تعداد بازدید: 3457

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 14 اسفند 1392-14:25

دفترمجمع نمایندگان مازندران یک ساله شد

نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها ریز شوند

در مراسم سالگرد دفتر مجمع نمایندگان مازندران بیان شد: نباید موضوعات جزئی ما رسانه‌ای شود / میانکاله بخش جدایی ناپذیر مازندران است/ نمایندگان در منافع با هم همگرا و هم‌صدا هستند/ بودجه مازندران در سال 93 در رده سوم کشور است+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: صبح امروز14 اسفند ماه سال 92 همزمان با نخستین سالگرد تاسیس دفتر  مجمع نمایندگان مازندران مراسمی با حضور اصحاب رسانه و قاسم احمدی لاشکی -دبیر مجمع نمایندگان مازندران- و حسین نیاز آذری -نماینده مردم بابل- در دفتر مجمع نمایندگان برگزار شد که در این جلسه پیرامون مسائل مهم استان مازندران بحث وتبادل نظر  صورت گرفت  و به سوالات خبر نگاران پاسخ هم پاسخ داده شد..

 در ابتدای این نشست حسین نیاز آذری ابراز  امیدواری کرد: در راستای رسالت و وظیفه‌ای که به دوش نمایندگان است بتوانیم با همدلی و همراهی مردم شریف مازندران موفق شویم.

قاسم احمدی لاشکی هم  با بیان اینکه احتمالا این نشست آخرین نشست سال 92 مجمع نمایندگان مازندران خواهد بود سال جدید را تبریک گفت.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به نامگذاری سال 92 با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یادآور شد: حماسه سیاسی با عزت و اقتدار پیگیری شد.

وی سپس با اشاره به حماسه اقتصادی ادامه داد: به اعتقاد من آرامش اقتصادی  که در حال حاضر وجود دارد، نشانه‌ای از  ورود به حماسه اقتصادی‌ست.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد  که این روند در سال 93 ادامه پیدا کند و مازندران در حوزه‌های مختلف بهتر از سال گذشته باشد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه تا ریل گذاری درست در استان انجام نشود، اتفاق اقتصادی در زمان محدود روی نخواهد داد، گفت:  اگر برنامه ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت درست تعریف نشود نباید انتظار داشت که کار کلان اقتصادی مازندران که سال‌های سال از آن غافل بوده‌ایم، در استان روی دهد.

این نماینده مجلس  بودجه امسال استان  را نسبت به سال گذشته بهتر ارزیابی کرد و گفت: از محل ماده 180 نزدیک به 173 میلیارد تومان بودجه به مازندران داده شد و مازندران در بودجه سال 93  رتبه سوم را در کشور خواهد داشت.

وی این مقدار بودجه را یک حرکت اولیه در جهت حماسه اقتصادی دانست که در مازندران آغاز شد.

احمدی لاشکی در ادامه با بیان اینکه جدا از درست و غلط بودن  شیوه توزیع سبد کالا مجمع نمایندگان به دلیل استفاده نکردن از برنج مازندران ایستادگی کرد تا وزیر  صنعت،

معدن و تجارت استیضاح شود، گفت:  طبق نامه‌ای که مدیرکل غله استان پیش از جلسه برایمان آورده است  برای مرحله بعد سبد کالا، بیست هزار تن از برنج کشاورزان مازندران خریداری شد.

این مسئول درباره  کشمکش‌های سیاسی استان با بیان اینکه هرچه شکاف در مجموعه استان اضافه شود مردم ضرر خواهند کرد یادآور شد: در گذشته به دلیل شکاف‌های ایجاد شده، استان آسیب دید، باید همدیگر را تحمل کنیم و نباید موضوعات جزئی ما رسانه‌ای شود.

وی با بیان اینکه دامن زدن به اختلافات دشمن را خوشحال می‌کند، گفت: ما  نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها، ریز وارد شویم، از آن سو هم دوستان باید برای اجرای طرح‌ها، مشورت بگیرند چون عهد کردیم با هم کار کنیم و در نقطه مقابل هم قرار نگیریم .

نماینده مردم نوشهر و چالوس، ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیاز به حمایت دارد، نزدیک به 18/5 میلیون نفر  به این دولت "آری" گفتند. ما هم نمایندگان مردم هستیم و باید کمک کنیم.



 وی با اشاره به اینکه در  نقطه مقابل هم بودن، رفتارعاقلانه ای نیست، تصریح‌کرد: باید کمک و همراهی کنیم تا اگر مشکلاتی در کار استاندار است با نشست و تفاهم و رفاقت حل شود، همه ما یک هدف  یعنی بهبود وضعیت استان را دنبال می‌کنیم .

احمدی لاشکی  در پاسخ به سوالی مبنی بر الحاق بخشی از مازندران به استان گلستان و اقدامات صورت گرفته از سوی مجمع، گفت: میانکاله بخش جدایی ناپذیر مازندران است و هیچ گاه اجازه نخواهیم داد که خدایی ناکرده جز لاینفک استان از ما جدا شود.

وی با بیان اینکه میانکاله یک موضوع درون استانی نیست، ادامه داد: این کار هیئت دولت مورد تایید نیست و به نظر من هیئت دولت در این زمینه خلاف قانون عمل می‌کند.

احمدی با اشاره و استناد به تفاسیر 9 و13 قانون تقسیمات کشوری، اظهار داشت: هفته گذشته نامه‌ای خطاب به ریاست  مجلس نوشتم تا در کمیته انطباق بررسی شود  و مقرر شد در نخستین جلسه کمیته انطباق، نتیجه اعلام بشود.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین ما با امضای 12 نماینده، از طریق مجمع پیگیر هستیم و این هفته به دلیل تعطیلات مجلس نتوانستیم مستقیم حضور داشته باشیم .

 وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، تصریح‌کرد: دوستان در حال پیگیری این مطالبه از طریق هیئت دولت هستند و من هم به نمایندگی اعضای مجمع نمایندگان مازندران، به اتفاق نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه پیگیر این مسئله هستیم  و نتیجه را اعلام می‌کنیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اختصاص بودجه به بحران برف، یادآور شد: من از پیگیری‌های استاندار و همکارانش که الان دو، سه روز پیرامون این قصه در تهران هستند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه 15 میلیارد تومان تنخواه اولیه  برف غرب مازندران بود که اختصاص یافت، افزود: رقمی که بعد از آن توسط هیئت دولت تصویب شد حدود 95 میلیارد تومان بود.

احمدی لاشکی گفت: در برف اخیر حدود 500 واحد که کامل تخریب شد  رقمی حدود 5 میلیون بلاعوض و بیست میلیون تسهیلات 4-5درصدی دریافت می‌کنند و خانه‌ها و واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند 2میلیون تومان بلاعوض و رقمی  هم به عنوان تسهیلات دریافت می‌کنند که پیرامون مبالغ مطرح شده بحث‌هایی هست و شاید تغییر کند.
احمدی لاشکی ادامه داد: حدود 40 میلیارد هم برای آسیب‌های کشاورزی و مرکبات در نظر گرفته شده است که این رقم زمانی که خود شخص وزیر کشاورزی از  منطقه بازدید کرد خسارت بالغ بر 890میلیارد تومانی خسارت به بخش کشاورزی برآورد شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با تشکر از زحماتی که در برف اخیر صورت پذیرفته بود گفت:به نظر من در تمام بخش‌ها  همه دستگاه‌ها  خوب زحمت کشیدند تا آنجا که معاون رییس جمهور و سه وزیر  هم به منطقه آمدند و معاونان آبفا و توانیر شب و روزشان را اینجا گذاشتند.

وی ادامه داد: استاندار روزهای متوالی در منطقه ماند اما این گونه نیست که بگوییم همه چیز تمام شد، این تصور درستی نیست چرا که کار تازه شروع شده است.

این مسئول با بیان اینکه نادیده گرفتن کشاورزی صدمات جبران ناشدنی به بار می‌آورد، گفت: چنانچه به مشکلات کشاورزی رسیدگی نشود، زمین‌ها دچار تغییر کاربری خواهند شد و جای ساقه‌های برنج، ساختمان‌های آنچنانی  از زمین‌ها می‌روید.

در بخش دیگری از این نشست حسین نیاز آذری با بیان اینکه من و آقای احمدی لاشکی از مدیران با سابقه استان هستیم که کار اجرایی  انجام دادیم  و از مسائل استان، آگاهی داریم،  مجمع نمایندگان را مکانی جهت گردهم‌آیی نمایندگان دانست و گفت: اگر به سوابق مجمع نگاه کنید می‌بینید نمایندگان در منافع با هم همگرا و هم‌صدا هستند.



وی اظهار داشت: ما نمایندگان گاهی در مسائل حوزه انتخابیه،  به هم کمک می‌کنیم

نماینده مردم بابل در مجلس، با اشاره به قسمتی از صحبت‌های احمدی لاشکی درباره برف غرب مازندران، گفت: در موضوع سرما که در شرق و مرکز استان اتفاق افتاد و خسارت آن کم‌تر از برف نبود، نمایندگان دنبال فرصت بودند تا در نطق و تذکر  وضعیت استان را شرح دهند تا شرایط مدیریت شود .
وی درباره اقتصاد استان، یادآور شد: مازندران علاوه بر قطب کشاورزی، قطب گردشگری است که می‌تواند از شاخصه‌های  اقتصاد مقاومتی باشد.

نیاز آذری ادامه داد: در بودجه سال 93 تلاش کردیم واژه گردشگری را در لایحه بگنجانیم.

 وی با بیان اینکه مازندران متعلق به 75 میلیون ایرانی است، گفت: در لایحه بودجه تلاش کردیم که این استان را به عنوان قطب گردشگری معرفی کنیم.

این مسئول ادامه داد: هدف مشترک تمام نمایندگان، برطرف کردن مشکلات  و دغدغه‌های مردم  است و قصد ناامیدی مردم را نداریم.
نیاز آذری با اشاره به  ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبری، خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی تولید و کشاورزی، مطمئن‌ترین و با ثبات‌ترین راه اقتصادی کشور است و مجلس به این موضوع اهتمام ویژه دارد .

وی  با اشاره به 240هزار هکتار اراضی شالیزاری در مازندران گفت: سالانه 950 هزار تن برنج سفید در مازندران تولید می‌شود که با مکانیزه شدن بخش کشاورزی در این زمینه نیاز داخل به برنج تامین می‌شود.

احمدی لاشکی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تشکیل استان جدیدی در غرب مازندران  و صحت این موضوع، گفت: پیگیری استان در غرب مازندران در یک ستادی مردمی که در تهران تشکیل شده است صورت می‌پذیرد و آنها برای این خواسته خود دلیل هایی دارند.

وی ادامه داد: رسیدگی‌ها وسرکشی‌ها در غرب مازندران کم است؛ روستاهای دور افتاده وجود دارد و معتقدیم در این ایام، درباره رسیدگی به این روستاها، خوب عمل نشد. اگر خوب عمل می‌شد آنها به این نتیجه  نمی‌رسیدند که بخواهند استان جدیدی تاسیس کنند.

احمدی در  پایان این نشست در پاسخ به سوالی درباره نگرانی مردم در مورد ساخت سریال پایتخت، اظهار داشت:مجمع نمایندگان نامه‌ای به رییس صدا و  نوشتیم که از روند تولید سریال پایتخت بازدید کنندچنانچه کار طوری باشد که به هویت مردم آسیب می‌رساند با حذف یکی دو صحنه موردی نداشته باشد اصلاح می‌شود.

*از خودشان بپرسید

احمدی لاشکی بعد از نشست به 2 سوال اختصاصی مازندنومه پاسخ داد.

*شنیده می‌شود نماینده شهرستان آمل  در جلسات مجمع غایب است و نماینده شهرستان بابلسر هم حضور کمی دارد. علت غیبت برخی نمایندگان چیست؟

-در جلسات اینطور نیست غایب باشند. جلسات در صحن علنی مجلس در روزهای یکشنبه و سه شنبه حدود ساعت10  برگزار می‌شود. هر نماینده‌ای که در صحن مجلس است، در این جلسات حضور پیدا می‌کنند. اینکه در نشست با رسانه‌ها حضور ندارند، قصه‌ای جدا است.

*استاندار  مازندران از زمان حضور در این مسند تاکنون، نشست پرباری با اهالی رسانه  نداشته و هیچ نشست و دیداری نیز با اهالی فرهنگ و هنر نداشته است، نظر شما دراین باره چیست؟

-از خودشان بپرسید.



*تجربه ای موفق از نهادسازی و کار گروهی در مازندران
(یادداشت قاسم احمدی لاشکی، دبیر مجمع نمایندگان مازندران)

ما در بیان از اهمیت و محاسن کار گروهی و وحدت و همبستگی در تمامی فرهنگ ها و ادیان و علوم بحث های فراوانی شده است. همواره هر عقل و منطقی می داند که چند فکر بسیار بیشتر از یک فکر و چند دست بسیار بیشتر از یک دست می تواند کاری انجام دهد. این گزاره ای است که کمتر می توان در آن چون و چرایی کرد. هر چه کارهای تیمی افزایش یابد هم افزایی به وجود آمده از قبل آن به ارتقای بهره وری و کارآمدی منجر خواهد شد. مجمع نمایندگان استان مازندران به عنوان یک نهاد استانی می تواند در صورت تقویت به تشکل اثرگذار در تحولات استانی تبدیل شود. همگان به کار گروهی واقفیم ولی کمتر رفتار جمعی داریم. اکنون کمتر از ده درصد انرژی ما صرف کارهای تیمی می شود. ملاحظه فرمائید که همین حداقل نیز بسیار موثر بوده است. حال اگر مشارکت بیشتری داشته باشیم مطلوبیت نهاد ما افزون تر خواهد شد.
همانگونه که مستحضرید دفتر استانی مجمع نمایندگان 16 اسفند سال 91 طی آئینی در ساری گشایش یافت که :
1) یک سال پس از شروع به کار دفتر ساری گام های اساسی برای هم افزایی نمایندگان و حضور منسجم نمایندگان در تحولات استانی با تابلوی مجمع نمایندگان برداشته شد و نهال یکساله ای که در سالروز درختکاری در سال گذشته غرس گردید به لطف الهی منشأ اثر فراوانی برای استان گردید.
2) مجمع نمایندگان با دیپلماسی مکتوب و مذاکره دیدگاه های خود پیرامون مسائل استان و درخواست های دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و سایر متقاضیان را به مقامات کشوری و محلی منعکس کرد  و با پرسشگری و مطالبه گری سعی بر انتقال درخواست ها و مشکلات به مراجع ذیصلاح نموده است و در برخی موارد توانسته است موفق و حتی جریان ساز باشد.
3) پس از راه اندازی دفتر مجمع در ساری نشست های مختلف کاری، رسانه ای و مشاوره ای با صاحبنظران، مدیران، فعالان بخش خصوصی و رسانه ها برای بررسی مسائل استان تشکیل گردید که خوشبختانه مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و این نهاد در تعمیق همکاری های بین سازمانی در استان پیشگام گردید و هم اکنون مورد توجه بسیاری از کنشگران سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی قرار گرفته است.   
4) مجمع نمایندگان به عنوان یک نهاد اثرگذار در استان در مناسبت های مختلف با صدور بیانیه نقش جدیدی در تحولات سیاسی و اجتماعی استان ایفا کرد و دفتر مجمع استعداد و آمادگی لازم را دارد که حضور بیشتری در این بخش داشته باشد.
5) حضور رئیس دفتر مجمع در برخی برنامه ها و جلسات استانی و انتقال دیدگاه های دبیر و مجمع نمایندگان کارکرد جدیدی از این نهاد مهم استانی را موجب گردید و البته لازم است استانداری در این خصوص تعامل بیشتری داشته باشد.
6) با ابتکار دفتر مجمع خبرنگاران پارلمانی رسانه های محلی انتخاب گردیدند که پوشش اخبار و نظرات نمایندگان را در اولویت قرار دادند و انتظار می رود نمایندگان محترم همکاری بیشتری با اصحاب رسانه داشته باشند.
7) پس از استقرار دفتر مجمع در مرکز استان فعالیت ها و اقدامات نمایندگان توسط کنشگران سیاسی و رسانه ای به طور مرتب پایش گشته و افکار عمومی در هر مناسبتی در انتظار موضع گیری مجمع نمایندگان می باشند.
اگر مجمع بخواهد نقش و حضور معنادارتری در تحولات سیاسی کشور و استان داشته باشد شایسته است به موارد زیر توجه جدی صورت گیرد :  
اولاً : انتظار می رود همکاران محترم حضور فعالانه تری در برنامه های مجمع داشته باشند و با حضور در دفتر مجمع مستقر در شهرستان ساری امکان دیدار چهره به چهره با مدیران، تشکل ها و نخبگان را تسهیل نمایند.
ثانیاً : دفتر مجمع باید برای اعمال مصوبات مجمع و کارکرد نظارتی نمایندگان از لحاظ ساختاری و پشتیبانی تقویت شود و رسمیت دفتر از طریق سازمان های اداری مجلس پیگیری گردد. دفتر مجمع هم اکنون با کمترین امکانات ! حجم وسیعی از فعالیت ها را عهده دار است.
ثالثاً : با توجه به درخواست های مکرر مدیران دستگاه های اجرایی، تشکل های بخش خصوصی و نهادهای مردم نهاد برای نشست با مجمع ضرورت دارد یکی از روزهای هفته در محل پارلمان برای این منظور اختصاص یابد.
رابعاً : از آنجایی که دفتر استانی مجمع با تهیه پیش نویس های کارشناسانه و انجام مطالعات پیرامون مسائل استان توانسته در انتقال دیدگاه های کارشناسی نمایندگان موثر باشد از این رو ارجاع مسائل استان به دفتر مجمع موجب تقویت بنیه کارشناسی مجمع می گردد.
خامساً : نشست ماهانه اعضای محترم مجمع در دفتر استانی بازتاب بسیار مثبتی در سطح افکار عمومی خواهد داشت. از این جهت پیشنهاد می گردد در این خصوص اهتمام جدی صورت گیرد.
در پایان شش ماه توفیق خدمتگزاری در مقام دبیری مجمع ذکر دو نکته را ضروری می دانم :
نکته 1 : اگر فعالیت های مجمع کمرنگ شود یا دفتر مجمع مورد توجه قرار نگیرد، نهاد مجمع نمایندگان به ضد خود تبدیل می شود. لذا انتظار می رود همکاران محترم در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.
نکته 2 : همکاران محترم ؛ طی یک سال اخیر به نقش کار گروهی از طریق تحول در فعالیت های مجمع نسبت به مجامع ادوار گذشته واقف شدید. لذا تأیید می فرمائید که ما برای بهتر شدن باید بیشتر منسجم شویم. بدون شک همگرایی نمایندگان دور نهم مجلس در تاریخ تحولات سیاسی مازندران به نیکی ثبت و درج خواهد شد.
                                                                                                                                                           


  • جمعه 16 اسفند 1392-3:13

    علت تجزیه طلبی در استان و جدایی دفتر مجمع نمایندگان با دفتر شورای اسلامی استان و ضعف در توجه به تصمیم گیری و برخورد با عوامل احتمالی مانع پیشرفت شوراها چیست؟ ما که نفهمیدیم.

    • جمعه 16 اسفند 1392-3:8

      مگر وقف بودجه استان نیست؟ کمیته برنامه ریزی شهرستان ها در دخل و خرج مطابق نیات واقف چه نقشی دارند؟

      • جمعه 16 اسفند 1392-3:7

        وقتی اداره کل جهاد کشاورزی که خود را سازمان می داند، هنوز طرح یکپارچگی زمین های کشاورزی را اتدبیر نکرد و زمین های کشاورزی بدون مجوز و پیش بینی نیازهای عمومی مانند معابر تفکیک می شوند و آب مناسب توزیع نمی شود و بیمه جبران خسارت درست و درمانی ندارند می توان امیدوار بود؟

        • جمعه 16 اسفند 1392-3:4

          آیا از اعضای کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری ها پرسیدید چرا هنگام برخورد با تفکیک و تغییر کاربری، به جای قلع بنا، جریمه می کنید؟ آیا از مراجع خدمت رسان (آب، برق، گاز و مخابرات) پرسیدید چرا بدون پروانه ساختمان، تاسیسات نصب می کنید؟ آیا مسوولین خودشان مخرب کشاورزی نیستند؟ چند مورد با آنان برخورد شد؟ چرا رسانه ای نمی کنند؟

          • جمعه 16 اسفند 1392-2:59

            یادمان نرفت برای سیل کلاردشت اعتبار داهه شد ولی با سند سازی، بودجه در راه کلاردشت گیر کرد. آیا بودجه برف، برکت پیشگیرانه و جبران خسارت خواهد داشت؟

            • جمعه 16 اسفند 1392-2:55

              چه طرحی؟ چه مشورتی؟ مرکز پژوهش ها فقط در تهران وجود دارد؛ مگر شوراها قانون گذار محلی نیستند؟ پس هزینه اداره دبیرخانه شان کو؟

              • پنجشنبه 15 اسفند 1392-19:56

                - شاید احتمالا اینجور حرف ها کمی مشکوک هم باشد ولی به هر حال غرب استان تحت تاثیر بابل قرار دارد ...

                • پنجشنبه 15 اسفند 1392-14:56

                  استاندار عزیز با تمام قوا به کارش ادامه میدهد از هجوگریهای کسی نمیترسد همان هایکه جنگ شهرها را راه انداختند باعت عقب ماندگی استان خوب مازنداران شدند شهر ساری هیجگاه فراموش نمی کند بارتی بازی نماینده شهر خودشرا اخه شما جطور روح ات میشود صبحت از بیشرفت میکنی کدوم بار داخل مجلس از مردم ساری شما حمایت کردی اکر یکی امده دارد کار میکند شما ناراحت هستید تقصیر نداری مدرک شرق شناسی یعنی این دیکه جرا استاندار زحمت نمی کشد بنده خدا جقدر بودجه واعتبار اورده برای استان بی انصافی نکن برادر عزیز جرا مهرهای شما را عوض میکند رسم روزگار است در علم سیاست هم همینطور است برادر عزیز تغیر وتحول باید باشد تا بتوانیم یک سری بادیگاه وفکر جدید وارد عرصه مدیریتی شوند برای استقلال استان قدمهای موتری را بردارند در اینجاه کار استاندار محترم صحیح است دخالت در کارش ممنوع است ومردم شهر ساری به طور کل از استاندار محترم راضی هستند

                  • پنجشنبه 15 اسفند 1392-12:26

                    عوام فريبي
                    دوسه نفر ازنمايندگان استان درغياب بقيه نشستند دورهم ...
                    چندين نفرخبرنگاردعوت كردند كه بگن آره به افرادمدنظرما كاري نداشته باشين به مديران انتصابي ما كاري نداشته باشين اين مديران اصلح اند چون توحزب وگروه ما اند چون بابلي ان چون چپي اند ...

                    • پنجشنبه 15 اسفند 1392-16:40

                      خیر جناب عرشیا اگر سابقا خبرها رو مطالعه میکردید میدید این دو عزیز دبیران سابق ولایح مجمع هستند وبه همین دلیل با حضور این دو عزیز این نشست برگزار شد

                    • پنجشنبه 15 اسفند 1392-11:28

                      دبير مجمع در محاصره برادران نياز اذري

                      • انديشه عرشياپاسخ به این دیدگاه 5 0
                        پنجشنبه 15 اسفند 1392-7:16

                        نماينده ملت نبايد حرف مردم رابزند!
                        وكيل ملت نبايد بگويد بعداين مدت تمام نيروي استان شده سهم خواهي شده عزل ونصب شده توديع ومعارفه شده سخنراني ...
                        وكيل ملت نبايد بگويد چرا مديريت دستگاههايي كه درزندگي مردم نقش اصلي را دارددست مديران كم تجربه بدون تعهد ندهند..!
                        وكلاي ملت بايد خفقان بگيرند تا هر كسي از هرطيفي جناحي باندي هرفكري برمردم حكومت كنند...
                        مردم كه نميتونن بيان مديران راعزل ونصب كنند واگرنماينده انتخاب كردند براي اينكارهاست ..
                        متعجبم از افراديكه تاديروز از آزادي بيان آزادي آزادي و...دم ميزدند الان ميگن خفه خفه خفه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


                        ©2013 APG.ir