تعداد بازدید: 7561

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 15 تير 1393-22:58

کشف اشيای عتيقه با قدمت 2500 سال در میاندورود

خبرهای حوادث استان/ پلمپ92واحد صنفي متخلف در قائمشهر+ دستگيري عاملان شرارت و ناامني در شهرستان نور+دستگيري عاملان شرارت و ناامني در شهرستان نور+دستگیری سارق موتورهاي آب زمين هاي کشاورزي جويبار و...


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مازندران: فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود از کشف 15 قطعه شيء عتيقه با قدمت 2500 ساله در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ هادي نصيري گفت: در پي کسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني بر نگهداري و فروش اشيای عتيقه توسط فردي به نام "ر – م" موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اين شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود افزود: مأموران ضمن هماهنگي با مراجع قضائي متهم را دستگير و در بازرسي از منزل وي موفق به کشف 15 قطعه شيء عتيقه شدند.
سرهنگ نصيري خاطر نشان کرد: کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي شهرستان قدمت اين اشياء کشف شده را 500 سال پيش از ميلاد برآورد کرده اند.

*پلمپ92واحد صنفي متخلف در قائمشهر
فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر از اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و پلمپ 92 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبرداد .
سرهنگ محمد رضا قدمي گفت : به منظور افزايش احساس امنيت و برخورد با مزاحمان نواميس مردم و جلوگيري از تخلفات واحد هاي صنفي ، طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در شهرستان قائمشهر به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر افزود : به همين منظور عمليات مشترکي با حضور کليه يگان هاي انتظامي وعملياتي در سطح شهرستان قائمشهر و در پارک ها و تفرجگاها و اماکن تجاري و .. اين شهرستان به اجرا در آمد.
سرهنگ قدمي خاطر نشان کرد : در اجراي اين طرح ضمن هماهنگي با مراجع قضايي ماموران موفق به دستگيري 35 نفراز مزاحمان نواميس مردم ومعرفي آنان به مراجع قضايي شدند .
وی از پلمپ تعداد 92 واحد صنفي متخلف از جمله نمايشگاه اتومبيل، فروشگاه هاي عرضه پوشاک، ميوه فروشي ها و واحدهاي صنفي لوازم آرايشي و ...خبرداد و افزود : از 53 واحد صنفي متخلف ديگر تعهد کتبي اخذ شد و به 126 واحد صنفي نيز اخطار پلمپ در صورت عدم رعايت قوانين ابلاغي داده شد .
فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر در ادامه توقيف 38 دستگاه خودروو7 دستگاه موتورسيکلت به لحاظ آلودگي صوتي و ناهنجاري هاي اجتماعي و مزاحمت براي نواميس مردم را از ديگر موفقيت هاي اين طرح برشمرد .

*دستگيري عاملان شرارت و ناامني در شهرستان نور
فرمانده انتظامي شهرستان نور از دستگيري دو شرور تحت تعقيب در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ ولي الله گنجيان مقدم گفت : در پي کسب خبر ي از منابع خبري مبني بر اختفای دو متهم تحت تعقيب مراجع قضائي به نام هاي " مهدي – س" و " بهنام- ق"در يکي از ويلاهاي رستمرود، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي کلانتري 13 اين شهرستان قرار گرفت .
فرمانده انتظامي شهرستان نور افزود : ماموران پس از انجام هماهنگيهاي قضايي در اقدامي غافلگيرانه وعملياتي ضربتي موفق شدند متهمان را دستگيرکنند .
سرهنگ گنجيان خاطر نشان کرد: در بازرسي از محل اختفاي متهمان که داراي سوابق متعدد شرارت و تيراندازي در شهرستان نوشهر و تحت تعقيب مراجع قضائي اين شهرستان بوده اند يک قبضه سلاح شکاري هشت تير ، چهار عدد فشنگ و يک قبضه تبر کشف شد .

*باند سارقان قطعات داخل خودرو با 45 فقره سرقت در چالوس منهدم شد
با تلاش ماموران پليس آگاهي شهرستان چالوس استان مازندران، اعضاي يک باند حرفه اي سرقت قطعات و اموال داخل خودرو در اين شهرستان شناسائي و دستگير شدند.
 در پي وقوع چندين فقره سرقت اموال و قطعات داخل خودرو در شهرستان چالوس، ماموران پليس آگاهي اين شهرستان موفق به شناسائي و دستگيري سارق حرفه اي قطعات خودرو به نام "ق – ن" در اين شهرستان شدند.
متهم پس از انجام تحقيقات اوليه به سرقت اعتراف و طي حکمي از سوي مراجع قضائي روانه زندان شد و با توجه به ادامه روند سرقت قطعات داخل خودرو در اين شهرستان، ماموران تحقيقات پليسي را از متهم فوق از سر گرفتند.
متهم در تحقيقات تکميلي به 45 فقره سرقت با همکاري دو نفر از همدستانش به نام هاي "ح –ک" و "م – ش" اعتراف کرد.
اين گزارش همچنين حاکي است، در اقدامي عملياتي هر دو همدست متهم نيز دستگير و به سرقت هاي انجام شده در اين شهرستان اعتراف کردند.

 *سارق موتورهاي آب زمين هاي کشاورزي جويبار دستگير شد
فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از دستگيري سارقان موتور هاي آب در زمين هاي کشاورزي اين شهرستان خبرداد .
سرهنگ "سيد رحمان رضازاده گنجي " گفت : در پي سرقت هاي متعدد موتور هاي آبكشي وكف کش در سطح شهرستان موضوع در جهت شناسائي سارقان در دستور كار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.


فرمانده انتظامي شهرستان جويبار افزود: ماموران با بهره گيري از منابع و ماطلاعاتي شخصي به نام " حميد - ق " را شناسائي و در اقدامي عملياتي وي را دستگير کردند .
سرهنگ رضازاده افزود : متهم در تحقيقات پليسي، پرده از راز سرقت پانزده دستگاه موتور آبکشي در اين شهرستان با همکاري دو مالخر برداشت .
سرهنگ رضازاده تصريح کرد : پس از شناسائي مخفيگاه وي و همدستانش، چندين دستگاه كف كش ومقدار تقريبي دويست متر كابل برق كشف شد.
 
*دستگيري سارق داخل خودرو با 13 فقره سرقت در چالوس
سارق اموال داخل خودرو در چالوس پس از دستگيري به 13 فقره سرقت اموال وقطعات داخل خودرو در اين شهرستان اعتراف کرد .
در اجراي طرح مبارزه با سرقت هاي خرد در شهرستان چالوس، ماموران انتظامي اين شهرستان با به کارگيري منابع اطلاعاتي موفق به شناسائي ودستگيري فردي به نام " مهدي – ف " شدند .
متهم که داراي سوابق متعدد کيفري و از جمله سرقت بوده، در تحقيقات به عمل آمده به 13 فقره سرقت اموال و قطعات داخل خودرو در اين شهرستان اعتراف کرد .
درادامه اين گزارش آمده است ، ضمن هماهنگي با مراجع قضائي در بازرسي از محل اختفاي نامبرده تعدادي اموال و مدارک مسروقه متعلق به مالباختگان کشف شد .
اين گزارش حاکي است ، فرماندهي انتظامي شهرستان چالوس از ابتداي اجراي طرح مبارزه با سرقت در اين شهرستان توانسته با اجراي چندين مرحله از طرح ارتقاي امنيت اجتماعي ومبارزه با سرقت ضمن کاهش 28 درصدي آمار سرقت در اين شهرستان به موفقيت هاي قابل توجهي نيز دست يابد .

*کشف بيش از 50کيلومواد مخدر در قائمشهر
فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر از کشف 56 کيلو مواد مخدر طي سه ماهه اول جاري در اين شهرستان خبرداد .
سرهنگ محمدرضا قدمي گفت: به منظور ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با مخلان نظم وامنيت عمومي از ابتداي سال جاري تا کنون طرح هاي مختلف انتظامي در اين شهرستان به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر افزود : با اجراي اين طرح ها و با ساماندهي نقاط آلوده و جرم خيز اين شهرستان 93 باند تهيه و توزيع مواد مخدر متلاشي و 56 کيلو مواد مخدر از آنها کشف شد .
سرهنگ قدمي درادامه خاطر نشان کرد : در راستاي پيشگيري از شيوع مواد مخدر در جامعه 294 نفر از عاملان تهيه وتوزيع مواد مخدر و 146 نفر از معتادان پر خطر دستگير و به مراجع قضائي و همچنين مراکز ترک اعتياد معرفي شدند .
قدمي همچنين از کشف هزار و 364 حقه آلات استعمال انواع مواد مخدردر اين شهرستان خبر داد وافزود : 20 دستگاه خودرو و12 دستگاه موتورسيکلت که به منظور حمل وجابجائي مواد مخدر مرود استفاده عوامل افيوني قرار گرفته بودن نيز متوقف و تا صدور حکم قضائي به پارکينگ منتقل شدند
 

*کشف 10 تن چوب قاچاق در آمل
ماموران کلانتري 13 آمل موفق به کشف بيش از 10 تن چوب قاچاق از يک دستگاه کاميون شدند.
ماموران کلانتري 13 شهرستان آمل حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به يک دستگاه کاميون مشکوک شده، آن را متوقف کردند که در بازرسي از خودروي مذکور ماموران بيش از 10 تن چوب قاچاق کشف شد.
 
*عامل درگيري و قتل در" نور" دستگير شد
ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان نور، عامل درگيري و قتل را شناسايي و دستگير کردند.
در پي کسب خبري در ساعت 1 بامداد روز پنج شنبه 29 خرداد ماه سال جاري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع درگيري خونين در يک جشن عروسي در يکي از روستاهاي توابع شهر" ايزدشهر" شهرستان نور، ماموران انتظامي کلانتري 13 سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.
ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، فردي به نام " سعيد – الف " به علت مشاجره لفظي با فردي ديگر به نام "فريدون – ک " درگير و وي را با ضربات سهمگين چاقو به شدت مصدوم کرد و متواري شد .
بر اثر اين حادثه مصدوم سريعاً به يکي از مراکز درماني منتقل شد و به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان جان باخت .
با توجه به وقوع قتل، پرونده براي بررسي و شناسايي علت و انگيزه قتل و دستگيري قاتل در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان نور قرار گرفت .
ماموران پليس آگاهي بلافاصله با تشکيل تيم هاي ويژه ضمن شناسايي مخفيگاه متهم فراري، وي را در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.
 
*انهدام باند تهيه و توزيع مواد مخدر شيشه در عباس آباد
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از شناسايي و دستگيري اعضاي باند تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي و کشف يک کيلو و 500 گرم شيشه خبر داد.
سرهنگ "کشاورزي" افزود: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي در حومه شهر عباس آباد در امر تهيه و توزيع مواد مخدر و روانگردان، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي قرار گرفت.
وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي از فعاليت باندي به سرکردگي فردي به نام " ع- ح " اهل و ساکن استان تهران با خبر شدند که اين فرد با خريد ويلاي شخصي در يکي از روستاي حومه اين شهرستان اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي و روان گردان مي کرد.
سرهنگ کشاورزي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در بازرسي از ويلا يک کيلو و 500 گرم شيشه آماده مصرف را به همراه يک دستگاه وانت پيکان کشف و ضبط کردند
 
*عمليات ضربتي پليس" آمل " در طرح پاکسازي نقاط آلوده
ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان آمل مازندران در راستاي مقابله جدي با مواد مخدر ، طرح پاکسازي نقاط آلوده را در اين شهر به مرحله اجرا درآوردند.
طرح پاکسازي نقاط آلوده و شناسايي ودستگيري معتادان پرخطر و تابلو با هدف مقابله با مواد مخدر در سطح شهرستان آمل به مرحله اجرا درآمد .
براساس اين گزارش، ماموران با انجام يک سري اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، ضمن شناسايي مناطق آلوده با هماهنگي قضايي اين مناطق را از لوث خرده فروشان مواد مخدر و معتادان تابلو پاکسازي کردند.
ماموران در اين طرح ضمن شناسايي فردي به نام "حسن- ش" اهل يکي از استان هاي شمالي کشور که در امر تهيه و توزيع مواد مخدر در اين شهرستان فعاليت داشت، در بازرسي از اين فرد موفق شدند ، 3 کيلوگرم ترياک را کشف و ضبط کنند.
ماموران همچنين در ادامه با شناسايي و دستگيري چند خرده فروش، مقاديري مواد مخدر هروئين ، شيشه ، ترياک و آلات استعمال مواد مخدر را از آنان کشف و ضبط کردند.
در اين طرح همچنين ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر 10 معتاد پرخطر و تابلو را شناسايي و دستگير کردند .
متهمان به تهيه وتوزيع مواد مخدر پس از سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي و معتادان تابلو نيز براي بازپروري به کمپ هاي مجاز ترک اعتياد تحويل دادند .
 
*انهدام باند کلاهبرداري شرکت هاي هرمي در عباس آباد
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد مازندران ، از شناسايي و دستگيري اعضاي باند کلاهبرداري شرکت هاي هرمي خبر داد .
 در پي مراجعه دو شهروند از استان هاي مرکزي کشور به ماموران انتظامي شهرستان عباس آباد، مبني بر کلاهبرداري و تحصيل مال نامشروع از آنان از سوي افرادي تحت عنوان شرکت هاي هرمي، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.
براساس اين گزارش، سرهنگ کشاورزي فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد با اشاره به اقدامات پليس آگاهي در راستاي شناسايي و دستگيري متهمان به راه اندازي اين شرکت جعلي ، از شناسايي محل تجمع اعضاي اين شرکت ها در شهر سلمانشهر خبر داد .
وي افزود : ماموران پليس آگاهي با هماهنگي مرجع قضايي پس از محاصره محل تجمع سرکردگان اين باند و اعضاي اين شرکت در عملياتي غافلگيرانه، 2 سرکرده اين باند را به همراه 15 عضو ديگر در اين شرکت را دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد گفت : متهمان دستگير شده که اهل استان هاي " تهران، البرز، مرکزي و مازندران" بودند، با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند .

 *شرور تحت تعقيب در" آمل " دستگير شد
ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان آمل مازندران، در عملياتي پليسي متهم به شرارت و تحت تعقيب مراجع قضايي را شناسايي و دستگير کردند.
در پي دريافت گزارش ها و شکايات مردمي مبني بر شرارت فردي به نام" محمد – ش" که تحت تعقيب مراجع قضايي نيز بوده، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان آمل قرار گرفت .
ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي مخفيگاه متهم را شناسايي و وي را مورد تعقيب و مراقبت قرار دادند
براساس اين گزارش، ماموران با بررسي صحت و سقم موضوع و اطمينان از حضور متهم در مخفيگاهش با هماهنگي قضايي در عملياتي غافلگيرانه وارد مخفيگاه اين فرد شرور شدند .
متهم به شرارت که با مشاهده ماموران خود را در محاصره پليس گرفتار ديد ، با به جا گذاشتن سلاح شکاري و سرد خود پا به فرار گذاشت .
اين گزارش حاکي است، ماموران پليس با تعقيب اين فرد ضمن اخطار ايست با شليک گلوله متهم را متوقف و دستگير کردند.
متهم دستگير شده که از اراذل و اوباش معروف شهر بوده و چندين فقره درگيري و ايجاد رعب و وحشت را در پرونده خود داشته ، به بزه انتسابي اعتراف کرده، پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

 *انهدام باند سارقان موتورسيکلت در عباس آباد
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از شناسايي و دستگيري باند سارقان موتور سيکلت وکشف4 دستگاه موتورسيکلت در اين شهرستان خبر داد .
سرهنگ کشاورزي گفت :در پي کسب خبري مبني بر نقل وانتقال چند دستگاه موتورسيکلت سرقتي در اين شهرستان توسط اعضاي يک باند سرقت، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد افزود: ماموران پس از کسب اين خبر با بکار گيري منابع اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي موفق به شناسائي اعضاي اين باند شدند .
سرهنگ کشاورزي تصريح کرد: در يک اقدام عملياتي توسط ماموران 5 متهم به سرقت موتورسيکلت بنام هاي "حميد-ش "،"حسين- خ "،"حميد- پ "،"بهرام- ش " و"جعفر-پ " دستگير شدند .
وي درادامه اظهار داشت : در بازرسي از مخفيگاه اين افراد 4 دستگاه موتورسيکلت سرقتي کشف شد .
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد خاطر نشان کرد :متهمان درادامه تحقيقات پليسي تاکنون به 8 فقره سرقت موتورسيکلت در اين شهرستان اعتراف کردند .
 
*عامل تهيه و توزيع داروهاي تقلبي در نکا دستگير شد
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري عامل تهيه و توزيع داروهاي تقلبي قاچاق و کشف 5 تن داروي گياهي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسن فلاح گفت: در پي کسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني برتهيه و فروش انواع داروهاي تقلبي و قاچاق توسط فردي به نام "ح – ب" موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان نکاء افزود: ماموران ضمن هماهنگي با مراجع قضائي در اقدامي ضربتي متهم را دستگير کردند و در بازرسي از يک کارگاه توليدي اين متهم 5 تن گياهان داروئي، 270 شيشه شربت گياهي، 500 ورق قرص 20 تايي گياهي به همراه 4 دستگاه خشك كن مربوط به گياهان داروئي، 1 دستگاه شربت ساز گياهي، 1 دستگاه خشك كن قرص گياهي،1دستگاه مخلوط كن قرص گياهي، 1 دستگاه پرس و بسته بندي و همچنين تعداد زيادي برچسب با مارک هاي مختلف کشف شد.
 
*دست رد ماموران انتظامي تنکابن به وسوسه هاي شيطاني يک عامل افيوني
رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان مازندران از رد رشوه 916 هزار توماني ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان تنکابن خبر داد.
سرهنگ غلامحسين فلاح پور گفت: در پي کسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني بر تهيه و فروش انواع مواد مخدر توسط يکي از عاملان افيوني در شهرستان تنکابن، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان موفق به شناسائي و دستگيري متهم شدند.
رييس بازرسي فرماندهي انتظامي استان مازندران افزود: ماموران ضمن هماهنگي با مراجع قضائي در بازرسي از منزل متهم 279 گرم شيشه و يک کيلو و 308 گرم ترياک کشف کردند.
فلاح پور در ادامه تصريح کرد: متهم براي رهايي از قانون و چشم پوشي ماموران ملبغ 916 هزار تومان وجه نقد به عنوان رشوه به ماموران پرداخت کرد، ولي ماموران وظيفه شناس ضمن رد رشوه پيشنهادي مراتب را صورتجلسه و به همراه متهم اين پرونده به مراجع قضائي تحويل دادند.
رييس بازرسي فرماندهي انتظامي استان مازندران درخاتمه از رد 46 مورد رشوه پيشنهادي به مبلغ 7 ميليون و 792 هزار تومان توسط ماموران در سه ماهه اول سال جاري در سطح استان خبر داد.

 


  • دوشنبه 16 تير 1393-8:19

    درود، هر دو تصویر این باکس خبری را معاونت اجتماعی انتظامی مازندران برای ما ارسال کرده است و ما اطلاعی از واقعی یا تزیینی بودن تصویرها نداریم.

    • تصویر مشکوک از اشیا ء عتیقهپاسخ به این دیدگاه 4 0
      دوشنبه 16 تير 1393-6:11

      لطفاً در مورد اصالت این تصویر کمی توضیح دهید . تصویر آیا زینتی است ؟ کدام کارشناسان سخن گفته اند ؟ مازندنومه معمولاً بیشتر از این ها دقت به خرج می داد .


      ©2013 APG.ir