تعداد بازدید: 3323

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 1 اسفند 1392-20:42

به بهانه انتصاب مدیرکل جدید گردشگری مازندران

برای توجه ملی به صنعت گردشگری مازندران چه باید کرد؟

لازم است مدیران اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس، فعالان بخش خصوصی، مدیران رسانه ها و همه کنشگران توسعه برای جامعیت نگاه ملی به صنعت گردشگری مازندران بسیج شوند.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، ایرج نیازآذری: بدون اینکه به آمار و ارقام استناد کنیم بر همگان روشن است که صنعت گردشگری نقش بارزی در تولید ناخالص ملی دارد.

اقتصاد صنعت گردشگری چنان پرسود و باارزش است که بخش اعظمی از فعالیت های سرمایه گذاران را به خود اختصاص داده است.

 تغییر مدیریت سازمان گردشگری مازندران و آمادگی استان برای میزبانی مسافران نوروزی بار دیگر توجه به این صنعت در مازندران را در صدر اخبار و تحولات محلی قرار داده است.

همگان معترفند استان مازندران می تواند قطب گردشگری جهان اسلام شود. حداقل بعد داخلی آن با حضور دهها میلیون مسافر در ایام مختلف دلیل محکمی بر این ادعاست.

اما جان سخن اینجاست که با این همه استعداد و پتانسیل آیا این فرصت به صنعت تبدیل شده است و خروجی آن منجر به توسعه اشتغال و کارآفرینی شده است. یا اساساً می شود یا می توانیم از این فرصت برای تحول استان مازندران استفاده کنیم؟

صنعت گردشگری با چه موانعی مواجه می باشد؟ راهکارهای تقویت این صنعت چیست؟ چگونه می توان نگاه دولت را به گردشگری در مازندران معطوف ساخت؟ آیا گردشگری می تواند با صنعت نفت رقابت نماید؟ همه اینها پرسش های متداول و بعضاً تکراری در این بخش و در این ایام از سال است.

برای پاسخ به همه این پرسش ها لازم است مدیران اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس، فعالان بخش خصوصی، مدیران رسانه ها و همه کنشگران توسعه برای جامعیت نگاه ملی به صنعت گردشگری مازندران بسیج شوند.

 


  • دوشنبه 5 اسفند 1392-15:31

    با درود. بیش از 6 میلیون ایرانی در کشورهای ثروتمند دنیا زندگی می کنند! عده کثیری بازنشسته! تعطیلات تابستانی را، از ترس...گیر دادن، در کشور عزیزمان و به ویژه در سواحل همیشه زیبای مازندران و شمال مان ( کاسپین )! در کشورهای ترکیه و بلغار و رومانی و یونان و قبرس و پرتغال و اسپانیا و ... به سر می برند و سرمایه گذاری می کنند!!! و هزینه هر خانواده برای سفر به طور متوسط حداقل 2 هزار دلار می باشد!!! این ثروت عظیم چرا باید به جیب اینها برود؟ چرا به جیب مردم عزیز تهیدست و فقیر خطه شمال خودمان نرود؟!!! و چرخه تولید و اقتصاد مان نچرخد؟!!! هواپیما و اتوبوس های شهری و تاکسی و هتل و رستوران و صنایع دستی و میراث فرهنگی و بازار و دست فروش و بقال و چقال و حتی کرایه، خانه های خصوصی در کرانه دریای کاسپین! و مهمتر از همه ورود سرمایه های بیلیارد دلاری و اعتماد سرمایه داران خارجی به کشور عزیز و زیبایمان که در فقر فروفته است! آقایان این کشورهای نام برده به جز صادرات اندکشان فقط و فقط دریا و خورشید و آفتاب دارند! که ما بهترینش را داریم! جنگل هم در کنار دریا و ساحل!!! بیاید و ببینید فقط با سرمایه های خارجی چه آپارتمانها و ویلاهای زیبا و پارکها و خیابانها و ... بی نظیر و دیدنی برای مردمشان ساختند!!! چرا مردم فقیر و تهیدست ما از این سرمایه های بیلیارد دلاری، باد آورده سود نبرند؟!!! ما همه چیز در شمالمان داریم! خورشید و آفتاب و دریا و غلات و حبوبات و برنج و چای و ماهی خاویار و خاویار کران قیمت و ماهی سفید وهمه نوع میوجات و زیبایی را این خداوند متعال به ما عطاء فرموده است! نفت و گاز بر وسط سرمان بخورد ما نخواستیم! چر؟ا چرا؟ ...حالا خود دانید!

    • جمعه 23 اسفند 1392-13:55

      dorood,
      sepas az in Site ziba va por farhang.
      man yek babaoli hastam va 24 sale ke dar otrish zendegi mikonam, ba nazare shoma dar morede daramade balaye Touristi kamelan movafegham, (Jahangardi avalin manbae daramade otrish ham hast), vali hich kodoom az keshvarhaii ke zekr kardid, "Touris azar" nistand! vaghti man ba khanevadam, hamsare otrishi va 2 farzandan be iran , miam, bayad poole hotel, voroodie namayeshgahha,... ro be dolar yanii chandin barabare khodam, yek irani, hesab konam! in masaleh tafavotgozarie beyne ensanhast, va baraye bachehaye man ke hamishe be onvane yek nime irani be farhang va esalate in keshvar eshgh mivarzand va har chand ba lahjeh, vali be farsi sohbat mikonand , yek daste rad!
      man dar hich jaye Europa, va ... soragh nadaram ke az yek irani be katere Meliatesh 5 barabar poole hotel gerefte shodeh bashe!
      masalehe digar, be khosoos dar babol bayad eeteraf konam ke vaaghaan az kasifi va dar barkhi noghat hat taafone shahr khejalat mikesham! badtar az oon farhange ranandegis, ke sal be sal badtar

      va parkhashgaranetar mishe!
      taghiire mosbar bazarhaye rooz hastand ke kheili zibatar va behdashti tar shodand, daste hameye kasani ke dar sakhtane baboli zibatar, tamiztar va bamohabattar sahm darand, marizad!!!
      ba sepas

    • دوشنبه 5 اسفند 1392-9:38

      من به عنوان يه معلم دانشگاه دست مريزاد مي گم به سايت شما اما يه نكته خدا كنه مخاطبان سايت شما پيام هايي كه مي نويسن به دور از غرض هاي شخصي باشه... ايرج نيازآذري را سالهاست كه مي شناسم قلم قشنگش مايه مباهات استان ما است...

      • شنبه 3 اسفند 1392-14:36

        اقاایرج خواهش می کنم به جای نشستن بیایدبه فکرکسانی باشید که با هزارامیدبه شماها ... رای دادن

        • دکترسیف الرضا شهابیپاسخ به این دیدگاه 2 0
          جمعه 2 اسفند 1392-18:35

          ایرج جان ؛ امشب در مسجد امیرکلا خدمت جنابعالی واخوی حاج حسین نیازآذری عرض کردم که وضع عمرانی شهر بابل بسیار افتضاح آمیز وغم انگیز است .دقیقا در جائی که همه مسافران می آیند متجاوز از 14 ماه است به مسافت 300-400 مترکنده کاری شده وهنوز درست نشده !! با این شهر خراب می خواهید توریست را جلب کنیم ؟!

          • جمعه 2 اسفند 1392-12:17

            اقای نیاز اذری عزیز اگه واقعا بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن...


            ©2013 APG.ir