تعداد بازدید: 5195

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 6 اسفند 1392-8:12

مشاوران بدون مشاوره

رحیم طوسی: از مشاوره های بنده هیچ استفاده ای نشده است

در گفت وگو با رحیم قاسمی طوسی مطرح شد: استان در فرایند و مسیر خاص خود در حال خفه شدن است و ما باید به دادش برسیم/رابطه من واستاندار شکرآب نیست/مسایلی هست که مغفول مانده و باید عیان شود/ پنج ماه قبل چه گفتیم و در پنج ماه بعد به کجا رسیده ایم؟/ چرا در انتصابات همه دخالت می کنند ولی در مشکلات باید استاندار پاسخگو باشد؟/موج جدید یاران روحانی را در استان کلید می زنیم/ بعد از ناطق نوری به دیدار هاشمی رفسنجانی و خاتمی و روحانی می رویم


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: با رحیم قاسمی طوسی –مشاور عالی استاندار مازندران- که در جلسه تعدادی از منتقدان استاندار با ناطق نوری حضور داشت و انتقادهایی نیز بر فضای حال حاضر استان دارد، گفت گو کردیم. او شفاف به پرسش های ما پاسخ داد.بخوانید.

*مازندنومه: سوال اصلی ما در خصوص انتصابات و عزل و نصب هایی که این روزها در استان به طور جدی فریاد بسیاری از حامیان دکتر روحانی از اصلاح طلبان گرفته تا برخی اصولگرایان معتدل را  در آورده است. با توجه به اینکه شما مشاور ارشد استاندارید چرا فضا این گونه شد که بسیاری از انتصابات در استان مورد پذیرش حامیان دولت نیست.

 رحیم قاسمی طوسی: بعد از انتخابات مرحله اول هر رییس جمهوری(چون عموما هر رییس جمهوری دو دوره ر انتخاب می شود) این فراز و نشیب ها بوده است؛ ولی آنچه که مسلم است این است که باید از تجربیات دیگران هم استفاده کرد. ما چون تجربه دیگران را رصد کرده بودیم آمدیم با استفاده از ظرفیت ها برنامه ریزی کردیم.
البته می گویند ستاد دکتر روحانی در زمان اتخابات خرداداه گذشته،  برنامه ریزی نداشته است که این حرف ناصواب است؛ چرا که ما برنامه مفصلی را تهیه و تدوین کرده بودیم، ولی آنچه مسلم است این است که نسبت به اقدام عجله و در فرصت خاص استفاده ای نکردیم. همچنان که مستحضرید در انتخاب آقای دکتر روحانی و انتخاب دکتر فلاح آنچه را که عمل شد، خواست عمومی بود. در انتخاب فرمانداران و مدیران ارشد استان هم ما حق السهمی نداشتیم اما توانستیم فضایی ایجاد کنیم تا این فرصت به وجود بیاید؛ اما اگر هم قرار بود یک حداقلی قایل شویم با کوتاه آمدن و کشتن زمان حق تصمیم را از خود گرفتیم و این به نظرم عمده مشکل ماست. البته باید عرض کنم همه مشکل استان انتصابات نیست، چرا که باید مدیریت را قوی کرد، در حالی که ما برنامه کلان تدوین کرده ایم و می خواهیم اجرا کنیم.اگر در این راستا مجری کند باشد ، شناسایی شده و در تعویض آن باید عاجل اقدام کنیم، چرا که استان در فرایند و مسیر خاص خود در حال خفه شدن است و ما باید به دادش برسیم. در این کمک رسانی که بخشی از آن انتصابات است، باید هم دقت لحاظ شود و هم در این کار شتاب کرد و اگر این دو در کنار هم نباشد مطمئنا بعد از عید حرفی برای گفتن نخواهیم داشت؛ چون عمری که برای انتصابات سپری کردیم زمانی طولانی بوده وخروجی بسیار ضعیفی در دست ما مانده است.

*مازندنومه:منظورتون این است که تا قبل از عید باید همه انتصابات انجام شود؟

 قاسمی طوسی: مدیرانی که با توجه به بودجه و درآمد کلان در دولت قبل، ضعیف عمل کرده اند و با توجه به اینکه اکنون دست ما هم به لحاظ بودجه ای خالی است و باید این فضا مدیریت شود، باید خیلی زودتر از اینها عوض می شدند، چرا که دوستان باید حامی تفکر و شعار این دولت باشند.

* مازندنومه:در مورد رزومه هایی که جنابعالی در اوایل انتصاب مطالعه می کردید، لطفا توضیح بدهید.این رزومه ها را خودتان اول مطالعه می کردید و افراد را به استاندار پیشنهاد می دادید؟سیکل کار چگونه بود؟

قاسمی طوسی: در انتصابات، انفرادی برخورد نمی شد بخشی از انتصابات از طریق وزارتخانه ها با جناب استاندار هماهنگ و نقطه نظراتی مطرح می شد اما آنچه که مسلم است ما در استان مازندران از روسای ستادهای مان و دوستان کمیته ها و متنفذان شهرها که با ما هماهنگ بودند، افرادی را که در شان و قواره مسئولیت دولت تدبیر و امید بودند، پیشنها می گرفتیم. بعد آن رزومه ها را جمع آوری کردیم تا تحت عنوان اطلاعات بانکی از آن بهره برداری کنیم که در اختیار مسئولان و دست اندرکاران گذاشته شد. حالا چرا استفاده نشده یا دیر می خواهد استفاده شود چیزی است که دوستان مسئول باید پاسخگو باشند.

* مازندنومه:سوال دیگری دارم البته می توانید به این سوال پاسخ ندهید. زمانی که شما رابطه نزدیک تری با استاندار داشتید، در بسیاری از جلسات شهرستانی حضور داشتید، گاه دوستانی در آن نشست ها بودند که موافقتی با دولت تدبیر و امید نداشتند. شیطنت هایی هم می شد که رابطه بین مشاورعالی و استاندار شکراب شده است توضیح دهید تا برای افکار عمومی شفاف سازی شود.

قاسمی طوسی: رابطه ما با استاندار محترم شکر آب نیست، اگرهست من این رابطه را شکرآب نمی بینم. اما آنچه را ما در خروجی می بینیم این است که از نظرات بنده در این سه چهار ماه اخیر هیچ استفاده ای نشده است. اگر عیب و ایرادی هست من پاسخگو نیستم چون دخالتی نکردم و از من خواسته هم نشده است، بنابر این بنده پاسخگو نیستم و مسئولیتی را در این زمینه نمی پذیرم.

*مازندنومه:یعنی مشاوره های که دادید، اصلا از آن ها استفاده نشد؟

 قاسمی طوسی: نه نشده است.

* مازندنومه:کلا از مشاورایی که نصب شدند به همین شیوه استفاده می شود یا فقط از شما این گونه استفاده شده؟

فاسمی طوسی:بنده سوالاتی که به من مربوط نیست، پاسخ نمی دهم و آنچه را که سهم خودم است، پاسخگو هستم چرا که شاید اجحاف در حق دکتر فلاح باشد یا نتوانم خوب پاسخ دهم و درست هم نیست، اما من این را به شما عرض می کنم(البته من اهل بگم بگم نیستم) مسایلی هست که مغفول مانده و باید عیان شود. فرصت ها و موقعیت هایی را بدون دلیل از دست داده ایم و مشکلاتی را هم بدون هیچ دلیلی به وجود آورده ایم. دلیل نداشت این همه مشکل برای خودمان درست کنیم چرا بر نمی گردیم مشکلات مان را درست کنیم؟ چرا داریم با بعضی از مسایل به شکل کوتوله ای برخورد می کنیم؟ اعضای ستاد دکتر روحانی یک مجموعه بزرگ اند، کوتوله نیستند که ما با آنها اینگونه برخورد می کنیم. دوستان بلندنظر، عالم ، آگاه و دلسوز در این مجموعه حضور دارند که مورد اعتماد مردم هستند، خب ما چرا با این نیروها شفاف برخورد نمی کنیم؟ چرا با نظرات و حرف های شان شفاف برخورد نمی کنیم؟  برای همین گفته هام دلایل متعدد دارم که در جای خود مطرح خواهم کرد که چرا وضعیت استان به این سمت سوق پیدا کرده است.

*مازندنومه:علی رغم صحبت حضرتعالی و جناب استاندار مبنی بر داشتن برنامه جامع و مدون، منتقدان می گویند استاندار محترم در خصوص برخی مقوله ها به ويژه حوزه فرهنگی و رسانه ای برنامه ای ندارد؛ مثلا نویسنده ها، شاعران، پژوهشگران و سایر هنرمندان انتظار دارند حداقل با استاندار بنشینند تا صحبت ها ی شان را مطرح کنند، اما این امر محقق نشده و روز به روز هم انتقادها در این حوزه شدت پیدا می کند. هیچ تغییری هم در حوزه فرهنگی نداشتیم. از ظرفیت رسانه های استان نیز استفاده نشده، در حالی که در دوره آقای طاهایی، ایشان و معاونان او به طور فصلی با مدیران و خبرنگاران نشست داشتند.

قاسمی طوسی: من از طرف آقای استاندار عزیز صحبت نمی کنم چون اختیار ایشان را ندارم و ایشان خودشان صاحب اختیار هستند، چرا که مقام عالی استان هستند؛ اما آنچه را که من به عنوان یک مطلع، نظر شخصی خودم را اعلام می کنم.ما در آینده نه چندان دور باید تاوان هزینه ای را پرداخت کنیم که نه باید پرداخت می کردیم و نه لازم بود پرداخت کنیم و این کار بسیار برای ما گران تمام خواهد شد و آن روز دیر نیست.



*مازندنومه: اعضای ستاد دکتر روحانی در مازندران نقدی که داشتند این بوده که آقای استاندار جهت نشست از بین آنها چند نفر را گلچین می کند و دغدغه اصلی این دوستان این است که چرا از همه نمایندگان ستادها در این نشست ها دعوت نمی شود. لطفا بفرمایید که دوستان ستادها چه زمانی به کار گیری خواهند شد، با توجه به اینکه در ایام انتخابات این دوستان همان طوری که گفتید زحمت بسیاری را متحمل شدند.

قاسمی طوسی:بخشی از این مشکلات به خود استاندار عزیز بر می گردد، اما آنچه را که بنده مسلم می بینم این است که این اختلافات و این وزن کشی دوستان ستادها به نفع نیست، عوارض خود را دارد. به نظرم می رسد که نباید به راحتی از این دوستان عبور کرد. بنده خودم وقتی از هر شهری عبور می کنم با افتخار در کنار این دوستان حاضر می شوم، به دلیل اینکه اینها مردان بزرگ و بلندنظری هستند که با دستان خالی برای روزهای بزرگ ساخته شده اند.ما در ایام انتخابات حتی نتوانستیم به بعضی از ستادها حتی یک میلیون تومان پرداخت کنیم. بنابر این اختلاف انداختن و یا وزن کشی کردن این دوستان تاوان بسیار سختی خواهد داشت که جای تامل دارد که باید در جای خود پاسخ داده شود.

*مازندنومه:نقد دیگر ای که مطرح است این است که دوستان بیان می کنند صدای ما به استاندار نمی رسد. چه کسی باید این نقد ها و سخنان را به استاندار انتقال دهد؟

 قاسمی طوسی:من فرمایش شما را رد می کنم. ما یک سفر با جناب آقای دکتر روحانی داشتیم بسیاری از بچه ها مورد تفقد قرار گرفتند، اما تنها دو سایت این موضوع را منعکس کردند. دوستان عزیز رسانه ای صدای من را بشنوید؛ شما خیلی قدرتمند هستید، فقط با دیدار و ملاقات که نمی شود مسایل را حل و فصل کرد. شما کار خود را انجام دهید،مردم به شما اعتماد دارند. شما فرمایش های خود را بنویسید. اخباری که در استان گفته می شود را در کنار هم نقد کنید. ما پنج ماه قبل چه گفتیم و در پنج ماه بعد به کجا رسیده ایم؟ اینها واقعیت هایی است که وظیفه شماست آن را منعکس کنید.من متاسفم از اینکه می خواهیم همه مسایل را در حضور استاندار و در محضر استاندار حل و فصل کنیم.این به نظر ما هم در وقت استاندار نمی گنجد و هم دلیلی برای این کار وجود ندارد. بگذارید به زحمت مدیران و دست اندرکارانی که برای تبیین افکار عمومی و انعکاس آنها به مدیران تشکیل شده است اضافه شود.آنها اخبار را دسته بندی کنند و به مدیران استانی بدهند. چرا شما به زحمت خود اضافه می کنید.متاسفانه چیزی که مغفول مانده است این است که نوک پیکان همه حمله ها شخص استاندار است این اشتباه است. مجموعه یک استان پاسخگو است.دوستان نماینده ای که دخالت می کنند نباید پاسخگو باشند؟ دوستان دیگری که تحت عنوان شخصیت های ذی نفوذ در شهرستان ها در امور عزل و نصب مدیران دخالت می کنند نباید پاسخگو باشند؟چرا در انتصابات همه دخالت می کنند ولی در مشکلات باید استاندار پاسخگو باشد؟ این یک مقدار بی انصافی است و من به نظرم می رسد که بین حقیقت و واقعیت یک فضایی وجود دارد و ما آن را با هم تمیز نمی دهیم. حقیقت یک چیز دیگر است و واقعیت چیز دیگری.ان شالله در فرصت مناسب در خدمت شما خواهم بود و مطالبی را بدون واسطه و با مستندات لازم بیان خواهم کرد.

* مازندنومه: در خصوص دیدار اخیرتان با آقای ناطق نوری توضیح بدهید و بفرمایید آیا این دیدارها پیگیری می شود یا خیر؟ مسایلی که در این دیدارها مطرح می شود را لطفا تبیین کنید.

قاسمی طوسی: واقعیت امر این است که روزهای سختی را در ستاد آقای روحانی سپری کردیم و در روزهای سخت است که انسان برنامه های محکم و قوی تدوین می کند. ما با دوستان بسیار سخت کوشی کار را به جلو بردیم ، کافی است به یکماه قبل از 24 خرداد برگردیم، واقعا کشور در چه وضعی بود؟ پس این حق را بدهید که بنا بر فرصتی که به وجود آوردیم و مردم به ما اعتماد کردند و خروجی این اعتماد دکتر روحانی بوده اند، نخواهید که گوشه ای بنشینیم و ساده از مسایل استان عبور کنیم. اگر ما پیگیر نباشیم چه کسی باید پیگیر مسایل باشد؟ ما احساس می کنیم ارتباط خوبی با وزرای دولت تدبیر و امید داریم و من می خواهم این فضا را به نفع استان تمام کنم. مشکلات و مسایل استان را بدون واسطه به دوستان دست اندر کار انتقال دهم. البته بخشی از این مسایل استانی است و بخشی دیگر هم مربوط به مسایل ملی است که دولت باید به نقاط ضعف و قوت خود آگاه شود.

* مازندنومه:در خصوص نشست های آتی ستاد حامیان دکتر روحانی و همچنین نشست هایی که قرار است در تهران با دیگر شخصیت های کشوری برگزار شود لطفا توضیح دهید.

قاسمی طوسی:به دلیل اینکه سهم بزرگی در پیروزی دکتر روحانی در انتخابات داشته ایم و سه روز قبل از 24 خرداد حماسه ای را در ساری رقم زدیم که بعد از حضور پرشور مردم در استادیوم تهران، بزرگترین تجمع حامیان دکتر روحانی بود و در کلیپ های تبلیغاتی هم مورد استفاده قرار گرفت به همین دلیل خودمان را لایق می دانیم بهترین دلسوزی ها و منطقی ترین سخنان را در خصوص دولت بیان کنیم و در دولت هم از آن استفاده شود. به همین دلیل از محضر آقای ناطق نوری که پدر معنوی مازندران هستند- که ما هم به ایشون مدیون هستیم- استفاده کردیم و از ایشان رهنمود خواستیم. پس از ایشان از محضر آیت الله هاشمی رفسنجانی استفاده می کنیم و مسایل استان را پیگیری می کنیم و همچینین از محضر جناب آقای خاتمی استفاده خواهیم کرد و مجموع این نظرات را هم در محضر ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی بیان خواهیم کرد. بخشی از مسایل ما مربوط به حوزه استانی است اما در مسایل کلان و علی الخصوص انتخابات آینده مجلسی که در پیش داریم وظیفه بزرگی به عهده داریم و اعتقاد داریم که مجلس فعلی همسو با دولت نیست . بحث انتخابات مجلس برای ستاد دکتر روحانی در مازندران بحث جدی است و در همین راستا همایشی تحت عنوان یاران دکتر روحانی در مازندران پیش بینی کردیم. در حال فعالیت هستیم تا با زحمت دوستان روسای ستاد و کمیته های متفاوت اجتماع بزرگی را احتمالا تا قبل از عید تحت عنوان موج جدید یاران دکتر روحانی ایجاد کنیم تا به سراسر کشور تسری پیدا کند و موج حامیان دکتر روحانی در سراسر کشور رنگ و نمودی دیگری یابد.


  • سه شنبه 13 اسفند 1392-15:1

    ....من در ستادهاي روحاني در استان حضور فعال داشتم .خبري از ايشان نبود ولي متاسفانه استاندار با حكم نادرست خود ايشان را به صحنه اي كه حقش نيست وارد ساخت.براي استانداري متاسفم.

    • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 3 3
      جمعه 9 اسفند 1392-13:32

      واقعا آقای قاسمی باورت شده مردم تو رو شخصیتی سیاسی پذیرفتند ؟ مردم به دلایل دیگه ای به روحانی رای دادند . اصلا به ستاد هم احتیاجی نبود . چیکار کردین که طلبکارین ؟ مردم مطالبات اصلی شون روی زمین مونده تو حرف حسابت چیه ؟ ...

      • جمعه 9 اسفند 1392-12:34

        سلام اقای طوسی حق دارندولی یک سوال؟ فقط شما ودوستانتون تو مازندران کردید؟ حاج مجید حسین زادگان ودوستانشون چی؟ اقای احمدی کمر پشتی و دوستانشون در ستاد مردمی چی؟وقتی از اول نیت دور زدن این اقاین رو داشتید...خوب دست بالا دست بسیاره البته عجله نکنید...

        • پنجشنبه 8 اسفند 1392-21:45

          جناب قاسمی شما که مشاوره هایت را در دفتر خصوصی تان در شهریارفرهنگ لابی میکنید آقای استانداربه کدام لابی تان پاسخ مثبت نداد که اینچنین بی تحاشی چامه بیرون می کنی!؟
          ناقدان از سفره چرب تعارف می خورند
          گرگ ها را هم برادر های یوسف می خورند!؟

          • پنجشنبه 8 اسفند 1392-0:2

            آقای صادقی! به آقای رحیم طوسی- که ربطی به خانواده ی سردار شهید طوسی ندارد.- بفرمایید که شناسنامه ی فعالیت سیاسی و علمی اش را رو کند!.
            تو همین سایت اون قدر آقای فلاح و یونسی را بالا برده بود که هنوز موجود است و به باقی یارن دکتر روحانی و اصلاح طلبان تاخت که گمان ما این بود که ایشان نعل ها را عوض کرده اند که صدای تلوپ تلوپ تاخت و تازش گوش فلک را کر می کرد!. حالا 13 نفر آدم گم نام را برد تهران گمان می کنه که می تونه استاندار را مجاب بکنه که....
            ببخشید استاندار اشتباه کرد و حالا اشتباهش را اصلاح کرد و عملا او را به کار نمی گیره چون وزنش را فهمید.بفرمایید متوهم نشوند استاندار با قدرت به کارش مشغول هستند و ... آره فداتون!!

            • محسن بیگلربیگیپاسخ به این دیدگاه 11 1
              چهارشنبه 7 اسفند 1392-22:56

              جناب اقای طوسی یادتان باشد
              آن روزی که جوانان اصلاح طلب حامی روحانی در مسجد جامع با حضورشان و تدارکات برنامه ان حماسه را رقم زدندشما چه میکردید؟
              ...
              اتقوالله

              • عضو ستاد جوانان استانپاسخ به این دیدگاه 5 10
                چهارشنبه 7 اسفند 1392-13:27

                با عرض سلام خدمت عزيزان؛دوستان ستادي استان شاهد كاراهاي جناب طوسي در ستاد بودند الانم همه دوستان ميبينند كه جناب طوسي چقدر در تلاشند كه به مشكلات همه رسيدگي بشه جناب استاندار وقتي حكم مشاوره عالي به جناب طوسي دادند قرار چي بود؟در جلسه داخل استانداري چه قولي به دوستان داده شد فقط جناب استاندار كارهارو بر دوش جناب طوسي دادند و ديگر جوابگو نيستند اقايه مشاور اين حق رو دارد كه گله كنند چون هيچ سهمي نخواست دوستاني كه ميگويند طوسي دنبال پست و مديريت بود دروغه محضه پيشنهاد دهنده شخص استاندار بود چرا با ابرويه ديگران بازي ميكنند دوستان. ضمن قدرداني از جناب طوسي عزيز از زحمات ايشان قدرداني مينماييم.

                • چهارشنبه 7 اسفند 1392-8:35

                  آقای طوسی به طور قطع یقین راست می گوید ما در مورد... همه این موانع را تجربه کردیم وقتی که عضو شاخص جبهه پایداری که با مدیرکل...در یک ستاد فعال بودند می شود معاون ...جایگاهی برای امسال آقای طوسی که من خود شاهدم که چه زحماتی برای ستاد روحانی کشیدند وجود دارد.شش ماه از دولت تدبیر گذشته مدیریتی که 20 مدیر و کارشناس را تنها به این دلیل که احمدی نژادی نبودند حذف می نماید حالا هنوزم برای این افراد خط و نشان می کشد چه تصوری این 20 نفر از دولت تدبیر دارند.جز اینکه بدل خوردیم و به آقای روحانی اطمینان کردیم چیزی در ذهن مان میرود.

                  • چهارشنبه 7 اسفند 1392-8:21

                    اعضای مسولین ستاد تمام استان چه مخالف وچه موافق جلسه ضروری لازم است

                    • چهارشنبه 7 اسفند 1392-0:0

                      و احتمالا" يكي از بزرگترين اشتباه استاندار انتخاب خود شماست آقاي طوسي

                      • اصلاح طلب اعتدالگراپاسخ به این دیدگاه 7 8
                        چهارشنبه 7 اسفند 1392-8:6

                        آقای فلاح به کمک طوسی شده استاندار .
                        بررسی کنید چند درصد از اعضا ستاد جلیللی قالباف و رضایی و ... پست گرفتن .
                        تمام انتصابات فلاح از اصولگراها بوده است . فقط یونسی خوب کار کرده و لی یواش پیش میره .
                        وقتی فرمانداران شهر از دولت احمدی نژاد باشن باید به فلاح اعتراض کرد دیگه .
                        طوسی حمایتت می کنیم.
                        اصولگراها بیشتر از فلاح حمایت می کنند تا اصلاح طلبها و اعتدلگراها

                      • سه شنبه 6 اسفند 1392-23:49

                        سلام بر مازندران سلام بر موج افرینان مازندران بکوری چشم بدخواهان بداندیشان بکویم اکردرخانواده تدبیر وامید نقدی بهم میکنند در حقیقت این اجازه رابه کسی نمیدهند از موقیت سواستفاده کنند مقصر استاندارنیست افرادی استانداری را محاصره کردن از افراطیون بعضی از نمایندکان وووووغیره باید باوحدت ان را ریشه یابی کرد ما درسراسر استان بالای شش هزار اعضای ستادی داشتیم در هیچ ستادی این همه نیرو نداشت اکر روزی بخواهیم فراخوان کنیم جهت هم اندیشی می توانیم اینده استان تغیر اساسی بدهیم ایند ه انتخابات از زروریترین است که برای ان برنامه مدون داریم و این شاالا به مردم استان مزده بدهیم که درشهرستانهاها انتخابات مجلس ازطرف تدبیر وامید برای کرسی یارلمان نیروبه میدان خواهند امدکه در دستور کار ستادیون واعضای شهرستان در حال ییکیری و رایزنی می باشندچه اقای دکتر فلاح ویا اقای طوسی ودیکر دوستا ن ستادی جدا نشدنی هستند با وحدت بییش خواهیم رفت بیاری خدا دست خدا در دستان مومنین ونصرت ییروزی وعده خداست

                        • سه شنبه 6 اسفند 1392-23:38

                          جناب طوسی تو اینقدر پست طلبی که حتی حاضر به استعفا از مشاور استاندار نیستی. اگه ریاست بندر امیر آباد رو میگرفتی خیلی خوش بحالت بود. نه؟ واقعا که جای تاسفه

                          • سه شنبه 6 اسفند 1392-20:54

                            اگر شما برای روحانی موج انتخاباتی راه انداختید .پس حق مردم عادی که برای روحانی رای دادند وتبلیغات کردند چی میشه ،فقط به فکر اعضای ستاد هستید شاید یکی مثل نماینده بانوان درستاد فلان شهرستان باشه ونخواهد مثل شما خودش مطرح کنه یا یکی به روحانی رای نداده باشه ولی به کمک دولت نیازداره .
                            خدابه داد روحانی واستاندارمازندران برسد با این یاران دولت تدبیر وامید که از صد تا دشمن هم بدترهستند
                            بیخود نیست که ازقدیم می گویند.
                            دشمن دانا بلندت می کند ،برزمینت می زند ،نادان دوست .

                            • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 4 3
                              سه شنبه 6 اسفند 1392-19:16

                              جناب طوسی ضمن تشکر از شما وتمامی نیروهای ستادی دکتر روحانی به نظر می رسد با محافظه کاری... ما باید به فکر پیروزی نیروهای احمدی نژاد وجلیلی در انتخابات آتی مجلس آنهم به لطف این بزرگواران باشیم.

                              • حاميان دكتر روغنيپاسخ به این دیدگاه 3 2
                                سه شنبه 6 اسفند 1392-16:57

                                بنده به نوبه خود از زحمات آقايان حسن زادگان و عشوري و اسدي و فولادي و... كه در ايجاد شور و نشاط نقش عمده اي داشته اند كمال تشكر را دارم و يكي از همين بزرگان حرف جالبي به ما زده بودند و فرمودند شما مستقيم وارد صحنه نشويد بريد منزل و تبليغات خانه به خانه كنيد چون معلوم نيست تا زمان انتخابات چه اتفاقاتي بيفند و ما هزينه اي زيادي براي اين نظام پرداخت كرديم و حالا سوال بنده اين است اگر دكتر روحاني رييس جمهور نميشد تاوان اينهمه را كي ميداد حتي خودم وقتي رقابت بين آقاي هاشمي و احمدي نژاد بود دفتر كارم را به ستاد آقاي هاشمي تبديل كردم و از قضا آقاي احمدي نژاد شد رييس جمهور اينقدر آزار شدم كه مجبور شدم از بازار خداحافظي كنم و تا الان هم هيچ خواسته اي نداشتم ام ولي حق اين اعضاي ستاد هست كه ريسك كردن به حق خود برسن

                                • کچل راستگوپاسخ به این دیدگاه 9 6
                                  سه شنبه 6 اسفند 1392-16:5

                                  شما که باج خودت رو گرفتی داداشتون رو گذاشتید فرماندار گلوگاه
                                  خودت هم شدی مشاور استاندار تا جایی که ما قدیما اصلاح طلب بودیم و تو جلسات استانی شرکت میکردیم ، ندیدم شما رو
                                  استانداری که فلاح بشه مشاوری که شما باشی نتیجه اش میشه آقای ...که رئیس ستاد جلیلی و سینه چاک احمدی نژاد بود که شدند معاون...بابل
                                  واقعا متاسفم ای کاش یکی بیاد به داد استان برسه...

                                  • پنجشنبه 8 اسفند 1392-6:27

                                    آقا/ خانم "کچل راستگو " با اطلاعات درست و کامل درباره افراد صحبت ، اظهار نظر و قضاوت کنید.فرماندار گلوگاه عیسی قاسمی طوسی پسر عموی آقای طوسی مشاور است. فرماندار گلوگاه برادر سردارشهید گرانقدر طوسی، کارمند استانداری و مدیرکل سابق پدافند غیر عامل است. این بزرگوار نیازی به حمایت ایشان ندارد و انصافا خودشان وزنه وزین و انسان نجیب و شریفی است.

                                    • حامی روحانیپاسخ به این دیدگاه 2 1
                                      چهارشنبه 7 اسفند 1392-8:4

                                      برادرش نبود
                                      اینقدر کامنت بیجا بر علیه طوسی که میذاره مگه از انتصابات استانداری راضی هستید .این کامنتها بر علیه طوسی کار اصولگراها هست که از انتصابات استاندار راضی هستن .
                                      هنوز بیش از نصف فرمانداران عوض نشدن .هنوز اکثر مدیران کل عوض نشدن یا اگر شدن اعضا ستاد جلیللی و قالباف هستن . برادران اصولگرا از فلاح حمایت کنید البته نه اصولگراهای واقعی بلکه اصولگراهای پست طلب

                                    • سه شنبه 6 اسفند 1392-15:35

                                      الان مشکل بودجه است نه برنامه و مدیران!
                                      مدیرانی که با دست خالی پشت میز نشستند نباید توقعی از آنان داشته باشیم .
                                      آقای طوسی خاتمی تند روی هایی داشت که روحانی ندارد لطفا انتظار نداشته باشید جنگ قدرت بین شماها دولت را در مقابل کارانجام شده قرار دهد . صبور باشید

                                      • سه شنبه 6 اسفند 1392-14:32

                                        جالبه ایشان مدعی هستند که حماسه ساری را ایشان خلق کردند !!!!!!!!! پس کشاورزیان و حسین زادگان و اسدی و عشوری و شیرزاد و ایران منش و غیره چی ؟؟؟
                                        اصلاح طلبانی که مظلومانه آنها را پس زدید که به منافع تان برسید .!!!!!!!!!!

                                        • سه شنبه 6 اسفند 1392-12:13

                                          موفق باشی و پیروز

                                          • سه شنبه 6 اسفند 1392-12:2

                                            درود بر کسانی که با مردم شفاف گفتگو می نمایند و به شعور و در ک مردم استان توهین نمی کنند .

                                            • سه شنبه 6 اسفند 1392-10:46

                                              جناب طوسی قبل از ایجادموج جدید برای یاران خودتان ،کمک کنید تا سبد کالا توزیع بشه بعد از آن موج را بندازید برادر

                                              • چهارشنبه 7 اسفند 1392-15:38

                                                سلام همه شما برای خودتون اسمی دست و پا کردیدولی دوستان ستاد مردمی به ریاست اقای احمدی کمرپشتی وحمایت اقایان نقیبی و حسین زاده و عرب شبانه روزی زحمت کشیدند ولی صداشون در نمیاد. تازه شما قبولشون ندارید پس اینها خیلی دل دارن


                                              ©2013 APG.ir