تعداد بازدید: 4031

توصیه به دیگران 2

شنبه 26 بهمن 1392-10:24

کلنگی که الکی نبود

نماینده مردم ساری و میاندرود در یک مراسم کلنگ زنی گفت: ابتدا تصور می‌کردم این کلنگ‌زنی، الکی است اما بعد متوجه شدم این کلنگ‌زنی تامین اعتبار شده است+عکس


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سیدرمضان شجاعی در آیین کلنگ‌زنی ساختمان بهزیستی کیاسر اظهار داشت: در این  شرایط سخت، تامین اعتبار برای پروژه جدید، سخت‌تر است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز بهزیستی به ویژه در مناطق دورافتاده گامی در راستای تخفیف دردهای خانواده‌هایی است که از معلول نگهداری می‌کنند، گفت: رنج خانواده‌های این چنینی در مناطق دورافتاده و محروم، مضاعف است.

نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه بهزیستی از سازمان‌های کاملا خدماتی است، ادامه داد: خدماتی که بهزیستی ارائه می کند به نوعی ارجح‌ از سایر سازمان‌های خدمات‌رسان است.

وی با اشاره به اینکه نگهداری و اداره معلولان کار دشواری است، تصریح کرد: برخی خانواده‌ها از عهده نگهداری معلول برنمی‌آیند و بهزیستی اداره‌ای است که مهربانانه و زیبا، پا پیش می‌گذارد و از این افراد، نگهداری می‌کند.

شجاعی با بیان اینکه امیدواریم کمک‌ها برای احداث این مرکز، مستمر باشد تا سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد، گفت: این کلنگ‌زنی از اعتبار و اعتلای قابل توجهی برخوردار است.

وی ادامه داد: ابتدا تصور می‌کردم این کلنگ‌زنی، الکی است اما بعد متوجه شدم این کلنگ‌زنی تامین اعتبار شده است.



*مسئولان بیشتر به فکر مردم باشند

یوسفعلی تیموری -امام‌جمعه شهر کیاسر- هم در این مراسم اظهار داشت: عشق و خدمت به درماندگان از کارهای بسیار نیک نزد پروردگار است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی خلا وجود  سازمانی برای خدمت به درماندگان را درک و نسبت به راه‌اندازی سازمان بهزیستی اقدام کرد، گفت: این سازمان تاسیس شد تا بیچارگان و درماندگان در جامعه رها نباشند.

تیموری با  اشاره به اینکه نگاه‌ها نباید فقط به سوی مسئولان باشد، تصریح کرد: مردم و خیران در این مسیر کمک‌کار مسئولان باشند.

وی با بیان اینکه مردم در 22 بهمن به وظیفه خود عمل، دشمن را مایوس و خدمتگزاران انقلاب اسلامی  را دلشاد کردند، افزود: امیدواریم مسئولان، بیشتر به فکر مردم باشند.



* پروژه جدید به هیچ عنوان کلنگ‌زنی نمی‌شود

 روح‌الله ردایی در این مراسم اظهار داشت: در رژیم گذشته، حاکمیت نسبت به محرومان و مستضعفان، بی‌توجه بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای تحقق اصل 21 و 29 قانون اساسی، نسبت به ایجاد سازمان بهزیستی اقدام کرد، گفت: سازمانی باید به کمک نیازمندان و محرومان برود که نگاه مهربانانه، شئونات انسانی و اسلامی و نگاه مددکارانه داشته باشد و حرمت خانواده را خدشه‌دار نکند.

ردایی با اشاره به اینکه بهزیستی مازندران در سال 1360 با 45 میلیون تومان اعتبار در سال راه‌اندازی شد، ادامه داد: امروز بیش از 450 میلیارد تومان اعتبار داریم و بهزیستی مازندران از نظر ارائه خدمت، از استان‌های درجه یک است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در بهزیستی مازندران حدود 43 هزار معلول و 5700 زن سرپرست خانوار را زیر پوشش داریم، تصریح کرد: انسان‌هایی که به نوعی دارای مشکل هستند، زیر پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.



وی با اشاره به هفت مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی در استان، گفت: برای پدیده استکباری و استعماری که در کشور رایج شده بیش از 370 مرکز ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند و این آمار خوبی نیست.

ردایی با بیان اینکه در شرایط بحرانی، پروژه جدید به هیچ عنوان کلنگ‌زنی نمی‌شود، ادامه داد: اعتبار احداث این مرکز، خارج از موارد پیگیری‌های استانی، تامین شده است و امیدوارم بتوانیم در دهه فجر سال آینده، این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: این مرکز در زمینی حدود هزار متر مربع که از سوی مرحوم محمد محمدنژاد وقف شده با زیربنای بیش از 250 متر در 2 طبقه، احداث می‌شود.



* باید امکانات لازم برای افراد نیازمند فراهم شود

علی رنجبر در ادامه این مراسم، اظهار داشت: ارائه خدمت به محرومان و نیازمندان، از کارهای نیک و پسندیده است.

رئیس اداره بهزیستی ساری با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی در هر جایی که حضور دارند باید بتوانند به راحتی خدمات دریافت کنند، گفت: احداث ساختمان بهزیستی در کیاسر، برای ارائه  خدمات بهتر به جامعه هدف است.

رنجبر با بیان اینکه نزدیکی مرکز ارائه خدمت، باعث می‌شود بخشی از دردها و رنج‌های این افراد، کاهش یابد، تصریح کرد: باید امکانات لازم برای افراد نیازمند و خانواده‌های آنها فراهم شود تا بتوانند به راحتی در جامعه زندگی کنند.

 


  • دوشنبه 28 بهمن 1392-7:48

    از اينكه وكلاي ملت فقط جنبه تبليغاتي قضيه توجه نميكنندو به اعتباروآينده پروژه توجه ميكنند خرسنديم همه مسئولين هم اين روند را سرلوحه كارقرار دهند به هربهانه اي افتتاح وكلنگ زني نكنندهرنوع ساخت وسازي باعث پيشرفت منطقه خواهد شد ازدرايت وتوجه نماينده مردم شريف ساري درمجلس متشكرم

    • يکشنبه 27 بهمن 1392-13:5

      از اینکه قدمی مهمی در سازندگی برداشته شد بسیار ممنون هستیم. متاسفانه برخی افراد تنها به دنبال غلط دیکته می گردند. در این شرایط روزنه ای که منجر به سازگی در یک منطقه محروم شود از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. مدیریت تنها براساس رای گیری در هیچ دنیا عملی نیست. آن رای ارزش دارد که فرد خودش حرکت کند، پای کار باشد و در این پروسه فکر و اندیشه خود را به ثمر رساند.

      • دوشنبه 28 بهمن 1392-21:22

        امیدوارم خیرین و ریش سفیدان شهر کیاسر آستین همت بالا زده و از این الگو استفاده نموده و در حد امکان نسبت به وقف بخشی از زمین های خود برای امور به سازی شهر و امور مردم بکار گیرند. امیدوارم ما بتوانیم نقش هر چند اندک در ایجاد انگیزه کارهای خیرخواه برای خود و دیگران را داشته باشیم.

        • دوشنبه 28 بهمن 1392-21:19

          این دیدگاه از این جهت که براساس رای گیری تامین بودجه نمی شود بسیار عالی است. این یک محیط اداری و دولتی است که جدای از رفع مشکل تعدادی از عزیزان در منطقه خواه ناخواه برای تعدادی دیگر از افراد بومی نیز ایجاد شغل پایدار خواهد کرد. بی شک براساس نزدیکی به محیط شهر کیاسر چندین گزینه مورد نظر قرار گرفته است. و آن گزینه ای که در این وسعت 1000 متری منجر به تامین بودجه شده است انتخاب گردید. به امید آنکه این پروژه سرنوشتی مشابه پروژه های میلیاردی شهرک صنعتی کیاسر نشود که بیش از 90 درصد آنها تعطیل فی امان الله است.

        • يکشنبه 27 بهمن 1392-10:44

          فکر می کنم با این همه بیکاری در منطقه چهاردانگه پروژهای اشتغال زا باید در راس باشد .با توجه به گستردگی منطقه اگر چه چنین اقداماتی لازم است اما ایا حیاتی است ؟من نمی دانم چرا هر پروژه ای که کلنگ می خورد فقط به تعریف و تمجید می پردازند بهتر بود به رای مردم می گذاشتند تا اولویت ها را مردم به مدیران گوشزد کنند تا این همه سرمایه و هزینه به هدر نرود و حسرت نخوریم چرا در جای دیگر سرمایه گذاری نکردیم.


          ©2013 APG.ir