تعداد بازدید: 3759

توصیه به دیگران 2

شنبه 20 ارديبهشت 1393-12:21

رینه میزبان جشنواره پنجم تتی

پنجمین جشنواره آیینی«تتی» (شکوفه) درشهر رینه لاریجان  برگزارمی شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، حسن موسوی چلک، دبیر جشنواره های پارپیرار: برگزاری جشن های آیینی مختلف فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و ایجاد فضایی شاد و با نشاط است.

به همین مناسبت و به منظور شکرگذاری از خداوند، به بهانه نعمت هایی که به ما ارزانی داشته است و یکی از نماد های آن مشاهده شکوفه های درختان است، پنجمین جشنواره آیینی«تتی» مازندرانی امسال در روز جمعه 26 اردیبهشت ماه1393 برابر با 22 دیمای 1525 تقویم تبری از ساعت 16 در شهر رینه لاریجان (جاده هراز، پلور،جاده لار،شهر رینه) برگزار می شود.

این جشن به همت موسسه فرهنگی هنری پارپیرار و همکاری شورای اسلامی و شهرداری، دانشگاه پیام نور رینه و مردم فرهنگ دوست این شهر و انجمن های فرهنگی هنری مازندرانی درکنار قله دماوند با شعار«آری، آری، شاد بودن به همین آسانی است» برپا می شود..

برگزاری مراسم عروس بران، رقص محلی، کشتی، بازی های محلی، سرنانوازی و مراسم آیینی تتی بخش هایی از این جشنواره است. همچنین بازارچه محلی نیز در هنگام برگزاری جشنواره به همراه  توزیع غذای مازندرانی برپاست.

فراموش نشود که امروزه ایجاد فرصت هایی برای شادی و نشاط و آن هم به صورت گروهی و خلق شادی های گروهی از این دست، که حاوی پیام های فرهنگی باشد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این راه مردم خود باید پیش گام باشند و مسئولان ظرفیت سازی های لازم را انجام دهند.

حضور عموم مردم به همراه خانواده های شان، ترجیحا با لباس مازندرانی آزاد است.

اطلاعات بیشتر 66908810-66564365


  • شنبه 20 ارديبهشت 1393-19:52

    ساعت برگزاری (یعنی ساعت16) بسیار بد انتخاب وتعیین شده ومشتاقان به شرکت در جشنواره دلواپس برگشتشان خواهند بودتجدیدنظر بفرمایند

    • شنبه 20 ارديبهشت 1393-18:46

      مگه قرار نبود تهران باشه؟؟

      • شنبه 20 ارديبهشت 1393-15:29

        "مسئولان ظرفیت سازی های لازم را انجام دهند." يعني چي؟ هزينه اش رو پرداخت كنند؟!

        • شنبه 20 ارديبهشت 1393-23:36

          ظرفیت سازی فقط پرداخت هزینه نیست.همین کهاجازهدهنداینجشن ها برگزار شود باید خدا را شکر کرد.تازه هزینه کنند مگرچه می شود؟فقط باید برای عزاداری هزینه کرد؟

          • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-10:20

            اقامهددي عزيز اتفاقا در جلسه هماهنگي جشن همين سوال مطرح شد فرمودند ما درسال 1388كه اولين مراسم جشن اييني تتي رابرگزار نموديم خيلي ها باور نداشتند كه دوستان مازندراني كه در تالارها با كراوات مي ايند در پاركها بيايند وروي زمين بنشينند خوشبختانه اين امر صورت گرفت قرار بود الگويي باشد تا در مازندران بر گزار شود كه متاسفانه اولين برنامه با تغير عنوان بهار نارنج همان جدال معروف بابل وساري بود همچنين جشنواره تتي در حال حاضر با عنوان اولين جشنواره تتي در امل در حال برگزاري است كه اگر اين جشنها نهادينه شد پارپيرار كارهاي ديگري را در نظر دارد قرار نيست اين جشنهالزوما توسط پارپيراربرگزار شود اگرانجمنها ومازندرانيهاي عزيز مقيم تهران اگر احساس نياز كنند دست بكار مي شوند به اميدبرگزاري هرماه يك جشن اييني درمازندران :سلام؛تتي؛نشا؛بيست وشش نرزما ؛فردينماشو؛خرمن؛ مهرگان؛تيرگان؛و........كه بسياري توسط پارپيرار انجام شد.شادوخرم باشيد

            • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-18:42

              برگزاری این جشن در تهران به این دلیل مهم بود که بسیاری از پایتخت نشینان توجهشان به فرهنگ مازندران جلب می شد. همچنین وضع فرهنگی مازندرانیهای مقیم تهران بهتر نیست...

              • هميار حقيقت، باشيم!پاسخ به این دیدگاه 13 2
                يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-17:8

                اهل شناخت در زيبايي، حقيقت را مي بينند و اهالي فلسفه در حقيقت، زيبايي را مي يابند!
                تماشاي بهار باوقار، هم زيباتر از پاييز بي حيا و فتنه انگيزا ست! اما با اين همه ،حقيقت عريان به از دروغ در لباس حقيقت است و بر آفتاب افكندن بهتر از درحجاب و به حجره بردن است! با اين حال :
                پشه، كي داند كه اين باغ كي است؟
                در بهاران زاد و مرگش در دي است!
                نسيم بهار لبريز از عطر وشكوفه ودرود باد و باد بر تمام دوستان اهل ذوقم در دهكده فرهنگي تاريخي كندلوس كه چه بر ريا و با صفا براي پاسداري از زندگي ،مهرباني و قدرداني طرحي را نه در پار و پيرار بلكه در ده سال پيش ،در انداختن تا خداي را به شادي شكر نهيم و در اين ميان دهكده جويباري سازيم و در آن شويم تا با يگانگي به آبادي به سعادت جمعي و اصالت خويش بيانديشيم و كاري بكنيم! اما چه مي كند روزگاربا محتاج و احتياج! كه از نام، آنچه خرد جمعي بوده است هم كام مي گيرندو در اين راه هميار مي جويند! و چون چرخچي دهكده ام اسبها مي رانند و فرسنگها ره مي پويند تا از نمد آن كلاهي بيابند ولباس حقيقت را برتن كنندو طبل بلند آواز ميان تهي را ساز كنند و تا عروسك خويش را به حجله مراد،برند! اميدم آنست كه سايت محترم مازندنومه دريچه روشنايي خويش را كماكان جز بر فحاشي و مداحي(تملق)،بر شكوفه نقد و نقادي نشسته بر شاخسار معرفت نبندد و هميار حقيقت زيبا بماند. انشاء الله.

                • یاد باد آن روزگاران!پاسخ به این دیدگاه
                  دوشنبه 22 ارديبهشت 1393-18:17



                  الا ای طوطی گویای اسرار

                  مبادا خالیت شکر ز منقار

                  سرت سبز و دلت خوش باد جاوید

                  که خوش نقشی نمودی از خط یار

                  سخن سربسته گفتی با حریفان

                  خدا را زین معما پرده بردار

                  به روی ما زن از ساغر گلابی

                  که خواب آلوده‌ایم ای بخت بیدار

                  چه ره بود این که زد در پرده مطرب

                  که می‌رقصند با هم مست و هشیار

                  از آن افیون که ساقی در می‌افکند

                  حریفان را نه سر ماند نه دستار

                  سکندر را نمی‌بخشند آبی

                  به زور و زر میسر نیست این کار

                  بیا و حال اهل درد بشنو

                  به لفظ اندک و معنی بسیار

                  بت چینی عدوی دین و دل‌هاست

                  خداوندا دل و دینم نگه دار

                  به مستوران مگو اسرار مستی

                  حدیث جان مگو با نقش دیوار

                  به یمن دولت منصور شاهی

                  علم شد حافظ اندر نظم اشعار

                  خداوندی به جای بندگان کرد

                  خداوندا ز آفاتش نگه دار

                  • دوشنبه 22 ارديبهشت 1393-13:14

                    اقاي هميار حقيقت ديگه حنات رنگ نداره براي شما شماره تلفن هم گذاشتم خودت و قايم كردي فرض كه انديشه تو باشه ما اماده ايم اگر شما بياي جلوي قافله؛ بقيه نظرات شما رو نميذاريم بدزدند شما فقط همين يك ايده داشتي؟من مطمئنم مرد ميدون نيستي كمي با خودت روراست تر باش.اداهايي كه در نوشته هات در مياري انگار با...داري حرف ميزني مازند نومه هم بنا به رسالتش احتمالا همه نظرات شما رو گذاشت .تو مو ميبيني وما پيچش مو...تو ابرو ما اشارتهاي ابر.........


            ©2013 APG.ir