تعداد بازدید: 3097

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 12 تير 1393-2:3

انتقاد محمدی از اسد

فرماندار قائم شهر: زیرگذرها استاندارد نیست

فرماندار قائم شهر: بیشتر زیرگذرهایی که در قائم شهر توسط ااداره کل راه و شهرسازی ایجاد شده،غیر استاندارد است/انتظار می رود قبل از کلنگ زنی، زمین های واقع در طرح خریداری و آزاد سازی شود.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر: مهدی محمدی در جلسه بررسی موانع و مشکلات احداث زیرگذر متانکلا، با انتقاد از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: بیشتر زیرگذرهایی که در قائم شهر توسط این اداره کل ایجاد شد غیر استاندارد است.

وی افزود:وسایل نقلیه شهروندان با کوچکترین بارندگی درون این زیرگذرهای غرق می شوند و اگر تیم های امدادی شهرستان نباشند، معلوم نیست چه بر سر مردم می آید.

محمدی با تاکید بر رسانه ای شدن گفته هایش توسط روابط عمومی اظهار داشت: در اسکندرکلا زیرگذری احداث شد که تنها یک پمپ مکنده برای جمع آوری و خارج کردن آب های سطحی پس از باران  در آن قرار دادند .

وی ادامه داد: متاسفانه در یکی از روزها این دستگاه از کار افتاد و شهروند ما در این زیرگذر با خطر مرگ روبرو شد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه پروژه زیرگذر متانکلا  نیز بدون مدیریت و تدبیر کلنگ زنی شد، گفت: بهتر بود قبل از آغاز عملیات اجرایی نسبت به آزاد سازی و خرید زمین از مالکین اقدام می شد.
وی ادامه داد: گلایه من از راه و شهرسازی اینست که چرا قبل از انجام کار کارشناسی و اقدام برای آزادسازی حریم پروژه، سازه های زیرگذر را در منطقه می آورند و ما را دچار چنین حاشیه هایی می کنند.

این مسئول با بیان اینکه مطالعه، برنامه ریزی، تهیه طرح و احداث راههای اصلی و فرعی طبق استانداردهای وزارت راه و شهرسازي بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، گفت: انتظار ما این است وقتی پروژه ای را بر مبنای ضرورت شهرستان مورد بررسی قرار می دهید، تمام جوانب کار مورد نظر قرار گیرد و قبل از کلنگ زنی، زمین های واقع در طرح خریداری و آزاد سازی شود تا مثل الان برخی از مالکان سودجو قیمت ملک شان را 5 برابر قیمت واقعی اعلام نکنند.

وی افزود: چرا باید کار به اینجایی برسد که ببینیم نیمی از طرح اجرا شده و وقتی برای آزاد سازی حریم می رویم برای ادامه کار متوجه می شویم هزینه خرید زمین از هزینه کل پروژه بیشتر می شود و باید کار را تعطیل کرد.

فرماندار قائم شهراظهار داشت: مردم و مالکان حاشیه زیرگذر نیز باید برای به سرانجام رسیدن این پروژه همکاری نمایند و ما این انتظار را در همه پروژه های عمرانی از مردم محترم شهرستان داریم.
محمدی از تشکیل کارگروهی فنی متشکل از کارشناسان و استادان دانشگاه برای بررسی طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی در فرمانداری خبر داد و گفت: به هیچ پروژه عمرانی قبل از تایید این کارگروه اجازه کلنگ زنی نمی دهیم.



 

 


  • بابلي ريكاپاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 14 تير 1393-7:49

    ما كه داد زديم اسد بايد عوض بشه اون بدرد همون پروژه هاي سر و صدا دار زمان احمدي نژاد مي خورده

    • شنبه 14 تير 1393-7:47

      زير گذزهاي باريك جزو طرحهاي تف مال زمان احمدي نژاده و از آن طرحهاي پوپوليستيه كه صد در صد كارا نيست البته بچه هاي راه و شهرسازي شهرستان مقصر نيستند چون وقتي بودجه لازم نباشه مهندس طراح مجبوره خلاصه كنه .

      • جمعه 13 تير 1393-12:4

        سمُرة بن جندب درجوار خانه مردى از انصار، درخت خرمائى داشت که راه عبور آن، از داخل ملک مرد انصارى مى گذشت. سمره براى سرکشى به کرّات، وارد ملک انصارى مى شد و باعث مزاحمت خانواده آن مرد مى شد. مرد به سمره گفت: توسرزده وارد ملک من مى شوى وممکن است خانواده من دروضعيتى باشند که تو نبايد آنها را ببينى، هروقت آمدى اعلام واستيذان نما. سمره گفت: من از ميان خانه تو به سوى باغ خود مى روم و چون حق عبوردارم، لزومى به اجازه نمى بينم. انصارى مجبور شد به محضر پيامبر اسلام(ص) شکايت نمايد. حضرت سمره را خواست وگفت: هنگام عبور، اجازه بگير! سمره گفت: اين کار را نخواهم کرد. حضرت فرمود: به ازاى آن درخت ديگرى به تو مى دهم، سمره قبول نکرد؛ حضرت تعداد را بالا برد وتا ده درخت رساند. سمره نپذيرفت و درپايان به او وعده معنوى داد؛ ولى قبول نکرد. حضرت فرمود: تو مرد ضرر زننده‌اى هستى وکسى نبايد به مؤمن ضرر بزند. بعد حضرت به مرد انصارى دستور داد برو آن درخت را بکن ودور بينداز. پس زمین های خصوصی نباید مانع اجرای طرح های عمومی شود و باید به هبه یا توافق یا خریداری شود.

        • جمعه 13 تير 1393-11:28

          وقتی شهرداری زمین های عمومی شهرک یثرب را می بخشد چه اراده ای وجود دارد تا طرح های شورای عالی شهرسازی را اجرا کند!

          • جمعه 13 تير 1393-11:27

            زیر گذر مقابل نیما که فقط بتونش را آوردند. زیرگذر ترک محله که ساختند را اصلاح نمی کنند تا روگذر راه آهن را ببندند. حریم راه آهن که کامل آزادسازی نشد. اگر دستگاه های دولتی نبودند شورا و شهرداری نمی توانست حریم نیمه کاره سیاه رود را آزادسازد. متشکر از آقای فرماندار که دنبال اجرای پروژه های عمرانی است.

            • جمعه 13 تير 1393-11:26

              اغلب زیرگذرهای شهری باید به صورت زیرگذر و روگذر طراحی شوند مثل روگذر میدان فرح آباد ساری که فاقد زیرگذر شمالی جنوبیاست وزیرگذر میدان امام قائمشهر که فاقد روگذراست همچنین پل های روگذر شهربابل که فاقد زیرگذرند

              • جمعه 13 تير 1393-11:23

                کنار راه آهن کلی بتون ریختند تا زیرگذر بزنند. تا چه وقت باید درست شود؟

                • جمعه 13 تير 1393-11:20

                  راه فقط مرحوم رحیمی. شهرسازی که در استان تعطیله. طرح ناحیه ای که در سال 1378 به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید چه شد؟ چون حق جلسه ندارد!

                  • جمعه 13 تير 1393-11:17

                    اجرای طرح طبق نظرهای کارشناسی قیمت گذاری می شود نه هر چه مالک بگوید.


                    ©2013 APG.ir