تعداد بازدید: 3621

توصیه به دیگران 0

شنبه 20 ارديبهشت 1393-22:5

ربیع فلاح:

چیزی که در مملکت ما کم نیست، پول است

گزارش جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان/استاندار مازندران: اگر خارج از بودجه استان بودجه ای جذب شود خوشحال می شویم و حمایت می کنیم اما اگر از بودجه استان قرار باشد برای پروژه ای غیر از برنامه و فصل مشخص شده هزینه شود تخلف است/نماینده نور و محمودآباد: فلاح را انسانی امین و عاقل می دانیم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان عصر امروز در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

ربیع فلاح جلودار-استاندار مارندران-در این جلسه با بیان اینکه شورای برنامه ریزی و توسعه یکی از جلسات مهم استان است، افزود:اگر با هماهنگی قبلی مدیری قادر به حضور در جلسه نباشد اشکالی ندارد اما لازم است تا مدیران به اهمیت حضور در چنین جلساتی واقف باشند.

وی همچنین در تذکرات ابتدایی خود از عدم ورود تلفن همراه به جلسه خبر داد و گفت: خوشایند نیست که در این موضوع دستوری برخورد شود اما جهت لحاظ برخی موارد لازم است تا اینکار انجام شود.

استاندار مازندران در ادامه به موضوع تملک دارایی استان در بودجه سال 93 اشاره کرد و ابراز داشت: مدیران باید توجه جدی به برنامه آمایش سرزمینی داشته باشند، البته کارهای نیمه تمامی در گذشته انجام شده است اما لازم است طرح های جدید در چارچوب سیاست های کلی آمایش سرزمینی انجام شود.

وی تخصیص ضریب سهم بری شهرستان ها را با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی استان دانست و گفت: میزان اعتبار سال 93 با طرح دهای نیمه تمام ما در سالهای قبل همخوانی ندارد و باید طرح های اولویت دار در دستور کار قرار گیرد.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران اظهار داشت:در ارتباط با بودجه ملی هر یک از دستگاه ها باید به تهران مراجعه و رایزنی کنند اما نکته قابل تامل عدم اجرای طرح های جدید است که حتما باید ملزومات لازم اجرا شود.

وی ادامه داد: اگر خارج از بودجه استان بودجه ای جذب شود خوشحال می شویم و حمایت می کنیم اما اگر از بودجه استان قرار باشد برای پروژه ای غیر از برنامه و فصل مشخص شده هزینه شود تخلف است.

فلاح جلودار اعتبار لازم برای اتمام طرح های نیمه تمام استان را 1500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه سال جاری ما 400 میلیارد تومان است که باید در هزینه ها نهایت دقت به عمل آید.

استاندار مازندران از باز بودن راه جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین جذب سرمایه گذار و استفاده از فاینانس به عنوان یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی نام برد و گفت: لازمه اینکار ارائه طرح های مناسب برای جذب اعتبارات است.

نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران کنترل تورم و خروج از رکورد را یکی از تلاش های اصلی دولت دانست و گفت:بالانس کردن این دو نیازمند ظرافت و حساسیت خاص است.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی باید متناسب با اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: باید از تمام ظرفیت ها و استعدادهای محلی و بومی برای تحقق این سیاست استفاده کرد.

فلاح با اشاره به بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی در طی هفته های گذشته برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اظهار داشت: اقدامات موثری در این خصوص انجام داده ایم که باید تداوم یابد.

وی از تخصیص 42 درصدی اعتبارات در پایان سال 92 خبر داد و گفت:امیدواریم این روند در سال جاری بهتر شود.

*انتخاب پروژه ها در اختیار فرمانداران است

علی احسانی – معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران- نیز با بیان اینکه صبح فردا جلسه برای ذی حسابان بودجه دستگاه های اجرایی در سالن باشگاه برق برگزار می شود، افزود:لازم است تا در راستای جهت گیری وضعیت بودجه کشور و رعایت تقویم و ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 93 ذی حسابان در این جلسه توجیهی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امسال 40 درصد منابع بودجه نفتی و 24 درصد هم مربوط به درآمدهای مالیاتی است ابراز داشت:26درصد هم سهم واگذاری شرکت های دولتی است.

احسانی به برخی آمار و ارقام بودجه ای در مصوبه بودجه سال 93 و همچنین سهم استانی و شهرستانی در این خصوص اشاره کرد و گفت:ما در انتهای برنامه پنجم توسعه هستیم و نحوه توزیع سهم بری شهرستان ها بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی سال قبل استانداری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قانون، مسئولیت توزیع اعتبارات را بر عهده شورای برنامه ریزی توسعه استان قرار داده است، افزود: انتخاب پروژه ها در قالب فصل و برنامه در اختیار فرمانداران خواهد بود.

احسانی با بیان اینکه براساس آمارنهایی سال 92 نرخ بیکاری مازندران در سال 92 ،11 درصد است، گفت:این نرخ بیکاری در بین جوانان 15تا 24 سال 34 درصد است.

معاون استاندار مازندران ابراز داشت:وضعیت ما در بحث سرانه تولید در بین استان ها مناسب نیست و ما در رتبه 12 کشور قرار داریم که این آمار نشان دهنده آن است که سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت ها نیست.

*نقش فرمانداران کم رنگ نشود

در ادامه این جلسه حسن خیریان پور-معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استانداری مازندران- ضمن انتقاد از شیوه ای که مدیرکل برنامه ریزی و بودجه تشریح کرد، افزود:این روش تخصیص بودجه هیچ سوقی به سمت اجرای عدالت ندارد.

وی به در نظر نگرفتن نقش فرمانداران در انتخاب پروژه ها و تخصیص اعتبارات اشاره کرد و گفت: فرماندار به عنوان رئیس حوزه برنامه ریزی و شهرستان از شاخص های توزیع اعتبار استانی در سهم بری شهرستانی هیچ اطلاعی ندارد.

معاون استاندار با بیان اینکه ما از یک سو به عدم تمرکز و از طرفی به نادیده گرفتن نقش فرمانداران می پردازیم، افزود:فرماندار بهتر از هر شخص دیگری از نقاط ضعف و قوت شهرستان خود و از مشکلات مردم آگاه است و نباید این نقش کمرنک شود.

وی به بهره گیری از ظرفیت فرمانداران در کمیته برنامه ریزی استان اشاره کرد و خواستار بازنگری در موضوع توزیع اعتبار شد تا ابهامات موجود در شاخص های توزیع مرتفع شود.

خیریان پور به برخی پروژه ها اشاره کرد و گفت:کارکرد این پروژه ها استانی نیست و نباید در برخی سرفصل های استانی گنجانده شود، چرا که اینکار اجحاف به برخی شهرستان ها است.

وی ادامه داد:برای مثال تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری و راهسازی در سرفصل استانی جای دارد اما در برخی مباحث دیگر می توان اعتبار آن را به شهرستان ها اختصاص داد و به خود فرمانداران پیشنهاد کرد که بخشی از این اعتبارات را در حوزه های مورد نظر هزینه کنند.

معاون استاندار مازندران به نقش فرمانداران به عنوان رییس کمیته برنامه ریزی شهرستان ها اشاره کرد و گفت:درست است که امسال این قید ایجاد شده است که حتی در حد پروژه ها هم نتوانند دخالت کنند اما در سنوات قبل سهم شهرستان ها در برنامه و فصل مشخص و اعتبارات برای پروژه های مورد نظر لحاظ می شد.

خیریان پور با بیان اینکه قیدها را ایجاد نکنیم گفت:نباید از طرفی کمیته برنامه ریزی شهرستان را تشکیل دهیم و از سویی دیگر جایگاهی نداشته باشد.

وی خواستار دخل و تصرف 10 درصدی فرمانداران در جابجایی بین فصل و برنامه شد و گفت:بسیاری از ساختمان های اداری از جمله ساختمان استانداری و بسیاری از ساختمان های فرمانداری و بخشداری ما در بدترین شرایط موجود به سر می برند و مستاجرند.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استانداری مازندران گفت: بسیاری از دستگاه های اجرایی و فرمانداری های ما برای پنج میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز مشکل دارند.

*در غرب استان یک مرکز همایش نداریم

در ادامه جلسه با توجه به بحث و بررسی و اظهار نظر در خصوص سهم بری دستگاه های و شهرستان ها بعضی از مدیران از جمله ابراهیمی –مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی- واحدی-فرماندار ساری- اسد –مدیرکل راه و شهرسازی – و بابایی کارنامی-مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی- نظرات خود را بیان کردند و احسانی نیز به برخی از سوالات پاسخ گفت.

جواد واحدی –فرماندار ساری- با بیان اینکه اگر قرار است ما پاسخگوی مردم و نمایندگان باشیم باید 40 تا 50 درصد اختیارات در حوزه تخصیص اعتبار فصل و برنامه به فرمانداران اختصاص یابد، افزود:قواعد بودجه قابل انعطاف است و اینگونه نیست که هر دستورالعملی که صادر شده است اجرا شود.

محمد ابراهیم یخکشی -مدیرعامل آب منطقه ای مازندران- نیز در این جلسه با بیان اینکه 140 پروژه نیمه تمام ما حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: با توجه به ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در حاشیه رودخانه تجن ما مجبور به تخلیه ساختمان شهرستان های ساری و میاندورود شدیم که به بیش از 100 هزار مشترک خدمات می دهد.

وی ادامه داد:مجبوریم هر سال محل اداره را عوض کنیم که این خدمات دهی به این جمعیت را دچار مشکل می کند بنابر این درخواست ما این است که با توجه به اختصاص اعتبار برای پارک موزه مبلغی نیز برای ساختمان ما هزینه شود که خدمت رسانی به مردم دچار مشکل نشود.

علی بابایی کارنامی-مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی – نیز به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های کارگری استان در شهرهای نشتا،چالوس،قائمشهر و ساری اشاره کرد و گفت: اماکن گردشگری هم در صورت امکان به شرکت های تعاونی واگذار شود تا منشا جوشش اشتغال و تحقق شعاار مد نظر رهبری شود.

عباسعلی ابراهیمی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی- با بیان اینکه مدیریت جهادی ایجاب می کند که تحولی در این راستا صورت پذیرد افزود:این هنرمندان هستند که می تواند با توجه به شعار امسال رهبری باعث ایجاد تحول در جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زمان توزیع بودجه است گفت:ما همچنان در ورودی های استان مستاجریم و هیچ هنرمندی در آنجا نمی داند که باید کجا برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه ما در غرب استان یک مرکز همایش نداریم و دردسرهای فراوانی برای ما ایجاد شده است افزود: در شهرستان های دیگر مانند سوادکوه،عباس آباد و میاندورود هم با کمبود امکانات و فضا مواجهیم.

وی همچنین از پیگیری طرح های در حال ساخت در مرکز استان از محل بودجه های ملی خبر داد و گفت:انتظار داریم تا اعتبار بخش هنر ویژه دیده شود تا به انتظارات به حق هنرمندان پاسخ داده شود.

سیدعلی اسد-مدیرکل راه و شهرسازی مازندران-نیز با بیان اینکه جاده فرودگاه نیازمند اعتبار برای تکمیل است افزود:چهار بانده کردن مسیر جاده بابلسر-کیاکلا-جویبار- ساری نیز می تواند بخش قابل توجهی از میزات ترافیک جاده های اصلی بکاهد و سازمان نیز به شر تامین اعتبار بخشی از پروژه توسط استان در این خصوص اقدام خواهد کرد.

وی به پیشرفت هشت درصدی ندامتگاه بهشهر با اعتبار 600 میلیون تومان اشاره کرد و گفت:کانون اصلاح و تربیت ساری نیز که از سال 83 آغاز شده است تنها 50 درصد پیشرفت داشته است و نیازمند اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران همچنین درخواست کرد تا منابع اعتباری برای زیرساخت های آب، برق و گاز واحدهای مسکن مهر تامین شود.

عبدالوحید فیاضی-نماینده مردم نور،محمودآباد و چمستان در مجلس شورای اسلامی- در این جلسه با بیان اینکه منطق ما باید منطبق بر قانون باشد افزود: علی رغم موافقت بنده با واگذاری اختیار به فرمانداران در خصوص تعیین پروژه ها و تخصیص اعتبارات دکتر فلاح می توانند استفساریه ای بدهند و در این خصوص کسب تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه تفویض اختیار باحث چالاکی و رغبت فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی به کار می شود گفت:نقصان دستگاه های اداری در عدم واگذاری اختیار به مدیران زیردستی است و باید بدانیم که اگر اعتماد کنیم می توانیم شاهد پیشرفت باشیم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به عقب ماندگی مفرط استان در عدم بهره گیری از اعتبارات صندوق توسعه ملی و پروژه های فاینانس ابراز داشت:باید توجه داشت که رعایت اصول توسعه متوازن به عنوان یک اصل است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که در توزیع اعتبارات سهم بری منطقه ای نیز لحاظ شود افزود: البته ما جناب فلاح را انسانی امین و عاقل می دانیم.

فیاضی همچنین از کمبود آب در فصل زراعی خبر داد و گفت:مشکلاتی در این خصوص داریم که امیدواریم با توجه به آغاز فصل زراعی مشکل مردم با تدبیر مرتفع شود.

*چیزی که در مملکت ما کم نیست پول است

ربیع فلاح جلودار-استاندار مازندران-نیز در پایان این نشست با بیان اینکه ما کمیته برنامه ریزی شهرستان ها را به رسمیت می شناسیم، افزود:هیچ حساسیت و سمت گیری در خصوص اعتبارات به شهر خاصی نداریم و فرمانداران هر جا که می بینند حقوق شهرستان آنها پایمال می شود می توانند بیایند و دفاع کنند.

وی با بیان اینکه رقم بودجه،اعتباری نیست که بخواهیم روی آن حساب کنیم افزود:ما روی تبصره های قانون بودجه تاکید و اصرار داریم.

استاندار مازندران گفت:چیزی که در مملکت ما کم نیست پول است و استان ها در حال مسابقه برای جذب آن هستند و در حال حاضر ما عقب مانده ایم.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران به سفر استاندار آستاراخان روسیه به مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که مرکز قرنطینه‌ای در دو استان ایجاد شود تا زمینه صادرات محصولات مازندران به روسیه فراهم شود.


  • سه شنبه 23 ارديبهشت 1393-17:41

    باسلام
    سوال من در مورد انتصاب معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران است.
    1- سرپرست قبلی این معاونت که از مدیران توانمند وبه اذعان کشاورزان ومسئولین استانی و دردولت تدبیر امید به اینجایگاه رسیده به چه دلیل اداری ومدیریتی و سیاسی عزل شده است؟
    2-آیا سرپرستی که در تاریخ 22/2/92 انتصاب یافته یک کارشناس نبوده است؟چگونه یک کارشناس به جایگاه معاونت یک سازمان می رسد؟این چه مدیریتی است؟ کجای دنیا اینگونه عمل می کنند؟
    3- این آقای در 10 سال پیش مدیر اداره کشاورزی بابل بوده ...
    4-آقای رییس سازمان جهاد کشاورزی خودش معلوم نیست چگونه آمده در این جایگاه نشسته حال پسر خاله بازی در می آورد که حتما باید معاون من بابلی باشد؟
    5-آبروی یک مومن ومسلمان خیلی بالاتر است تا پست مقام وپسرخاله ها
    6- یک روزی به مردم وکشاورزان وخدا باید جوابگو باشیم؟
    ...
    تعدادی از کشاورزان نکاء بهشهر و گلوگاه

    • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-16:15

      چرا به ما آموزش نمی دهند ئحوه جذب اعتبار برای طرح هایی مثل اعتبارات صندوق توسعه ملی و پروژه های فاینانس چگونه است تا رانت خواری ایجاد نشود؟

      • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-9:50

        سهم مالیات را 34 درصد است نه 24 درصد.

        • يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-9:15

          بزن چكه ره
          مازروني هاي عزيز ربيع جان دره امه سه پول ايارنه
          بيكاري پر
          گروني پر
          همه چي ره خار كنده بزن چكه ره هورا هورا


          ©2013 APG.ir