تعداد بازدید: 3727

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 فروردين 1393-19:50

ربیع فلاح:

هر نیرویی را بخواهیم عوض کنیم، مخالفت می کنند

گزارش+عکس از نخستین جلسه شورای اداری استان


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی+کلثوم فلاحی: اولین جلسه شورای اداری استان مازندران عصر امروز در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

در این جلسه حسن خیریان پور-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری– اظهار داشت:امیدواریم در سال 93 که سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت ها و تمتع از عزم ملی و همگانی، شتاب فزاینده تری به فضای توسعه استان ببخشیم.

وی تمرکز بر روی اقتصاد و فرهنگ را از اهم اولویت های کاری دولت دانست و گفت:باید توجه داشت که هر دو موضوع زمان بر است و ظرافت در کار از شاخصه های اصلی است.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با عزم ملی و مدیریت جهادی، پای کار باشند و با برنامه‌ریزی قوی سال 93 را متمایز از سال 92 برنامه‌ریزی کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری از جلسات محوری استان است، ادامه داد: این جلسات باید به صورت منظم برگزار شود. در سال گذشته جلسات شورای اداری کمتر از حد نصاب بوده است و تلاش می کنیم تا جلسات شورای اداری به شکل منظم و مستمر در طول سال و حداقل ماهی یک بار برگزار شود.

خیریان‌پور افزود: موارد عملیاتی و اجرایی باید در این جلسه مطرح شود  مورد استفاده قرار گیرد.

*سخنان رهبری رساله عملی است

نماینده ولی فقیه در این نشست، اظهار داشت: 9 میلیون مسافر به مازندران آمدند که این میزان گردشگر، نیازمند ارائه خدمات امنیتی، سلامت، فضا، مکان و ... است و مسئولان استان در این زمینه خوب عمل کردند.

آیت‌الله نورالله طبرسی با بیان اینکه رهبری به شعار سال به ما الگو دادند و مسئولان باید به آن عمل کنند، ادامه داد: شعار رهبری فقط این نباشد که رسانه‌ای و تشریفاتی شود و بعد برویم پی کارمان، باید به این سخنان عمل کنیم.



طبرسی با اشاره به اینکه ستاد ویژه‌ای برای اجرایی شدن فرمان رهبری تشکیل شود، گفت: سخنان رهبری رساله عملی است و باید به این سخنان عمل کنیم.

وی یادآور شد: نباید اقتصاد و فرهنگ را رها کنیم، دشمن می‌خواهد از طریق اقتصاد و فرهنگ می‌خواهد به ما حمله کند و ما با اقتصاد کثری باید سر سفره‌ خودمان بنشینیم

*انتقادهای سازنده را می پذیریم

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران-نیز در این جلسه اظهار داشت:در سال قبل مردم بعد از حضور در انتخابات و در موارد متعدد دیگر، نشان دادند که همواره در کنار رهبری و انقلاب خواهند ماند.

وی مهار رشد تورم و اصلاح بودجه سال 92 را از مهم ترین کارهای دولت در سال 92 دانست و گفت:تحقق درآمدها بیش از اصلاحیه بودجه بود و دولت توانست بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات را مرتفع کند.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران ابراز داشت:ما در سال قبل هم با سابقه ای مدیریت جهادی مان تلاش کردیم تا در دو امر اقتصاد و فرهنگ با ایجاد همدلی بتوانیم تحولاتی در جامعه آغاز کنیم.

وی به برخی سخت گیری ها در اوایل تصدی کرسی استانداری مازندران اشاره کرد و گفت:معتقدیم که باید از بسیاری از مسایل بگذریم و با اینکار جلوی بسیاری از تنش ها و حاشیه ها را گرفتیم.

استاندار مازندران ادامه داد: اگر جایی انتقادات سازنده و مفید باشد پیش قدم هستیم و می پذیریم .

فلاح جلودار به اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه ها در اواخر فرودین و اوایل اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و گفت:با اجرای این مرحله شاهد برخی تغییر قمیت ها خواهیم بود که دولت تعهد کرده است جلوی بی قانونی و رشد تورم را بگیرد.

وی به مشکل برف سال گذشته در غرب استان هم اشاره کرد و گفت:این میزان بارش برف در طول صد سال گذشته بی سابقه بود و توانستیم با ایجاد همدلی و هم افزایی مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل را مرتفع کنیم، به گونه ای که وزیر کشور و شخص ریاست محترم جمهور از مجموعه مدیران استان تشکر کردند.

استاندار مازندران به برخی عوامل عقب افتادگی در استان هم اشاره کرد و گفت:باید با شناخت ظرفیت ها و جمع آوری اطلاعات درست برنامه ریزی صحیحی انجام شود که بخش کشاورزی به عنوان مهم ترین بخش سرمایه گذاری در استان و کشور مورد نظر است.

وی همچنین از همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی در پایان سال 92 و آغاز تعطیلات نوروزی تشکر کرد و ابراز داشت:در حدود 9 میلیون مسافر وارد مازندران شدند که اگر بتوانیم این ظرفیت را حفظ کنیم بخش گردشگری می تواند از رئوس برنامه های توسعه استان قلمداد شود.

مقالی عالی دولت تدبیر و امید در مازندران به استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای اقتصادی اشاره کرد و گفت:یکی از دوستان هم استانی که سالها سابقه فعالیت در کشورهای مختلف اروپایی و امریکایی را داشت بیان کرد که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در کمتر از پنج سال بیش از 10 هزار شغل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به استعدادها و ظرفیت های درونی کشور است، افزود:باید به این ظرفیت ها و جوانان توجه و اعتماد کرد تا بتوان شاهد تحول در بخش اقتصادی بود.

استاندار مازندران به نشست با گروهی از مدیران بخش نفت و گاز اشاره کرد و گفت:در این خصوص با وزیر محترم نفت صحبت کردیم و ایشان قول مساعد دادند که خودشان در این زمینه ورود پیدا کنند، چرا که با ایجاد این مجموعه پتروشیمی در استان بیش از 50هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی به بازدید اخبر خود از منطقه کجور اشاره کرد و ابراز داشت:منطقه ای که بیش از هفت هزار سال قدمت تمدنی و باستانی دارد و هر نقطه اش می تواند برای گردشگر مجذوب باشد به شکلی نامناسب رها شده است و مردم در بدترین شرایط اقتصادی در حال زندگی هستند.

فلاح جلودار ادامه داد:باید در این موارد به خودمان رجوع کنیم که چرا موضوعات را مدیریت نکرده ایم که چنین فضایی بوجود آید.

وی همچنین به عدم به کار گیری از ظرفت های علمی و دانشگاهی در استان اشاره کرد و گفت:در امر پسماند، مدیریت شهری و ترافیک می توان به جوانان دانشگاهی بها داد و انها را وارد فعالیت و امور اجرایی کرد و اینکار باید از مجموعه مدیریت و پژوهش استانداری آغاز شود.

استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران ر بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه تفکرات و حرکات ما باید در راستای فرهنگ انجام شود افزود:اگر جامعه ما فرهنگی باشد دچار آسیب کمتری خواهیم شد.

وی به جای خالی ارشاد اسلامی در بسیاری از برنامه های فرهنگی هم اشاره کرد و ابراز داشت:کارهای خوبی در سال قبل انجام شده است اما در راستای تحقق شعار امسال باید کار بسیار زیادی انجام شود چرا که همه درها باز است و ما در این زمینه محدودیتی نداریم.

فلاح جلودار یکی دیگر از مشکلات اساسی استان را بحث تغییر کاربری ها و تعرض به اراضی ملی عنوان کرد و گفت:این موضوع نه تنها در غرب که در بسیاری از مناطق شرق استان رایج شده است و اگر از اینکار جلوگری نشود،وضع بسیار اسفباری را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دبیر مجمع نمایندگان مازندران اظهار داشت:اکثر قریب به اتفاق نمایندگان با دولت و مجموعه مدیران استان همکاری و هماهنگی دارند اما برخی مواقع آرامش ما در استان مختل می شود.

استاندار مازندران ادامه داد:هر نیرویی را می خواهیم عوض کنیم مخالفت هایی شنیده می شود که امیدواریم شما و مجموعه نمایندگان مازندران در این امر همکاری کنند.

اقتصاد همچنان مغفول مانده است*

قاسم احمدی لاشکی-دبیر مجمع نمایندگان مازندران- اظهار داشت:با توجه به شعار امسال اهمیت فرهنگ و اقتصاد بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ سال هاست که مظلوم واقع شده است و رهبری به داد آن رسید، افزود: باید مصداق های فرهنگ را هم مشخص کرد.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:امروز مجلس، دستگاه قضا و دولت همه با هم، زیر چتر ولایت در راستای اهداف نظام گام بر می دارند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر دو موضوع علم و اقتصاد به عنوان شاخصه های پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت:با ورود جوانان در عرصه های علمی این مهم محقق شده است و آمارها هم بیانگر این موضوع است اما موضوع اقتصاد همچنان مغفول مانده است.

احمدی لاشکی برگزاری همایش و تابلو و بنر زدن در راستای شعار امسال را نادرست عنوان کرد و گفت:معتقدم باید به دنبال درون زایی و قدرتمند سازی در درون باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور 9 میلیون گردشگر و مسافر در مازندران اشاره کرد و گفت:مجموعه مدیریت کلان کشور باید بداند که ما قرار نیست تنها جمع کننده زباله این افراد باشیم بلکه باید تشریح کنند که چه کار و خدماتی به استان بابت این خدمت ارائه می شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت:یا به ما اجازه دهید که خود راسا نسبت به این موضوع اقدام کنیم و یا مجموعه مدیریت کلان کشور برای این موضوع تصمیم درستی بگیرند.

وی ادامه داد:همان اندازه که میانکاله برای ما مهم است و اعتقاد داریم که یک وجب از خاک آن نباید در اختیار استان دیگر قرار گیرد، همان اندازه باید غرب استان برای ما مهم باشد.

احمدی لاشکی با انتقاد شدید از دولت به دلیل از دستور کار خارج کردن آزاد راه تهران شمال و جاده چالوس افزود:وقتی وزیر چنین حرفی می زند همه باید موضع بگیرند و نگوییم که بیشترین تردد ما از جاده فیروزکوه است.

وی اجرای اینکار را بی احترامی به شخص آقای هاشمی و خاتمی دانست و گفت:حتی این موضوع به نحوی بی احترامی به آقای احمدی نژاد هم محسوب می شود که با فشارهای زیاد یک فاز از کار را به اتمام رساند چرا که با انجام اینکار ما تلاش های دو دهه دولت های قبل را زیر سوال برده ایم.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی به مشکلات باغداران و گلخانه داران در غرب استان هم اشاره کرد و گفت:هنوز آنهایی که آسیب دیدند کارشان با جدیت پیگیری نمی شود.

احمدی لاشکی به جلسه اخیر مجمع نمایندگان مازندران اشاره کرد و گفت:از ردیف بودجه ماده 180 استان در سال 93 که در حدود 172 میلیارد تومان است،نمایندگان پیشنهاد کرده اند که اعتبارات با اولویت حل مشکلات آب و فاضلاب شهری و روستایی و مشکلات حوزه راه اختصاص یابد.

وی در پایان سخنان خود به در پیش بودن روز معلم و شهادت استاد مطهری هم اشاره کرد و گفت:ما به همه معلمان بدهکاریم و خواهش می کنم که در تجلیل از این عزیزان برنامه های خوبی را لحاظ کنید.

احمدی لاشکی همچنین گفت: باید همه با هم وحدت داشته باشیم و با نمایندگان هم در راستای انجام وظیفه قانونی نظارت، هم تعامل شود و هم نظر مشورتی انها لحاظ شود.


  • دوشنبه 18 فروردين 1393-16:3

    هر نیروئی را بخواهیم عوض کنیم ,مخالفت میکنند . متاسفانه آهنگ این جمله آزارم میدهد ! من نمی دانم آیا بایدتوقع داشته باشیم کسی را از پشت میزش جدا کنیم که موافقت کند . تو می دانی ! بزرگوار این حکم تقدیر انتخابات است و عوض کردن و تغییر , شرط لازم مدیر مقتدر گفتمان عقلانی است آنها که مخالفت می کنند و بر میز چسبیده اند بر ذات وجود وماهیت خودشان یعنی ماندن اصالت میدهند .مدیران دولت تغییر باید به تغییر اصالت بدهند و هرینه اش را هم پرداخت نمایند در غیر اینصورت فلسفه انتخابات به تمسخر گرفته می شود و مردم امید شان را از دست می دهند همه مدیران دولت مسئول هستند وباید تلاش نمایند تا امید همچنان شکوفائی نماید .یا علی مدد بگوئید تا تدبیر وامید منشاء اثر گردد .

    • سعدی شیرازپاسخ به این دیدگاه 1 1
      دوشنبه 18 فروردين 1393-4:16

      در دولت تدبیر گیر امید افتادم و از خود و بیگانه دلگیر که چون اراده بر آمد که نیروی معاوضت گردانم باد محالف وزیدن گرفته و از غرب و شرق و مرکز امواج مخالفت از دهان مبارک نمایندگان صاطع و چوب اندر لای چرخ مدیریت ما همی بنهادند. استدلال ما این بود که چون رئیس جمهور با قدرت و ابهت و شهامت و صداقت بی نظیر خود سکان مدیریت استان را بدست با کفایت ما بنهاد این حق بما بداد که انتخاب نیرو را خود انجام دهیم و احدی را نیاید طمع مداخلم موجود باشد که تیر اتهام و تیغ تهمت ما هم بران است و هم کارآمد و با یک گلایه اندک طومار همه درهم خواهیم پیچید و دمار از روزگار نمایده خرد و کلان در خواهیم آورد و مشکل نقد و انتقاد همه را با یاری سایت مازندنومه و تشکل کانون مشاورتو تالار گفتمان در مدیریت آموزش و پژوهش حل خواهیم نمود و دیری نپاید که رای مشاور بر نظر معاون را ارجح و مناط و مکیال انتخاب و انتصاب را بر اساس نزدیکی به خود و یاران ترسیم نموده و به هیچ احدی به قول مازندرانی ها "گس" نمی دهیم تا رویشان زیاد نشود.
      آری آری این مائیم و اینهمه قدرت بادآورده و همراه با دوستان و یارانی که از قبل شرکت های بادکرده ثروت های بادآورده ارزانی مان می کنند بلایی بر سر مداخله جویان بیاوریم که همه انس و جن یکجا بر حال زار و نزار آنان گریه همی بکنند. ما قول دادیم که اگر تا دو سال آینده استان شما را متحول نکنیم باید از اینجا برویم. حال که بهار انتصابات ما فرا رسیدن گرفته سیل تحول باریدن گرفته و اشک شوق و شادی در چشمانمان باریدن گرفته و باد موافق از بابل وزیدن گرفته و با قدرت و صلابت باد مخالف از ساری و قائمشهر را به کناری زده و قهر ما با نمایندگان دیاران مختلف و متنفذانی که بخواهند در انتخاب ما تشکیک روا بدارند پایدار خواهد شد و عزت مال کسانی خواهد بود که هوای ما را داشته و بر اساس منافع ما که آئینه تمام نمای دولت تدبیر و امید هستیم حرکت نماید. هر که دارد هوس همراهی ما بسم الله.

      • يکشنبه 17 فروردين 1393-21:52

        فرماندار ساری کی عوض میشه؟مردیم

        • يکشنبه 17 فروردين 1393-15:26

          جناب استاندار گفتید هر نیروی را می خواهیم عوض کنین اعتراض می کنند جناب دکتر شما کسی را به پست بگمارید که هنوز حوهر خکم وزیر کشور خشک نشذه است خبرنگاری از فرماندار حدید که شما گماردید سوال مل کنددوست دارید در کدام فرمانداری خدمت کنید ایشون می گویید فرمانداری بابلسر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • نایب اللهپاسخ به این دیدگاه 3 0
            يکشنبه 17 فروردين 1393-12:28

            مدیر ارشد استان باید علاوه بر داشتن تجربه کافی دارای هوش و ذکاوت باشد و تا تجربه اندوخته چندین ساله اش را برای استان بکار گیرد هماهنگی و همراهی با جرایان های سیاسی و مذهبی لازم است اما بیشتر از اینها دارا بودن قدرت رهبری و نفوذ برای استاندار شرط است انتصاب برخی مدیران از روی آشنا بازی بوده کار مردم فدای ندانم کاری های ماست خدا بخبر کند و ...

            • يکشنبه 17 فروردين 1393-11:23

              از خبرنگاران مازندنومه بعید است.
              در این خصوص با وزیر محترم نفت صحبت کردیم.معمولا در اخبار محترم ذکر نمی شود مگر به نقل از روابط عمومی خبر زدید...............!

              • يکشنبه 17 فروردين 1393-9:16

                درود و سالی خوش برای جناب استاندار و مدیران دولت تدبیر و امید. (نه مدیران سابق و غاصب!).درود بر جناب صادقی و همکاران محترم سایت وزین مازند نومه.امیدوارم در سال 93 تغییرات مدیران اجرایی به جا مانده از دولت دهم شتاب بیشتری گیرد. به خصوص در سالی که توسط مقام رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است شاهد تحول جدی در این دو حوزه باشیم.

                • يکشنبه 17 فروردين 1393-8:57

                  مخالفان همين دوستان شما واعضاي ستاد شمان ديگه...

                  • رضایت بازیپاسخ به این دیدگاه 3 0
                    يکشنبه 17 فروردين 1393-6:34

                    مدیریت در استان نیاز به آرامش برای انجام کار دارد. کار کردن را هم با برگزاری همایش تعریف نکنید. بحث مدیریت جهادی را هم به برگزاری همایش محدود نکنید. از دوره آقای کریمی شعار قطب پتروشیمی توسط ایشان مطرح شد ولی گامی هم برداشته نشد. اگز بخواهد ده هزار شغل ایجاد شود با تعریف هر شغل 40 میلیون تومان (متوسط هزینه تولید یک شغل) به 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است. در دوران آقای طاهایی هم شعار تولید شغل داده شد ولی هرگز بدان عمل نشد. ناقد به شدت کوبیده شد ولی بالاخره شغل تولید نشد. قصه تولید شغل روی کاغذ همچنان ادامه پیدا نکند. شورای اداری استان و شورای برنامه ریزی استان با این حجم و شلوغی نه شورایی است و نه تاثیری در تصمیم سازی های استان دارد و نه هماهنگی آفرین است. یک بازنگری موضوعی در وضعیت شورا بوجود بیاید و هر معاون استاندار اداره کننده شورایی در ارتباط با موضوع کاری خود باشد و نمایندگان موضوعات مختلف با تعداد کمتر شورایی را تحت نظر استاندار تشکیل دهند. آیا هیات دولت از تمام شرکت ها و ... برای شرکت در جلسات شورای اداری یا برنامه ریزی دعوت می کنند؟
                    مدیریت استان به یک بازسازی جدی نیاز دارد. مشاوران به جای نیرو کاری به این امور بپردازند و در رابطه با اصلاح محتوای مدیریت در استان به استاندار مشاوره بدهند و از ورود در مباحث تبلیغاتی و دهن پرکن خودداری نمایند.
                    این مجموعه پتروشیمی در کجای استان قرار است دائز شود؟ چالش بعدی این است که آیا جانمایی برای مجموعه پتروشیمی صورت گرفته است یا شهر بخصوصی از قبل مد نظر بوده و بعد می خواهند با این آمار دهن پرکن افراد را مجاب کنند که لب به انتقاد نگشایند؟ آیا باز هم مانند کارخانه اتومبیل سازی بابل با تجاوز به منابع ملی و تغییر کاربری اراضی با حمایت هایی که می شود هدف کار است یا اینکه حقی برای سایر شهرها هم قائل هستند؟ مشکل استان این است که گرایشات شهری بر تصمیمات غالب است.


                    ©2013 APG.ir