تعداد بازدید: 3595

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 1 ارديبهشت 1393-23:55

آرام جای ردایی را گرفت

بعضی از مدیران به جای پنبه، قیر در گوش خود ریخته‌اند

گزارش+عکس از از آیین تکریم و معارفه مدیران کل بهزیستی مازندران


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: محمد نفریه -معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور- در آیین تکریم و معارفه مدیران کل بهزیستی مازندران در سالن اجتماعات این سازمان، اظهار داشت: ردایی مدیرکل سابق بهزیستی مازندران سطوح مختلف کارشناسی، مسئولیتی و مدیریتی را طی کرده بود.

وی با بیان اینکه مازندران در دوران مدیر اسبق، بهزیستی دچار تشتت آرا شده و بهداشت روانی مددجویان در اواخر دوران مدیریتی مدیر اسبق، بسیار پایین آمده بود، افزود: حضور ردایی، آرامش خاصی به سازمان داد و با منش و رفتاری که داشت بهداشت روانی کارکنان و مددجویان را ارتقا داد.

نفریه یادآور شد: توسعه خدمات به گروه‌های هدف از درخواست‌های ریاست سازمان بهزیستی است.

*"خاطرات تلخ و شیرین یک مددکار" را می نویسم

روح الله ردایی -مدیرکل سابق سازمان بهزیستی مازندران- هم در سخنانی اظهار داشت: در حال تدوین کتابی با عنوان "خاطرات تلخ و شیرین یک مددکار" هستم و اگر بتوانم این کتاب را به رشته تحریر دربیاورم همه شیرینی ها و تلخی های زندگی مددکاری در آن محفوظ است.

وی با بیان اینکه در این مسند، بسیاری از افراد را دیدیم که دست و پا نداشتند، کسانی که در خیابان رها می‌شدند، پیرزنی که شب گرسنه می‌خوابید و زن بی‌سرپرستی که فرزندانش را بزرگ می‌کرد، ادامه داد: خیلی از این بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها را شاهد بودیم.

ردایی با اشاره به اینکه ابتدا از خدا تشکر می کنم که توفیق خدمت در سازمان بهزیستی را به من عرضه کرد، گفت:‌ جامعه هدف بهزیستی، عزیز‌ترین افراد در نزد پروردگار هستند و خداوند بارها در قرآن درباره توجه به این افراد، به ما تذکر داده است.

وی با بیان اینکه در پست‌های مختلف مدیریتی کار کرده‌ام اما لذتی که در کار کردن در اداره بهزیستی وجود دارد در جاهای دیگر، دیده نمی‌شود، افزود: بیش از 30 سال کار کردم و بر هیچ کسی منتی نیست. هر کاری که انجام دادم حقوق آن را دریافت کردم و اگر حقوق و دستمزد پایین بود نمی‌آمدیم. وظیفه‌ام کار کردن بود و هیچ طلبی از هیچ دولتی ندارم.

ردایی با اشاره به اینکه خاطرات کودکی فرزندانم در خاطرم نیست، یادآور شد: فرصت نداشتم دست فرزندم را بگیرم و به پارک و بوستانی ببرم.

مدیرکل سابق بهزیستی مازندران با بیان اینکه برای مدیرکل شدن، هیچ واسطه‌ای نگرفتم، تصریح کرد: من مدیری از دولت قبلی بودم اما مجموعه استانداری و شخص استاندار از من حمایت کردند.



وی با اشاره به اینکه بعضی از مدیران به جای پنبه، قیر در گوش خود ریخته‌اند و نتوانستیم جایگاه بهزیستی را به ویژه در فرصت‌های برابر به آنها تفهیم کنیم، متذکر شد: خیلی از قوانین ما برای خدمات رفاهی، ناقص است، اگر  دولت نمی‌تواند به صورت کامل، هزینه‌های بیمار سرطانی را پرداخت کند به خاطر نقص در قانون است و باید در جهت رفع نقص قانون، تلاش شود.

ردایی با بیان اینکه از همه حلالیت می‌طلبم، خاطرنشان کرد: در خانه من به روی همه باز است. خداوند این توفیق را به من داده که از وضعیت خوبی در منطقه‌ام برخوردارم و از ارث پدری هم بهره برده‌ام.

وی افزود: 973 روز در مسند مدیرکلی بهزیستی مازندران، خدمت کردم.

* ارائه طرحی نو با پیوند علم و ابتکار

در ادامه این مراسم سید سعید آرام -مدیرکل جدید بهزیستی مازندران- اظهار داشت: خداوند این توفیق را به ما عطا کرده تا در خدمت بهترین بندگانش باشیم، این افتخار و نعمت را باید قدر بدانیم و سنگینی این بار مسئولیتی را احساس کنیم.

وی با اشاره به اینکه این رسالت به هدف و مقصد نمی‌رسد مگر اینکه مورد لطف خداوند قرار گیریم و از پندهای حکیمانه رهبری بهره ببریم، گفت: هدف دولت تدبیر و امید هم گسترش عدالت اجتماعی است که از این رهنمود هم باید چاره‌جویی کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی روند پرشتاب دارد، ادامه داد: برای جلوگیری از پیامدهای آسیب‌های اجتماعی باید همت بلند داشته باشیم و برای اعتلای بهزیستی گام بلند برداریم.

آرام با اشاره به اینکه کسانی که در حوزه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند باید دست در دست هم دهند و از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد تحول عظیم استفاده کنیم، افزود: باید طرحی نو ارائه کنیم و شاهد تغییرات محسوس در عملکرد باشیم.

دستکاری در مصرع یک شعر معروف در بنر این برنامه!

تغییر"آن" سفر کرده به "این" سفرکرده !

وی با بیان اینکه علم و ابتکار را باید در هم ادغام کنیم و با چاشنی تدبیر و تدین، به شیرینی موفقیت برسیم، تصریح کرد: ردایی مدیرکل سابق بهزیستی، حق استادی بر گردن من دارد و به عنوان اسوه اخلاق و صبوری در سازمان شناخته شده است.

* تعادلی در بودجه بخش‌های فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد

علی شادمان -مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران- هم به عنوان آخرین سخنران این مراسم اظهار داشت: کار کردن در سازمان بهزیستی، در عین اینکه کار سختی است به کارشناسی جدی هم وابسته است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های اقتصادی و عمرانی، اعتبارات شفاف و روشن و با درصد بالا دارند اما در بخش فرهنگی و اجتماعی، هیچ تعادلی در تامین اعتبار وجود ندارد، گفت: 85 تا 90 درصد اعتبارات به سمت بخش‌های اقتصادی و عمرانی است.

شادمان در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: همه ما اصل تغییر را می‌پذیریم اما با تغییر مدیریت‌ها، وظایف ما در جایگاه سازمانی تغییر نمی‌کند و باید اهداف برنامه را دنبال کنیم.



  • چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393-10:53

    حق دکتر ...بودامامتاسفانه بازهم حق به حقدارنرسیده

    • سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-19:53

      عدم حضور استاندار و معاونینش و صرفا حضور مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری در وزن اداری بهزیستی نبود در خصوص جریان فکری مدیرکل جدید و همسویی با دولت اعلام نظر فرمایید


      ©2013 APG.ir