تعداد بازدید: 3980

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 16 تير 1393-5:33

تحصیل به شرط اجبار

نامه جمعی از اولیای  فریدون کناری به مدیر کل آموزش و پرورش  مازندران/آیا در شهری که حدود 400 دانش آموز دختر(پایه اول دبیرستان) درآن تحصیل می کنند، یک کلاس تجربی 20 نفره دولتی کافی است؟


مازندنومه، سرویس اجتماعی: تعدادی از والدین دانش آموزان دختر فریدونکنار در نامه ای به مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، تقاضا کردند اجازه داده نشود که فرزندان آن ها به اجبار انتخاب رشته کنند. اصل مشکل  و تقاضای این والدین در این نامه بازتاب یافته است. یک نسخه از نامه برای مازندنومه نیز ارسال شده که متن کامل آن در زیر آمده است:

مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان مازندران

احتراما به استحضار می‌رساند ما اولیای دانش آموزان دبیرستان دخترانه فریدون‌کناری، به‌جهت نبود مدیریت در ساماندهی دانش آموزان،بر آن شدیم تا موضوع را با جنابعالی در میان گذاشته و در جهت رفع مشکل مورد نظر تلاش کنیم.

متاسفانه در هنگام ثبت نام فرزندان مان در این منطقه مشاهده شد که تعداد زیادی از دانش آموزان ورودی سال دوم دبیرستان(دخترانه) برای انتخاب رشته با مشکلات متعدد مدیریتی مواجه شدند.

این مشکلات را اداره آموزش و پرورش به بهانه مختلف تشدید نمود؛ به‌عنوان مثال این شهرستان در حوزه مدارس دولتی فقط یک کلاس با 20 دانش آموز در رشته تجربی را پیش بینی کرده است.

به‌جای این که مسوولان به هدایت تحصیلی فرزندان ما بپردازند، انتخاب اجباری رشته ها را در دستور کار خود قراردادند و جمع کثیری از محصلان را به رشته هایی که استعداد و ذوقی در آن ندارند، وادار به ثبت نام می کنند.

آقای مدیرکل! آیا شهری که حدود 400 دانش آموز دختر(پایه اول دبیرستان) درآن تحصیل می کنند یک کلاس تجربی 20 نفره دولتی کافی است؟ در این ساماندهی با توجه به رشته های تحصیلی موجود، چه نسبتی را در نظر گرفتید؟

آقای قاسمی! چرا اداره شما در شهرستان به حق انتخاب فرزندان این خطه، احترام نمی گذارد؟ آیا اگر دختر شما علاقه و استعداد ادامه تحصیل در رشته مثلاٌ تجربی را دارد، شما حاضر می شوید ایشان استعدادشان در خیاطی به کار گرفته شود؟!

  به نظر ما اولیای این دانش آموزان، این روش مدیریتی در آموزش و پرورش، نه آموزش است و نه پرورش؛ نه تدبیر است و نه امید بخشیدن به مادران آینده جامعه.

متاسفانه بعضا مشاهده شد عده ای از دختران فریدون‌کناری در اثر این روش فرسوده مدیریتی یا از ادامه تحصیل منصرف شده وخانه نشینی اختیار کردند و یا اجباراً به ادامه تحصیل در رشته های "کار و دانش و فنی حرفه ای" روی آوردند.

 این مادران آینده که مثلا" کارشناس اداره تان، به اصطلاح آنان را هدایت تحصیلی نمودند، هیچ علاقه ای به این رشته های منتخب ندارند و به این انتخاب «اجباری» عکس العمل نشان دادند و کم نیستند استعدادهایی که با این سوء مدیریت، نادیده گرفته شدند.

 جمعی از اولیای شهر فریدون‌کنار

رونوشت:

1-    استاندار محترم
2-    رسانه ها


  • سه شنبه 17 تير 1393-8:37

    درانتخاب رشته همين اساتيد بارها وبارها گفتند علاقه مندي دانش آموز شرط است اما خودشان عمل نميكنند چرا؟
    آقاي قاسمي دخترش هرجا بخوادوهر رشته اي بخوادبراش فرش قرمز پهن ميكنند تا بود همين بود

    • سه شنبه 17 تير 1393-8:35

      چرا ناحیه 2 ساری مدرسه شریف را نمیگویید مدیر مدرسه معدل زیر 18/80 را از مدرسه خارج کرده و با نهایت بی احترامی گفته شماباید ازین مدرسه بروید رشته های فنی

      • سه شنبه 17 تير 1393-7:33

        مگر این مدیر کل چیزی از هدایت تحصیلی می داند ...


        ©2013 APG.ir