تعداد بازدید: 4060

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 20 مرداد 1393-8:22

مجید عبداللهی:

تعرفه آب روستایی واقعی نیست

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران:هزینه تمام شده برای تولید هر یک متر مکعب آب شرب 900 تومان است، در حالی که به ازای هر هزار لیتر آب روستایی از مشترکان، فقط 59 تومان دریافت می کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، سردبیر+ربابه حسین پور: هفته گذشته همزمان با برپایی نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی، مجید عبدالهی -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران- ضمن بازدید از غرفه مازندنومه، به برخی پرسش های ما پاسخ داد.

او عمده ترین چالش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران را تعرفه پایین آب بیان کرد و اظهار داشت: هزینه تمام شده برای تولید هر یک متر مکعب آب شرب 900 تومان است، در حالی که  ما فقط 59 تومان دریافت می کنیم

عبدالهی قیمت نیم لیتر آب معدنی را 500 تومان ذکر کرد و افزود: آب آشامیدنی روستایی کم تر از یک هشتم آب معدنی قیمت گذاری شده است و اگر نرخ آب بها این گونه پیش برود به ضرر مردم تمام می شود و از خدمات کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به 245 پروژه نیمه تمام خاطر نشان کرد: برای اتمام این پروژه ها 202 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالیست که 5300 کیلومتر شبکه فرسوده نیز در سطح استان داریم که بازسازی این شبکه ها 280 میلیارد تومان اعتبار می طلبد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به تحت پوشش بودن 1560 روستا در خصوص کمبود آب گفت: تاسیسات آبرسانی موجود برای جمعیت بومی و ثابت در نظر گرفته شده و ما در مواقع عادی مشکلی نداریم، اما با ورود مسافران و جمعیت شناور در ایام تعطیلات در مناطق توریستی، مصرف آب بالا می رود و آب کفاف نمی دهد.

وی با اشاره به بدهی 4 میلیارد تومانی مشترکان به آبفار استان افزود: به همین میزان نیز ما به دستگاه های دولتی بدهکاریم.

عبدالهی با تاکید بر سلامت آب شرب روستایی تصریح کرد: در همه شهرستانها آزمایشگاه هایی داریم که آزمایش های میکروبیولوژی آب را انجام می دهیم، کلر سنجی نیز در همه روستاهای تحت پوشش صورت می گیرد لذا مشکلی در بهداشت آب آشامیدنی نداریم، مگر در روستاهای غیر تحت پوشش که کلر را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی در خصوص ماده جایگیزین کلر در آب شرب اظهار داشت: طرح جایگزینی آب ژاول را به جای کلر به صورت پایلوت در محمود آباد در دست اجرا داریم.

مدیر عامل آبفار مازندران در ادامه پرسش های ما به عنوان مدیری که هم خدمت در آب و فاضلاب شهری را تجربه کرد و هم در آب و فاضلاب روستایی، کار کردن در آبفار را به دلیل پراکندگی و گستردگی روستاها سخت تر عنوان کرد و گفت: در شهر تاسیسات متمرکز وجود دارد اما در روستاها پراکندگی زیاد است، گرچه ما برای روستاهای همجوار مجتمع های روستایی را داریم اما آبرسانی تک روستایی زیادی هم در استان وجود دارد که خدمات رسانی را سخت تر می کند.

وی منابع تامین آب را چشمه ها و چاه ها ذکر کرد و گفت: در برخی مواقع با افت شدید آبدهی مواجه می شویم، هدر رفت آب به دلیل فرسودگی لوله ها نیز بر کمبود آب می افزاید، لیکن روستاها را سطح بندی کردیم و به مرور در حال برطرف کردن و بازسازی شبکه های فرسوده هستیم.

  عبدالهی، استاندارد سختی آب را 500 میلیگرم در لیتر بیان کرد و گفت: دستگاههای تصفیه آب خانگی را توصیه نمی کنیم چون بسیاری از املاح مفیدی را که برای بدن لازم است از بین می برد.


  • دوشنبه 20 مرداد 1393-16:54

    ...باور کنید مدیران ابفا شهری و روستایی تا 2 سال دیگه که جابجا بشن مردم رو از بی آبی تلف میکنن...

    • دوشنبه 20 مرداد 1393-12:32

      کدوم آب ؟ فقط لوله کشی شده اس!
      نه کیفیتی، نه اصول بهداشتی، تابستون هم که میشه کمبود آب بیداد میکنه اونم تو استان مازندران!
      درمورد کیفیت آب هم باید بگم بعضی وقتا آبی که از شیر آب میاد، آب نیست ! شیر کاکائو هست به نظرم!
      نیست که لوله ها استاندارد هست، واسه همین آب تغییر رنگ میده و آب اکسید شده میده دست ما!
      هروقت کیفیت کار شما خوب شد، بیاین گله کنید .

      • دوشنبه 20 مرداد 1393-9:9

        ...
        مگر در روستاهها آب هست !!؟؟
        ساكن روستاي 4كيلومتري ساري صفرآباد فيروزكنده هستم در اكثر روز آب بسيار ناچيز ميادو در روزهاي تعطيل كاملاقطعه درصورتي است اين فلكه روستاهها بسته ميشود وبه ويلاداران كنارساحل براي دوش گرفتن ميره !!؟؟
        وجدانا مردم درعذابند


        ©2013 APG.ir