تعداد بازدید: 3785

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 4 اسفند 1392-18:39

شورای شهر تصمیم گرفت:

جشن های دو روزه نوروزی در قائم شهر

در جلسه شورای شهر قائم شهر مطرح شد: مواردی را مطرح می کنیم و به خودمان به به وچه چه می گوییم/ شهرداری از سه سال قبل دارد طرح تغییر کاربری را اعمال می کند، در حالی که بعد سه سال 10 درصد پیشرفت داشته است/ باید مشکلات کسی را حل کنیم که هیچ کس را ندارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: جلسه علنی شورای شهر قائم شهر،  در ساختمان شورای شهر تشکیل شد. این جلسه از ساعت 7:24 دقیقه صبح یک شنبه 4 اسفندماه  با قرائت قرآن وتفسیر نهج البلاغه توسط علی غفوری -عضو شورا- اغاز شد.

حامد ابراهیمی - رییس شورای شهر قائم شهر- با اشاره به طرح مصوب رنگ آمیزی پیاده روها در سطح شهر وماشینی که باید از ساری برای این کار در نظر گرفته می شد، گفت: از شهردار خواهش کردیم تا با توجه به آن که امکان دارد شهرهای دیگر نیز متقاضی این ماشین باشند، سریع ترقرارداد لازم را ببندد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به احداث فاز اول تقاطع غیر همسطح، ادامه داد :تلاش ما این است که قبل از آزادسازی، زیباسازی صورت گیرد تا پس از افتتاح شاهد اختلال در خدمت رسانی به شهروندان نباشیم.

فتحی -عضو کمیسیون عمران شورای شهر- در بخشی از صحبت هایش با اشاره به 9 مکان پیشنهادی برای احداث بازارچه جدید در شهر، خواست تا 6 مکان دیگر نیز به این موارد افزوده شود.

این اظهارنظر عکس العمل نصرالله دریابیگی –عضو دیگر شورای شهر ومنشی دوم و رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست- را به همراه داشت که با اشاره به مواردی نظیر سرویس بهداشتی وموارد خدماتی این بازاچه ها واشتغال زایی این افراد، خواست تا فاصله این بازارچه ها از هم بر اساس طرح تفضیلی مورد بررسی قرار بگیرد و پخته تر درست ودقیق مطالعه شود.

فتحی در قسمت دیگر از این جلسه گفت: مواردی را مطرح می کنیم و به خودمان به به وچه چه می گوییم.

وی با اشاره به این که برخی کارهای شهرداری در راستای طرح تفضیلی وتغییر کاربری مرا بی انگیزه کرده است، گفت: شهرداری از سه سال قبل دارد طرح تغییر کاربری را اعمال می کند، در حالی که بعد سه سال 10 درصد پیشرفت داشته که بنده به شخصه آن را ظرف شش ماه انجام می دهم.

نصرالله دریابیگی عضو دیگر شورای شهر قائم شهر- در ادامه جلسه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که عدالت را فدای توسعه نکنید وتوسعه را فدای عدالت، گفت:متاسفانه یک فرهنگی در مازندران وحتی کشور صورت گرفته که چنانچه فردی، کسی را جایی داشته باشد، مشکلاتش حل می شود، در حالی که باید مشکلات کسی را حل کنیم که هیچ کس را ندارد.

در ادامه جلسه مقرر شد با توجه به آن که دیگر شهرها بخشودگی 10 درصد تا 20 درصد  در عوارض خودرو وعوارض ساختمانی را به افراد خوش حساب، با نصب بنرهای اعلان عمومی می کنند،  شهرداری  قائم شهر نیز با نصب بنرهایی تا ده درصد بخشودگی این کار را انجام دهد.

در ادامه این جلسه طالبی - مدیر قرض الحسنه رسالت - به معرفی بیست شعبه این صندوق در مازندران و خدمات آن پرداخت و گفت: 30 درصد سهام این موسسه متعلق به فرهنگیان است و بخشی نیز به شرکت هواپیمایی ماهان وراه سازی وشرکت آب شیرین کن بندرعباس تعلق دارد.
                                                       
                                 در ادامه این جلسه مهرعلی عظیمی -عضو انجمن بیماران کلیوی که خود با این بیماری دست وپنجه نرم می کند-  با اشاره به هزینه های بالای درمانی بیماران کلیوی شهرستان، به فقر بیماران کلیوی اشاره کرد وگفت:من کسانی را دیدم که غذای اضافه مجالس را به منزل می برند که نشان از فقرشان دارد و این موضوع در شان کشور اسلامی ما نیست.

وی با بیان این که من از آموزش وپرورش ماهی یک میلیون تومان در آمد دارم، ولی توان پرداخت هزینه دارو را ندارم، افزود: انجمن برای دریافت تسهیلات به این جا آمده است.

عظیمی سپس  با اشاره دوباره به نیازمندی تعدادی از بیماران کلیوی اذعان کرد: بچه های این افراد را جمع کردیم وشب ها زباله جمع می کنند تا بتوانند درآمدی داشته باشند.

وی ادامه داد: قائمشهر حدود 210 تا 215 بیمار کلیوی دارد که در آمد آن ها از طریق کمک افراد خیر و یا وقتی است که پرستاران حقوق می گیرند ومبلغی معادل 4 هزار تومن 5 هزار تومن به صندوق کمک می کنند.

وی محل استقرار انجمن حمایت از بیماران کلیوی را در بیمارستان ولی عصر خواند وافزود: 9 میلیون تومان هزینه جهت درمان این افراد لازم است که 1میلیون تومان را  دفتر مرکزی استانداری می دهد و ما بقی مبلغ خود توسط شخص پرداخت می شود.

منوچهر حیدری –عضو شورای شهر- در ادامه با خواندن بیتی از مولوی:« دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد» واشاره به داستان معروف فقر وگوسفندهایی که در عزا قربانی می شوند، از اعضای شورای شهر خواست تا زمانی که بیماران کلیوی را به بیمارستان می برند وروی تخت می خوابانند، بروند وبه آنها نگاه کنند که این بخش از سخنان حیدری اشک های برخی  اعضای شورا را سرازیر کرد.
ابراهیمی -رییس شورا- در تقاضا کرد که تا  بحث حمایتی در صحن علنی جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد.
                                                        
در ادامه جلسه، نوبت به بازاریان معترض از اجاره برخی مغازه ها به دست فروشان رسید. تعداد قابل توجهی از بازاریان معترض خواهان این بودند که در جلسه حضور داشته باشند، ولی در نهایت  5 نفر از آن ها به نمایندگی در صحن علنی شورا حاضر شدند.

ابراهیمی گفت: دست فروش ها سبب آزار مغازه داران می شوند، طوری که برخی از انها ناچار می شوند مغازه ها را به انبار تبدیل کنند.

چکیده مطالبی که بازاری ها بیان کردند، به این قرار است:

-اگر دست فروشی غیر قانونی است، چرا فعالیت می کنند؟
-یک روز ظهر به مغازه های ما سری بزنید، دخل ما بیست هزار تومان هم فروش ندارد! ما مگه جزو شهر نیستیم؟
-چگونه با این مبلغ های ناچیز دو دانشجو را اداره کنیم؟
-طرف با یک فرغون چهل هزار تومانی بیشتر از من  که 1میلیارد قیمت مغازه ام هست،  فروش دارد، بی آن که عوارض بدهد ؛ زباله شان هم سه برابر زباله من هست ولی من عوارضش را می دهم.
-وقتی لایحه و طرح می دهید و قرار است اجرا نشود، بهتر است که اصلا تصویب نشود
-پلاک ماشین های دست فروش ها را ببینید؛ از سراسر استان می آیند
-مامورها با دست فروش ها دست به یکی هستند.مامورها باید قاطع باشند

دریابیگی -عضو شورای شهر- با اشاره به آن که ما به عنوان نماینده موظفیم قانونی عمل کنیم، گفت:باید با برخی موضوعات قاطعانه برخورد شود، مثلا" نوامیس ما برای عبور از پیاده رو ها امنیت ندارند.

ابراهیمی با اشاره به این که تصمیمات ما قرآن ناطق نیست، ادامه داد  من در ابتدا فکر می کردم که مغازه دارها چه مهربان هستند که اجازه می دهند دست فروش ها روبروی مغازه شان بنشینند،ولی متوجه شدم متاسفانه این مکان ها اجازه داده می شود!

در ادامه جلسه، احسان اسماعیلی -دیگر عضو شورای شهر قائم شهر- با بیان اینکه قرار بود پارک سید محله پارک بانوان شود، گفت : من در مراسم افتتاح 21 بهمن ماه گذشته به شهرداری نیامدم، چرا که کارهای صورت گرفته در برخی موارد اصولی نبوده است.

رییس شورای شهر نیز با اشاره به انکه پارک بانوان باید در مکانی واقع شود که بانوان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند گفت: ما باید واقعا پارک بانوان را در بودجه قرار دهیم.
سپس بهنام طیبی -نایب رییس شورا- به جشنواره استقبال از بهار اشاره کرد و ابراهیمی هم گفت:بهتر است این جشن قبل از ایام فاطمیه صورت بپذیرد .

بهنام طیبی در بخش دیگر از سخنانش به برنامه های گروه هنری طالبا و نوروزخوانی دو روزه در شهرستان قائم شهر اشاره کرد و هدف این جشن را حاکم کردن فضای شاد در شب های عید خواند.

بعد ازاین بخش از ساعت 10 جلسه به صورت غیر علنی ادامه یافت.

 

 


  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 0 2
    دوشنبه 5 اسفند 1392-9:49

    آقای ابراهیمی سپاس. فقط امیدواریم در حد حرف و صحبت نباشه. من سال پیش قائمشهر اومدم از بابت نظافت و فضای سبز وضعیت بهتر شده بود برای همین به شهرداری زنگ زدم و تشکر کردم و البته خواستم یه فکری به حال وضعیت ماهی فروشای چهارشنبه بازار داشته باشه خیلی حالت اشفته و کثیف داره به طوری که نمی تونی راحت کسیو ببری بازارو ببینه باید ساماندهی شه و واقعا میز کار ماهی داشته باشن نه اینکه ولو کف زمین. به سمت بابل هم وجود کیسه های جمع اوری زباله نظرمو جلب کرده بود. واحد هلال احمر در ورودی شهرها احساس راحتی خوبی می داد علی الخصوص قائمشهر که حالا کلا یا تصادفا خیلی خوش برخورد بودن و من عمدا باهاشون صحبت می کنم تا ببینم اموزش دیده برای برخورد با مسافرین هستن ان یا نه خدا رو شکر خوب بودن ولی وضعیت سواحل- تابلوها- نبود سنبل های جشن نوروز در هیچ میدونی از سه شهر و نمادهای نوروزی جاهاشون خیلی خالی بود . این جشن ها و فستیوال ها هم اگه به خوبی برنامه ریزی شه و ادامه دار باشه خوبه باید رنگ نوروز شور نوروز و صدای شاد نوروز رو به کوچه ها و خیابونای شهر ها هم اورد نه در کنج خونه ها زندونی باشه باید شهرها رو با نوروز زنده تر کرد که اتفاقا اگه با برنامه و فکر جلو بره میشه درامدزایی خوبی برای مردم و شهر ها داشته باشه. فقط بدترین صفت اینه که در عرصه رقابت جذب توریست وارد رقابت منفی شیم و بگیم این شهر اینه اون شهریا فلانن علی الخصوص به مردمی غریبه باید واقعا درین زمینه ها باید رسانه استانی فرهنگ مردمی رو بالاتر برد . سیمای مازندران چند وقت پیش کار جالبی کرد در برنامه شما به جای پرداختن فقط به استان مازندران نوعی همگرایی با گیلان و گلستان رو به نمایش گذاشت با دعوت از گروههای سنتی این شهرها که به جا بود یعنی ذوب و هضم در اونها نشد.باید عطر نوروز مثل عطر بهار همه جا ساری باشه و جاری. نوروز خجسته


    ©2013 APG.ir