تعداد بازدید: 2824

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 12 شهريور 1393-7:59

فرماندار قائم شهر:

منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند

مهدی محمدی: بحث فروش زمین نساجی ناآگاهانه مطرح شده است و منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند/تایید می کنم که برخي از دست فروشان به دليل مشخص نبودن مكان دائمي استقرار خود، نگران هستند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: مهدي محمدي از فرمانداران باتجربه تیم ربیع فلاح است که حضورش در قائمشهر دلگرمی های فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

او از معدود فرماندارانی است که مواضع شفاف اعتدالی دارد و بر خلاف بسیاری از اعضای تیم دولت در استان که از حمایت صریح از عملکرد دولت پرهیز دارند، هر جا نیاز باشد از دولت تدبیر و امید حمایت می کند.

محمدی هم چنین رابطه خوبی با امام جمعه شهر برقرار کرده و در بیشتر جلسات و برنامه ها، این دو کنار هم ایستاده اند و او از حمایت آیت الله معلمی برخوردار است.

ساماندهی بازار سنتی قائم شهر و عملکرد او در قبال مشکل کارگران نساجی، بهانه ای شد تا با مهدی محمدی گفت و گو کنیم.

* شهرداري تعهد كرده است كه زمين را فراهم كند

سامان دهي دست فروش هاي شهرستان قائمشهر  با استقبال مردم مواجهه شده است. ما بر مبناي توافقي كه با شهرداري انجام داديم، وارد فاز اجرايي اينكار شدیم و شهرداري تعهد كرده است كه نقطه اي را براي استقرار اين دست فروشان تهيه كند.

البته شهرداري سه نقطه را قيل از اجراي اينكار در نظر گرفته بود، اما به دليل اينكه بعد از جمع شدن بازار وارد توافق براي خريد ملك شده بود، ارزش ملك بسيار بالاتر از قيمت قبلي بود، به طوري كه ملكي كه در زمان استقرار بازار با يكصد ميليارد ريال قابل خريداري بود، بعد از جمع شدن بازار به چهارصد ميليار ريال رسيد.

اين دست فروشان به خارج از شهر هدايت شدند چرا كه كنترل و مهار ترافيك داخل شهر بسيار سخت است. اينكه برخي از دست فروشان به دليل مشخص نبودن مكان دائمي استقرار خود نگران هستند را تایید می کنم و بنده به آنها حق مي دهم، اما شهرداري تعهد كرده است كه زمين را فراهم كند.

سابقه بدي در موضوع جمع شدن اين بازار وجود داشت و هيچ كس فكر نمي كرد اين كار با كمترين آسيب اجرا شود، اما با تمهيداتي كه انجام شد اين كار به سرانجام رسيد.

* همایشی برای بانوان و جوانان

در خصوص مسايل فرهنگي و معطوف شدن برنامه های مسئولان شهر به برخي پرو‍ژه ها و برنامه هاي خاص مذهبي و مناسبتی باید بگویم دو گروه مشاوران جوان و بانوان موظف شدند كه برنامه هاي خود در اين زمينه را ارائه كنند كه اولين اقدام ما در آينده نزديك همايشي با مضمون فرهنگي براي بانوان در مجموعه توت فرنگي خواهد بود.

* منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند

برخی اظهار نظرها  در مورد کارخانه نساجی قائم شهر را رد می کنم. موضوع این است که بخشی از کارخانه نساجی مازندران از سال 86 به بیرون شهر در جاده نظامی منتقل شد و به دلیل سوء مدیریت نتوانست بازدهی داشته باشد و به سود دهی برسد.

بحث فروش زمین نساجی ناآگاهانه مطرح شده است و منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند.

کارخانه نساجی به دلیل مطالباتی که کارگران داشتند و مصوباتی که دولت در سال 86 داشت مبلغ 74 میلیارد تومان از بانک ملی وام دریافت کرد تا بتواند هم بدهی هایش را تسویه کند و هم کارخانه را به سود دهی برساند.

متاسفانه به دلیل سوء مدیریت کارخانه و شرایط حاکم بر صنعت کشور، کارخانه نتوانست شرایط خودش را تطبیق داده و مبلغ وام دریافتی از بانک  به بیش از 80  میلیاردتومان رسید و ملک در تصرف بانک درآمد و در نهایت تصمیم بر این شد که تهاتر انجام گیرد و بانک طلب خودش را وصول کند.


محمدی خاطرنشان کرد: با تهاتر زمین کارخانه شماره 2 به بانک، هم بانک به مطالبات خود خواهد رسید و هم مطالبات کارگران پرداخت می شود، ضمن اینکه سهمی هم به شهرداری برای فضای سبز و پارکینگ عمومی و استفاده شهروندان تعلق می گیرد.


باید بگویم کارخانه ای که تا چند ماه پیش از پرداخت حقوق کارگران عاجز بود هم اکنون به ماهی 100 میلیون تومان سوددهی رسیده است.


  • فوق لیسانس بیکارپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 16 شهريور 1393-16:22

    احتمالا به اقای فرماندار امارهای دروغ دادن چون تمام ضربه های که تو شهر خوردیم از فرمانداری قائم شهر بود اقای محمدی اگه کارخونه نساجی 2 به فروش نرفته چطور با هزینه هایی که شده و اونجا را بازسازی کردن که یکسری جوانهای بیکار مشغول بشن و دوباره صنعت شهر تکون بخوره و بیکاری ریشه کن بشه دارن تخریب میکنن من خودم رفتم یه روز بازدید کردم تو سال 90 باور کنید شوکه شدم این همه خیاط اونجا دیدم واقعا میشد گفت یک قول را اونجا دیدم اگه مسئولین بجای سنگ اندازی یک کمی همت بخرج میدادن بهمون امام رضا قسم میشد 30درصد بیکاری را ریشه کن کرد فقط مدیریت و حمایت لازم بود از کسی هم نمیخوام حمایت کنم تازه خودم با مدرک فوق لیسانس بیکارم ولی حیف چرخهای جوکی آلمان که اونجا بود اون صنعت به اون عظمت را دارن تخریب میکنن ...

    • چهارشنبه 12 شهريور 1393-18:18

      آقای محمدی چگونه کارخانه ای که تعطیل هست ماهانه سود میدهد ...

    • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 0 1
      چهارشنبه 12 شهريور 1393-14:19

      خب برادر من روی صحبت من هم با کسانیه که درین مسئله نقش داشتن به امروز و دیروزش کاری ندارم. در ضمن من ساکن استان مازندران نیستم و نبودم. بنابراین به هیچ نماینده این استان رای ندادم و در این مسئله اینقدر دقیقم که به هرکسی به صرف همشهری یا هم نامی رای ندم یا بدتر فقط به خاطر اینکه شناسنامه ام مهر بخوره ا...بختکی رای بدم!!!!!!!!!!!. اگه موقع رای گیری در استان دیگه ای هم باشم به خاطر یه مهر تو شناسنامه به هر کسی ناشناخته رای نمی دم چون اونو خیانت به مردم اون شهر می دونم. اصالتا سوادکوهیم پس وظیفه خودم می دونم مسائل و مشکلاتش رو پیگیر باشم. در ضمن کامنت من اصلا چه ربطی داشت به مسائلی که عنوان داشتید؟؟؟؟

      • چهارشنبه 12 شهريور 1393-15:53

        فرماندار قائم شهر:
        منتقدان بدون مطالعه حرف می زنند والسلام

        • محمدی اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه
          پنجشنبه 13 شهريور 1393-21:9

          این همون ادبیات رئیس جمهوره؛
          بروید به جهنم!!!

      • نگران سوادکوهپاسخ به این دیدگاه 5 0
        چهارشنبه 12 شهريور 1393-13:41

        سر کار خانم کیجا سوادکوهی با احترام شایسته زنان زحمتکش مازندران عرض میکنم از سوادکوه همه دوران نماینده از حوزه قایمشهر سوادکوه در مجلس بودند و هستند وقطعا شما با معرفی خود بر سوادکوهی بودن تاکید دارید لطفا از نمایندگان پیشین که اینچنین رقم زدند یا از نمایندگان فعلی سوادکوهی مطالبه و پرسش نمایید زیرا شما قطعا به سوادکوهی رای دادید ضمنا سوادکوه غیر از مردمان نجیبش و نعمات طبیعی چه چیزی از سیاسیون عایدش شد؟ محرومیت وبیکاری بیداد میکند ضمنا جاده ای که بیش از ۱۰۰ کیلومتر ان از سوادکوه میگذرد وبه تهران میرسد با ان کیفییت ناگوارش بنام محور فیروز کوه تلقی میشود!

        • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 1 5
          چهارشنبه 12 شهريور 1393-10:22

          من نفهمیدم اخرش خود کارخونه چی شد!!!!! هر جای دیگه بود بخشی ازین کارخونه رو به عنوان برگی از تاریخ و هویت این شهربرای ایندگان و گردشگران نگه میداشت مثل یه موزه. نساجی که یه روزی همه خونه های ایران نامشو و طرحاش رو پذیرا بودن چه راحت میگیم در گرو بانک رفته! وام چی شد . تو جیبه کی رفت. مگه صحبته یک تومن دوزاره! الان سازمان پولی به شما بده اونم به صورت وام پس طرحی ارائه شده که وامی ستانده شده و اون طرح حتما سوداور بودن یا نبودنش مد نظر گرفته شده بود پس چرا نتیجه نداده شاید چند درجه انحراف داشته باشه نه اینکه اصلا به نتیجه نرسیده باشه پس یا از اول طرحی نبوده کاغذ پاره ای بوده برای وام گرفتن و اگرم بوده کارشناسی نشده بوده . طرحی برای هاپولی کردن 80میلیارد به اسم نساجی بی گناه. این کارخونه مال همه مردم این شهره چه مادی چه معنوی پس حق ندارید به راحتی هر تصمیمی براش بگیرید.


          ©2013 APG.ir