تعداد بازدید: 4329

توصیه به دیگران 0

شنبه 13 ارديبهشت 1393-8:52

سینمای ایران به کمک گردشگری مازندران می آید

اجلاس خانه سینما در مازندران برگزار می شود

دلاور بزرگ نیا گفت: با امضای تفاهم نامه، اجلاس سالانه خانه سینما با حضور روسای صنوف سینمای ایران در مازندران برگزار می شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری: دکتر دلاور بزرگ نیا -رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران- و محمد مهدی عسگر پور -مدیر عامل خانه سینما- طی دیداری،  تفاهم نامه همکاری فرهنگی امضا کردند .

در این دیدار که در محل خانه سینما انجام شد، بزرگ نیا با هیئت مدیره و مدیران اجرایی خانه سینما  درباره ظرفیت‌های دو طرف برای همکاری‌های مشترک، گفت‌وگو کرد و تفاهم‌نامه همکاری نیز به امضا رسید .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با  تاکید بر اهمیت نقش سینما در نشان دادن جاذبه های فرهنگی  و گردشگری گفت: مازندران با برخورداری از مواهب طبیعی، آداب و رسوم غنی و آثار  تاریخی ومحوطه های  باستانی، پتانسیل ناشناخته ای دارد که می تواند با زبانی جدید و از طریق سینما به گردشگر داخلی و خارجی نشان داده شود .

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از جشنواره‌ها ومکان‌های هنری مهم دنیا مانند جشنواره فیلم کن که در جنوب فرانسه برگزار می شود نشان داده‌ که جاذبه‌های بسیار مهمی برای گردشگری است، اظهار داشت : سینما می تواند با نشان دادن توانمندی های منطقه ای در جذب گردشگر نقش مهمی داشته باشد .

بزرگ نیا همچنین گفت : باید شرایطی فراهم شود تا  تورگردانان متخصص، بسته‌هایی عرضه کنند که حاوی برنامه‌های سفر، همچون بازدید از پشت صحنه آثار سینمایی و بازدید از لوکیشن های فیلم های تاریخی سینمای ایران باشد .

این مسئول با اشاره به نقش صنایع دستی در ارتقا هنر و صنعت ملی گفت: صنایع‌دستی هر کشور بازتاب باورها، اعتقادات و آداب و رسوم آن ملت است که حفظ و احیای آن باعث پیشرفت و ارتقا آن کشور خواهد شد .

*عسگرپور: اجلاس سالانه خانه سینما را در مازندران برگزار می کنیم

محمدمهدی عسگرپور -مدیر عامل خانه سینما- نیز در این دیدار به وجود مشترکات فرهنگی بین سینما و حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: موضوعات بسیاری در صنعت گردشگری وجود دارد که سینمای ایران باید از این ظرفیت بهره گیری کند.

وی افزود: خانه سینما آمادگی دارد تا با همکاری صنوف سینمای ایران، اجلاس سالانه خود را با هدف نشان دادن توانمندی ها و ظرفیت‌های گردشگری مازندران و معرفی آن به پدید آورندگان آثار سینمایی، در مازندران برگزار کند.

بر اساس این گزارش، طبق مفاد مختلف این تفاهم نامه هر دو سازمان متعهد می‌شوند تا بر اساس امکانات و ظرفیت‌های موجود، در برگزاری مراسم و برنامه‌های فرهنگی همکاری مشترک  داشته باشند که در این راستا اجلاس سالانه روسای صنوف سینمای ایران، اواخر اردیبهشت ماه 93 در مازندران برگزار می شود.

خاطرنشان می کنیم اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی و طراحی تورهای گردشگری برای صنوف سینمای ایران نیز از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

گفتنی است در این دیدار فرهاد توحیدی رئیس هیئت مدیره خانه سینما، ابراهیم مختاری رئیس انجمن مستند سازان سینمای ایران، محمد رضا موئینی، امیر اثباتی، مرتضی رزاق کریمی و مهدی قربان پورحضور داشتند.


  • يکشنبه 14 ارديبهشت 1393-10:17

    چه اتفاق مهمی .مرحبا بزرگ نیا .بقیه مدیران فرهنگی یاد بگیرند .

    • شنبه 13 ارديبهشت 1393-19:44

      زنده باد دلاور با این طرحهای ابتکاری و مناسب


      ©2013 APG.ir