوشته و بعضی از جملات خیلی مفهوم نیست و اگر کسی دیگر می نوشت حتماً غلط انداز بر روی آن غلط اندازی می کرد.

                • يکشنبه 20 بهمن 1392-21:11

                  مدیر کل... و ...با هم کنار آمدند که کامنت ها مخالفان ...را نزنند


                  ©2013 APG.ir