تعداد بازدید: 3403

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 16 مرداد 1393-0:28

فیاضی: از دولت روحانی حمایت می کنم

نماینده نور و محمودآباد: در جامعه ای که یک تکنسین خجالت می کشد که تکنیسن است و تصور می کند باید مهندس باشد، آن جامعه پیشرفته نخواهد بود/استاندار مازندران فردی اخلاقی است و فلاح را از این حیث قبول دارم/ اکثر مدیرانی که فلاح انتخاب کرده بابلی هستند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: عبدالوحید فیاضی -نماینده مردم نور و محمودآباد- بعد از حضور در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی مازندران، در دفتر مجمع نمایندگان مازندران در نشست خبری حاضر شد.

فیاضی در بخش نخست سخنان خود درباره رسانه ها صحبت کرد و در بخش دوم به سوالات پاسخ داد.

نماینده مردم نور و محمودآباد با اشاره به اینکه جامعه هر اندازه از نظر عملکردها و ارزیابی ها شفاف باشد، جامعه موفق تری است، ادامه داد: هر اندازه اخبار و رویدادهای یک جامعه در پستوی سیاسی پنهان شود به همان اندازه آن جامعه موفق نیست.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم آنچه در کشور اتفاق می افتد تا آنجا که به منافع ملی و مصالح نظام خدشه وارد نمی کند، منتشر شود، تصریح کرد: خبرنگارانی که به حفظ منافع ملی و مصالح نظام کمک می کنند، باید حمایت شوند.

فیاضی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب هایی که در جامعه امروز اتفاق می افتد ناشی از کتمان است، گفت: اگر خبرها به وضوح رد و بدل شوند جامعه می تواند موفق عمل کند.

وی با بیان این که خبرنگاران باید در جامعه ایمن باشند، گفت: کج سلیقگی برخی سیاستمداران نباید باعث محدودیت خبرنگاران در خبررسانی شود و تا امروز حمایت هایی که از رسانه ها صورت گرفته، کافی نبوده است.

فیاضی با اشاره به اینکه اگر صاحبان رسانه در دنیا کار خود را انجام دهند، اسرائیل محو می شود، گفت: در غفلت رسانه های بین الملل، اسرائیل به کودک کشی می پردازد. اگر کودک کشی اسرائیل در بوق و کرنای رسانه های دنیا دمیده شود، اسرائیل از این همه جنایت شرم می کند.

وی ادامه داد: امروز به دلیل اینکه صاحبان امتیاز برخی رسانه ها، صاحب خبر و مسئولیت نیستند، بهره برداری غیرمنطقی و غیرعقلایی از رسانه می شود که در جای خود قابل بحث است.

فیاضی با اشاره به اینکه هنوز به بلوغ لازم برای داشتن جامعه رسانه ای سالم نرسیده ایم، افزود: بخشی از نرسیدن به بلوغ، مربوط به حوزه رسانه و بخشی هم مربوط به کارگزاران است.

* من خبر ندارم

فیاضی در این نشست به دو سوال مازندنومه پاسخ داد.

*نظام آموزشی ما دارای ضعف است و این ضعف هم مربوط به یک سال گذشته و دولت یازدهم نیست. تعداد زیادی از دانش آموخته ها دارای مهارت کافی در رشته تحصیلی خود نیستند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برنامه ای برای اصلاح نظام آموزشی دارد؟

فیاضی: نظام آموزشی ناقص در کشور وجود دارد و میراث گذشتگان است. اصلاحاتی هم در چند مرحله در نظام آموزشی کشور صورت گرفت که بیشتر مسائل ساختاری بوده تا مبنایی. اگر قرار است کشور اصلاح شود باید رویکرد آموزش را به پژوهش و فن و حرفه تغییر دهیم. در جامعه ای که یک تکنسین خجالت می کشد که تکنیسن است و تصور می کند باید مهندس باشد، آن جامعه پیشرفته نخواهد بود.

بروز و ظهور دانشگاه های غیرانتفاعی که در مازندران به صورت شاخص بوده و در هر شهری با نگاه تجاری و بدون آمایش سرزمین ایجاد شد فارغ التحصیلان بیکار بسیاری را روانه جامعه کرده است. برای بهبود این وضعیت باید به سراغ آموزش های فنی و حرفه ای برویم و فرزندان مان را با مهارت آشنا کنیم. مدرک گرایی خطرناک شده و باید محتوا گرایی، معنا محوری و حرفه گرایی را گسترش دهیم و قانون کار و مراکز و واحدهای تولیدی هم باید در این زمینه کمک کنند.

*حرف و حدیث‌هایی درباره انتصاب رئیس آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد وجود دارد. گفته شده برای انتصاب این فرد که شائبه ایی متوجه اوست، تا استیضاح وزیر هم پیش رفته اید. جزئیات این موضوع را بیان نمی کنیم اما دفاع شما را می شنویم.

فیاضی: من خبر ندارم. حرف و حدیث های مطرح شده هم از سوی من تایید نمی شود و حتما آقای قاسمی -مدیرکل آموزش و پرورش- هم تایید نمی کند. مدیرقبلی در سمت خود مشغول به فعالیت است. ما در پس وظایف نمایندگی، در حوزه انتخابیه هم در اندازه اختیارات، کمک می کنیم که شهر خوب اداره شود.

* از دولت روحانی حمایت می کنم

در این جلسه سوالات دیگری هم از سوی دیگر رسانه ها مطرح شد که این نماینده مجلس به آن ها پاسخ داد:

ارزیابی و انتصابات استاندار و آموزش و پرورش

به کسی که در استان ما خدمت می کند احترام می گذاریم و حمایت ما از جنس حمایت از استان است نه شخص. بنای شخص من، حمایت از دولت است. شاید عده ای من را منتقد دولت بدانند اما من منتقد بدنه دولت به صورت جزء هستم و از دولت روحانی حمایت می کنم، اما از نقد کارشناسانه و منصفانه نباید دوری کنیم.

درباره چیدمان مدیران ارشد استان هم سوالاتی مطرح بود که چرا از بین افراد جوان تر انتخاب نشدند. استاندار مازندران فرد اخلاقی است و فلاح را از این حیث قبول دارم. ممکن است اشکال از نماینده ها هم باشد اما در مجموع، دولت باید تصمیم گیری های درست تری داشته باشد.

از ظرفیت های مازندران به خوبی بهره برداری نشده است. در انتصاب مدیران به تقسیم اقلیمی قائل نیستم اما کج سلیقگی هایی شده است.

انتقادی به فلاح وجود دارد. من بابل را دوست دارم و مردم خوبی هستند و در بابل هم تحصیل کردم اما اکثر مدیرانی که فلاح انتخاب کرده بابلی هستند و این انتقادها را باید بشنود تا این اتفاق نیفتد.

درباره آموزش و پرورش کشور و استان نگرانی دارم و نگرانی هایم را پنهان نکردم. باید قوی تر عمل شود. البته انتقادها را هم خیلی متوجه دولتمردان نکنیم که از حرکت بایستند. نباید بر اساس عملکرد شش ماهه یک مدیر قضاوت کرد. باید یکی دو سال فرصت بدهیم. قضاوت ها باید منصفانه و کارشناسانه باشد و دولت هم باید از نقدهای مردمی و رسانه ای استقبال کند.

کشاورزی و فروش زمین های کشاورزی

کشاورزی ما سنتی است و برای اینکه تقویت شود باید درباره آبخیزداری و یکپارچه سازی اراضی کار کنیم. تامین آب، احداث و حفر چاه، برقدار کردن چاه ها، مکانیزه کردن کشاورزی و ... از انتظارات کشاورزان است.

از سال 82 فروش زمین های کشاورزی، به دلیل فقری که به وجود آمد، شروع شد. حالا ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته و می روند از بین به طور مثال سه هزار واحد، برای 25 واحد حکم تخریب می گیرند. این به چه معنا است؟ کشاورزی ما در حال نابودی است و با این روش ها هم هیچ وقت این مرده، زنده نمی شود.

بورسیه سه هزار نفری دولت دهم

آمار سه هزار نفر نبوده و تعداد کمتری بودند. اشکالاتی هم بوده است اما همه این افراد که غیرقانونی مشغول به تحصیل نبودند. تعدادی هم قانونی بودند. اینگونه نبود که دولت روحانی بخواهد حق را احیا کند و مجلس مخالفت کرده باشد.

سنتور بدون کوک

برای رونمایی از نخستین سنتور کرماتیک جهان که ساخته دست هنرمند مازندرانی امید طهماسب پور است به شهرستان آمل می روم. این نخستین سنتور بدون کوک در جهان است که ثبت اختراع بین المللی شده است.


  • دوشنبه 20 مرداد 1393-8:43

    "از دولت روحانی حمایت می کنیم" جوک سال 94- اون هم از زبون رئیس ستاد جلیلی!!!.
    همه این آقایان به دنبال انتصاب یا ابقای مدیران وابسته به خود هستند!!

    • يکشنبه 19 مرداد 1393-23:45

      مجبوری از دولت حمایت کنی . مجبوری،

      • نوری ریکاپاسخ به این دیدگاه 2 3
        يکشنبه 19 مرداد 1393-4:21

        ... کجای کاری مردم باید رای دهند...فهمیدی تفکر سابق دیکر در مردم جایکاه ندارد

        • يکشنبه 19 مرداد 1393-1:7

          استانداری نگو برادر بگو بابلداری، بعدش هم بهشهر و نکا و قائمشهر و سوادکوه و دیگر هیچ.

          • يکشنبه 19 مرداد 1393-0:15

            آقاي فياضي ... درآموزش و برورش مازندران چراهنوز جای مدیران لایق دلسوز همچون ... که به معنای واقعی اعتدال دارد و مورد وثوق همه معلمین هستند چرا خانه نشین هستند ؟ شما در مقابل مردم و فرهنگیان مسوول هستید . جواب ما را بدهید

            • يکشنبه 19 مرداد 1393-13:50

              اقای فیاضی چرا از اقای امیری که مدیر کل به تمام معنا بوده حمایت نشد

          • شنبه 18 مرداد 1393-22:13

            شما دروغ میگویید. در دوران تصدی مدیر کلی شما در باب استخدام نیروهای پرورشی و تربیت بدنی حق خیلی ها ضایع شد شما ... و مخالف جدی اصلاحات


            ©2013 APG.ir