تعداد بازدید: 3457

توصیه به دیگران 1

شنبه 2 فروردين 1393-11:33

استاندار مازندران:

برنامه ها را هر روز رصد می کنم/ مسیر ما درست بوده است

گزارش سومین جلسه ستادهماهنگی خدمات سفراستان/6 نفر در تصادفات کشته شدند یا 9 نفر؟/ ساری- قائمشهر پرترددترین محور استان است/ در غرب استان هم حضور می یابیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: دلاور بزرگ نیا در سومین جلسه ستادهماهنگی خدمات سفر در اداره کل گردشگری مازندران، اظهار داشت: کمیته طرح دریا این جا حضور ندارد چون با افراد تحت پوشش این کمیته فعلا کاری نداشتیم و بقیه کمیته ها حضور دارند.

 وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ، برگزاری برنامه های فرهنگی برای مسافران از موارد ضروری است و اگر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم می توانیم مسافران را از هتل ها بیرون بیاوریم و آثار فاخر فرهنگی را ارائه دهیم.

* برنامه ها را هر روز رصد می کنم

ربیع فلاح استاندار مازندران در این جلسه گفت: عید سعید باستانی نوروز برای ما ایرانیان که تقارن با نخستین روز بهار است، روز افتخارآمیزی است.

وی افزود: برنامه ها را هر روز رصد می کنم و در جریان مسائل روز هستم.

 فلاح با اشاره به اینکه رهبری سال 93 را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند، یادآور شد: همه این مسائل در یک راستا برای رفع معضلات کشور است و با توجه به اهمیت این موضوع، توجه خاص به همه فرازهای سخنان رهبری و رییس جمهوری داریم.

 وی افزود: پیگیری هایی که درباره مشکلات استان داشتیم و برنامه هایی که تدوین کردیم همین مسیری است که رهبری فرمودند.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ما درباره بیانات رهبری از قبل، درست فکر می کردیم و مسیر ما درست بوده است.

وی با بیان اینکه عقبه مباحث اقتصادی را در سال های اخیر داشتیم، ادامه داد: در پیام نوروزی هم همین 2 مسئله عنوان شد و درک این موضوع را داشتیم و امیدوارم با همدلی و اتحادی که لازمه به وجود آوردن عزم ملی و منطقه ای است در استان داشته باشیم و مطمئن هستم با اعتقاد و روحیه ای که در استان داریم سال 93 شروع خوبی خواهیم داشت.

 فلاح با اشاره به اینکه این راه سخت ولی دست یافتنی است، تصریح کرد: به قله های ترقی دست خواهیم یافت.

 وی با بیان اینکه کمیته طرح دریا هم بسیار مهم است، افزود: مردم که به مازندران سفر می کنند، دریا هم جزو اماکنی است که حضور می یابند و تا دیر نشده اعضای کمیته دریا هم در ستاد حضور یابند.

فلاح با اشاره به این که همان گونه که به مردم قول دادیم، هیچ گونه افزایش قیمتی نباید اتفاق بیفتد و کم فروشی و گران فروشی قابل قبول نیست، افزود: حساسیت خاصی باید نسبت به این موضوع داشته باشیم و افزایش نرخ قیمت تاکسی برخی مسافربرهای برون شهری مورد بررسی قرار گیرد.

* شش فوتی داشتیم!

 دکتر پنبه چی از کمیته بهداشت و درمان هم در سخنانی گفت: تیم های ستادی در مقر دانشگاه به صورت شبانه روزی حضور دارند.

وی ادامه داد: در مازندران حدود یکصد درمانگاه شبانه روزی و 42 بیمارستان داریم.

 پنبه چی با بیان اینکه حدود هشت هزار کادر درمانی در بیمارستان ها مشغول به کار هستند، افزود: امسال با دقت بیشتری حضور پزشکان و پرستاران کشیک را در مراکز درمانی داریم.

وی با اشاره به 330 بیمار تصادفی گفت: شش نفر فوتی داشتیم.

 پنبه چی درباره اختلاف آمار فوتی کمیته بهداشت و درمان با آمار نیروی انتظامی، اظهار داشت: آمار کشته شدگان ما شامل کسانی می شود که به بیمارستان منتقل می شوند و ممکن است نیروی انتظامی کشته هایی که به بیمارستان منتقل نشده و مستقیم به پزشکی قانونی منتقل می شوند را هم در آمار حساب کنند.



*9 فوتی داشتیم!

 سرهنگ رجایی از کمیته امنیت در این جلسه گفت: در این ایام بیش از 10 هزار نیرو را به کار گرفته ایم و 31 ایستگاه پلیس و 59 چادر و کیوسک در استان مستقر شده است.

 وی با بیان اینکه گشت های خودرویی و موتوری و پیاده در سطح استان داریم، ادامه داد: گشت های نظارتی، استانی و شهرستانی هم در سطح استان مستقر هستند.

رجایی با اشاره به هشت فقره تصادف، افزود: 9 فوتی داشتیم که سه نفر در حوزه شهری با 25 درصد کاهش و برون شهری شش کشته با 29 درصد کاهش نسبت به سال گذشته بوده است.

*30 درصد افزایش تولید

دارابی از کمیته اطلاع رسانی گفت: از اسفندماه شروع به تولید برنامه در صداوسیما کردیم و سعی ما بر این بود که مردم با روند فعالیت دستگاه ها در این ایام آشنا شوند.

 این مسئول ادامه داد: حدود 40 برنامه رادیویی و 30 برنامه تلویزیونی داریم و 30 درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته هم اعمال شده است.

 وی گفت: حجم زیادی از برنامه های ما به لحاظ 24 ساعته بودن رسانه محلی، برنامه زنده است و به مسائل متنوعی می پردازیم.

* 115 هزار نفر از بقاع متبرکه بازدید کردند

محمدی از کمیته فرهنگی در این جلسه اظهار داشت: همیشه با کمبود اعتبار برای برنامه های فرهنگی مواجه هستیم اما این دلیلی نشد که برنامه ها را اجرا نکنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی را با نوروزخوانی شروع کردیم، ادامه داد: بیش از 115 هزار نفر از بقاع متبرکه بازدید کردند و نمایشگاه های فرهنگی در شهرستان ها دائر است.

محمدی افزود: از 29 فروردین مجاز بودیم قیمت بلیت سینما را افزایش دهیم اما با سینماداران صحبت کردیم که این افزایش قیمت فعلا اعمال نشود.



* ساری- قائمشهر پرترددترین محور استان است

 نصرالله نژاد از کمیته حمل و نقل اظهار داشت: از روز گذشته 87 هزار 714 خودرو وارد استان شده و خروجی هم 54 هزار و 302 خودرو بوده و این نوید را داریم که 10 درصد خروجی منفی داشتیم و مدت اقامت در استان افزایش یافته و 28 درصد به مجموعه ورودی استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 وی با بیان اینکه دومین محور پر تردد کشور را داریم، افزود: محور ساری به قائمشهر در محورهای مازندران پرترددترین محور استان است.

* قضات کشیک حضور دارند

 عباسی ازکمیته تعزیرات و بازرسی اظهار داشت: از 17 اسفند تا کنون قضات کشیک ما حضور دارند و در این مدت 1773 فقره پرونده مختومه در حوزه کالا و خدمات داشتیم.

وی با اشاره به 154 فقره پرونده مختومه در حوزه بهداشت و درمان، افزود: یک پرونده هم در زمینه قاچاق کالا گزارش شده است.

عباسی با بیان اینکه این پرونده ها به بیش از 37 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند، تصریح کرد: 695 فقره تخلفات گرانفروشی، 615 مورد کم فروشی و 98 مورد هم تقلب بوده است.

* حساسیت ها در فاز دوم و سوم سفر باید بیشتر شود

 استاندار مازندران در پایان این نشست، اظهار داشت: گزارش های اعلام شده به صورت نسبی مثبت است.

فلاح با اشاره به اینکه گردشگران در غرب استان، بیشتر از مرکز و شرق استان است، افزود: کمیته ها به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و در غرب استان حضور یابند و ما هم فردا برای افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوشهر به غرب استان می رویم.

وی خاطرنشان کرد: جلسه هماهنگی خدمات سفر مازندران، فردا در غرب مازندران برگزار می شود.

فلاح با اشاره به اینکه همه کمیته ها مهم هستند، افزود: هر کدام از کمیته ها نظارت و پیگیری بر مجموعه خود را داشته باشند، نکند جلسه ای بگذاریم و خودمان را سرگرم کنیم اما مشکلات سر جای خود باقی بماند.

وی با بیان این که نظارت ها را باید قوی تر کنیم، گفت: احساس می کنیم گردشگر آذوقه خود را از مبدا به همراه می آورد، بنابراین با تلاش بیشتر رویکرد گردشگران را نسبت به این مسئله باید تغییر دهیم.

فلاح به اشاره به این که نیازهای عمومی و زیرساختی استان را باید سامان دهیم، تصریح کرد: در سال 92 وضعیت محدودی داشتیم و در سال 93 باید در طول سال فعال باشیم تا نیازهای عمومی گردشگران را برطرف کنیم.

 وی با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در این ایام بسیار مهم است، گفت: باید همه تلاش کنیم خدمات سفر را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهیم.

فلاح خاطرنشان کرد: پیام نوروزی رهبری را از همین ایام باید در دستور کار قرار دهیم و به مسائل فرهنگی و اقتصادی رسیدگی کنیم.

 وی ادامه داد: حساسیت ها در فاز دوم و سوم سفر باید بیشتر و آمادگی ها دقیق تر شود.

 فلاح گفت: امیدوارم رویکردی که دولت دارد و آنچه رهبری برای ما ترسیم کردند سال 93 را به گونه ای آغاز کنیم که توسعه استان در دستور کار قرار گیرد و بتوانیم وضع مناسبی برای مردم به وجود بیاوریم.


  • چهارشنبه 6 فروردين 1393-20:22

    اگه آمار مدارس و ورزشگاه های اسکان موقت و ذخیره جا از طریق پایگاه اطلاع رسانی در دسترس قرار بگیره تصادف ها پایین می آد و سفر بیشتر می شه.

    • سه شنبه 5 فروردين 1393-19:7

      اقایان نیکخو وبدخو اینها را ول کنید بگویید بدانم میانکاله مال کدام استان است فعلا .

      • شنبه 2 فروردين 1393-19:59

        ما در مسئولان ضعف در تحلیل و تبیین می بینیم. کلی گویی عادت شده است و هیچکس به فکر تحلیل و ارائه راهکار نیست. اینکه استاندار بفرماید ما از اول مسیر درستی را انتخاب کردیم حرف کلی است که اثبات آن به بینه نیاز دارد و اتفاقات بیرونی و سیاست گذاری ها خلاف این ادعا را اثبات می کند.
        اینکه گفته شود عقبه اقتصادی در سالهای اخیر همین بوده که رهبری فرمودند و ما همین مسیر را درست می رفتیم یعنی چه؟ یعنی همه افراد در مسیر درستی حرکت می کردند و هیچ اشکالی در کارشان نبود و گفتن و یا نگفتن رهبری تاثیری در صحت مسیر ندارد؟ اگر مسیرها درست انتخاب می شد که وضع مازندران تا به این اندازه آشفته و درهم نبود؟ اصلاً شما مازندران تشریف نداشتید که مدعی درستی راه پیموده شده باشید.
        آقای فلاح قدری معقول تر فرمایش کنید برای مدیریت استا بهتر است. انگار از اینهمه مسائلی که رهبری فرمودند هیچی یادتان نبود که تحلیل کنید و فقط به دو مورد بسنده کردید و آنهم چیزی در مورد دو مورد نفرمودید که چی بودند و چرا اهمیت دارند و چکار باید کرد تا تحقق یابند.
        اینکه می فرمایید برنامه ها را هر روز رصد می کنم، معلوم نیست کدام برنامه ها را رصد می کنید؟ برنامه های توی تقویم یادداشت کردید؟ یا در مجمعی آن را ارائه دادید یا اینکه برنامه های تدوین شده در قبل را معیار کار می دانید و نیازی به تغییر آن ندیدید؟ آیا این برنامه ها شما را به اهداف برنامه های پنجساله کشور می رساند یا انحرافاتی از آن وجود دارد؟

        • يکشنبه 3 فروردين 1393-0:6

          تو نيکخو نيستي،بدخويي، فقط خواستي چيزي گفته باشي،اقاي برادر، فقط تيتر رو خوندي و گاف دادي، جواب سوالهات تو متن هست، پيمودن راه درست،منظور دولتهاي قبل نبود،به خودش گفته!بعد گفته برنامه ستاد تسهيلات رو رصد ميکنه اي کيو! ملت چقدر بيسوادن خدا!

          • يکشنبه 3 فروردين 1393-9:48

            آقای بدخو:
            عین متن را از بالا کپی کردم تا بیسوادیم را به رخ شما بکشم.
            وی (استاندار) افزود: برنامه ها را هر روز رصد می کنم و در جریان مسائل روز هستم.
            فلاح با اشاره به اینکه رهبری سال 93 را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند، یادآور شد: همه این مسائل در یک راستا برای رفع معضلات کشور است و با توجه به اهمیت این موضوع، توجه خاص به همه فرازهای سخنان رهبری و رییس جمهوری داریم.
            وی افزود: پیگیری هایی که درباره مشکلات استان داشتیم و برنامه هایی که تدوین کردیم همین مسیری است که رهبری فرمودند.
            استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ما درباره بیانات رهبری از قبل، درست فکر می کردیم و مسیر ما درست بوده است.
            وی با بیان اینکه عقبه مباحث اقتصادی را در سال های اخیر داشتیم، ادامه داد: در پیام نوروزی هم همین 2 مسئله عنوان شد و درک این موضوع را داشتیم و امیدوارم با همدلی و اتحادی که لازمه به وجود آوردن عزم ملی و منطقه ای است در استان داشته باشیم و مطمئن هستم با اعتقاد و روحیه ای که در استان داریم سال 93 شروع خوبی خواهیم داشت.
            عزیز بدخو در کجای این متن استاندار به برنامه ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کردند؟ شاید شما بهتر ذهن خوانی می فرمایید. هرچه باشد شما به استادار نزدیکترید و ناگفته می توانید به جای ایشان تفسیرو تحلیل بفرمایید.

            • يکشنبه 3 فروردين 1393-15:16

              اقاي دکتر، فلاح اين مطلب رو تو جلسه ستاد سفر و در ادامه حرفاي بزرگنيا گفت، کل حرفاي جلسه درباره اين ستاده! اقاي اي کيو دو تا کتاب نگارش و دستور زبان بخوني بد نيست.در جلسه ستاد سفر درباره اب هويج حرف نميزنن، نيت خواني هم نيست،خيلي واضحه، بين منتقدان دولت 4 تا باسواد پيدا نميشن!؟

              • دوشنبه 4 فروردين 1393-7:38

                ماشاء الله به ادب، محظوظ شدیم. رفتار کاملاً استالینیه.


        ©2013 APG.ir