تعداد بازدید: 3371

توصیه به دیگران 0

شنبه 24 اسفند 1392-12:30

تیرنگ نغمه سر داد

تیرنگ -سی دی سومین جشنواره شعر و موسیقی تبری- منتشر شد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: مجموعه تیرنگ شامل برنامه های اجرا شده در سومین جشنواره شعر و موسیقی تبری است که در روز مازندران سال 89 برگزار شده بود.

در این مجموعه هنرمندانی چون کریم الله قائمی، محمدعلی کاظمی سنگدهی، حسن  پورزاهد از طالقان و فرهود جلالی به شعرخوانی می پردازند و نصرالله هومند، محمد میرشکرایی، احمد ناطق نوری و طاهایی- استاندارسابق مازندران سخنرانی می کنند.

همچنین در این مجموعه گروه های موسیقی هزاردستان به خوانندگی علی اصغر رستمی، پارپیرار به خوانندگی علی امیر قاسمی، آوای کتول از گلستان به خوانندگی  سیداحمدحسینی و سیاوش پورازطالقان و گروه آیینی زندگی سوادکوه به هنرنمایی پرداختند.

تیرنگ را موسسه فرهنگی-هنری پارپیرار انتشار داده است.


  • يکشنبه 25 اسفند 1392-16:26

    هنر و فرهنگ وقتی آلوده به ملاحظات ديگر می شود قدرت آفرینش معنوی خود را از دست می دهد اساسا اینجاست كه باید پرسید آیا گذشتگان ما با سی دی و یاباحضور فلان شخص سیاسی میراث فرهنگی برای ما بجا گذاشته اند؟!و هویت قومی خویش را تقویت كرده اند؟! برای داشتن جامعه سالم، فرهنگ نمایی صدف پروری بدون گوهر است فكر می كنم در فرهنگ باید من از خودم و شما از خودتان و مدعیان عرصه فرهنگ از خودشان" رابطه" خویش با "حقیقت،جمعیت(جامعه)و طبیعت" را بازفهمی كنیم تا انسان سالم مفهوم یابد چراكه انسان سالم اساس یك جامعه سالم و با نشاط است ورنه بهتر است مطامع غیرفرهنگی را بر سر فرهنگ به نام فرهنگ و هویت و آوار نكنیم.با تشكر

    • سه شنبه 27 اسفند 1392-1:24

      این رسم روز گار است که به جای این که کمک کنیم مانع می شویم.منسوادکوهی هستم اوایل هم مخالف موسسه پارپیرار بودم ولی وقتی از نزدیک باکار پارپیرار آشنا شدم وتوان آقای جلالی رادیدم از خودم شرمنده شدم.دوست عزیز چرا می خواهید این کور سوی فرهنگی هم خاموش شود؟

      • سه شنبه 27 اسفند 1392-10:52

        جناب آقاي علي بابا با سلام،
        اساسا آنچه شما فرموديد مطرح و موضوع مورد بحث نبوده،چراكه مشخصا پيداست كه حيات حافظ و سعدي و مولانا وديگر منابع فرهنگي ما، كه گذشتن قرنها كلام شان را كهنه و خاموش نكرده است، حجره و نهادي، قابليت طرح نداشته كه بعضا با آن مبارزه فكري هم شده است، و آن هواي پاك در فضاي بسته مكاني و تاريخي قابل تنفس نبوده است. رعايت احترام هر انسان باهرانديشه و پيشه اي ،هرچند اخلاقا واجب است.كم انصافي است كه عمق موضوعي بحث را بدين اندازه سطحي فرض كنيم.

      • دوشنبه 26 اسفند 1392-10:48

        خدارا شكر كه لااقل در اسم رضا شدي اميدواريم در رسم هم رضا شوي.درمازندران خيلي ها فوت مي كنندتاچراغي خاموش كنند اگر امكان دارد شما كاري را شروع كنيد اينها ازشما بياموزند يا با شهامتي معمولي نقطه نظرات خود رابا موسسه پارپيرار ويا سايرين در ميان بگذاريد من يقين دارم پذيراي نظرات شما هستند.برادربوي كبابي اگر شنيده اي من ازنزديك ديدم كه دلها سوخته شد ازقلمت بوي انصاف نمياد.............


      ©2013 APG.ir