تعداد بازدید: 2924

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 4 شهريور 1393-13:7

محمد دامادی:

وقتی امکانات نباشد، انتظار معجزه نداریم

گزارش+عکس از مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ورزش و جوانان مازندران


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: بعد از کش و قوس‌های فراوان پیرامون تغییر مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، بالاخره احمد سعادتمند جای خود را به حبیب حسین‌زادگان داد.

امیررضا خادم که اکنون معاون وزیر ورزش و جوانان است در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل ورزش و جوانان مازندران حضور یافت.

خادم در این مراسم اظهار داشت: مازندران هر سال رشد معناداری داشته و امسال در مرتبه دوم ورزش کشور قرار گرفته است. عملکرد ورزش مازندران قابل قبول است و این استان به عنوان ستون اصلی ورزش کشور همواره مطرح بوده است.

وی با تاکید بر ورود بخش خصوصی به حوزه سرمایه‌گذاری ورزش، یادآور شد: به دور از همه مشکلاتی که ورزش و جوانان در کشور به آن مبتلا بوده و مازندران هم مستثنا نیست، گسیل و ایجاد فضا و انگیزه برای بخش خصوصی برای ورود به ورزش را باید پیگیری کنیم.

خادم گفت: ورزش ما فقط لیگ برتر و ... نیست و شاید گاهی نعمت باشد برای استان‎‌‌هایی که در لیگ برتر تیم فوتبال ندارند شاخصه ارزیابی ورزش استان‌ها نباید فقط این مسئله باشد که در لیگ برتر فوتبال تیم دارند.

این مسئول ادامه داد: بخش خصوصی زمانی که در جایی پرسر و صدا و تنش و حاشیه مثل ورزش سرمایه گذاری می‌کند، نباید انتظار داشته باشیم که این کار را فقط برای رضای خدا انجام دهد و برود.

خادم متذکر شد: نخستین نکته‌ای که در ذهن یک سرمایه گذار می‌تواند وجود داشته باشد، بهره مندی اقتصادی است و مقوله فرهنگ و اقتصاد هنوز موضوعی است که در کشور ما نهادینه نشده است. مدیر باید بخش خصوصی را جذب و تکریم کند و با فراهم کردن شرایط، بهره برداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کسانی که سرمایه گذاری ‌کنند، باید مورد تکریم قرار گیرند، خاطرنشان کرد: چرا باید برای این افراد حاشیه درست شود و تا زمانی که هزینه می‌کنند، مورد احترام قرار گیرد و اما زمانی که درخواست داشت با بدترین شکل با او برخورد کنیم و او را فردی فرصت طلب و رانت خوار معرفی کنیم.

خادم یادآور شد: انتظار داریم چنین وضعیت و شرایطی در ورزش مازندران فراهم شود تا در یک سال آینده شاهد سیل عظیم و معنی دار بخش خصوصی باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تکیه بر بحث نفت باید به پایان برسد، گفت: اولویت قرار دادن بخش خصوصی از اقدامات یک مدیر است.

وی با اشاره به اینکه بحث ورزش نباید مغفول بماند، ادامه داد: مغفول ماندن کار جوان و مورد حمایت قرار نگرفتن سمن‌ها، مواردی است که اداره کل باید مورد توجه قرار دهد.

خادم با بیان اینکه شعار دادن در حوزه ورزش بانوان تاکنون اتفاق افتاده، گفت: نیمی از جامعه ما را زنان و دخترانی تشکیل می‌دهند که شادابی و دل زنده بودن آنها زمینه‌ای را می‌تواند فراهم کند که جامعه پویاتر داشته باشیم و نیمی از مدال‌های کشور ما هم از محل حضور بانوان در میدان‌های ورزشی است و مازندران در این زمینه الگو برای سایر استان‌ها باشد.

*وقتی دولت تغییر می‌کند، مدیریت‌ها هم تغییر می‌کند

محمد دامادی دیگر سخنران این مراسم بود. وی با بیان اینکه در گذشته هم مدیران خوبی در حوزه ورزش مازندران داشتیم، افزود: اعتقاد داریم وقتی دولت تغییر می‌کند، مدیریت‌ها هم تغییر می‌کند.

دامادی با اشاره به اینکه انتظار معجزه از مدیران نداریم وقتی امکانات نباشد، گفت: اگر مجلس کمک نکند و دولت پای کار نباشد، صدا و سیما حق تلویزیونی ورزش را نپردازد نمی‌توان کاری کرد.

وی با بیان اینکه باید فضایی ایجاد شود تا سرمایه گذاران وارد میدان ورزش شوند، افزود: این انتظاری است که ورزش را می‌تواند ارتقا دهد.

دامادی با اشاره به اینکه می‌توان از ورزش به ارزآوری رسید، ادامه داد: بعضا خانواده‌ها به من مراجعه می‌کنند تا برای حضور فرزندشان در یک مسابقه بین‌المللی کمک مالی دریافت کنند و اگر این کمک صورت نگیرد فرزندان این خطه معذور از حضور در میادین بین‌المللی هستند. خانواده نباید برای مدال‌آوری فرزند خود، هزینه کند. این مدال‌ها و قهرمانی‌ها مربوط به جمهوری اسلامی است و باید برای این فرزندان هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه پای صنعت باید به ورزش باز شود، یادآور شد: سال‌ها گفتیم چوب و کاغذ به ورزش استان کمک کند، بعد از انجام این کار، حاشیه‌ها شروع شد که چرا این اقدام صورت گرفته است.

نماینده مردم ساری با اشاره به اینکه باید قدر پیشکسوتان را بدانیم، گفت: نگذاریم پیشکسوتان روی تخت بیمارستان بروند و صرفا کارهای تبلیغاتی انجام دهیم، قدر این سرمایه‌های ملی را بدانیم.

دامادی متذکر شد: در امور ورزش فقر برنامه ریزی داریم و مدیر جدید خبرگان برنامه ریز را دور هم جمع کند و نسبت به انجام این کار اقدام کند.

وی با بیان اینکه ما جوانان همواره نادیده گرفته شدیم، اظهار داشت: تقاضا داریم کمک شود تا بتوانیم در حوزه جوانان فضا را باز کنیم و البته به دنبال احیای سازمان جوانان در مجلس هستیم.

*بدن سالم، قطار توسعه را هدایت می‌کند

به دلیل حضور استاندار مازندران در مراسم بزرگداشت روز کارمند، علیرضا یونسی معاون سیاسی استاندار مازندران به این مراسم آمد.

یونسی ابتدا به برخی پروژه‌های مربوط به هفته دولت اشاره کرد و سپس درباره ورزش سخن گفت.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش انتظار ما حفظ وضعیت موجود و ارتقای بهبود کمی و کیفی ورزش استان است، یادآورشد: یکی از راه‌های جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، همگانی کردن ورزش است.

یونسی با تاکید بر عمومی سازی ورزش، افزود: تربیت بدنی، بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که از طریق حرکات جسمی علمی، موجب بروز خلاقیت‌ها و شکوفایی استعدادها می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان سالم است که جامعه سالم را می‌سازد، تصریح کرد: انسان سالم باید زمینه توسعه پایدار را در جامعه فراهم کند.

یونسی با اشاره به اینکه با ورزش، بدن سالم می‌ماند، تصریح کرد: بدن سالم، قطار توسعه را هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میدان ورزشی مازندران بالقوه پهلوان و قهرمان پرور است، تصریح کرد: برای حضور توانمند سرمایه‌گذاران در عرصه ورزش، باید اقداماتی به صورت همزمان در نظر گرفت تا به رویه‌ای مرسوم تبدیل شود.

یونسی با بیان اینکه مردم مازندران از طرفداران ورزش در حوزه‌های مختلف هستند و در هر شرایطی از ورزشکاران خود دفاع می‌کنند، ادامه داد: اهالی ورزش و رسانه‌های استان خود را مدیون هواداران بی شمای می‌دانند که همواره از آنها حمایت می‌کنند.

* به امور ورزش مازندران واقف هستم

حبیب حسین‌زادگان مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران ، اظهار داشت: به امور ورزش مازندران واقف هستم و آسیب‌های اجتماعی را می‌دانم.

وی با بیان اینکه ورزش، جوانان را هم پیوست خود دارد، افزود: در چند سال اخیر که ماموریت جوانان به وزرات ورزش محول شده، انتظار است کسانی وارد حوزه جوانان شوند که علم این کار را داشته باشند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان تا 99.5 درصد از حضورم در این اداره کل حمایت کردند، یادآورشد: انتصاب من حدود 2ماه به طول انجامید و حساسیت‌هایی وجود داشت و همه زوایای این کار، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: باید با کمک مجمع نمایندگان و هدفگذاری وزارت ورزش، این راه را به اتمام نهایی برسانیم و در این عرصه از ظرفیت‌های استان استفاده می‌کنیم.

حسین‌زادگان ادامه داد: مازندران هیچ وقت خالی از قهرمانی و مدال‌آوری نبوده است و مازندران در طول تاریخ مدال آوری داشته است.

*سربازان این نظام هستیم

مدیرکل سابق ورزش و جوانان مازندران در این مراسم اظهار داشت: در سالی که با کمبود اعتبار مواجه بودیم مورد حمایت هیئت‌ها قرار گرفتیم. مازندران استان نخست از نظر تعداد ملی پوشان در بازی‌های آسیایی است.

احمد سعادتمند یادآور شد: ما سربازان این نظام هستیم و در هر جایگاه و مرتبه‌ای که قرار بگیریم وظیفه خدمتگزاری داریم.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان مازندران افزود: وظیفه داریم با تشخیص دولت در هر جایگاه که قرار گرفتیم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه من فردی ورزشی هستم، یادآور شد: به عنوان مشاور افتخاری مدیرکل جدید، هرگونه همکاری را انجام می‌دهم، چون برای من نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهم است.

سعادمند با اشاره به اینکه مازندران بیش از 150 هزار ورزشکار سامان یافته دارد، تصریح کرد: با 250 نیروی این اداره نمی‌توان به همه حوزه‌های ورزشی رسیدگی کرد.

گفتنی است مهمانان این مراسم بسیار بیشتر از تعداد صندلی‌های حاضر بود و تعدادی از مهمانان، مراسم را ایستاده دنبال می‌کردند. این مسئله باعث شد تا سخنرانان با اشاره به محدودیت فضا، زمان کمتری را برای سخنرانی اختصاص دهند.


  • پنجشنبه 6 شهريور 1393-12:45

    از تلاش دامادی برای مدیرکلی حاج حبیب حسین زادگان ممنونیم

    • پنجشنبه 6 شهريور 1393-12:30

      محمد آقا چقدر حرف ميزني چكاركردي!؟ تمام مطلبت سياسي شده ....طرح يا ايده جديد نداري؟
      راستي ريل راه آهن را به خارج ساري انتقال ندادي!؟ چيشد؟
      آخ آخ يادم رفت چند ماه قبل گفته بودي درملاقات با رييس تدبيرواميد رييس جمهور ب ه استان مياد!؟ هنوز وقتش نشده ؟ يا چندماه پس وپيش شد يا خالي بود؟؟

      • پنجشنبه 6 شهريور 1393-12:16

        اقای دامادی /بس است دست از سر سازمان همیاری بردارتورا به اراوح پدرت

        • پنجشنبه 6 شهريور 1393-7:9

          تاديروز شعارانتخاباتي تان اين بود وقتي انتخاب شويم آسمان را به زمين مياريم و...الان ميگين معجزه نميشودكرد؟!!
          مگر در ديگراستانها چه ميكنند!؟
          نمايندگان ديگراستانهادرجذب اعتبارات وفراهم آوردن امكانات واسپانسربخش خصوصي درمجلس باوزرا چانه زني ميكنندشما تابحال چه كردين ؟!

          • پنجشنبه 6 شهريور 1393-11:21

            بابا ول کنید جانه مولا . اون هر چه انرژی و زمان داره واسه حجازی صرف میکنه مردم ساری رو بیخیال


          ©2013 APG.ir