تعداد بازدید: 6147

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 18 فروردين 1393-21:45

بازتاب یک گزارش

عامل بدبختي مردم نباشيم

واکنش رییس شورای روستای اجت سوادکوه به یک گزارش/تمام تلاش ما اين است كه مردم از امكانات اوليه زندگي همانند مناطق كوهستاني ساير استانها برخوردارشوند.


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: در پي چاپ مطلبي با عنوان «‌ايجاد روستاي جعلي به نام «‌ اجت » در ورسك در سايت مازندنومه(نگاه کنید به: روستا سازی شگرد تازه زمین خواران) ‌مطلبی از سوی رییسی – رییس شوراي اسلامي روستاي اجت- به دست ما رسیده است که در زیر منتشر می شود.

گفتنی است پس از انتشار گزارش پیشین ما در تاریخ 12 فروردین ماه امسال،، بخشدار سوادکوه مرکزی اواخر هفته گذشته اقدام به برکناری دهیار روستای ورسک کرد که گزارش کامل آن را می توانید در این لینک ببینید:حمایت از زمین خواران با عزل غیرقانونی دهیار ورسک

***

1- با توجه به آثار و ابنيه تاريخي بجاي مانده نشان از پيشينه كهن و تاريخي روستا دارد كه قدمت آن توسط كارشناسان بيش از 1000 سال تخمين زده شده است.

روستاي اجت در سرشماري سال 90 و 91 از سوي كارشناسان محترم استانداري واجد شرايط روستا شدن ، تشخيص داده شده است . بنابراين كد آ‌بادي به اين روستا اختصاص داده شده كه سوابق آن در استانداري و فرمانداري سوادكوه مركزي موجود است.

 در اين راستا با برگزاري چهارمين دوره انتخابات و حضور نمايندگان اجرايي و هيات نظارت بر انتخابات در اين روستا تعداد سه نفر از ميان شركت كنندگان با راي مردم به عنوان شوراي روستا تعيين شده اند.

 اين روستا در 25كيلومتري جنوب غربي پل سفيد واقع شده است. قانون گذار در ماده قانوني خود روستا را 20خانوار و 100 نفر جمعيت تعريف نموده است كه روستاي اجت داراي اين مشخصات و شرايط مي باشد.(45خانوار و قريب به 170 نفرجمعيت ) ضمناً قريب به 8ماه جمعيت آن كامل ودر4 ماه از سال همانند ساير مناطق سوادكوه به دليل شرايط سخت جوي و عدم وجود امكانات ، جمعيت آن به حداقل مي رسد.

ضمن اينكه حسب فصل سوم وظايف و اختيارات شوراها در ماده 68مكرر ( الحاقي 6/7/82 ) هر تيره و عشاير كوچ رو كشور را با حداقل20 خانوار حكم روستا ( ده ) تلقي مي شود كه وظايف و اختيارات شوراي اين روستا همانند ساير روستاها در نظر گرفته شده است. در هر صورت به استناد هر يك از مفاد قانوني اين منطقه روستا تلقي مي شود كه موارد فوق پس از طي تشريفات اداري و قانوني مجوز روستا صادر شده است.

پس از ابلاغ احكام مربوطه از سوي بخشداري سوادكوه مركزي اولين اقدام برگزاري جلسه با رئيس منابع طبيعي سوادكوه آقاي مهندس داودي بوده تا حدود و ثغور روستا با اجراي كامل نقشه هاي موجود توسط كارشناسان محترم منابع طبيعي  تعيين و  بعد از آن ،كنترل كامل در ساخت و سازها صورت گرفته است .تا اين اقدامات سازمان يافته و نظامند شود.

2-روستاي اجت در فاصله سه كيلومتري روستاي ورسك قرار گرفته است. با توجه به فاصله زياد اين روستا با ورسك عملاً پيگيري نيازهاي مردم روستا خصوصاً رفع مشكلاتي ازقبيل برق رساني ، شن ريزي جاده و ... ميسر نشد و مردم با مشكلات زيادي روبرو شده اند. بنابراين عدم رفع نيازهاي مردم باعث شد تا موضوع استقلال روستاي اجت پيگيري شود. در اين رابطه باانجام مطالعات ميداني  و توجه مسئولان به حقوق مردم منجر به اختصاص كد به روستاي ياد شده شده است. ( مدارك موجود است )

شروع كليه ساخت وسازها با تشكيل پرونده در بخشداري و بنياد مسكن و استعلام از ادارات ذيربط صورت مي پذيرد. زمين هاي موجود نيز مالكيت شخصي داشته و در بين مردم خريد و فروش مي شود.

3-مستقل شدن روستاي اجت اقدامي در جهت حفظ محيط زيست تلقي مي شود، زيرا چارچوب ها و حصارهاي تعيين شده از طريق منابع طبيعي كاملاً رعايت شده و ساخت و سازها شكل قانوني پيدا نموده است . بنابراين هرجا قانون حاكم شد بي قانوني مردود است و شوراي اسلامي به عنوان بازوان دولت دراجراي قانون در منطقه نظارت داشته و پاسخگو خواهند بود و حضور شورا و نظارت برحريم هاي تعيين شده خود ابزاري بازدارنده است.

در خصوص قطع درختان به تصوير كشيده شده هم قابل ذکر است که اين درختان درحريم دكل هاي برق فشار قوي واقع شده اند كه با هدف جلوگيري از آتش سوزي و انبساط سيم ها ( در تابستان ) صورت پذيرفته و منطقه اجت داراي پوشش گياهي است و پوشش جنگلي در بافت روستا قرار ندارد. شوراي اسلامي روستا هم توسعه روستا را با حفظ رويكرد زيست محيطي در دستور كار قرار داده است.

4- حوزه بينشي ما بايد تغييركند . سرزمين ما از همه امكانات برخوردار است. بايد پازل ها را در كنار هم قرار دهيم، پتانسيل ها را شناسايي كنيم، از تخريب يكديگر بپرهيزيم و به يكديگر كمك كنيم.

در سياست هاي كلان و جغرافيايي منطقه همه ما سهمي داريم. اينها را در قالب نيازها مطرح و به صورت اندوخته هايي به نسل هاي بعدي منتقل كنيم. ارزش افراد جامعه به معرفت ، درك و فهم و آگاهي آنها مربوط است و ما وظيفه كمك و خدمت به مردم را داريم تا فرهنگ اين سرزمين اصلاح شود

دنبال سهم خواهي نباشيم كه آفت بزرگي است. به تصميم مسئولان اين دوره و دوره گذشته احترام بگذاريم. افراطي گري در رفتار نداشته باشيم و به اين افتخار نكنيم كه ديگران را نابود كرده ايم و خود زنده ايم . تمام تلاش ما اين است كه مردم از امكانات اوليه زندگي همانند مناطق كوهستاني ساير استانها برخوردارشوند.
روزي دست خدا است و به اين افتخار نمائيم كه زندگي خود را صرف مبارزه با فقر و توسعه و رونق معيشت مردم و منطقه نموده ايم.

 از همين جا اعلام مي كنم نام خنار و ورسك نامي پرآوازه است و ما هم برادران شما در اجت هستيم و همه انسان ها شريف و قابل احترام هستند.

كينه و نفرت را در دل مردم نكاريم و عامل اختلاف و بدبختي مردم نباشيم. هر كسي فراتر از قانون حركت كرد مجرم است . به قانون احترام بگذاريم و در صراط مستقيم حركت نماييم تا موجبات درگيري و اختلاف قومی وقبیله ای را فراهم نكنيم.

در خاتمه از همه مسئولان كه در دولت تدبير و اميد تلاش مي كنند تا باري از دوش مردم بردارند تقدير و تشكر مي كنم و از هر نوع گزارش مردمي ( دوست داران محيط زيست و منابع طبيعي ) استقبال مي کنیم.


  • جمعه 12 ارديبهشت 1393-23:22

    بهتره همه نظرات تایید شه اقایون رسانه

    • شنبه 27 ارديبهشت 1393-0:21

      با سلام خدمت اقای صادقی وبا تشکر از راه اندازی سایت تا مردم بتوانند دردودل های خود را به گوش مسئولین برسانند. اقای صادقی اینقدر کامنت ها را سانسور نکتید.اگر نمی شناختمتان به شما شک می کردم .که خدای نکرده شما هم تو اجت زمین به اسم خانمتان خریدید.ما مالک بودیم واجتی ها مستاحر (اجاره نامچه موجود هست ).تنها مشکل دولت خدمتگذار برق رسانی به روستای جعلی اجت بود که با استفاده از منابع دولتی وگارد ویزه وایجاد تنش در میان روستاییان (ورسک)

      ----------------

      مازندنومه: درود، به انداه کافی به این موضوع پرداخته شده و مازندنومه مدتی است که کامنت های دو طرف قضیه را انتشار نمی دهد. لطفا زیر این مطلب و مطالب مرتبط با اجت کامنت نگذارید. این کامنت آخرین نظر مخاطبان تلقی می شود.سپاس

    • خنار وچهپاسخ به این دیدگاه 8 31
      يکشنبه 31 فروردين 1393-22:15

      اشنا سوادکوهی کیجا.مثل اینکه خودتون این کار هارا کردین زمینتون تو ورسک را به تهرانی ها فروختین رفتین شاسی بلند سوار شدین عاشق ماشین هستین.80درصد ورسکی تهرانی هستین.اگر سوادکوهی هستین بنر هایی که زدین عضو تهران خاصین بشین یادتون رفت دهیار شورا ورسک واقعا که که خاک سوادکوه را به تهران ترجیح میدین کف تهران هستین چیزی ندیده ها همینه دیگه پیشرفت نمیکنین.
      خنار بمو بزنین کنار

      • جمعه 12 ارديبهشت 1393-22:32

        ... خدا شکر دهیار ورسک برگشت ...

        • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 22 0
          جمعه 12 ارديبهشت 1393-22:22

          نورستان مثل فراموش کردی اقای بزن کنار

          • قال توجهپاسخ به این دیدگاه 25 0
            جمعه 12 ارديبهشت 1393-22:15

            دهیار محترم به کارش برگشت چون مملکت نقدر بی صاب نیس بک عده با بارتی بازی بخواهن کسی بردارن

          • رضا رئیسیپاسخ به این دیدگاه 15 26
            پنجشنبه 21 فروردين 1393-11:28

            متاسفانه تو این چند روز اخیر اختلافاتی بین ساکنین ورسک و منطقه های خنار نشین ورسک ( اجت) به وجود امده است . ولی مثل اینکه شورای ورسک یادش رفته که اولین طایفه ای که تو ورسک ساکن شده و این منطقه رو تبدیل به آبادی کرده خنار ها بودند . شورای ورسک خیلی چیزهای دیگه رو هم فراموش کرده که میشه به این نکته اشاره کرد که مردم ساکن ورسک اصلیت سوادکوهی ندارند یا اینکه تعداد کمی از سوادکوهیها در این منطقه وجود دارند ولی در صورتی که ساکنین اجت سوادکوهی اصیل میباشند . متاسفانه بعضی از سایت ها تو این چند روز اخیر با عکس ها و متن های دروغین ادعای قطع درختان توسط اهالی اجت را داشته اند.
            اگر دقیق و موشکافانه به تاریخ ورسک بنگریم میبینیم که اکثر زمین های منطقه ورسک محل دامداری و کشاورزی خنار ها بوده و اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم صاحبان اصلی ورسک را در طایفه خنار میبینیم .
            حالا باید به این موضوع مهم توجه کرد که شورا ورسک در حال طرد کردن افرادی هست که این افراد جز اولین طایفه ها و اولین ساکنین ورسک هستند در صورتی که منطقه ورسک خود دارای ساکنین غیر مازنی و غیر سوادکوهی بیشماری است

            • جمعه 22 فروردين 1393-3:36

              ... حداقل ورسکی ها کسی رو ناهار ندادن تا رای بگیرند. دنیا محل گذر است لطفا بخاطر خودتون گناه نکنید. عالم محضر خداست.در محضر خدا گناه نکنید .

            • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 16 23
              پنجشنبه 21 فروردين 1393-8:41

              مقوله زمینخواری بحث جداگانه ای داره فرق میکنه ربطی به این جریانات نداره.. اول دوستان مورد نفوذ به منابع طبیعی مطرح کردن بعد فروش خاک آبا واجدادی به غریبه ها مطرح کردن وبحث دولت قدیم و رابطه ها پیش کشیدن الان هم که موضوع زمینخواری.اگه خونه های تو تصویر سند زمینخوای پس ورسک که کار از زمین خواری گذشته به بلعیدن زمین کشیده شده..برای روشن شدن افکار عمومی به متری از منابع طبیعی نفوذ نشدهو حتی یک درخت هم از بین نرفته به قول آقای فردوسی پور دوستان مغلطه میکنن تا جو به هم بریزه..

              • جمعه 12 ارديبهشت 1393-22:30

                مگه چطور رای اورد همین شورا ...بدونید روستا 20 نفر 8 میلیارد هزینه برق نمیکنید اقای عاشق اجت شما بهتره اطلاعات بالا ببری نطق کنی

                • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-1:36

                  اقا شاهد روزی میشی که بجای جنگل و درخت وچشمه تو تنگو سر -یا- عباس اباد-............................ خونه های چندین طبقه و.......... می بینی .اون اقای...ا ی که سنگ تو رو به سینه میزنه فکر های خوبی تو سر نداره .زمین قورت دادن مگه کاری هم داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به اسم مردم -بکام زمین خواران

                  • چهارشنبه 17 ارديبهشت 1393-7:15

                    سرتان را درد نیارید اگر توانستیم جلوی دریا خواران را بگیریم انوقت ادعا کنیم جلوی زمین خواران رامی گیریم .

                • جمعی ازخنارهاپاسخ به این دیدگاه 28 7
                  پنجشنبه 21 فروردين 1393-0:42

                  اقای مهندس کمال خواهشمندیم قانون اجرا تا قانون گریزان قاطعیت وحاکمیت قانون را احساس نمایند .

                  • غرب نشینپاسخ به این دیدگاه 15 10
                    چهارشنبه 20 فروردين 1393-19:37

                    من وقتی از غرب استان به سمت سوادکوه آمده بودم، صاحب کره زمین را شکر می کردم که تهرانی ها نیومدند تا سوادکوهی ها سرایدار آنها شوند؛ ولی وقتی این بحث رو شنیدم منقلب شدم؛ سوادکوهی، غیرتت کجا رفت؟

                    • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 14 23
                      چهارشنبه 20 فروردين 1393-11:47

                      ((نصب بنر در سه نقطه از روستای ورسک جهت الحاق این روستا به استان تهران و تحریک مردم برای اعلام موافقت با این طرح))، واقعا برای بعضی از دوستانی که اینکار انجام دادن وحاضر شدن خاک خودشون که هیچ بلکه هویت سوادکوهی خودشون بفروشن متاسفم..درود بر سوادکوه و هر چی سوادکوهی

                    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 26 5
                      چهارشنبه 20 فروردين 1393-11:23

                      کامنت مهدی عاشق اجت- عشقت به اجت رو اینطوری نشون میدی که زمیناتونو بفروشین تا مثلا تو رقابت منفی با ورسکیا عقب نمونین شاسی بلند بخرین. صحبت این نیست که منطقه اجت وجود نداشته من پرسیدم بله این منطقه از قدیم تا کنون بوده و لی مرتع و چراگاه دام بوده و فقط زمین های کمی مالکیت شخصی داشته در گذشته -که معمولا دامدارا ازشون اجاره می کردن و دامهاشونو برای چرا می بردن صحبت اینه چطور میشه یه شبه روستا ؟؟؟ زمین ها مالکیت شخصی پیدا می کنن مجوز ها صادر میشه صحبت اصلی اینه چطور اراضی ملی تملک شخصی پیدا کرده با چه مجوزی ... تو همین عباس اباد طرف خرابه های خونه جدش هنوز مونده هزار تا شاهد هم هست که متعلق به جدشه نمیتونه بگیره میگن سند دست نویس و صحبت از اراضی ملی می شه حالا چطور اجت که از سالیان دور مرتع بوده اینطور با عجله صاحب پیدا کرده حتی خونه های تو عکس نو ساز و غریبه ان !!!!!!!!!!! داستان مشخصه روستا سازی برای زمین خواری . دولت قبل که از شهرداری تهران اومده بود انواع و اقسام زمین خواری رو خوب یاد گرفته بود و این هم گل سر سبدشه... وقتی طرف باغ متعلق به میراث فرهنگی رو هفت میلیارد میفروشه اجت سازی براش کاری نداره منطقه اجت عزیز متعلق به همه و جزء اراضی ملیه به جز زمین هایی که از قدیم و با سند تملک شخصی دارن. به قول نقی مسله سازی میکنید فکر می کنید همه خوابن ... ما از مسئولین می خوایم مجدانه این مسئله رو پیگیری کنن و مثل زمین خواری و ویلا سازی های منطقه شمیران که با خاک یکسان شد برخورد کنن. بابا با چه زبونی بگیم مازندرانو گرفتن همین من و تو باید فردا بریم تو باغاشون بیل بزنیم تو شالیزاراشون برنج بکاریم میدونی چه جوری اونموقع صدتا ماده تبصره میارن جایی که منو تو نشستیم ماله دولته و ما غیر قانونی نشستیم به زور میندازنمون بیرون اونجارو باغ و شالیزار می کنن دوباره با یه تفاوت اینبار کی صاحب خونس دقیقا" درسته میشیم فلسطینی.. حالا هی بگو ورسکیا عباس ابادیا خنار اجت ... بله درسته عامل بدبختی مردم نباشید

                      • جمعه 22 فروردين 1393-2:58

                        سواد کوهی عاقبتت خیر باشه .حق مطلب رو ادا کردی .سباسگزارم

                      • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 6 24
                        چهارشنبه 20 فروردين 1393-2:6

                        آقایونی که ادعا میکنن زمینخواری..مگه به زور اومدن زمین رو از دست مردم گرفتن..چرا شما که اون موقع زمینهای ورسک به قیمت گزاف به تهرانیها میفروختین حواستون جمع نبود..الان 80درصد جمعیت ورسک تهرانیه هستن چطور وقتی مردم اجت زمینهاشون فروختن آدم بدی هستن ولی شما ورسکیها که رمینهاتون فروختین آدم خوبی هستین

                        • جمعه 22 فروردين 1393-3:3

                          البته یادت رفت بگی 80درصد اجتی ها قایم شهریند که شالیزارشونو به تهرانیها فروختن تا اجت زمین بخرند. بسبار متاسفم...

                          • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-1:58

                            لطفا طوری قیچی کنین که حق مطلب از دست نره . ممنون

                            • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 8 21
                              شنبه 23 فروردين 1393-17:19

                              مگه تهرانیها شالکاری بلدند که اودند زمینهای ما خریدند

                              • يکشنبه 24 فروردين 1393-22:46

                                اقا خودتو به اون راه نزن. شالیکاری بلد نیستند اما ویلا سازی که بلدند.

                          • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 7 20
                            چهارشنبه 20 فروردين 1393-2:1

                            با تشکر از بینش صحیح و پاسخ روشنفکرانه رئیس شورای اجت..بعد از روی کارآمدن شورای جدید کمی به وضع راههای ورسک رسیدگی شده.و مشکلات دامداران منطقه به نسبت خیلی کم مرتفع شده (البته خیلی از مشکلات هنوز پابرجاست)..دوست دارم پاسخ رئیس شورای اجت را هم در مورد امضای نامه الحاق روستای ورسک به استان تهران بشنوم ..

                            • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-2:2

                              یه کم سواد میخواد که بفهمیم که منظور ورسکی ها از این کار کمک خواستن از مسئولین مازندرانی بود..

                              • جمعه 22 فروردين 1393-3:14

                                اقا احساساتتو بجا خرج کن .از اقایون بپرس تا کی به فروش باغ وشالیزارهاتون میخواهیدادامه بدید.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...

                                • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 7 12
                                  يکشنبه 24 فروردين 1393-18:3

                                  من نه باغی دارم ونه شالیزاری که بخوام بفروشم ..دوست عزیز منظورم خوب نگرفتی

                                  • يکشنبه 24 فروردين 1393-22:54

                                    اقا در مثال مناقشه نیست .
                                    منظوربا فروش باغ وشالیزار اقایون تو اجت زمین خریدند .
                                    اجت جزء جدایی ناپذیر از ورسک هست .

                              • چهارشنبه 20 فروردين 1393-0:23

                                ...مگرساکنین اجت چندنفرند؟!!!!!

                                • چهارشنبه 20 فروردين 1393-14:11

                                  خدا می داند به عدد انگشت های دست هم نمی رسد .

                                • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 13 9
                                  سه شنبه 19 فروردين 1393-21:35

                                  مطلب بسیار جالب رییس شورای اجت راخواندم ادن نشان از بلوغ فکری ادمهاست اقایان یادتون نره یه مرتبه مخواستید خاک وهویت سوادکوه را به تهران بفروشید حالا بهانه زمین خواری علم میکنید اینها هم که گناه ندارند می خواهنداز امکانات برق و... برخوردارشوند مسولین هوشیار باشید

                                  • چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-3:32

                                    منظور ورسکی ها از بنر زدن جلب کردن توجه مسئولین مازنی به مسائل ومشکلات پیش امده بود

                                  • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:28

                                    آیا نفوذ با تمسک به ضوابط شبه صحیح می تواند ملاک پیشرفت روستاییان یا کشاورزان باشد؟

                                    • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:27

                                      غیربومی هایی که وارد اجت می شوند و زمین می گیرند به چه نیتی می آیند؟

                                      • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:24

                                        اگر زمین واگذار شده به آنها غیرقابل انتقال باشد نشان می دهد گیرندگان زمین، قصد دلالی ندارند.

                                        • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:21

                                          آقای مازندنومه: متعجبیم چگونه رانت خواران منابع طبیعی را شورا می شناسید؟

                                          • مهدی عاشق اجتپاسخ به این دیدگاه 7 13
                                            چهارشنبه 20 فروردين 1393-1:51

                                            آقا توهین نکن چرا نمیشناسی توهین میکنی

                                          • طرفدار محیط زیستپاسخ به این دیدگاه 5 3
                                            سه شنبه 19 فروردين 1393-20:19

                                            چگونه زمین ورسک که ارزش بالایی برای ویلاسازان و خرید و فروش دارد باید مبنای ایجاد روستا قرار گیرد؟ بیچاره روستاهای فقیرنشین مرزی که کسی به اونها توجهی نمی کنه و تنها امرار معاش واردات کالا را قاچاق تلقی می کنه. بسوزه چشم حسود!

                                            • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:16

                                              وقتی به قانون تقسیمات کشوری رجوع می شود بدون توجه به ماده 13 آن، کدام قانون می گوید کد آبادی ملاک ایجاد روستا است؟

                                              • فاصله روستاپاسخ به این دیدگاه 7 0
                                                سه شنبه 19 فروردين 1393-20:14

                                                چنانچه 3 کیلومتر، مبنای فاصله 2 روستا است؛ پس روستاهای استان های کویری مانند سیستان و بلوچستان که دارای فاصله 80 یا 100 کیلومتری اند چیستند؟

                                                • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:12

                                                  اگه هر جا به خلاف، انتخابات شوراها برگزار شود یا هر خلاف دیگر انجام شود باید تخلف استمرار داشته باشد پس اجرای قانون برای چه وقت است؟

                                                  • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:9

                                                    اگه قرار باشه در هر کاووشی، مشخص بشه 1000 سال پیش هر جا روستا یا شهر بود آنجا از دولت گرفته و تجاوز بشه، پس زمینی باقی نمی مونه.

                                                    • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:7

                                                      من که به سامانه اطلاعاتی سرشماری سال 1390 مرکز آمار مراجعه کردم، روستای اجت نبود! سال 1391 که آمارگیری نشد. پس معلوم نیست این آمار را کدام مرجع پذیرفت؟

                                                      • دوست دار عدالتپاسخ به این دیدگاه 4 0
                                                        سه شنبه 19 فروردين 1393-20:5

                                                        آیا منابع طبیعی هنگام واگذاری زمین، فراخوان عمومی کرد و اولویت ها را در واگذاری توجه نمود؟

                                                        • سه شنبه 19 فروردين 1393-20:4

                                                          پیشنهاد می کنیم به رای تاریخ 16 دی 1392 هيأت عمومي دیوان عدالت اداری توجه کنید که اقدام استانداری مازندران در شناسایی روستای را بدون پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران ابطال نمود و این رای در موارد مشابه لازم الاجرا است.

                                                          • سه شنبه 19 فروردين 1393-12:53

                                                            مهدی عاشق اجت ،آقایی که ادعا میکی ما قدمت داریم برو از بزرگترت بپرس سالها قبل ریسمان به دست بار هیزم بر اسب دنبال اسکناس سبز کی بود ؟

                                                            • سه شنبه 19 فروردين 1393-10:17

                                                              با سلام
                                                              با توجه به شناخت بنده از افراد این منطقه باید بگویم که ساکنان و مالکان فعلی آن با توجه به بومی بودنشان و نیز کارمند بودن اکثر قریب به اتفاق و همچنین مسئول بودن انان باعث پیشرفت و حفظ منابع طبیعی و روستا شده اند.که با رعایت قانون و جلوگیری از افراد سود جو سعی در حفظ و حراست هم منابع طبیعی و هم از لحاظ زیست محیطی شده اند

                                                              • مهران مازني پاسخ به این دیدگاه 19 11
                                                                سه شنبه 19 فروردين 1393-9:51

                                                                ضمن تشكر از اقدام خوب شوراي اجت در پاسخ گويي به مسايل مطرح شده ، توقع داريم اين شوراي مردم نهاد ضمن پيگيري حقوق اهالي محل ، مراقب سو استفاده هاي احتمالي باشند . به نحوي كه جنگل و محيط زيست دچار تخريب نگردد

                                                                • صمدی دبیر بازنشستهپاسخ به این دیدگاه 28 15
                                                                  سه شنبه 19 فروردين 1393-7:53

                                                                  افرین به این تفکروافرین به پسر بااخلاق ودوست داشتنی خنار

                                                                  • سه شنبه 26 فروردين 1393-13:20

                                                                    سعی کنیم دوستانمان را به نیکوکاری تشویق کنیم .یه سنگ نادون می نداز ته چاه هزار تا دونا نمی تونند از چاه درش بیارند .

                                                                  • حسین گوران پاسخ به این دیدگاه 16 18
                                                                    سه شنبه 19 فروردين 1393-7:41

                                                                    اساس این کار با کلک ودروغ است /


                                                                    ©2013 APG.ir