تعداد بازدید: 3055

توصیه به دیگران 2

جمعه 8 فروردين 1393-16:32

تغییر سبک زندگی ایرانی

رسولی: گاهی جای مرد و زن عوض می شود

امام جمعه میاندورود: جداسازی سرزمینی یک منطقه سر و صداهای زیادی ایجاد کرده است و امروز غربی ها، رسانه ها و سایت های آنها نیز به این پرداخته اند .


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نمارجمعه میاندورود با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت:همه چیز در این ایام نو می شود و این دگرگونی زمین طراوت و شادابی به مردم هدیه می دهد.

وی به جنب و جوش و شادابی مردم در این ایام اشاره کرد و گفت:دید و بازدید، صله رحم و ادبیات نو در این روزها نشان از این دارد که انسانها نیز در حال تحول اند.

امام جمعه میاندورود نوروز را فرصتی برای تغییر نگاه و احوال انسان دانست و ابراز داشت:نباید منتظر ماند و تنها در زمان تحویل سال همه چیز را عوض کنیم بلکه انسان باید هر روز نو و تازه شود.

وی ادامه داد:طبق روایات هر روز انسان باید نسبت به دیروز آن متفاوت و بهتر باشد و اگر این اتفاق بیفتد هر روز عید خواهد بود.

خطیب جمعه سورک با بیان اینکه متاسفانه نوروزهای ما از عیدهای واقعی فاصله دارد افزود:متاسفانه هر روز که می گذرد سبک زندگی ما غربی، غیر دینی و غیر اسلامی می شود.

وی به سبک پوشش در جامعه هم اشاره کرد و گفت:سبک پوشش کاملا در حال غربی شدن است به طوری که گاهی جای مرد و زن عوض می شود و تشخیص اینکه فردی که از دور می آید مرد است یا زن سخت است.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به تغییر در سبک ساختمان سازی و افزایش تجملات در زندگی گفت:چشم و هم چشمی ها در عروسی، جشن ها و حتی در عزاداری های ما نیز مشاهده می شود و از آیین دین و اسلام فاصله گرفته ایم.

وی با بیان اینکه ما فکر کردیم که اگر موسیقی های هیجان آور و رقص آور از صدا و سیما پخش کنیم مردم به احسن الحال می رسند افزود:آهنگ های خلاف شرع همراه با حرکات موزون بسیاری از قبل از شروع تحویل سال از صدا و سیما در حال پخش است که با این حرکات نیازی نیست جوانان به سمت ماهواره بروند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه بهانه انجام این کارها را وجود 75 میلیون مخاطب و وجود سلیقه های متفاوت بیان می کنند افزود:در حال حاضر با توجه به توطئه های دشمنان کشور نیاز به آرامش دارد.

وی ادامه داد:بسیاری از کارهایی که از صدا و سیما پخش شده است خلاف شرع است و آقایان می خواهند دهن همه را با مجوز ارشاد ببندند که بنده بعید می دانم ارشاد و فرهنگ اسلامی کار غیرمجاز را مجاز تلقی کند.

خطیب جمعه سورک ابراز داشت:بسیاری از فیلم هایی که از صدا و سیما پخش می شود تحریک احساسات مردم است و فعلا بنده با این کاری ندارم که فلان فیلم درست است یا نه فعلا اصلا نظری نمی دهم.

وی با بیان اینکه اگر بناست مردم به وحدت برسند نباید این کارها را انجام داد افزود:از یک طرف شعار می دهیم که باید وحدت را حفظ کنیم اما از سوی دیگر اختلاف را رونق می دهیم.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت:جداسازی سرزمینی یک منطقه سر و صداهای زیادی ایجاد کرده است و امروز غربی ها، رسانه ها و سایت های آنها نیز به این پرداخته اند و نظرخواهی می کنند.

امام جمعه میاندورود گفت:عید و تعطیلات ادامه دارد و ایام فاطمیه دوم هم پیش روست و لازم است مسئولان صدا و سیما برنامه های شان را طوری تنظیم کنند که نه شاد شاد که حرمت دینی ما را زیر سوال ببرد و نه بی تدبیری ،به نام اهل بیت، زندگی عادی مردم را خراب کند.

وی ادامه داد:به بهانه ایام فاطمیه نباید جلو کارهای عادی مردم گرفته شود بلکه شادی ها و تفریح ها باید سالم باشد و در آن حرمت اهل بیت حفظ شود و باید توجه داشت که نباید به نام دین جوانان را از دین دل زده کرد.

حجت الاسلام رسولی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار امسال و دستورالعمل رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت:این دستورالعمل باید از شکل شعاری خارج و تبدیل به گفتمان شود تا روی آن کار شود.

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد حرف اول را می زند افزود:اما اقتصاد باید بر مبنای فرهنگ دینی تنظیم شود چرا که اقتصاد به دنبال تحول و پیشرفت کشور است.

خطیب جمعه سورک ابراز داشت:فرهنگ مقوم اقتصاد است و فرهنگ و اقتصاد با هم رابطه تنگاتنگی دارند.

حجت الاسلام رسولی اصل را فرهنگ دانست و گفت:باید با توجه به آن پایه های اقتصاد تاسیس شده و با مشارکت همگانی و مدیریت همراه با تدبیر و جهادی اقتصاد کشور را ساخت.

امام جمعه میاندورود در ادمه به 12فروردین و روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:باید بدانیم اصلام با جمهوریت محقق می شود و باید با مدیریت جهادی در فرهنگ و اقتصاد جمهوریت موفق خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی جمهوریت را عجین با اسلامیت دانست و تاکید کرد:باید پیروزی های به دست آمده با مدیریت صحیح و تدبیر حفظ شود.

حجت الاسلام رسولی جمهوری اسلامی را نعمت بزرگ الهی عنوان کرد و ابراز داشت:شکر این نعمت در گرو حمایت و اطاعت از ولایت فقیه است. وی رمز ماندگاری جمهوری اسلامی را ولایت فقیه دانست و گفت:ازدیاد دستاوردها و رمز ماندگاری و شکوت نظام اسلامی در گرو ولایت فقیه است و استمرار این نعمت بزگ است که نظام و انقلاب ما را پربرجا و استوار نگاه داشته است.

 


  • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 10 فروردين 1393-1:56

    اقای بخشی ا حتمالا خطیب جمعه میاندرود درسته نه سورک
    ...


    ©2013 APG.ir