تعداد بازدید: 2786

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 2 شهريور 1393-16:53

زمین؛ وعده شورا و شهرداری ساری به مرکز اسناد مازندران

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: در مرکز اسناد مازندران بیش از یک میلیون سند تاریخی مازندران نگهداری می شود/رجایی تکرار نمی شود حتی اگر عده‌ای کاپشن او را بپوشند/دست های پنهانی وجود دارد که می‌خواهد ساری را کوچک کند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: لطف‌الله محمدنژاد -رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران- مهمان شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر ساری بود.

محمدنژاد در این نشست اظهار داشت: در مرکز اسناد مازندران بیش از یک میلیون سند تاریخی مازندران نگهداری می شود که از مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران به مازندران آورده‌ایم.

وی با اشاره به نگهداری چهار هزار جلد کتاب مرجع و تاریخی مازندران هم در این مرکز در دسترس مردم قرار دارد، گفت: نسبت به حفظ و نگهداری این اسناد، وظیفه شرعی و فرهنگی داریم و این گنجینه‌های مهم باید جمع‌آوری شوند.

محمدنژاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این اسناد از کشور خارج شده و در موزه و کتابخانه‌های آسیای میانه و کشورهای اروپایی نگهداری می‌شود، تصریح کرد: کسانی که قصد فروش این آثار را دارند ما وظیفه داریم این آثار را از این افراد خریداری کنیم و نگذاریم به خارج از کشور منتقل شود اما در این مسیر با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس مرکز اسناد مازندران یادآور شد: آقای صالحی امیری وعده داده اگر در استان بتوانیم زمینی برای مرکز اسناد مازندران تهیه کنیم، مرکز اسناد ایران نسبت به احداث ساختمان آن، اقدام می‌کند، به همین دلیل از شهرداری و شورای شهر ساری تقاضا داریم زمینی به مرکز اسناد مازندران اختصاص دهند.

محمدحسن محمدی کیادهی -مشاور شهردار ساری در امور شوراها- درباره این درخواست، اظهار داشت: شهرداری ساری برای اهدای زمین، آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه نوع دیدگاه شورای چهارم نسبت به شوراهای گذشته، متفاوت است، گفت: در شورای چهارم 210 مصوبه و 122 تذکر و ارشاد داشتیم که هر کدام از این تذکرها، راهگشای کارکنان ما بوده است.

جمال باقری رئیس شورای شهر ساری هم در سخنانی اظهار داشت: درخواست دریافت زمین برای مرکز اسناد استان، به صورت مکتوب به شهردار ساری نوشته شود. نظر کلی اعضای شورا هم در این زمینه مثبت است.

کورش یوسفی در این نشست گفت: اعضای شورا نسبت به نطق یک ماهه اخیر خود و درباره نقش خود در شورای شهر، بازنگری داشته باشند.

فرامرز نقیبی نیز در سخنانی اظهار داشت: امیدواریم بارقه امیدی که دولت تدبیر و امید در شعارهایش ایجاد کرد، توسط مدیران ما در بین مردم تبدیل به یاس و ناامیدی نشود.

این عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: هر کسی که از استان رفت، مدیر توانمندی شد.

محمد آقامیری افزود: رجایی تکرار نمی شود حتی اگر عده‌ای کاپشن او را بپوشند.

وی در این نشست اسنادی از سال 1322 که مربوط به جدا شدن آمل و لاریجان از شهرستان ساری بود نشان داد و تصریح کرد: دست های پنهانی وجود دارد که می‌خواهد ساری را کوچک کند. شهری که به عنوان یکی از روستاهای ساری بود الان دومین اعتبار استان را بعد از شهرستان ساری دریافت می‌کند.

این عضو شورا با بیان اینکه چرا بعد از 35 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد هنوز یک ساروی نتوانسته سکان استانداری مازندران را بر عهده بگیرد، یادآورشد: دولتی که کلید پیروزی‌اش در مرکز استان رقم خورد، ببیند که به کار گیری نیروهای ساروی چگونه است.

مهدی احمدی -عضو دیگر شورای شهر ساری- در سخنانی خاطرنشان کرد: باید گفتمان خودمان را اثباتی کنیم. به این سمت برویم که چرا ساری پیشرفت نکرده نه اینکه بگوییم چرا فلان شهر پیشرفت کرده است.

علی اکبر ذلیکانی -دیگر عضو شورای شهر ساری- در این نشست گفت: همه جریانات بابل از استاندار مازندران حمایت می کنند اما این اشکال در ساری وجود دارد که نیروهای خود را می‌زنیم.


  • دوشنبه 3 شهريور 1393-15:43

    آقای آقامیری یکسال به دکتر احمدی نژاد و از دولتش تیکه میندازی لطفا از کرامات شیخت نیز کلامی بگو

    • دوشنبه 3 شهريور 1393-9:37

      زيراب زني خودزني ........
      واقعا درست گفتند ما ساروي ها ومازني ها يد طولاني در زيرآب زني وخودزني داريم اگرببينيم كسي به جايگاهي رسيده از داخل شهرومحل زادگاهش راپورتهاي عجيب وغريب برعليه اش منتشرشده وآنچنان ميكوبنش كه طرف له ميشود
      متاسفانه از هرحربه اي براي تخريبش استفاده ميكنيم
      نمونه آن شهردار عبوري است كه برابرنظر اكثرمردم ساري عالي كارميكنه ولي برخي ها دركارشهر خلل ايجادميكنند!!؟؟نميگويند اين كار به ضررشهره ميگن اگراين پروژه بخوابه عبوري شكست ميخوره !!؟؟

      • سه شنبه 4 شهريور 1393-14:28

        عبوری پروژه ای تو شهر اجرا نکرده که بخوان کارشکنی کنند تمام پروژه هایی که داره انجام میده پروژه هایی بوده که از زمان گذشته شروع شده بود...

        • سه شنبه 4 شهريور 1393-8:16

          علی آقا شروع زیراب زنی و ناسپاسی در شهر با شهردار شدن عبوری شروع شده قبل حضور عبوری طرحهای بزرگ زیربنائی در شهر انجام شده بود اما عبوری با نمک نشناسی کل عملکرد گذشتگان را زیر سوال برد
          واسه نمونه در بدو ورود به شهرداری از پل کابلی به عنوان پل رانتی یاد کرد و وعده داد که جلوی احداث این پل را میگیره اما بعد دو سال عنوان کرد که این پل مشکل ترافیک و حل میکنه و واسه انجامش در ی اقدام تبلیغاتی کل تیربرقهای بلوار داراب رو با آرم پل کابلی تزئین کرد

          • جواب سارويپاسخ به این دیدگاه 1 1
            سه شنبه 4 شهريور 1393-9:23

            اين پروژه ها كه نام بردي مانند پل خزرو..نظارت پسر معاون استاندارو...مجبورشدن يه پل ديگر بزنن كه هر روز شاهدتصادف هستيم وترافيك منطقه هم حل نشد!!؟؟.گندش دراومده وهرچند شما خبردارين اما رسانه اي نشد چند نفرمديران منتصب آقايان درزمان شهردار قبلي به دادگاه معرفي شدن !؟
            اما راجع به پل كابلي چون شهردارقبلي قراردادامضاءكردوپيمانكار پل هم درحال انجام شكايت بود كه چاره اي نبود واگر ادامه پيدانميكرد چندين برابر ساخت پل بايدغرامت ميدادند!!؟؟

            • چهارشنبه 5 شهريور 1393-8:37

              خوبه که آدمای که از شهردار حمایت میکنند چنین استدلالی دارند خوب اگه دلیل تکمیل پل کابلی اینی هست که تو میگی خود شهردار میگفت در ضمن لازم به تعویض کل تیربرقهای بلوار داراب واسه تبلیغات نبود
              در ضمن اگه دنبال تخلف مالی میگردی به سایت بصیرآنلاین یه سری بزن ...


        ©2013 APG.ir