تعداد بازدید: 7801

توصیه به دیگران 7

سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-9:28

خرداد، فصل خاطره ها

درباره سفر رییس جمهوری به مازندران

به بهانه سفر دکتر روحانی به مازندران/اینکه سفر با چه هدفی و طی شرایطی صورت می گیرد و چگونه باید از سفر حداکثر بهره را برد، بسته به برنامه ریزی و مدیریت مقامات ارشد استان دارد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: بر اساس برخی شنیده ها جناب دکتر روحانی اواخر خردادماه، درست در نخستین سالروز انتخابش به استان مازندران سفر خواهند داشت. متعاقب این خبر و سفر، تمهیدات ویژهای توسط استانداری و سایر دستگاه های اجرایی در حال انجام است.

تشکیل چندین کارگروه و ارسال فرم هایی برای ارائه پیشنهادها، طرح ها و برنامه هاتوسط فرمانداری ها و سازمان ها محور مقدمات نخستین سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران است.

انتظار مردم روحانی خواه مازندران از کاروان تدبیر و امید نگاه عادلانه و منصفانه به ظرفیت ها و مشکلات این استان است. استانی که درست خردادماه پارسال در روی کارآمدن دولت یازدهم تاثیر گذار بود.علاوه براین مردم این دیار دارای سوابق ارزشمند در عرصه های مختلف نظام هستند.

استان مازندران به دلیل شرایط مختلف جغرافیایی و طبیعی دارای زمینه های بالقوه ای بر رشد و پیشرفت است، لذا توجه بیش از پیش دولت می تواند مازندران یپیشرفته و توسعه یافته را سبب شود.

مازندران هم اکنون علی رغم همه پتانسیل ها ی منطقه ای ملی و بین المللی با مشکلات و چالش های فراوانی نظیر بیکاری جوانان ، معضلات زیست محیطی و عدم مدیریت پسماند.آسیب پذیر بودن در مقابل حوادث طبیعی، راکد بودن بسیاری از واحدهای صنعتی ، ناامنی تولیدات کشاورزی ، بیمه نبودن کشاورزان و روستائیان، فرسودگی زیر ساخت ها،کمبود انرژی برای استقرار صنایع مادر ، فقدان سرمایه گذاری های ملی و عدم استفاده از منابع صندوق ذخیره روبه رو می باشد.

اینکه سفر با چه هدفی و طی شرایطی صورت می گیرد وچگونه باید از سفر حداکثر بهره را برد بسته به برنامه ریزی و مدیریت مقامات ارشد استان دارد. سفر دولت به استان مازندران یک فرصت مغتنم برای مردم و مسوولان است تا ظرفیت ها، مشکلات، چالش ها و مطالبات مورد توجه بیش از پیش دولت قرار گیرد.

سفر دولت که با هدف" پایش و پویش "ا ستان ها انجام خواهد شد در حقیقت ویترین مسائل استان ها را به نمایش می گذارد، چه آنکه مردم ومسوولان استان می توانند با همگرایی و وحدت گفتمانی مجوعه ای از نیازها و مطالبات اصلی خود را منعکس نمایند.

نخست: به اعتقاد نگارنده دست اندرکاران باید سفر دولت را به مثابه یک نمایشگاه در نظر بگیرند و تلاش نمایند مهمترین مسائل استان را درآن با ظرافت جانمایی کنند.

دوم : مدیریت سیاسی، اقتصادی واجتماعی سفر چنان حائز اهمیت خواهد بود که نگاه مقامات ملی به مازندران را تامل برانگیزمی کند.همه کنشگران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید به نحوی تدبیر کنند که دستآورد سفر برای مازندران پرخیر و برکت باشد. بزرگترین خدمت دولت به مازندران آن است که این استان راکه دارای ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی است، با نگاه ملی و بین المللی رصد کند.

سوم : نکته خیلی مهم در این سفر ترسیم سیمای واقعی مازندران در ابعاد مختلف باید باشد. با توجه به شرایط کشور نه شعاری مطالبه کنیم نه اینکه در بیان مطالبات لکنت زیان داشته باشیم. لیکن باید فنی و کارشناسانه و با استدلال منطقی مسائل خود را مطرح نماییم.

چهارم : هماهنگی های پیش از سفر ایجاب می کند یک تقسیم کار مناسبی بین همه گروه های مرجع و کنشگران سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی اعم از دولتی ها، نمایندگان، بخش خصوصی و رسانه ها صورت گیرد و هریک از این گروه ها اولویت های مهم استانی را مورد توجه قرار دهند.

پنجم: آرامش فضای سیاسی استان و تمرکز مقامات در برنامه ریزی درست سفر ضرورت انکار ناپذیر زمان پیش رو است. مقامات سیاسی و اجرایی ، فعالان مدنی و اجتماعی و همه علاقه مندان به توسعه استان باید تلاش کنند فضایی آرام و بی تنش را مدیریت نمایند تا انرژی خدمتگزاران استان صرف کار وتلاش شود.در این راستا هرگونه حاشیه سازی و حاشیه پردازی فرصت خدمت را از مسوولان سلب می کند.البته مقامات رسمی و دولتی باید سعه صدر بیشتری داشته باشند.

ششم: تلاش مهم و هماهنگ استانداری و نمایندگان باید توجه دادن دولت محترم در اصلاح شاخص های توسعه و حمایت از زیرساخت های فراگیر و زنجیره ای مثل انرژی،محیط زیست ،حمل و نقل و صنعت باشد.

هفتم: اخذ مصوبه های زیر بنایی وآینده دار در بخش های کشاورزی ،گردشگری، صنعت ، تجارت فرصت تصمیم گیری در بودجه سال آینده و قانون برنامه ششم توسعه را تسهیل می نماید.

هشتم: نمایش وحدت و همگرایی بین مردم و مسوولان استان مازندران می تواند در نگاه مسوولان ملی موثر باشد. کنشگران و گروه های مرجع فقط یک فعل را صرف کنند و از اقدامات واگرایانه و تکروی خودداری نمایند.لذا اگر اختلافی در خانواده داریم دلیلی بر افشای آن پیش مهمان نیست!

نهم: همواره گفته ام و نوشته ام که دولت ها می آیند و می روند و آنچه که می ماند و باید حفظ شود نظام هست و وطن! لذا منافع و مصالح استان ایجاب می کند با همگرایی و انسجام به فکر حل مشکلات استان و رفع کمبود ها باشیم و با پرهیز ازدرگیری های سیاسی و گروهی بدنبال تحصیل حداکثری اعتبارات و فرصت ها از دولت ها باشیم. لذا سفر ریاست جمهوری را به کانون و نماد همگرایی و انسجام استانی تبدیل نماییم.


  • امید بهشهرپاسخ به این دیدگاه 4 0
    سه شنبه 21 مهر 1394-0:29

    چه خوب میشه یکی هم تو جلساتشون در باره هزاران نفر چشم انتظار مسکن مهر گفتمان کنه که رکورد دار پروژهای عقب مانده دولت به حساب میاد 5 سال شده چقدر بده یه فکری براش نکنن.

    • شنبه 27 ارديبهشت 1393-3:47

      اه اه حالم از آدم پاچه خوار بهم میخوره...

      • پنجشنبه 11 ارديبهشت 1393-9:6

        بنده خدا ایرج نیاز همش از همگرایی میگه اما هیچ وقت توی استان مازندران محقق نمیشه.

        • یاسر رمضانپورپاسخ به این دیدگاه 6 6
          چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393-8:24

          انشاالله همچون انتخابات استقبال بی نظیری خواهیم داشت

          • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-22:18

            مقدمشان گل باران مردم در خرداد سال قبل جواب پوپولیستها را دادند

            • حسن جاویدانی املپاسخ به این دیدگاه 19 10
              سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-13:25

              مقدمشان را کل باران میکنیم به کوری چشم دشمن

              • همولایتیپاسخ به این دیدگاه 21 3
                سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-11:51

                انشالله دستاورد سفر نتایج ارزنده و پرباری برای استان باشد

                • سه شنبه 9 ارديبهشت 1393-11:26

                  امیوارم سفری منطقی باشد نه پوپولیستی و خالی بندی. در این دولت ما منتظر سفرهای پارکینگی و شعاری نیستیم.


                  ©2013 APG.ir