تعداد بازدید: 2868

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 22 بهمن 1392-17:56

محمدباقر نوبخت:

دولت مال شماست/بدون نفت هم برای پویایی کشور برنامه داریم

سخنگوی دولت در راه پیمایی 22بهمن ساری گفت:مشاهداتم از این همه آگاهی و نکته‌سنجی مردم را به خدمت گزاران تان در دولت منعکس خواهم کرد+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: محمدباقر نوبخت، به عنوان سخنران امروز، در جمع مردم ساری در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافت.

وی در بخشی از سخنان خود، گفت: ای کاش من را میهمان خطاب نمی‌کردید، من یکی از شما و فرزند این منطقه هستم.

فرازهایی از اظهارات سخنگوی دولت:

*بسیار خرسندم که در سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرزند کوچک منطقه بزرگ شمال، در جمع اعتقادی، پرشور، حماسی و اعتقادی مردم خوب و بزرگوار مازندران در ساری شرف حضور پیدا کردم.

*بدون تردید به عنوان عضو هیئت وزیران در نخستین جلسه تشکیل، مشاهداتم از این همه شور، آگاهی، مقاومت و نکته‌سنجی مردم را به خدمتگزاران تان در دولت تدبیر و امید منعکس خواهم کرد.

*این حضور بعد از 35 سال نه تنها نمادی از مقاومت و پیامی برای ایستادگی است، فرصتی  است برای مروری گذرا از آنچه که به ما گذشت.

*انقلاب اسلامی تحول اجتماعی کاملا متفاوت از تحولات سیاسی  دگرگونی‌های اجتماعی در تاریخ معاصر است و نمی‌توان انقلاب همسایه شمالی ما، یعنی روسیه را با انقلاب اسلامی مقایسه کرد و نمی‌توان این انقلاب را با تحولات سیاسی سال‌های اخیر در منطقه، تشبیه کرد.

*انقلاب ما در پیدایش و استمرار، حرکتی کاملا متفاوت با دگرگونی‌های اجتماعی دارد. انقلاب اسلامی در دهه 1970 در شرایطی متولد شد که دنیا پس از 2 جنگ جهانی بزرگ اول دوم و در دوران جنگ سرد قرار داشت.

*در تمام تحولات ان زمان، دست پنهان آمریکا و شوروی  قابل مشاهده بود اما در این میان، انقلاب اسلامی، یک استثنا بود، انقلابی که با شعار نه شرقی و نه غربی بود و از سوی شوروی و آمریکا حمایت نمی‌شد.



*انقلابی برخاسته از توده‌های مردم و به رهبری روحانیت مرجع حضرت امام خمینی(ره) و بدون تردید در 35 سال گذشته، این انقلاب با عنایت الهی و به خواست مردم و رهبری سنجیده استمرار یافته است.

*بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که به رغم اراده آمریکا و شوروی صورت گرفت، در این 35 سال، پنج دوره بر ما گذشت.

ابتدا تحرکات قومی را آغاز کردند و سپس منازعات سیاسی پیش آمد و گروهک‌ها به فریاد آمدند و اسلحه به دست گرفتند. روزهای جنگ و آتش و خون و بعد از آن هم تحریم‌های اقتصادی و در نهایت  به بهانه برخورداری ملت ایران از انرژی و چرخه‌ی کامل سوخت هسته‌ای، تحریم‌های بسیار ظالمانه و ناجوانمردانه را علیه ما آغاز کردند



 از چهار میلیون بشکه نفت در روز، ایران فقط امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت را دارد و امروز که بودجه سال 93 را در مجلس تصویب کریم، ملت مطلع باشند از منابع بزرگ نفتی، فقط یک میلیون بشکه نفت در بودجه ما به عنوان درآمد لحاظ شده و از سه چهارم منابع، در حرکتی ناجوانمردانه ما را محروم کردند و به همین اندازه درآمدهای ما کاهش یافت.

*تصور آنها این است با این اقدام می‌توانند انقلاب ما را به شکست برسانند اما ملت ما در 35 سال اخیر مقاومت کرد و امروز هم گزینه روی میز ما همان مقاومت است.

*اگر همه منابع نفتی را از ما بگیرند و در شرایط بدبینانه نتوانیم هیچ قطره نفتی صادر کنیم باز هم برای پویایی کشور، برنامه داریم.



*امروز جنایت تکفیری‌ها علیه مردم سوریه را شاهد هستیم و می‌خواهند چهره‌ای خشن از اسلام به دنیا معرفی کنند. این چهره‌ها متاسفانه با عنوان نماد اسلام‌خواهی معرفی می‌شوند، طالبان و القاعده چهره‌های خودساخته همان‌ها هستند تا در برابر اسلام اصیل ما چهره‌ای معرفی کنند و برای این کار، اسلام تکفیری را رواج دادند.

*اگر با آنها پشت میز مذاکره می‌نشینیم ابتدا باید تدبیر کنیم  تحریم‌ها را کاهش دهیم.

*در پوشش سبز ظاهری شمال، فقر وجود دارد و برای از بین بردن اینها، نیاز به منابع داریم.

*هر حرکت در چهارچوب قانون و سیاست‌های انقلاب با آگاهی از آرمان‌ها و صیانت از انقلاب، که بخواهیم انجام دهیم، کار سنجید‌ه‌ای است و به خاطر همین رهبری اجازه دادند دولت با مذاکره، بخشی از تحریم‌ها را کنار بزند و فرزندان دولت اگر پشت میز مذاکره  بنشینند برای دفاع از حقوق ملت است و اگر ناگزیریم با  لبخندهایی  پشت میز مذاکره بنشینیم به خاطر این است که چهره مهربان دیپلمات‌های ایرانی را نشان دهیم و نگذاریم چهره خشن از ایران نمایان کنند اما این لبخندها دلیلی بر فراموش کردن عداوت‌های آنها نیست.



*می‌خواهند ایران را کشوری غیرمنطقی نشان دهند و برای تجدید نظر جهان، باید رودرروی آنها بگوییم ما منطق داریم.

*امروز به عنوان فرزند کوچک شما و به عنوان یک شمالی کوچک در هیئت وزیران وظیفه خودم می‌دانم با منطق و شاخص از حقوق شما دفاع کنم و واقف هستم بر این استان و منطقه چه گذشت.

*دولت مال شماست و خدمتگزار است، به محض اینکه احساس شد در بارش سنگین برف، منطقه در حالت خارج شدن از حالت عادی است، هیئت وزیران تشکیل جلسه داد و رئیس‌جمهور 2 وزیر خود را به منطقه فرستاد و من هم به عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور، در منطقه حضور پیدا کردم. هر چند سیل و حوادث غیرمترقبه دیگری برای استان شما پیش آمد که منابع مصوب هم داده نشد و ما تازه داریم آنها را ارجاع و ابلاغ می‌کنیم.

*نتیجه 35 سال مقاومت، این است که شما دولت تعیین می‌کنید و ما کرنش و تواضع به پیشگاه این ملت بزرگ داریم و با این دولت و ملت می‌توانیم موفق باشیم.



*همه انقلاب‌های منطقه در 2 سال اخیر زمین‌گیر شدند اما 35 سال از انقلاب ما گذشت و هرآنچه خواستند انجام دادند اما نتوانستند سد راه ما شوند چون انقلاب ما 2 مولفه رهبری داهیانه و یکپارچگی ملی را داشت که سایر انقلاب‌های منطقه این 2 مولفه را نداشتند.   

 



©2013 APG.ir