تعداد بازدید: 3898

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-10:59

بابل هراسی با طعم بهار نارنج!

پس از انتصاب دکتر ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران، برخی اسب انتقاد خود راچنان زین کرده اند که انگار تمام منابع و سرمایه های استان مازندران را بابلی ها برده اند یا اگر قرار است انتصابی صورت بگیرد کلی فضاسازی می شود که نکند این فرد بابلی باشد؛ کانه بابلی بودن جرم است!


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: نظام انتصابات را در کشور ما سامانی نیست. هنوز برای شایسته سالاری به استاندارد مشخصی نرسیده ایم و همچنان سلیقه و نفوذ حاکم است. حتی دولت دکتر روحانی که تلاش دارد علمی و سیستماتیک رفتار کند دچار فشارهای محیطی و سیاسی رقبا و قوای دیگراست .

البته برای رسیدن به شرایط ایده آل راه درازی در پیسش داریم. عمده کسانی که به صورت مصداقی به روند عزل و نصب ها اعتراض می کنند، وقتی پای خودشان یا همشهری یا هم جناحی شان در میان باشد سکوت یا همراهی می کنند که این شیوه رفتاری را در جهان سوم خصوصا فرهنگ ایرانی گریزی نیست.

همه ما در بیان مطالب و مواضع بی تاثیر از علایق و تعصبات جغرافیایی، فکری یا گروهی نیستیم. حتی در تحلیل های علمی پیش زمینه های ذهنی مارا از انجام کار درست علمی باز می دارد، چه رسد به یک اظهار نظر در باره موضوعی که پای منافع شخصی در میان باشد. خواه این منفعت شخصی و فردی باشد یا منفعت گروهی که در آن سهیم هستیم.

پس از انتصاب دکتر ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران برخی اسب انتقاد خود راچنان زین کرده اند که انگار تمام منابع و سرمایه های استان مازندران را بابلی ها برده اند یا اگر قرار است انتصابی صورت بگیرد کلی فضاسازی می شود که نکند این فرد بابلی باشد؛ کانه بابلی بودن جرم است. حتی برخی هویت تاریخی بابل را برنتابیده اند و بابل هراسی با طعم بهار نارنج به راه انداخته اند.

نظام توزیع منابع و اعتبارات اگر چه تابع ضوابط و مقررات است اما در ادوار گذشته برخی رفتارها و تصمیمات ناعادلانه موجب اختلاف افکنی و رقابت های ناسالم بین شهرها شده است، به نحوی که به گفته امام جمعه بابل برخی شهرها چاق و برخی لاغر شده اند.

توزیع نادرست اعتبارات در دولت گذشته بسیاری از فرصت ها را از شهرستان بابل سلب کرده است و این شهرستان را از قافله توسعه دور نگه داشته است. علی رغم اینکه بابل خاستگاه یاران سینه چاک احمدی نژاد بود، اما اعتبارات فراوان به شهردیگری حواله می شد.

حال که مسوولان بابلی حق شان را از دولت مطالبه می کنند و با دیپلماسی مکتوب به دنبال احیای منافع شهرشان هستند یا با برگزاری جشنواره ای شوق آفرین فضایی با نشاط را برای شهروندان ترسیم می کنند، عده ای علم بابل ستیزی به دوش می کشند!

انتظار همشهریان بابلی از استاندار پرتلاش و صادق استان مازندران این است که بابلی بودن ایشان نباید مانعی برای توجه لازم دستگاه های اجرایی به مشکلات شهرستان بابل گردد یا در فرایند انتصابات نه همشهری بودن مانعی برای شایسته سالاری باشد و نه بهانه ای برای ضایع شدن حق فرد دیگری.

هرچند که عده ای با نگاه تنگ نظرانه و منفعت جویانه به تمامی تصمیمات و انتصابات "این قلت " وارد می سازند، ولی استاندار محترم باید با قدرت روی تصمیمات خود پافشاری کند.

بسیاری از مخاطبان شریف و فرهیخته با مشی و افکار نگارنده آشنا هستند و مستحضرند که سعی وافر من در همگرایی وهمدلی است. چه آنکه برای تحقق همگرایی استانی طرح ها ، مقالات و قدم های فراوانی برداشته ام که بدان ها افتخارهم می کنم، اما خالصانه و صادقانه اعتراف می کنم که شهرم را دوست دارم و برای اعتلای آن از هیچ کوششی دریغ نمی کنم.

از سویی به عنوان یک دانشگاهی و فعال رسانه ای نگاه ملی و علمی به روندها و رویه ها دارم و توسعه و پیشرفت استان را معطوف به همگرایی و مبانی علمی می دانم. از طرفی هم به خاطر مناصب استانی دچار محافظه کاری شدم وبرخی ملاحظات سیاسی و رسانه ای مانع از توجه شایسه صاحب این قلم به واقیعت ها و مشکلات شهرش شده است.

عزیزان و گرامیان فرهیخته؛ همچنان که اخیرا نماینده بابل طی نامه ای سرگشاده به مقام عالی استان خاطر نشان ساختند بابل هم مثل سایر شهرها با مشکلات و چالش های فراوانی روبروست و اگر نبود وجود خیرین و واقفان نیک اندیش این شهر سیمای دیگری داشت.

من هم مثل بسیاری از اصحاب فضل و اندیشه بر شایسته سالاری و گزینش نیروهای توانمند اصرار دارم اما باید بپذیریم شهرهای بزرگ و تاریخی به دلیل زمینه های مختلف خاستگاه افراد توانمند و کارآمداست یا به نسبت جمعیت امکان معرفی نیروهای بیشتری را داراست.

به طور مثال کسی که در تهران رشد و نمو می کند شرایط بهتری برای رسیدن به فرصت ها و امکانات دارد تا فردی که در یک شهر کوچک دوردست زندگی می کند. اگرچه زیست در شهرهای بزرگ مبنای شایسته سالاری نیست بلکه زمینه برای مطرح شدن بیشتری به نسبت دیگران دارد.

در پایان این سطور ضمن تاکید مجدد بر شایسته گزینی بدون دخالت معیارهای جغرافیایی و گروهی رقابت سالم شهرها را برای رسیدن پیشرفت امری درست و بجا می دانم و امید دارم با همگرایی و همدلی استان مازندران به حقی که شایسته آن است برسد.


  • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 1
    جمعه 5 ارديبهشت 1393-21:37

    سلام بر همه ی خوانندگان عزیز،
    این همه سال که بعضی از بابلی ها مسوولیت های مهمی در استان داشتند ،چه گلی برسربابل زدند؟چرا تقریباهمه ی ادارات کل استان باید در گوشه ی شرقی،ساری ،متمرکزباشد؟چراباوجوداولین دانشگاه پزشکی استان دربابل،مردم شهرهای غربی باید از کناربابل
    بگذرند و به ساری برای انجام امور اداری پزشکی بروند؟چرادرتابلوهای بین شهری ساری،بابل زدایی می شودولی درتابلوهای بابل،به جای نام زیبای
    قائمشهر،نام ساری(پایتخت جدیدبهارنارنج!!!)را فراوان می بینیم؟بودن بابلی ها در راس امور،مهم نیست.اعتدال در مرکزیت استان و کاهش تمرکزگرایی ساری،منطقی و منصفانه است.



























































    ف

    • لاله اباد پاسخ به این دیدگاه 1 0
      پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393-14:17

      ... هر چه قدر میخواین لابی کنین تو دو سال مونده انجام بدین چون دیگه وقتی نمونده

      • زین العابدین حسین نژاد موزیرجی( متولد بابل ) از تهران پاسخ به این دیدگاه 2 1
        پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393-14:3

        که مازندران شهر ما یاد باد ، همیشه بر و بومش آباد

        • جوادعسکریپاسخ به این دیدگاه 0 4
          چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-16:54

          با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه مسئولین آیا رییس جمهور محترم که از سمنان انتخاب شده باید مردم کرمان بگویند که چرا شخصی ازکرمان انتخاب نشد؟شهری بزرگ مثل بابل که بالغ بر یک میلیون جمعیت دارد و سرمایه عظیم اقتصادی و فرهنگی در آن نهفته ولی از همه شهرها از لحاظ اعتبارات عمرانی عقب تر است وپیشرفت درشهر سازی و انجام پروژه های عظیم تنها با درایت مسئولین و مردم این شهرستان که از جیب خود مایه می گزارند است و عدهای که خودرا مدافع فرهنگ و سرمایه این استان میدانند بروند وضعیت فرهنگ این استان که از اروپا هم بدتر شده نگاه کنند و دنبال مسائل پوچ نباشند./.

          • چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-14:20

            ایرج تو دیگه کی هستی؟؟؟؟؟؟؟

            • چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-9:41

              درود.به اندازه کافی مسئولین دولتی عامل اختلاف بین دو شهر ساری و بابل از زمان های خیلی قدیم شدند و در این ساله به دلایلی روشن ساز اختلاف کوکتر شده است !! توقع ما از روزنامه نگاران و با سوادهای غیر سیاسی و سیاسی های دل گنده خاموش کردن این اختلافات است نه بنزین ریختن رو این آتش!! پیشتر هم عرض کردم مردم باید عاقل باشند و عقلای دو شهر که دسترسی دارن به سایت ها و نگاه می کنن به اخبار و مقالات کامنت های دوستانه و عاقلانه بگذارند و نگذارند معرکه گیران و آتش بیاران این معرکه بازی بی تدبیرانه ای را که خود شروع کردند در دست بگیرند! از جناب نیاز هم متعجب نشدم ! ولی از سایت وزین مازند نومه از درج اینگونه مطلب دلخورم. اختلافات قومی قبیله ای و نمونه جدید آن شهری!! ناشی از اتهامات واهی مسئولین دو شهریست که در مرکز به دنبال قدرت سیاسی هستند البته بنده به همه جسارت نمی کنم . منظورم به طماعان و بد خواهان است که فقط به قدرت خود فکر میکنند! و متاسفانه موجی در رسانه ها و کامندان اداره و از آنجا به جامعه ایجاد می کنند که فقط خود سوار ان شوند! بنده خودم بابلی هستم و بهترین دوستان اداری ما که در رفت و امد بودیم ساروی بودن و بالعکس ! وقتی از اختلاف پرسیده میشد جوابی نبود!! پس بهتر که اجازه موج سواری داده نشود به دوستان . بدرود

              • بابل دوستپاسخ به این دیدگاه 4 1
                چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-6:22

                آقای نیاز عزیز خودت را به کوچه علی چپ نزن
                1- این قلت نیست و ان قلت است
                2- بابل عزیز همه است و مشکلاتش هم به عدم همکاری مردمش در سرمایه گذاری برای عمران شهر و تامین اعتبارات لازم برای شهرداری بر می گردد.
                3- توقع استفاده از رانت های دولتی و نفوذ بازی و زد و بند برای عمران شهر منشاء اختلافات است و رقابت و حق خوری های هماهنگ و منسجم و لابی گری های از مازندران تا تهران برخی از عناصر بابلی این مشکل را دامن زده است که انشاء الله شما در اعداد این افراد نبوده باشید.
                4- همه باید در کمک به استاندار محترم برای برداشتن مشکلات از پیش پای استان کمک کنیم و استاندار باید مازندرانی عمل کند و توقع بابلی عمل کردن و تحریک ایشان با هر زبانی به این امر خطای بزرگی است. عدالت برای همه مازندرانی ها باید وجود داشته باشد و محصور شدن در منطقه زادگاهی یک خیانت آشکار است.
                5- مقاله شما در نوع خود بسیار جالب و حائز اهمیت است ولی سعه صدر شما برای بی طرف بودن ترک برداشته و خدشه دار شده است. حیف است عنصر فرهیخته ای همانند شما که خیلی شما را از جنس دیگران نمی دانستند اینجوری وارد بازی های من تو من شود و انحصار طلبی پیشه کرده و ساز بهارنارنج را مجدداً کوک بکند و آتش اختلافات را گرم کند.
                موفق باشید

                • چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-1:13

                  بالاخره استاندار باید از یک شهر انتخاب می شد دیگه. اگه مثلا از ساری، قائمشهر، رامسر یا آمل هم انتخاب می شد حرف و حدیثهای دیگه ای وجود داشت.

                  • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-12:40

                    باید به خدا پناه برد
                    واقعا دلم برای بابله برای این حجم سنگین تهمت میسوزه
                    بین خود وخدای خودتون این لابی گری توی شهر واستان دیگه نیست

                    • چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-12:36

                      آقای قلی زاده مطمئن باشید بابل و بابلی نورچشم و عزیز ما مازنی هاست.همگی باید در کردار و رفتار خودمون تغییر ایجاد کنیم.

                    • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-9:25

                      اين مزخرفات، نشان كوتاه فكري آدم است ، آستانه دركتان را فراتر ببريد.كوچك نباشيد و پشول وار فقط از روزنه خودتان جهان را نبينيد.بس كنيد . به رشد خود و ديگران فكر كنيد.

                      • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-8:48

                        نویسنده یادداشت درباره ساری و ساروی ها چیزی نگفت. فقط خواست مشکلات شهرش را منعکس نماید. اصلا بحث بابلی و ساروی نبود. این حق طبیعی هرکسی هست که نظرش را بیان کند . شنونده باید عاقل و سعه صدر داشته باشد.

                        • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-7:31

                          از شما چنین متنی احساسی و دوراز منطقی بعید بود.ما برای وصل کردن آمدیم.....ضمنا مازندران ،شهربهارنارنج،،اگه فردی ذوق ترانه سرایی داره چندبیتی درمورد مازندران و عطر بهارنارنجش بگه که همیشه در ذهن و تاریخ مازندران ماندگار بشه.

                          • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-7:16

                            صادقي عزيز شما ساروي هستي يا بابلي
                            كامنتها را بذار تو سايت
                            بذار مردم فهيم قضاوت كنند!!!!؟؟؟؟؟؟

                            • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-7:56

                              عرشیا چقدر رو داری تو! نصف کامنتهای این سایت مال توئه! تازه مدعی هم شدی؟ آقای مدیر سایت لطفا کامنتهای ایشان را قیچی کنید. زیاد حرف میزند و همه اش هم تکراری

                            • حسن جاویدانی املپاسخ به این دیدگاه 11 3
                              سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-0:23

                              سلام وادب واحترام واقعا اختلاف انداختن زشته همه برادر دینی از یک کشوریم این یعنی تفرقه که در فرهنک ما جایکاهی ندارد انتخاب بجا وشایسته حق ریس جمهور بود حمایت ازاستاندار محترم جهادی افتخار ما ملت ودوستان ستادی ماموقیت استاندار که همه طرف درازل ونصب در فشاره درک میکنیم انتظار تعغیر حق ملت است با تدبیر درود بر استاندار ومدیر قدرت مند جهادی

                              • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-23:34

                                خدا بابل ره خراب هکانه...














                                • مهدی زمانیپاسخ به این دیدگاه 6 2
                                  دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-22:21

                                  باسپاس از نویسنده گرامی.همه به این نگاه وحدت افرین و شایسته نگری نیاز داریم .

                                  • چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-11:46

                                    سایت مازند نومه آیا این نظر باید اجازه انتشار پیدا می کرد؟ شما عادلید؟

                                    • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-12:39

                                      ای محترم - این حرف شما دور از ادب و انسانیت است. این نشان ادب نیست ، که ملتی را چنین خطاب دهید . به عنوان یک بابلی از شما گله دارم .

                                    • محمدرضا بهرامی+رامسرپاسخ به این دیدگاه 8 5
                                      دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-22:7

                                      جناب آقای نیاز اذری
                                      از مرقومه شما متشکرم
                                      ولی خواهشمندم فقط به یک سوال من نه به عنوان همکار رسانه ای حضرتعالی بلکه به عنوان یک به اصلاح مازندرانی آنهم در دورترین نقطه این استان از لحاظ بعد جغرافیایی پاسخ دهید.
                                      " نسبت به کار گرفته شده تعداد مدیران کل+مسئولان ارشد اجرایی +کارکنان و کارمندان کلیدی استانداری ، شرق مازندران به غرب استان چگونه است؟"

                                      • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-7:28

                                        بیا توی ساری ببین توی اداره کل ها چقدر غرب استانی هستن. یه سری این طرفی بیا داداش متوجه میشی

                                        • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-20:24

                                          میری ساری میگن رئیس دنیه
                                          دست از پا دراز تر برمی گردی

                                      • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-20:43

                                        اقای نیاز اذری خواهشا بس کنید

                                        • حسن جاویدانی املپاسخ به این دیدگاه 12 0
                                          دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-20:25

                                          سلام وادب احترام به ملت نجیب ایران مخصزصا مازندرانیها که در طول تاریخ درخشش در هر زمینه ییش تاز بوده دارای هوش سرشارقانون مند قانون مدار دارای دانشمندان فضلا عارفان علما ..... و اما مطلب دوم این ملت به تمام قانون به نسبت اکاهی کامل دارد اکرتمام مسولین جایکاه قانونی که قانون اساسی تعریف کرده رعایت نمایند ودرفد وقامت واندازه خودتصمیم واظهارنظرکنندو مداخله در اموریک دیکر نکنند فشاردر ازا ونصبها برابر قانون همان احترام به قانون خواسته مردم اجرا شودیعنی ما همه دمکراسی را یذیرفته ایم کمال انسانیت رایزیرفته شد در غیر اینصورت به بی راه رفتیم وهر شعاری بدهیم یعنی حرف مفت و مردم منبد به شعار حرف مفت رای نخواهند داد چرا تفرقه مکر یک استان چند استاندار نیاز دارد مردم به ریس جمهوری محترم روحانی رای دادن حق مسلم او در انتخاب است انهایی که تفکروبرنامش راقبول ندارند نباید مسولیت کلید به انها داده شود خدای نکره انها نارضایتی بین مردم ایجاد کنند نباید دولت واستاندار را مورد فشار قرار داد تا با اهرم فشارمجلس دولتیان را درمقابل مردم بکذارند ودیدملت را نسبت دولت بدبین کنه

                                          • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-20:0

                                            چون در شمال کشور تراکم جمعیت بالاست همه مردم مازندران و بخصوص مسئولان باید به چیزی مانند مازندران شهر فکر کنند و مسئولان نیز تفکرشان و کارکرد و پیش بینی هایشان بر این مبنا باید شکل بگیرد مثلا مهمترین مشکل شمال کشور که آلودگی آبهای سطحی و زیر زمینی،انباشت زباله ،نبود جاده های استاندارد بین شهری ، وجود بیکاری مفرط و... مسئولان استانی و کشوری اگر امروز بخواهند یک جاده کمربندی برای شهری مانند قائمشهر ایجاد کنند حتما باید به جاده های ساری و بابل و شیرگاه هم توجه کنند .

                                            • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-18:25

                                              اقای عزیز
                                              دیگه بسه این حرفا به خدا خسته کردین مردمو اقای نیاز و ناصری تا الان برای بابل چه کار مفیدی انجام دادند ....

                                              • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-18:13

                                                دوره های قبلی که با تغییر دولت بابلی ها رو کنار گذاشتن، این جماعت کجا بودن که سروصدا کنن!
                                                الان موقع احیای حق هست. نه برای بابلی بلکه برای فرد شایسته...

                                                • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-18:10

                                                  کم مونده بعضی از سایت ها بنویسن:
                                                  چون این آقا دیروز از بابل رد شد، استاندار اینو گرفت زیر دست خودش!
                                                  والا

                                                  • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-16:23

                                                    توعمر کار رسانه ای فقط یک کار مثبت انجام دادی اونم انتشار این یادداشت بود .. دمت گرم

                                                    • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-16:6

                                                      شهر بهارنارنج ساریه ..

                                                    • بندپی بابلپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                                      دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-14:31

                                                      اقاایرج یک مطلب هم برای حاج کیومرث نیازاذری بنویسد که وقتی برادر شما نماینده مجلس شد...!!!!اقای صادقی لطفااین کامنت رابگذارید تشکر

                                                      • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-12:44

                                                        ضمنا دبيرخانه دائمي بهارنارنج درساري را يه بابلي (هاشمي معاون عمراني اسبق استاندار) دائركرده
                                                        وسهم خواهي شما جالبه نه ....

                                                        • دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-12:4

                                                          ...
                                                          شما داري به استاندار جهت ميدي ودر مطلبت واضح ومبرهن تمام سخن را گفتي
                                                          حرف ما سارويها همين بودكه لابي گري بابلي ها دراستان وبدنه استانداري از قبل بود الان كامل شد!!
                                                          ...
                                                          ازشما بعيد بود اينطور دستت را روكني..


                                                          ©2013 APG.ir