تعداد بازدید: 3570

توصیه به دیگران 1

جمعه 8 فروردين 1393-23:40

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران:

بهترین شرایط برای مسافران فراهم است

یونسی: مسافران در همه جای استان حضور دارند و از خدمات کمی و کیفی بهره مند هستند / شادمان: در آخرین روزهای سال 92 اعتبار پرداخت دستمزد ناجیان غریق به خزانه واریز شد .


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، کلثوم فلاحی: علیرضا یونسی و علی شادمان، امروز در  محل ستاد ارائه خدمات سفر مازندران در اداره کل گردشگری استان، در جمع خبرنگاران به گفت‌و گو پرداختند.

علیرضا یونسی در این نشست در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر تشریح وضعیت استان در ایام نوروز و نحوه ارائه خدمات به مسافران، اظهار داشت: شواهد موید این است که تاکنون زیباترین و بهترین شرایط برای سفر، گردشگران و شهروندان در مازندران فراهم است.

وی با اشاره به بروز 2 حادثه در استان و بیان این مسئله که این حوادث، ربطی به حوزه امنیتی و انتظامی ما نداشت، گفت: در شهرستان نوشهر، قتل چهار نفر به دلیل خصومت شخصی و مسائل خانوادگی رقم خورد که  این مسئله برای ما هم غم‌انگیز است.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه مشکلات خانوادگی را با گفت‌و گو و گذشت می‌توان حل کرد، افزود: چرا باید این‌گونه دچار وسوسه‌های شیطانی شویم و جان انسان بی‌گناه را  بی‌دلیل بگیریم؟

وی با اشاره به بروز حادثه دیگری در شهرستان بابلسر، ادامه داد: سه جوان در کنار ساحل در چادر مسافرتی خود ساکن شدند اما روز بعد، کسی ترددی از آنها ندید و با مراجعه به چادر این افراد، متوجه فوت این سه جوان شدند.

پزشکی قانونی در حال بررسی علت مرگ این سه جوان است. وسایل گرمایشی و گازسوز هم در چادر نداشتند که بخواهیم علت درگذشت این افراد را گازگرفتگی اعلام کنیم.  

علی  شادمان در این نشست، اظهار داشت: مسافران در همه جای استان حضور دارند و از خدمات کمی و کیفی بهره مند هستند اگرچه ممکن است نارسایی‌هایی هم وجود داشته باشد اما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کمترین مشکل را شاهد باشیم.

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه  مردم بانشاط هستند و به تفریح می‌پردازند، ادامه داد: حوادث در استان بسیار جزیی بوده و پلیس هم حضور خوبی دارد و نوع برخوردشان، برخورد انسانی و اخلاقی متناسب با شان استان است.

وی با اشاره به اینکه شرایط نسبتا خوبی در استان حاکم است، گفت: درصد ورود مسافران به استان، افزایش یافته است.

شادمان در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اقدامات استانداری مازندران و به ویژه اداره کل اجتماعی استانداری مازندران در تحقق شعار رهبری، اظهار داشت: استاندار مازندران نامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرده تا صاحب‌نظران، دیدگاه‌های خود در حوزه فرهنگ و اقتصاد را بیان کنند و بعد از جمع‌آوری نظرات، برای کاربردی و عملیاتی کردن این نظرات، اقدام می‌کنیم.

وی با  اشاره به اینکه فرهنگ، موضوعی نیست که در کوتاه‌ترین زمان مانند پروژه‌های عمرانی به اتمام برسد، گفت: از ویژگی‌های فرهنگ، زمان‌بر بودن آن است. فرهنگ بی‌ارتباط با دیگر نهادها نیست.

شادمان با اشاره به وجود پدیده‌ها و معضلات اجتماعی مختلف در مازندران، اظهار داشت: مسائل اجتماعی، تک‌ساحتی نیست و مانند همه پدیده‌ها ریشه در عوامل متعدد دارد.

وی با تاکید بر رعایت  حقوق شهروندی، ادامه داد: رانت اطلاعاتی‌، بدترین نوع رانت است که می‌تواند به جامعه خسارت وارد کند.

شادمان درباره اجرای طرح دریا، تصریح کرد: برای نخستین بار، جلسه ستاد ساماندهی طرح دریارا در زمستان 92 برگزار کردیم. بر اساس آن جلسه، هنوز مسئولیت طرح دریا به  صورت دستورالعمل کامل، ابلاغ نشده است اما تا تصمیم نهایی اعلام شود، امسال هم فعلا فرمانداران مسئول طرح دریا هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های دریا در سه سطح عالی، متوسط و خورد را در دستور کار داریم، افزود: اداره کل فنی استانداری این طرحی را انجام می‌دهد و در اختیار فرمانداران قرار  دادیم که بخش خصوصی، این طرح‌ها را اجرا کند.

شادمان درباره حقوق و مزایای پرداخت نشده ناجیان غریق، اظهار داشت: در آخرین روزهای سال 92 اعتبار پرداخت دستمزد ناجیان غریق به خزانه واریز شد و به اداره‌کل ورزش و جوانان ابلاغ کردیم در اصرع وقت نسبت به پرداخت حقوق ناجیان غریق، اقدام کند.

وی با بیان اینکه اعتبار حقوق ناجیان غریق در طرح‌های دریا در سال 93 را اکنون باید پیگیری کنیم، گفت: در گذشته اشکال در  این بود که همزمان با اجرای طرح، به فکر پیگیری دستمزد ناجیان غریق بودند.

شادمان در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر وضعیت استقرار ناجیان غریق در نقاط کور ساحل، اظهار داشت: مازندران بیش از360 کیلومتر ساحل دارد و نمی‌توانیم در همه این نوار ساحلی، نیرو داشته باشیم اما رسانه می‌تواند با فرهنگ‌سازی، از مردم بخواهد تا از طرح‌های دریا استفاده کنند.

وی با تایید نامناسب بودن طرح‌های دریا در گذشته، ادامه داد: اکنون برای طرح‌های دریا، مواردی را تعیین کردیم که تا خردادماه باید تامین شود. البته عملیاتی کردن هر یک از این طرح‌ها، به اعتبارات سنگین نیاز  دارد و نیاز است طرح دریا در بودجه ملی دیده شود.

وی افزود: ما از نمایندگان در این زمینه توقع داریم. باید به صورت جدی مشخص شود که مسئولیت طرح دریا   با چه کسی است.

 


  • شنبه 9 فروردين 1393-0:31

    عضو مجلس خبرگان رهبری : الحاق بخشی از میانکاله به گلستان را قانونی پیگیری خواهیم کرد


    ©2013 APG.ir