تعداد بازدید: 3403

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 12 خرداد 1393-7:9

واکنش نماینده بابل در برابر ادعای رییس سازمان امور اراضی کشور :

نیازآذری: این جمله اغراق آمیز است

نماینده بابل: این که گفته شده تا ده سال دیگر زمین کشاورزی در مازندران وجود نخواهد داشت، اغراق آمیز است و منظور بیشتر غرب استان بوده است+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، بابک ابهرزاد: نشست خبری حسین نیازآذری- نماینده بابل در مجلس-ظهر یک شنبه در تالار پورجواد این شهر برگزار شد.

  نیازآذری در بخشی از اظهاراتش گفت: بابت مطالبات مردم منطقه، 2 نامه به استاندار مازندران نوشته و پیگیری هایی انجام داده است.

وی با بیان این که سالانه حدود 700 میلی متر باران در بابل می بارد و این مقدار در تهران حدود 250 میلی متر است، افزود: متاسفانه به خاطر نبود زیر ساخت هم در بخش کشاورزی، هم تامین آب شرب و هم در صنعت دچار مشکل هستیم.

نیازآذری ادامه داد: با پیگیری های بنده و آقای ناصری، قرار شد 1.5 متر مکعب در ثانیه از سد البرز را به بابل منتقل کنیم .

وی در مورد پروژه کنارگذر جنوبی بابل گفت:طبق جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی داشته، قرار  شد تا پایان سال جاری یک لاین این مسیر راه اندازی شود.

این مسئول افزود: براساس جلسه ای که با وزیر ورزش و جوانان داشته، قرار شد زمینی در منطقه حیدرکلا بابل به مساحت 10 هکتار تبدیل به ورزشگاه 12 هزار نفری شود که زمین به اداره ورزش و جوانان استان داده شده است .

وی هم چنین یادآور شد: با فرمانده سپاه استان پیرامون ساخت 28 سوله ورزشی در بابل بحث و تبادل نظر شده است

این نماینده مجلس در پاسخ به سئوال مازندنومه مبنی بر این که رییس سازمان امور اراضی کشور گفته تا ده سال دیگر زمین کشاورزی در مازندران وجود نخواهد داشت، تصریح کرد:  این جمله اغراق آمیز است و منظور ایشان بیشتر غرب استان بوده است.

وی ادامه داد: حساسیت بابت تغییر کاربری وجود دارد و ممکن هست تخلف در کار هم وجود داشته باشد.

  نیاز آذری در پاسخ به سئوال دیگری درباره بابت توقعات مردم از نماینده، بیان کرد: که نماینده تحقیقات میدانی نمی کند، بلکه به صورت کلان تحقیقات به عمل می آورد و اگر لازم باشد وزیر مربوطه طبق مقررات مجلس استیضاح خواهد شد .


  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 13 خرداد 1393-10:59

    این جمله اغراق آمیز است و منظور ایشان بیشتر غرب استان بوده است.
    فاجعه در حدیه که غریبه ها میگن واقعا اینجا سرزمین پدری این مردمه که اینقدر راحت می فروشن و میذارن به تاراج ببرن و بدتر اینکه اصلا براشون مهم نیست به کی می فروشن و ما رو به این حقیقت می رسونن که گویا اینجا سرزمین پدری مسئولین و متولیان ما نیست که کوه و دشت و دریا و جنگل تار و مار شد و اونا دم از اغراق می زنن!!!!!! چرا زودتر نفهمیدیم؟؟؟ میراث پدریمون رو به غریبه ها سپردیم !!!! به قول پدربزرگای اصیل ما زمین حکم ناموس رو داره اونموقع خیلی بچه بودم نمی فهمیدم ولی حالا با گوشت و خونم می فهمم یعنی وطن -خاکت فروشی نیست. اقایون مسئول- اجداد ما سرزمین پدریمون رو اینطوری حفظ کردن که دست نخورده و مطهر تحویلمون دادن .هر کسی که با این دید و تفکر بزرگ شده باشه یقینا با دیدن هر بلدزری -پاره پاره شدن بستر رود- قطعه قطعه شدن جنگل و صدای پای غریبه تنش می لرزید چه رسه به اینکه اقایون از تهران هکتار هکتار تن نازنین جنگلمون رو ویلاهای شخصی خودشون کنن بعد برن بگن مازندرانیا خیلی خیلی خیلی ببخشید: ببو گلابین!!! چون هیچکس با میراث پدریش اینکارو نمی کنه !!!!!می دونم از کامنتم ناراحت و عصبانی میشید و جبهه می گیرید. انتقاد من به نظر و سخن فرد و افرادی با این تفکره نه به شخصیت افراد (اینو گفتم چون دوست ندارم به کسی انگی یا تهمتی بزنم ). می دونم منصف باز انگ هوچی گری میزنه ولی جوابتو پیش پیش بدم که هوچی گر کسانی هستن که اب و خاک مردم رو به تاراج می برن و کسانی که دانسته به این تاراج دامن می زنن گناه خیانت رو به دوش می کشند. شهیدان خاک و ناموس رو یکی می دونستن که خون دادن جون دادن ولی ذره ای از تن وطن رو به غریبه ندادن ولی چه دردناکه که تن وطن به دست خودی پاره پاره شه. خون شهدا دامن تمام کسانی رو که درین وطن فروشی سهیمن رو به یقین خواهد گرفت. و سکوت ما هم نوعی خیانت به خون پاک شهداست.اشک مادرانی که به خاطر همین خاک از ندیدن فرزند هر روز سرازیر میشه خواهد گرفت . اه تمام کسانی که به خاطر خاک وطن یتیم شدن خواهد گرفت .نیاز نیست مسئول باشیم تا احساس مسئولیت کنیم فقط کافیست انسان باشیم انسان اونوقت نه تنها در برابر اب و خاک خودمان که در برابر کل جهان هستی احساس مسئولیت می کنیم و در نهایت امر که زمین از سوی خدا نزد ما به امانت گذاشته شده و میراث پاکان و پرهیزگاران خواهد بود. تمام هستی مسخر ما شده به امر خدا ولی به امانت . ما چه جور امانت داری بودیم و خواهیم بود؟؟؟؟

    • سه شنبه 13 خرداد 1393-10:15

      فقط وعده هاي توخالي وسر خرمن مثل خيلي از نماينده هاي ديگر انگار مردم چيزي نمي دانند

      • دوشنبه 12 خرداد 1393-17:48

        سایر نمایندگان پاسخگویی را از آقای نیاز یاد بگیرند. نماینده ای که همیشه پاسخگوی موکلانش هست. بارسانه ها تعامل سازنده دارد و رابطه خیلی خوبی با شوراها و دهیاران دارد. بطور مرتب در حوزه انتخابیه حضور دارد و باوحدت و همدلی در شهر آرامش سیاسی ایجادمی کند.

        • دوشنبه 12 خرداد 1393-13:51

          سرعت تغيير كابري زمين در مازندران بسيار بالا است. بنابر اين من اگر به جاي آقاي نماينده بودم اينقدر با اعتماد به نفس اظهار نظر نمي كردم. اين كه تا ده يا بيست سال ديگر زمين كشاوري باقي نخواهد ماند تا حدودي اغراق آميز به نظر مي رسد. اما سهل انگاري همگاني از يك طرف و شوق وافر به خريد و فروش زمين كشاورزي و تبديل آن به ويلا از سوي ديگر به هيج وجه اغراق نيست بلكه واقعيت است. سرعت تغيير كاربري و به تبع آن افزايش قيمت زمين امروزه به سرحدات مناطق مركزي مازتدران رسيده است. كافي است به مناطق ما بين آمل- محمود آبد- فري كنار سري بزنيم. امروزه جاده اوجي آباد چاده خانه دريا نام دارد- اين شگرد دلالان زمين براي نزديك جلوه دادن منطقه به دريا و در نتيجه فروش زمين است. به نظر من حتي اگر همين امروز برنامه عملياتي خوب براي جلوگيري كم كردن سرعت تغيير كاربري زمين داشته باشيم و اجرا هم بكنيم باز هم دير است. موضوع تغيير الگوي معيشت است يعني از كشاورزي به مقابل خدماتي -كه احتمالا در اثر افزايش جمعيت غير بومي موقت ايجاد مي شود. البته نبايد از نماينده به تنهايي انتظار معجزه داشت. اين مسئله نيازمند بررسي و تحقيق دقيق و همه جانبه است. صرف ادعا و رد ادعا تنها هماوردي كلامي است. كه نه شناختي و بصيرتي را به وجود مي آورد و نه البته به مسئله كمك مي كند. به نظر من دوستان نماينده در مجلس بايد از موسسه پژوهش بخواهند در اين مورد مطالعه كند. چون مازندران به چند دليل روشن منطقة مهمي است.

          • دوشنبه 12 خرداد 1393-12:18

            با تشکر از آقای ابهرزاد از این گزارش جامع


          ©2013 APG.ir