تعداد بازدید: 3518

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 4 تير 1393-10:5

به رنگ سیاه

به تازگی شهردار فریدونکنار در اقدامی عجیب، بلوار سطح شهر را از رنگ قرمز-سفید به رنگ سیاه - سفید یا شطرنجی تغییر داد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، عظیم غلامی: قوام‌ شهرسازی به‌ زیبایی‌ است‌. البته زیبایی‌ را نباید به‌ زیبایی‌ محسوس‌ محدود کنیم‌، بلکه‌ آن را به‌ زیبایی‌ معنوی‌ تعمیم‌ دهیم‌ که‌ شامل‌ زیبایی‌ نهفته‌ در ساختار و بافت بنا شعر یا در برخی‌ شاخه‌های‌ دیگر هنر مثل‌ تئاتر و سینما هم‌ می شود.

باید گفت هنر را باید از طبیعت آموخت چرا که‌ طبیعت‌ سیاست زده نیست.

با این مقدمه کوتاه قصد داریم موضوعی را مطرح کنیم که به شهر فریدون کنار مربوط است. بعد از انتخابات شورای چهارم، فریدون کناری ها امیدوار به پیشرفت شهرشان بودند، ولی با گذشت بیش از 9  ماه و حضور شهردار منتخب، بسیاری از شهروندان به این نتیجه رسیدند که شهر بر همان پاشنه سابق می گردد و امیدها اندک اندک کمرنگ می شود.

 جلسه های کم فایده و سریالی شورای شهر هم که گوش فلک را کر کرده، برای مردم شهر آب نداشت، هر چند شاید برای شوراییان نان داشته باشد.

به تازگی شهردار فریدونکنار نیز در اقدامی عجیب، بلوار سطح شهر را از رنگ قرمز-سفید به رنگ سیاه - سفید یا شطرنجی تغییر داد.

این اقدام علی خان بابائی نه تنها جنبه زیبایی شناسی ندارد و از ضعف بصری برخوردار است، دید در شب رانندگان را نیز محدود می کند.

مردم فریدون کنار منتظر اقدامات بنیادی  و تحقق وعده ها و شعارهای انتخاباتی اعضای شورا و نیز عملکرد جهشی شهردار هستند تا موقعیت این شهر گردشگری همسان با سایر شهرهای ساحلی و آبرومندتر شود.


  • جمعه 6 تير 1393-8:47

    آیا شهر فقط بلواره؟ کوچه پس کوچه هایی که افتضاحند فقط موقع رای دادن به اعضای شورا به کار می آیند؟

    • چهارشنبه 4 تير 1393-13:55

      چيزي كه درشهرداريها مشاهده نميشودساماندهي اصولي مبلمان شهري است.چراكه با تعويض شهردار يا اعضاي شوراي شهر ومديرقسمت هركسي باذوق وهنر خويش عمل ميكند هرچند برخي شهردارها خودرابرنامه محورميدانندوليكن درعمل چيزي كه توجه نميشود برنامه است !!
      درسالهاي اخيراستانداري مازندران با استخدام چندنفرازتحصيل كردگان رشته هاي معماري بعنوان مشاور طرح جامع مبلمان شهري را درچند شهر ارائه كردوتمام موارد چينش مبلمان ،جنس، رنگ ؛، طرح با درنظرگرفتن وضعيت كنوني شهرها اين طرح ارائه شد ولي متاسفانه به آن عمل نشد!!!!؟؟


      ©2013 APG.ir