تعداد بازدید: 3342

توصیه به دیگران 2

جمعه 13 تير 1393-14:57

کشف یک پروژه عمرانی نیمه تمام در بابل!

کجاست آن آقای عضو کمیسیون عمران و آن عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که به افکار عمومی پاسخ دهند برای تکمیل این گونه پروژه ها ی زیربنایی در طول مسوولیت خود چه کردنده اند؟


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، ایرج نیازآذری: شاید تیتر مطلب، تعجب و حیرت مخاطبان را موجب شود، اما اگر در ادامه اصل خبر را دنبال کنید به عمق فاجعه پی می برید: "پروژه کانون فرهنگی و پرورشی دانش‌آموزی شهرستان بابل در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع دارای امکاناتی از قبیل آمفی تئاتر، سالن ورزشی، ساختمان اداری، ساختمان فرهنگی، سرایداری، محوطه باز با مجموعه بسیار زیبا برای کارهای فرهنگی دانش‌آموزی، تئاتر، سرود، کارهای فرهنگی و مراسم‌های ویژه مدارس طراحی شده؛ اما به گفته مدیرآموزش و پرورش شهرستان بابل این پروژه که در نیمه دوم سال 82 کار اجرایی آن آغاز شد، با پیشرفت فیزیکی 70 درصد (علی رغم محدودیت فضای فرهنگی در شهرستان بابل به دلیل عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز) نیمه‌کاره رها شده است."

صبح چهارشنبه 11 تیرماه با پیشنهاد دفتر حسین نیازآذری -نماینده بابل- برای تصمیم گیری کارشناسی جهت اعمال ماده 180 قانون برنامه توسعه -موضوع توزیع اعتبار برای پروژه های عمرانی نیمه تمام– به مدیران نوسازی مدارس استان، فرماندار بابل و مدیر آموزش و پرورش پیشنهاد کردم در سال فرهنگ با عزم ملی از محل اعتبار موجود، کار زیربنایی و محوری برای برای توسعه فرهنگی بابل انجام دهیم. بر همین اساس با موافقت این نماینده مجلس، از چند پروژه محوری نیمه تمام آموزش و پرورش شهرستان به اتفاق مسولان ذی ریط بازدید شد.

همچنین علاوه براین پروژه از استخر و زمین فوتبال نیمه تمام که از سال 78 شروع شد، با همراهی جمعی از خیران، ارزیابی پروژه انجام گرفت. وقتی گزارش کار پروژه های مذکور را رصد می کردم به یاد در آمدهای هنگفت نفتی دولت احمدی نژاد و شعارهای انقلابی او افتادم؛ شعارهایی که با ادبیاتی احساسی و پرشور با کف و سوت جوانان و دانش آموزان جوان و بی خبر از نیت مرد عدالت و مهرورز(!) در استادیوم های ورزشی، امروز ما را ساخته است!

چرا باید با این همه درآمد های نفتی مهمترین پروژه فرهنگی – هنری وابسته به آموزش و پرورش از سال84 تاکنون نیمه تمام رها شده باشد؟ در شهری که متاسفانه بعد از انقلاب تاکنون هیچ پروژه فرهنگی برای دانش آموزان ساخته نشد و همه 70هزار دانش آموزبابلی مجبورند از فضای محدود کانون امام خمینی ( خانه پیشاهنگی سابق که قبل از انقلاب ساخته شد) استفاده کنند، چرا در سالهایی که وضیعت بودجه ای واعتباری کشور شبیه گنج قارون بود، به این دسته از طرح های زیربنایی فرهنگی بی توجهی شد؟!

کجاست آن آقای عضو کمیسیون عمران و آن برادرعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که به افکار عمومی پاسخ دهند برای تکمیل این گونه پروژه ها ی زیربنایی در طول مسوولیت خود چه کردنده اند؟

آیا مدیران دولت احمدی نژاد در استان مازندران و شهرستان بابل نباید پاسخگوی بی توجهی به امنیت فرهنگی جوانان شهرباشند؟ همان مدیرانی که در محافل فرهنگی و مذهبی کم کاری خود را به حساب تهاجم فرهنگی دشمن یا تساهل رقیب می گذاشتند!

انبوه پروژه های عمرانی نیمه تمام که به گفته رییس جمهوری محترم بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان بودجه می خواهد وبال گردن دولت و ملت شده است. حالا که کشور با انواع و اقسام محدویت ها و موانع اقتصادی و سیاسی در داخل و خارج مواجه است، چگونه باید این کشتی به گل نشسته را به حرکت درآورد؟

این ها را نوشتم تا مخاطبان در جریان عمق مظلومیت و محرومیت شهرستان بابل و کم کاری برخی مدیران سابق باشند. قصد سیاه نمایی ندارم اما دل هر انسان منصفی از بی عدالتی و اهمال کسانی که فرصت مسوولیت و کار داشته اند، اما دچار فرصت سوزی شدند به درد می آید و به قول صائب تبریزی: گویاترم زبلبل اما ز رشک عام / مهر بردهانم و افغانم آروزست!

شایان ذکر است پس از این بازدید مقرر شد با هماهنگی دستگاه های اجرایی ذی ربط و تامین اعتبار لازم، تمهیدات اجرایی برای شروع به کار مجدد پروژه اتخاذ شود.


  • کچل راستگوپاسخ به این دیدگاه 2 0
    دوشنبه 16 تير 1393-17:30

    آقای ایرج نیاز آذری چرا آقای نریمان و کریمی را تخریب می کنید ؟؟؟جوری می نویسید که اخوی شما انگار چاه نفت کشف کردند این از ناتوانی ایشونه که بعد از دو سال تازه یه پروژه اینجوری به چشمشون خورد،شما ها که کارتون وعده و عید دادن و تلفن جواب ندادنه ...

    • دوشنبه 16 تير 1393-0:36

      بابا جان چرا بابل ؟!! بیایید ببینید قاىمشهر چه خبره! ! کمپوست زباله با 4میلیارد و800میلیون تومن فقط با دوتا آهن قراضه رها شده... با 100میلیارد پیش فروش در رفته و رها شده استخر و 100ها پروژه تبلیغاتی. ..

      • فيروزجاهپاسخ به این دیدگاه 2 0
        يکشنبه 15 تير 1393-15:50

        اقاي نياز اذر چرا افكار عمومي را به بازي ميگيريد چرا تبليغات فقط براي اخوي گرامي واقعا اگر برادرتان نماينده نبود چنين مقاله اي مينگاشتيد...

        • شهروندبابلیپاسخ به این دیدگاه 2 0
          يکشنبه 15 تير 1393-13:48

          بعیدمی دانم که اخوی گرانقدراین نویسنده کاشف با اعتبارماده 180 هم بتواند رضایت مردم را بهمراه داشته باشدخیلی ضعیف عمل نمودند.تبلیغات دیگر جواب نمی دهد.

          • شنبه 14 تير 1393-23:59

            بابل فقط ... رو میخواد تا باز هم بابل به اوج برسه . خیلی ادم قوی و دلسوزی هست

            • شنبه 14 تير 1393-15:39

              آقای نیاز آذری
              هر کی کار کرد اسمی از او باقی ماند و هر کس که فریاد زد که کاری کرد فقط صداش باعث رنجش میشه. در ضمن نیاز نیست یک پروژه کمتر از 10 سال رو شما کشف نامگذاری کنید. وقتی کار بدون فکر کارشناسی فقط برای جلب نظر عمومی اون هم فقط برای تسکین مشکلات انجام بشه همینه چه در دولت نهم چه در دولت دهم وچه در دولت های بعد. در ضمن بس کنید این داستان میراث خرابی از دوره های قبل و دولت های قبل رو کمی هم به حرف مقام رهبری گوش بدید. اگر امروز افتخار خدمت بر گردن شماست یا علی کار کنید تا به یادگار بمانید نه برای بابل نه برای ساری برای کل ایران برای رضای الله.

              • شنبه 14 تير 1393-11:38

                باید آقای ایرج نیازآذری را ستود که با این شجاعت و صراحت در راه تنویر افکار عمومی و آبادانی مازندران قلم می زند.
                وی در زمانی که رئیس دفتر مجمع نمایندگان استان بود و از این حیث پست حساسی داشت در خرداد 92 به صراحت از دولت دکتر روحانی حمایت کرده و پای آن ایستاد.

                • شنبه 14 تير 1393-11:20

                  آقای نیازآذری، ایتقدر گذشته ها رو زیر سئوال نبرید و طرفداری از فامیل خود نکنید به جای آن برید به فامیل خود بگویید که اینقدر برای یک کار ابتدائی، یعنی کمک به اختصاص مبلغی برای جائی، بنر توی شهر بابل نزنه ، پول این همه بنر از کجا میاد،مجلسی ها که می گن ما حقوق ناچیز می گیریم. یک نفر بیاد از بابل رد بشه به جز مسخره کردن کار دیگه ای با دیدن این بنر ها نمی کنه .شما هم خلق شدی از فامیل حمایت کنی

                  • جمعه 27 آذر 1394-19:34

                    این آقا تبلیغ نکنه کی تبلیغ کنه...

                    • يکشنبه 15 تير 1393-8:46

                      آقای احمدآقا انقد مغرض نباش. نماینده باید اطلاع رسانی کنه.

                      • يکشنبه 15 تير 1393-11:38

                        باید اطلاع رسانی کنه نه برای این کار ناچیز برای شهر بزرگی مثل بابل که قیمت یک آپارتمان در اون یک میلیارد!


                    ©2013 APG.ir